Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 26/08/2010 10:58

perdona Alemany, però que és el que no queda clar?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 11:06

Alemany ha escrit:Doncs després del seguiment d'aquest interessant fil i l'evolució de les deduccions i posteriors treballs, sembla que hi ha algú que encara no ho té del tot clar...

http://www.granmetro.es/DiagonalVest.html

O sóc jo que no m'aclaro?
No, si lo de la pàgina és correcte, sembla ser que Diagonal també tenia els punts de llum.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 26/08/2010 11:22

El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 26/08/2010 13:47, en total s’ha editat 6 vegades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 12:23

Els enllaços no van :nose



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 26/08/2010 12:48

S'ha colat un "url" al final de l'enllaç...

Enllaços bons:
Aragón
Diagonal



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 26/08/2010 17:25

Doncs sóc jo que no m'aclaro. Coneixia ambdues fotos des de fa anys i estava convençut que eren de la mateixa estança, cadascuna enfocant a un extrem diferent.

Gràcies i perdó per l'embolic :oops:


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 19:35

Bàsicament, això és el que han fet amb l'enrajolat de Passeig de Gràcia:
Fitxers adjunts
monalisa.jpg
monalisa.jpg (101.12 KiB) Visualitzat 8745 cops



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 05/09/2010 19:43

metring ha escrit:Bàsicament, això és el que han fet amb l'enrajolat de Passeig de Gràcia:
Jo encara ho retallaria més i deixaria només visibles els ulls. :P De totes formes, segueixo sense entendre perquè han tapat les rajoles blanques un altre cop, tenint mig vestíbul encara amb el fals sostre antic, deixant-ho tot com un nyap en un vestíbul que encara sembla més un nyap per les rajoles dels anys 70 de les parets i la zona més nova dels ascensors.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 05/09/2010 22:33

Si això fos París, Londres, Berlín o fins i tot Madrid, ja hi hauria tot d'al·lusions als edificis modernistes que hi ha a tocar de la boca de metro. En canvi, la Barcelona provincianament cosmopolita ha d'anar a buscar temes a les quimbambes, no fos cas que sembléssim de poble...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 05/09/2010 23:01

He fet un fotomontatge semblant al de la Mètring d'una imatge de Barcelona que està al costat d'un dels accesos a aquesta estació, i que si fós per TMB, estaria així:
Imatge
Podriem utilitzar-lo com a protesta pel que han fet a les rajoles (la foto hauria de ser de millor qualitat, que aquesta l'he tret del Google Street View), no?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 23:12

Estic plorant de riure :riure m'imagino La Pedrera al 90% tapada amb pladur, i vaja, seria...

M'encanta la campanya, podriem fer diversos fotomuntatges, i els hi mostrem un book com a protesta de com queden les rajoles :ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 05/09/2010 23:54

A veure si m'aclareixo, que em costa de creure: les rajoles de Pg. de Gràcia han quedat decorades com mostra la foto de la metring, amb la Mona Lisa (i potser altres obres tan "nostres") emmarcada per unes peces de la col·lecció "Roca Andy Warhol"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 23:58

Guigui ha escrit:A veure si m'aclareixo, que em costa de creure: les rajoles de Pg. de Gràcia han quedat decorades com mostra la foto de la metring, amb la Mona Lisa (i potser altres obres tan "nostres") emmarcada per unes peces de la col·lecció "Roca Andy Warhol"?
:riure :riure :riure :riure

Noooo!!! Venia a ser una metàfora, perquè han cobert una part d'història amb pladur i només han deixat un trosset, el del punt de llum, descobert. És com si agafessis una obra d'art, i deixessis només un tros visible i la resta, la tapessis.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/09/2010 0:24

Doncs m'he tret un pes del damunt. No perquè les coses estiguin com estan, sinó perquè no estan pitjor.

Em conformo amb tan poc...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/09/2010 9:06

Vergonyós.
Realment, cada cop que se li dona un toc de confiança, van i la pifien.

Muntatges al Facebook de TMB, que ja he vist el 400 guixat del grafiti i l'incombustible 1100 a la Zona Franca.
Podrien penjar moltes fotos de 1000/1100 haviam si es fa el miracle :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Divendres 21/01/2011 17:03

Despres de mesos llegin el que escriviu, per fi em signo a registrarme!! jeje

i nose si es aqui on toca, pero fa unes setmanes que es poden veure algo de les rajoles originals GMB de pg de gracia.
concretaent a l'andana trinitat nova, just on acavava l'antic pinyó costat mar, una de les tapes de ventilacio està oberta, i shi pot veure el sostre enrajolat, tot fen la corva cap amunt... ohh

cada cop k hi paso mho quedo miran just a sota, i la gent que pasa tb ho fa i no entèn res...


ara es cuan em dieu que ja ho savieu jeejej segur, po m'havia d'estrenar!! soc un friki-ferroviari acabat de sortir de l'armari!

salutacionss :bleah



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 19/11/2016 12:14

Degut a les obres de remodelació de Passeig de Gràcia L3. Tenim novetats d'aquest tema!
La reforma de Passeig de Gràcia tindrà en compte que es tracta d’una de les quatre estacions del Gran Metro que es van inaugurar el 1924, origen de la xarxa de metro de Barcelona. Per això la rehabilitació sanejarà i recuperarà elements de l’arquitectura original que havien quedat ocults en reformes anteriors, com ara el sostre del vestíbul d’accés i les tres lluernes que li proporcionaven llum natural. Per revestir part dels sostres i els paraments verticals s’utilitzarà rajola blanca bisellada com la que decorava inicialment les estacions del Gran Metro i altres metros de principis del segle XX.

El projecte preveu recuperar, a més, la visió lliure de l’espai original de la nau d’andanes de l’estació, amb la característica secció ovalada. Altres tasques a realitzar són la renovació de les línies de peatge i l’elevació del nivell de les andanes per millorar l’accessibilitat. Els paviments i paraments verticals seran de granit, mentre que els nous bancs seran de pedra artificial.

L’inici de les obres comporta el tancament del vestíbul secundari, el més pròxim a Consell de Cent, a partir del 21 de novembre, tot i que continuarà obert el passadís d’enllaç amb la línia 4. L’entrada des del carrer es farà pels dos accessos del costat Aragó i per l’ascensor. La durada de les actuacions s’estima en 9 mesos i s’hi invertiran 2,67 milions d’euros.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter

Ja que s'hi posen, no es pot tocar el crostó pel tema baranes?


El metro de Barcelona amb motoristes!

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 19/11/2016 17:38

És una noticia boníssima! Tot i què no deixen gaire clar si a la volta de les andanes també tornaran les rajoles blanques. Esperem que si! :reve


Salut!
#volemL9


xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Diumenge 27/11/2016 11:30

Interpreto pels antics plànols accessos GMB i croquis vestíbul q es recupera la ubicació original de l'accés davant la casa Batlló. És a dir, escales de baixada direeció mar i tocant als fanals modernistes.
Fitxers adjunts
vestibul.jpg
vestibul.jpg (59.66 KiB) Visualitzat 7688 cops
Screenshot_2016-11-27-11-00-44.png
Screenshot_2016-11-27-11-00-44.png (78.79 KiB) Visualitzat 7688 cops



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”