Noticies del Museu de Móra la Nova APPFI

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Re: Noticies del Museu de Móra la Nova APPFI

Entrada Autor: wefer » Dimecres 14/06/2017 19:24

Importants novetats al museu de Móra.
Es convoca un acte on es presentaran tota una sèrie de novetats que s'aniran donant en el futur pròxim. Una d'elles serà la major implicació de la Generalitat en el projecte, que sembla que ara començarà a agafar volada.
Us deixo la invitació:
El Departament de Cultura i el mNACTEC presenten els plans de futur pel Museu del Ferrocarril de Móra la Nova
Assistents:
  • Sr. Francesc X. Moliné Rovira, alcalde de Móra la Nova
  • Sr. Jusèp Boya Busquet, director general d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni
  • Sr. Jaume Perarnau Llorens, director del Museu de la Tècnica i la Ciència de Catalunya
  • Sr. Ferran Bladé Pujol, director dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a les Terres de l’Ebre
  • Sr. Jordi Sasplugas Deu, president de l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova.
Durant l’acte es presentarà el document “Pla estratègic d’actuacions prioritàries i d’enquadrament en el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya” redactat per Juan Antonio Duro (GRIT i Càtedra Local i Regional, Departament d’Economia, URV) i Josep M. Piñol (Fundació URV).
I aquí teniu la nota oficial:
Fitxers adjunts
INVITACIÓ 13.06.2017.pdf
(233.47 KiB) S’ha baixat 205 vegades



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/06/2017 0:16

Nota de premsa de l'acte que es va realitzar divendres:
El Departament de Cultura i el mNACTEC presenten els plans de futur pel Museu del Ferrocarril de Móra la Nova

Móra la Nova, 16.06.2017

El director general d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni, Sr. Jusèp Boya, i el director del Museu de la Tècnica i la Ciència de Catalunya, Sr. Jaume Perarnau, presenten el pla estratègic del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova elaborat per la Universitat Rovira i Virgili. El document proposa tota una sèrie de mesures per a enquadrar el Museu del Ferrocarril dins del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, en el qual està integrat junt amb un total de 28 museus i espais patrimonials que donen a conèixer la industrialització catalana.

A partir d’una diagnosi inicial el pla desplega una proposta integral d’actuació plantejada en cinc escenaris diferents en funció dels recursos que es vagin aconseguint. Els escenaris consideren tant el futur del Museu del Ferrocarril com el del seu projecte estrella, el tren turístic Lo Caspolino, el qual compta amb el recolzament econòmic d’una vintena d’ajuntaments.

Els sis eixos estratègics que engloba el document inclouen un total de tretze objectius i trenta-vuit actuacions que caldrà desenvolupar entre el 2017 i el 2022. Alguns exemples de les actuacions previstes són establir una proposta integral d’usos, optimitzar la visita de col·lectius específics, concretar la logística per enllaçar el tren turístic amb altres recursos, estructurar un hub turístic territorial, concretar els aspectes de marca, naming i identitat corporativa o afavorir la creació de xarxa en el context ferroviari i del mNACTEC.

En síntesi, i segons conclou el document, ens trobem davant d’un “bon projecte que necessita del lideratge i la involucració activa de l’administració catalana per esdevenir així un pal de paller nacional en el sistema museístic català i, per ende, un producte turístic territorial de primera magnitud”. El Museu ha d’esdevenir un equipament de referència en l’àmbit del turisme industrial, amb un objectiu a mig termini d’assolir el nivell dels 20.000 visitants anuals. En aquest sentit, el tren turístic apareix com una peça clau en l’expansió del projecte museístic degut al seu impacte territorial, que s’estén des de Casp fins al Camp de Tarragona.
Fitxers adjunts
mora-presentacio-02.jpg
mora-presentacio-02.jpg (61.98 KiB) Visualitzat 9343 cops
mora-presentacio-01.jpg
mora-presentacio-01.jpg (60.79 KiB) Visualitzat 9343 cops
170616. ndp tren pla estratègicpdf.pdf
(632.81 KiB) S’ha baixat 179 vegades



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/09/2017 20:49

http://www.fcaf.cat/portal/festa-del-tr ... a-la-nova/

Festa del Tren 2017 a Móra la Nova

Font: Federació 1 set. 2017 6 OCT 2017 al 8 OCT 2017

Els dies 6, 7 i 8 d’octubre el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova organitza la Festa del Tren 2017, un nou format per celebrar junts la passió pel ferrocarril. Entre les novetats que els afeccionats podreu contemplar enguany es troben un vagó cisterna PR 52045 de CAMPSA, un vagó calderí JVT 306260, els cotxes de viatgers AA 6018,6034 i 6037, així com també està prevista en breu l’arribada de les locomotores 7631 i 7691.

També hem preparat tota una sèrie d’activitats de caràcter molt divers per a gaudir del cap de setmana a les instal·lacions del Museu. El divendres a la tarda la Sala de Plens de l’Ajuntament acollirà dues xerrades divulgatives sobre temàtica ferroviària a càrrec dels investigadors Adrià Pàmies, del Museu, i Jordi Martí Henneberg del programa RecerCaixa. Dissabte i diumenge es podrà accedir a les instal·lacions del Museu i veure elements en moviment. A banda dels tradicionals dinars populars i el mercat d’objectes i modelisme ferroviari, també hi haurà tota una sèrie de novetats com la presentació de la nova visita teatralitzada al Museu, jocs de taula, jocs de rol, activitats literàries i culturals i, per als més petits, el dissabte al matí hi haurà tot un conjunt de tallers relacionats amb el món del ferrocarril.

L’entrada a la Festa del Tren té un preu especial de 5 €, el dinar de dissabte 10 € i el dinar de diumenge 12 € (el dinar cal reservar-lo amb antelació). Podreu trobar tota la informació a la web del Museu (www.museuferrocarril.org).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/10/2017 13:43

http://www.fcaf.cat/portal/totes-les-no ... a-la-nova/

TOTES LES NOVETATS DE LA RENOVADA FESTA DEL TREN DE MÓRA LA NOVA


Font: FEDERACIÓ 30 SET. 2017

Quan falta una setmana per a celebrar la Festa del Tren a Móra la Nova, l’APPFI ha rebut la visita de la delegació europea de la Federació Europea de Museus i Trens Turístics (FEDECRAIL), encapçalada pel seu president Jaap Nieweg, holandès, i altres membres del Regne Unit i França.
Per a més informació sobre la Festa del Tren, podeu descarregar la nota de premsa.
Fitxers adjunts
Screenshot_20171002-134246.png
Screenshot_20171002-134246.png (183.64 KiB) Visualitzat 6930 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/10/2017 18:01

http://www.ccma.cat/324/el-tren-turisti ... a/2814896/

El tren turístic Caspolino suma dues locomotores més dels anys 50

El Caspolino és un projecte de tren turístic impulsat des de Móra la Nova que anirà de la Costa Daurada fins a Casp i que es posarà en marxa el 2019
15 Oct 2017 - 17.56

Móra la Nova ha rebut aquest diumenge dues noves locomotores de principis dels anys 50 que s'incorporaran al projecte del tren turístic Caspolino, que circularà entre la Costa Daurada i Casp.
Són locomotores de molt valor històric perquè van ser les primeres elèctriques que van modernitzar la xarxa ferroviària després de la Guerra Civil. Van prestar servei de Barcelona a Móra la Nova, on acabava el traçat elèctric.

Ara, el repte dels voluntaris del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova és restaurar-ne, de moment, una perquè torni a funcionar i encapçali la primera fase del Caspolino conjuntament amb una locomotora "ie-ie" ja rehabilitada.

El tren, que passarà pel Baix Aragó, les Terres de l'Ebre i Tarragona, està previst que es posi en funcionament l'estiu del 2019.
Móra la Nova treballa perquè el municipi sigui un punt de referència del patrimoni ferroviari.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/11/2017 11:51

http://www.fcaf.cat/portal/la-fundacio- ... la-unecto/

La Fundació del Ferrocarril amb seu a Móra la Nova s’incorpora a la UNECTO

Font: Comunicats 22 nov. 2017

La Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial – FPPFI – ha formalitzat aquest dissabte 18 de novembre la seva entrada dins la UNECTO. L’acte ha tingut lloc durant la celebració de l’Assemblea General a Ronce-les-Bains, a la Nova Aquitània. Aquesta federació està formada pels ferrocarrils turístics i museus ferroviaris de França, tot i que també inclou alguns socis de Bèlgica i Suïssa. La major part dels seus membres pertanyen a zones francòfones. Fins ara només hi havia dues excepcions, un tren històric turístic de Flandes i el Museu Basc del Ferrocarril. La FPPFI s’hi ha afegit després d’haver estat convidada a formar-ne part en reconeixement a la tasca que està duent a terme al Museu del Ferrocarril i pel seu projecte de tren històric turístic “Lo Caspolino”.

Tot just fa un parell de mesos el president honorari d’UNECTO, Louis Poix, visitava el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova junt amb una delegació de la federació europea FEDECRAIL. Ara, ha estat Jordi Sasplugas, president de la FPPFI, qui ha pogut presentar l’entitat i el projecte que aquesta promou davant els més de 300 assistents a l’Assemblea General de la UNECTO. Sasplugas s’ha felicitat per la bona acollida rebuda i per l’elevat grau d’interès que han despertat el museu i el tren històric turístic. La FPPFI està composada per l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial – APPFI, els Ajuntaments de Móra la Nova, Ascó, Flix, Garcia i Riba-roja d’Ebre, els Consells Comarcals de la Ribera d’Ebre, del Baix Camp i del Baix Aragó-Casp, la Cambra de Comerç de Reus, el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona.

La UNECTO al seu torn està formada per empreses públiques i privades, associacions de voluntaris i col·lectius d’afeccionats al ferrocarril. Els seus membres representen més del 90% del tràfic de viatgers en trens turístics a França, amb un volum global de 3,7 milions de persones l’any. La federació té per objectius promoure la cultura ferroviària, defensar els interessos dels seus membres, compartir serveis i intercanviar informació. També actua com a interlocutora amb l’Estat i amb els principals agents institucionals. Igual que la FPPFI, la UNECTO està integrada a la federació europea FEDECRAIL. El president i el secretari de FEDECRAIL també van assistir com a convidats a l’Assemblea General de la UNECTO.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1798
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 09/06/2018 16:47

En directe, a diverses TVs locals del país, el programa '1Món.cat', des del Museu del FC de Móra la Nova:

'1món.cat' visita el Museu del Ferrocarril de Móra la Nova

Dissabte de 16h a 18h a la teva tele local i el canal 159 de Movistar+


Imatge

Aquest dissabte a '1món.cat' visitem el Museu del Ferrocarril de Móra la Nova, a la Ribera d'Ebre, un espai ubicat a les antigues instal·lacions ferroviàries d'aquesta localitat, que va ser un dels dipòsits de locomotores de vapor més importants de tot l'Estat. Els periodistes Laura Alcalde i Roger Font es passejaran per l'hangar de trens i ens ensenyaran algunes de les màquines que s'hi conserven. Si t'apassiona el món dels trens, no et perdis el programa i sintonitza de 16h a 18h la teva tele local o el canal 159 de Movistar+.

Amb Jordi Sasplugues, president de l'Associació Preservació Patrimoni Ferroviari Industrial-Amics del Ferrocarril de Móra la Nova i Tomàs Claramunt i Joan Guirao, dos voluntaris de l'entitat, coneixerem tot el patrimoni ferroviari del Museu.

Conversarem també amb antics treballadors d'aquestes instal·lacions, que van arribar a donar feina a més d'un miler de persones. També ens visitaran dos escriptors de la comarca, Andreu Carranza i Miquel Esteve, amb qui d'entre altres, parlarem de la temàtica ferroviària en el món de la literatura. [...]

http://www.laxarxa.com/media/noticia/1m ... ra-la-nova


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/06/2018 17:54

I més :
Fitxers adjunts
Screenshot_20180609-175331.png
Screenshot_20180609-175331.png (482.68 KiB) Visualitzat 6930 cops



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1798
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 11/06/2018 21:32

Ja disponible el programa sencer al web:

http://www.alacarta.cat/1moncat/capitol ... ra-la-nova


Salvem l'Estació de França!

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 53

Entrada Autor: Intercanviador » Dissabte 28/07/2018 11:39

És una llàstima que tant a Móra com a Lleida es disposi d’impressionants locomotores de vapor i que no es puguin fer servir per als seus respectius trens turístics per qüestions burocràtiques. L'experiència de travessar el túnel de l’Argentera amb vapor no és comparable amb fer-ho amb dièsel ni menys amb elèctrica.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 02/10/2018 17:26

Recordeu que aquest cap de setmana és la Festa del Tren.
http://www.festadeltren.cat



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 02/10/2018 17:32

Intercanviador ha escrit:És una llàstima que tant a Móra com a Lleida es disposi d’impressionants locomotores de vapor i que no es puguin fer servir per als seus respectius trens turístics per qüestions burocràtiques. L'experiència de travessar el túnel de l’Argentera amb vapor no és comparable amb fer-ho amb dièsel ni menys amb elèctrica.
Els problemes reals són econòmics, l'associació no disposa dels diners necessaris per posar en funcionament a la Mikado (de la Bonita ja ni en parlem). Ara mateix amb la primera 276 i les obres del taller ja hi ha una una feinada espectacular.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 23/11/2018 18:46

https://www.facebook.com/mferrocarrilml ... 2084020013
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 62df.pdf#2

Lo Caspolino entrarà a formar part de l’oferta de trens turístics gestionats per FGC

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, i el president de la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Històric Ferroviari i Industrial, Jordi Sasplugas, han signat un conveni de col•laboració per a la recuperació del servei de tren turístic Lo Caspolino que circularà entre la Costa Daurada fins a Casp passant per Móra la Nova.

Segons ha confirmat el president d’FGC “s’està ultimant la posada en funcionament d’aquest nou servei de tren turístic que circularà per les comarques de Tarragona i Aragó i que s’integrarà en un futur a l’oferta de trens turístics d’FGC”. Font ha assenyalat que “posarem a la disposició d’aquest projecte l’expertesa de Ferrocarrils en la formació dels maquinistes”. En aquests moments, FGC ofereix fins a vuit propostes de trens turístics com són: el Cremallera de Montserrat, el Cremallera de Núria, el Funicular de Sant Joan, el Funicular de la Santa Cova, el Funicular de Gelida, l’Enotren, el Tren dels Llacs o el Tren del Ciment.

El Caspolino entrará a formar parte de la oferta de trenes turísticos gestionados por FGC

El presidente de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, y el presidente de la Fundación para la Preservación del Patrimonio Histórico Ferroviario e Industrial, Jordi Sasplugas, han firmado un convenio de colaboración para la recuperación del servicio de tren turístico el Caspolino que circulará entre la Costa Dorada hasta Caspe pasando por Móra la Nova.

Según ha confirmado el presidente de FGC "se está ultimando la puesta en funcionamiento de este nuevo servicio de tren turístico que circulará por las comarcas de Tarragona y Aragón y que se integrará en un futuro a la oferta de trenes turísticos de FGC ". Font ha señalado que "pondremos a disposición de este proyecto la experiencia de Ferrocarrils en la formación de los maquinistas". En estos momentos, FGC ofrece hasta ocho propuestas de trenes turísticos como son: el Cremallera de Montserrat, el Cremallera de Núria, el Funicular de San Joan, el Funicular de la Santa Cova, el Funicular de Gelida, el enotren, el Tren dels Llacs o el Tren del Ciment.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1357
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/04/2019 11:10

Noticia apareguda a El Nacional
https://www.elnacional.cat/

El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova, integrat al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, acaba de rebre una locomotora de vapor, del 1886, la Cuco que es vol restaurar i posar en funcionament per tal que faci petits recorreguts dins la instal·lació. La posada en marxa d'aquesta màquina encaixa amb el projecte del Museu de potenciar un ferrocarril turístic de vapor que vagi des de la costa fins a Casp.

Entre les més velles de Catalunya

La Cuco, un cop restaurada, serà la locomotora de vapor en funcionament més vella de les exposades a centres museístics catalans (i una de les més antigues de l'Estat). Es tracta d'una màquina Marcinell et Couillet,model 020T MZA 606, fabricada a Bèlgica, pensada per fer maniobres als tallers i no pas per a assegurar llargs recorreguts. El museu de Móra la rep amb gran emoció perquè serà la peça més antiga del centre. A partir d'ara s'inicia el procés de restauració de la locomotora.

El vapor, a Móra

El Museu de Móra reivindicava fa temps tenir una màquina de vapor, perquè aquesta localitat va ser un dels més grans dipòsits de locomotores de l'Estat. A finals del segle XIX era un punt de relleu de locomotores, i per tant també un centre amb nombrosos tallers. Més endavant, als anys 1970, quan es va electrificar la línia de Barcelona fins a Móra la Nova, aquí es substituïen les locomotores elèctriques per locomotores a fuel, que continuaven fins a Saragossa. Móra la Nova es va omplir de locomotores antigues retirades d'altres línies. Per això la voluntat del museu és recuperar les velles tecnologies i posar en marxa un tren turístic, el Caspolino, que uneixi la costa amb Casp amb material del museu. El procés de restauració del material d'aquest tren ja està en marxa i es finalitzarà en uns mesos. Després caldrà passar pel procés d'homologacions, autoritzacions i elaboració del pla comercial d'explotació. Però es confia que el 2020 el tren turístic es pugui posar en funcionament.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1357
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/04/2019 11:23

Les "CuCo"
Locomotores de vapor RENFE, sèrie 020-0231 / 020-0240
Aquestes locomotores van ser adquirides en 1886 per la Companyia de M.Z.A. al fabricant belga Usines Métallurgiques du Hainault de Marcinelle et Couillet. Subministrades amb números de fàbrica 786/795, van formar la sèrie 601/610 que l'esmentada companyia va destinar a serveis de maniobres en estacions i dipòsits.
Totes elles es van integrar al parc de RENFE constituint la sèrie 020-0231 / 020-0240

La 236, posteriorment 606 va estar fent maniobres a València i és la portada ara a Mora La Nova.
Aquesta màquina que va ser fabricada a Bèlgica el 1886 per Marcinell et Couillet, va formar part d'un conjunt de 10 adquirides per MZA per realitzar tasques de suport, maniobres o trens d'obres pel litoral mediterrani. Van portar a la numeració de la 601 a la 610 i, en passar a RENFE, de la 020-231 a la 240.
Inusual és el fet que d'aquestes 10 cucos es conservin 5, encara que col·locades la majoria en pedestals. la 0239 (609) a Terrassa (MNACTEC). Però la 0236, que estava sobre pedestal en els tallers de València Font de Sant Lluís, va passar a mans de la ARMF Associació per a la Reconstrucció de Material Ferroviari Históric. I aquesta 0236, va passar a mans de Museu del Ferrocarril de Catalunya, que la va traspassar al MNACTEC i aquest al de Móra la Nova.
Un cop rehabilitada, la locomotora podrà realitzar trajectes curts dins de les instal·lacions del museu, sola o juntament amb la vagoneta de passeig. Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 01/05/2019 3:48

Aquí la nota oficial i una foto:
Fitxers adjunts
cuco.jpg
cuco.jpg (329.13 KiB) Visualitzat 7133 cops
NP_Arribada de la Cuco.pdf
(266.09 KiB) S’ha baixat 143 vegades



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 17/09/2019 17:47

Propera Festa del Tren a Móra la Nova els dies 5 i 6 d'octubre. Organitzada per APPFI, Amics del Ferrocarril de Móra la Nova.
Fitxers adjunts
festadelTren.jpg
festadelTren.jpg (171.52 KiB) Visualitzat 6760 cops



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 30/09/2019 0:52

Dos bones notícies pel Museu del Ferrocarril i pel patrimoni ferroviari

Aquest mes de setembre el Museu del Ferrocarril ha rebut dos molt bones notícies. D’una banda l’Ajuntament de Móra la Nova i ADIF han ampliat l’objecte del contracte de lloguer de les instal•lacions que composen el Museu. Així, s’incorporen a l’equipament l’antic moll de mercaderies, construït el 1891 i que va acabar fent les funcions d’economat, una superfície de terreny de més de 10.000 m2 i tres edificis complementaris, entre els quals uns antics habitatges.

La segona bona notícia és que aquest antic moll de mercaderies ha estat declarat Bé Cultural d’Interès Local – BCIL – pel Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre a instàncies de l’Ajuntament.

Ara tenim per endavant el repte de posar en servei aquests espais incorporats al projecte museístic.

https://www.facebook.com/mferrocarrilml ... 4257962124



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 30/09/2019 0:54

8a Jornada de Patrimoni Històric Ferroviari enguany a Móra la Nova

El Grup de Treball de Partimoni Històric Ferroviari organitza cada any una jornada i en aquesta ocasió es dedicarà al 125è aniversari de la Línia dels Directes entre Barcelona i Madrid. Tindrà lloc el divendres 4 d’octubre al Casal Municipal de Móra la Nova a partir de les 11.00h en sessió de matí i tarda. El programa inclou cinc intervencions a càrrec d’especialistes en la història i els elements patrimonials de la línia i es clourà amb una petita visita al Museu del Ferrocarril de Mora la Nova on es presentarà l’estat d’execució del projecte de tren històric turístic “Lo Caspolino”.

El GTPHF està format per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, el Col•legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, el Museu del Ferrocarril de Catalunya, la Fundació de Transports Metropolitans de Barcelona, la Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril, l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona i l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial. Aquesta edició compta amb el suport de l’Ajuntament de Móra la Nova.

https://www.facebook.com/mferrocarrilml ... 7665255450



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22823
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/05/2020 20:51




Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”