Sèrie 100

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dilluns 12/02/2007 21:08

mikado ha escrit:Si els més vells del lugar ho recordaran (Potser Platanito o Danzig que són o volten per L'H em sembla). Seria l'any 1988 o així, al Parc de les Planes. A la pista de ciment ben bé sota de les piles del Pont de Isabel la Catolica, pont amb feix de vies de sortida de l'estació de l'Hospitalet cap a bcn a tocar del cementiri.
Jo no sóc dels més vells del lugar (q sóc del 82!!! :D ) però m'enrecordo perfectament d'anar de petit amb els meus pares al parc de Les Planes algun matí de cap de setmana, i pujar-me pel metro aquell groc q estava allà al mig posat :)



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dilluns 12/02/2007 21:48

javi82 ha escrit:
mikado ha escrit:Si els més vells del lugar ho recordaran (Potser Platanito o Danzig que són o volten per L'H em sembla). Seria l'any 1988 o així, al Parc de les Planes. A la pista de ciment ben bé sota de les piles del Pont de Isabel la Catolica, pont amb feix de vies de sortida de l'estació de l'Hospitalet cap a bcn a tocar del cementiri.
Jo no sóc dels més vells del lugar (q sóc del 82!!! :D ) però m'enrecordo perfectament d'anar de petit amb els meus pares al parc de Les Planes algun matí de cap de setmana, i pujar-me pel metro aquell groc q estava allà al mig posat :)
osti...jo ja era grandet, i el vaig gaudir....



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 12/02/2007 21:53

Aquesta foto ja sé q fa mal. Ultims dies al "corredor de la muerte" del 100 de Vilanova, només quedava ja la meitat

Imatge



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 12/02/2007 22:29

Moltes gràcies per l'extens resum, Vital...faristol. A mi ja em val, també, anir-li recomanant a tothom la BS, i no ser capaç d'haver-la mirat jo per fer aquesta compilació :oops:

La foto de l'exposició Trenes y Estacions havia aparegut aquí al fòrum. Estaria molt bé que algú la localitzés i l'afegís a aquest tema, juntament amb les fotos en blanc i negre d'interior, i tot el que es pugui trobar, perquè el tema quedi d'aquests "oficials".

Per cert, pel que has resumit té tota la pinta de que va ser el del quarter de Sant Andreu (el 124) el que va acabar desballestat, com es veu a la foto, fa pocs anys a Vilanova :(

Completament absurd, perquè, a banda de que estava a celobert, aquell cotxe no es podia deteriorar gaire mentre va estar al quarter (en comparació amb els que estan teòricament "preservats" en platges de vies més o menys properes a museus, que no tenen qui els vigili; en això els quarters sí que eren bons)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 14/02/2007 20:55

Algu pot asegurar quin numero era aquest que apareix a la foto escuarterat per al meitat a Vilanova?

He buscat dades i he preguntat i es realment dificil saber quin numero era, no sera que nomes n'hi habien els 3 que circulaven? el 131 sería el desguaÇat a Vilanova, el 126 el que va donar voltes per Madrid i portat aqui i es el que es conserva i el darrer el del parc de L'Hospitalet?

Ja se que fantito ha dit que a Madrid s'en va desguaÇar un, pero.... On estava o qui tenia el que es conserva a Can Boixeres? ja estaba allá o el de Can Boixeres, el que es conserva, era el que va estar a Sant Andreu?

Sembla mentida el complicat que es seguir la atzarosa vida en els seus darrers dies d'aquests cotxes.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 15/02/2007 15:02

mikado ha escrit:Aquesta foto ja sé q fa mal. Ultims dies al "corredor de la muerte" del 100 de Vilanova, només quedava ja la meitat

Imatge
Cabrons, malparits. >:(



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 15/02/2007 17:10

Menys mal que ERA, ES, un Museu, jo no m'imagino al MUSEO DEL PRADO tirant quadres d'artistes menys coneguts perque hi ha una exposició de GOYA i no caben tots, es clar que un quadre no es un tren i cap a qualsevol lloc, el que aixo m'indica que el que guarden ho fan per "compromis", aquesta foto no serviria com a tarja de visita ni com a promoció, pero es el que va passar, potser el van "Esbotzar" per causes que desconoeixem i que feien inviable la seva conservació i ho van fer amb la meteixa sensació que te un al veure la foto, pero com que no s'ha dit el motiu ni se sap.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 16/02/2007 10:14

Doncs l'escabetxina que van fer a Madrid a la Seu del Museo Nacional Ferroviario (antiga estació de Madrid-Delicias) és solemne. Entre altres es van carregar una unitat original recarrossada del tren del Guadarrama (Cercedilla-Navacerrada-Cotos), un pinguino, diversos cotxes de fusta, alguns automotors, etc... Tot això fa relativament poc. Si es busca informació, segur que la trobes.

Entre altres, en parlen a: El Tren Fundido.

A mí hi ha dos casos que em fan bullir la sang: la "bonita" i la MZA 1701.

Imatge
La "bonita" de Mora a Madrid. Aquesta locomotora de vapor va ser seleccionada d'entre les del dipòsit de Móra la Nova per al museu de Madrid. Va arribar allà pels seus propis mitjans i ara... només sembla un munt de ferro. Foto de la web de Locomotras de vapor preservadas en España, però de la Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova.



Imatge
Exposada a Vilanova el 1973, pel MOROP (ja retirada). Foto de la galeria del portal Tranvia.org.



Imatge
Com estava a Vilanova el 1976 (ja retirada). Foto de la galeria del portal Tranvia.org.



Imatge
A la MTM a Sant Andreu, el 1979, esperant ser reparada. Foto de la galeria del portal Tranvia.org.



Imatge
Una altra història on, de moment, el carro va pel pedregar és la de la MZA 1701 (renfe 241-2001). Total perquè crema(va) carbó enlloc de fuel. El 20 de maig del 1989, la MZA 1701 donant la doble tracció a la mikado titular. Foto de la galeria del Portal tranvia.org.



Imatge
I tal com estava l'octubre del 2002, al museu de Madrid en una jornada de portes obertes. Foto de la galeria del Portal tranvia.org.


Salut !!
faristol ha escrit:Menys mal que ERA, ES, un Museu, jo no m'imagino al MUSEO DEL PRADO tirant quadres d'artistes menys coneguts perque hi ha una exposició de GOYA i no caben tots, es clar que un quadre no es un tren i cap a qualsevol lloc, el que aixo m'indica que el que guarden ho fan per "compromis", aquesta foto no serviria com a tarja de visita ni com a promoció, pero es el que va passar, potser el van "Esbotzar" per causes que desconoeixem i que feien inviable la seva conservació i ho van fer amb la meteixa sensació que te un al veure la foto, pero com que no s'ha dit el motiu ni se sap.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 16/02/2007 13:41

Totalment lamentable >:(

M'agradaria saber qué cony li han fet a la "Bonita" per acabar amb menys de 18 anys d'abandonament, amb l'aspecte aquest :cop



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 16/02/2007 14:11

Pijor és entre les dues fotos de la 1701 MZA: en 13 anys i mig es passa d'una locomotora en funcionament a, aparentment, un munt de ferro.

T'asseguro que la intempèrie fa estralls en una estructura de ferro/acer com és una locomotora de vapor si no s'hi fa res: el sol es carrega la pintura i la pluja i humitat ambiental provoca una oxidació accelerada. Si, a sobre, es deixa la xemeneia sense tapar, la caldera i el tènder plens d'aigua i no s'omplen d'oli els cilindres, la distribució i altres aparells auxiliars (injectors i bomba d'alimentació, bomba de buit, etc...)

I no és lamentable. És per demanar el cap d'algú, almenys dels responsables de la Fundición de los Ferrocarriles Españoles i els directius del Museo del Ferrocarril. M'agradaria saber quin pressupost anual tenen aquestes institucions i quin percentatge en dediquen a restauracions/manteniment.

La "confederación" es va restaurar a la ARMF perquè ho va pagar el GIF (ara ADIF).

És com si el director del Museo del Prado calés foc a Las Meninas o si el conseller de cultura de la Generalitat de Catalunya enderroqués el romànic de la Vall de Boí.

Salutacions d'un que està molt cremat amb aquest tema. >:( >:( :( :'( :osti
Jordilar ha escrit:Totalment lamentable >:(

M'agradaria saber qué cony li han fet a la "Bonita" per acabar amb menys de 18 anys d'abandonament, amb l'aspecte aquest :cop
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 16/02/2007 14:29, en total s’ha editat 1 vegada.



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dilluns 25/06/2007 17:33

Acabo de llegir al Fòrum del Metro de la Associacció per a la Promoció del Transport Pùblic (http://www.laptp.org), que a les cotxeres de Can Boixeres de la L-5 es conserva ben tancat un dels primers cotxes de Metro de la línia 1, l´antic Transversal, que eren els metros mès grans del Mon durants decades, tant que els deien les "Catedrals Rodants".

Tenía entès que nomès es conservaba un (els militars de ferrocarrils el teníen) dels tres que circulaven els primers anys 80s. com a comboi històric, als altres dos els van desballestar miserablement.

Per tant, aquest quí es, d´ón surt:

-1. Es el dels militars, que TMB l´ha reclamat?;

-2. Ó es un miracle, i resulta que a algú dels altres dos no el van esmicolar?.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 25/06/2007 18:03

Bones,

en aquest fil trobaràs les respostes. No sé si com a hospitalenc recordaràs el cotxe 100 que van posar al Parc de Les Planes quan el van inaugurar. La resposta al fil indicat, merci.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 14/06/2009 19:39

Estic editant la nostra wiki, concretament el tema dels 100 del Ferrocarril Metropolità Transversal.
El dubte que tinc, és quin és l'estat actual dels cotxes d'aquesta sèrie.

Pel que tinc entès, cap allà als 80 es van restaurar tres cotxes d'aquesta sèrie. Durant una temporada es van fer circular en esdeveniments puntuals... i poc després es van abandonar.
Posteriorment, els cotxes es van separar de la següent manera:
  • Un dels cotxes, del qual no en sé el número, es va portar a museu de Vilanova on, després de fer-li diverses animalades com tallar-lo per la meitat, incomprensiblement es va acabar desballestant :cop .
  • Un altre dels cotxes, el número 124, se'l va endur l'exèrcit :martell1
  • L'últim, el 126, està conservat a la cotxera de Can Boixeres de TMB.
És correcte tota aquesta informació?
La numeració dels tres cotxes restaurats, era la mateixa que tenien originalment?
Quina era la numeració del cotxe desballestat a Vilanova?
Per què es va endur un dels cotxes l'exèrcit? Encara existeix? A on?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 14/06/2009 20:03

Hola Marçal, N'hi va haver un que va estar com a "monument" al parc de Can Boixeres, crec que el 123, pero no em facis molt cas, va estar alla molt poc temps ja que s'el van carregar a bretolades en un tres i no res, aixo seria per el voltans de 1987-1988, també deien que n'hi va haver un altre a les casernes de Sant Andreu, que potser es el del exercit, es posible que algun d'aquests dos sigui el mateix que algun que has citat pero en ubicacions diferentes.
faristol l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 14/06/2009 20:11, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 14/06/2009 20:05

Aquí hi han fotos del 100 i l'exèrcit: http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... a&start=40



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 14/06/2009 20:10

T'has mirat el final de aquest tema?

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=5141

Fa un temps ja ens preguntavem el mateix i no em varèm treure molt de clar.
metring ha escrit:Aquí hi han fotos del 100 i l'exèrcit: http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... a&start=40

Coi quina rabia no s'el hi veu el número, no tindras la foto mes gran?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 14/06/2009 20:22

faristol ha escrit:Coi quina rabia no s'el hi veu el número, no tindras la foto mes gran?
Fitxers adjunts
tmb124-sant-caserna-andreu.jpg
124 del FMT quan se'l va treure de la zona dels tallers de Renfe de Sant Andreu per passar-lo a l'interior de la caserna de l'exèrcit
(90.03 KiB) S’ha baixat 650 vegades



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 14/06/2009 20:26

Aleshores, si tal com dius el 123 va quedar destrossat al parc aquell (moltes gràcies a qui va tenir la meravellosa idea de deixar-lo allà :emprenyat ), entenc que molt probablement va ser el que es va portar després a Vilanova. Així, tindríem:
  • 123: abandonat en un parc i posteriorment desballestat a Vilanova.
  • 124: el té (o tenia) l'exèrcit. Actualment no sabem on és, encara que s'especula que pugui ser a Saragossa.
  • 126: guardat a les cotxeres de Can Boixeres de TMB.
Anem bé?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 14/06/2009 20:34

no ho puc assegurar, però em sembla que el cotxe de Vilanova era el 131. Miraré de confirmar-ho.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 14/06/2009 21:34

Jo també crec que el que van desballestar a Vilanova era el 131, i potser també fos aquest el del Parc de Can Boixeres i no el 123, les dades son les que va escriure el Sr. salmeron L'any 1992, es a dir fa bastant temps.

Potser algun numero no es correcte i l'historia d'algun es concident.

Molt bona la foto, pero treta de contexte pot ser de risa, i tots els soldats ja podien moure el tren?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”