Mapes històrics
- genissimon
- N9
- Entrades: 2529
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Mapes històrics
La història de la presència de FEVE a Catalunya (des del final de la Guerra Civil* fins a l'Estatut de 1979) és nefasta:
1941 assumeix el Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles que clausura el 1956
1963 assumeix l'Olot-Girona que clausura el 1969
1963 assumeix el Sant Feliu de Guíxols - Girona que clausura el 1969
1964 assumeix el Tortosa - La Cava que clausura el 1967
La curiosa explotació en dos trams separats de la línia de la CGFC entre Manresa i Guardiola amb límit a Olvan, i la construcció de l'embassament de La Baells al riu Llobregat provocà
1972 clausura el tram Olvan-Guardiola (propietat de CFGC)
1973 clausura el tram Balsareny-Olvan i deixa només per a mercaderies el tram Manresa-Balsareny (limitat posteriorment a Manresa-Sallent, tal com es manté fins a l'actualitat). Aquest tram ja havia caducat la seva concessió i, malgrat ser propietat d'EFE i després FEVE, estava explotat per la CGFC.
També, el 1975 la C.R.de T. clausura el Reus-Salou que no passà a FEVE (qui, de ben segur també l'hauria clausurat).
Tots aquests ferrocarrils compartien ample de via (1 metre) excepte el Tramvia del Baix Empordà (Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles) i el Feliuet (Sant Feliu de G.-Girona) que ambdós tenien ample de via de 750mm.
Pel que tinc entès, en via ampla «només» s'han clausurat:
El Ramal de Marina, de l'Estació de França a Sant Adrià de Besos
De Ripoll a Sant Joan de les Abadesses
De Roda de Barà a Reus
El Ramal de Granollers Centre (línia de Portbou) a Granollers Canovelles (línia de Puigcerdà).
* En realitat FEVE és de molt després, cap al 1965. Però és hereva de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado) creada cap al 1926 i que a partir de la creació de RENFE el 1941 es dedicà exclusivament a la via estreta (inferior a l'ample ibèric).
Salut !!
1941 assumeix el Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles que clausura el 1956
1963 assumeix l'Olot-Girona que clausura el 1969
1963 assumeix el Sant Feliu de Guíxols - Girona que clausura el 1969
1964 assumeix el Tortosa - La Cava que clausura el 1967
La curiosa explotació en dos trams separats de la línia de la CGFC entre Manresa i Guardiola amb límit a Olvan, i la construcció de l'embassament de La Baells al riu Llobregat provocà
1972 clausura el tram Olvan-Guardiola (propietat de CFGC)
1973 clausura el tram Balsareny-Olvan i deixa només per a mercaderies el tram Manresa-Balsareny (limitat posteriorment a Manresa-Sallent, tal com es manté fins a l'actualitat). Aquest tram ja havia caducat la seva concessió i, malgrat ser propietat d'EFE i després FEVE, estava explotat per la CGFC.
També, el 1975 la C.R.de T. clausura el Reus-Salou que no passà a FEVE (qui, de ben segur també l'hauria clausurat).
Tots aquests ferrocarrils compartien ample de via (1 metre) excepte el Tramvia del Baix Empordà (Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles) i el Feliuet (Sant Feliu de G.-Girona) que ambdós tenien ample de via de 750mm.
Pel que tinc entès, en via ampla «només» s'han clausurat:
El Ramal de Marina, de l'Estació de França a Sant Adrià de Besos
De Ripoll a Sant Joan de les Abadesses
De Roda de Barà a Reus
El Ramal de Granollers Centre (línia de Portbou) a Granollers Canovelles (línia de Puigcerdà).
* En realitat FEVE és de molt després, cap al 1965. Però és hereva de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado) creada cap al 1926 i que a partir de la creació de RENFE el 1941 es dedicà exclusivament a la via estreta (inferior a l'ample ibèric).
Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Vall de Zafángenissimon ha escrit:Pel que tinc entès, en via ampla «només» s'han clausurat:
El Ramal de Marina, de l'Estació de França a Sant Adrià de Besos
De Ripoll a Sant Joan de les Abadesses
De Roda de Barà a Reus
El Ramal de Granollers Centre (línia de Portbou) a Granollers Canovelles (línia de Puigcerdà).
Tortosa-Freginals-Ulldecona
Estació del Nord
Túnel del Gornal
Braç St. Adrià-Trinitat del Triangle Ferroviari
Estrenyiment de moltes vies d'accés a Barcelona, especialment per la línia de Vilanova
Tot aquest asfixiament inexorable de la xarxa ferroviària contrasta brutalment amb l'eixamplament de carreteres en autovies. Significatiu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N9
- Entrades: 2529
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Imperdonable no recordar-me de tots aquests, molt especialment del de Tortosa-Freginals, que en sóc un partidari defensor del seu restabliment...
Gràcies per fer-me memòria. És ben bé que quatre ulls veuen més que dos.
Salut !!


Gràcies per fer-me memòria. És ben bé que quatre ulls veuen més que dos.
Salut !!
Guigui ha escrit: Vall de Zafán
Tortosa-Freginals-Ulldecona
Estació del Nord
Túnel del Gornal
Braç St. Adrià-Trinitat del Triangle Ferroviari
Estrenyiment de moltes vies d'accés a Barcelona, especialment per la línia de Vilanova
Tot aquest asfixiament inexorable de la xarxa ferroviària contrasta brutalment amb l'eixamplament de carreteres en autovies. Significatiu.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Crec que no s'ha dit, també es va clausurar (ja fa molt) la línia Mollet del Vallès-Caldes de Montbui.
- genissimon
- N9
- Entrades: 2529
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Crec que van tancar-lo abans de la Guerra Civil (IIa República), però tot i que prestà servei col·lectivitzat durant la guerra tancà definitivament el 1939 i ja no es va integrar a RENFE (era d'ample ibèric).
Salut !!
Salut !!
Sagrerenc ha escrit:Crec que no s'ha dit, també es va clausurar (ja fa molt) la línia Mollet del Vallès-Caldes de Montbui.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
- themylogin
- N1
- Entrades: 3
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Existe en forma digital un mapa de Barcelona de los años 1930-1960 con las líneas de tranvía distinguible? O tal vez un esquema de las líneas de ese tiempo? No lo encuentro en Google 

- vermer3
- N6
- Entrades: 295
- Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
http://www.tundria.com/trams/tramways-index.phpthemylogin ha escrit: ↑Dilluns 13/07/2020 20:17Existe en forma digital un mapa de Barcelona de los años 1930-1960 con las líneas de tranvía distinguible? O tal vez un esquema de las líneas de ese tiempo? No lo encuentro en Google![]()
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
> Plànol de la xarxa el 1929:themylogin ha escrit: ↑Dilluns 13/07/2020 20:17Existe en forma digital un mapa de Barcelona de los años 1930-1960 con las líneas de tranvía distinguible?

> Plànol de la xarxa el 1968:
En blau els tramvies. En vermell els autobusos. (*) Només urbans gestionats per TB (TMB).

Salvem l'Estació de França!
- themylogin
- N1
- Entrades: 3
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
vermer3, m.h.t., muchísimas gracias!
En el mapa de 1945, hay varios fallos, el 25 Atarazanas-Coll por Menendez Pelayo Bailen. El 58 por Mayor de Gracia, El 22 por Muntaner. el 61 a Montjuich, el 48 de Paralelo a Can Tunis, enfin se han liado