Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: calisay » Dimecres 20/01/2010 11:48

metring ha escrit:No sé si quedaran gaires espais. El que seria ja la repanocha, és que treiessin la cabina del davant, que no sé si la fan servir gaire, i que es reobrís l'antic accés, que passava per allà.
Això seria l'ho***tia!!!!! Practicament desmuntant el "pladur", els prefabricats de la guixeta, i tirant el tabic davant el bar, JA HO TINDRIEM!!!!!! :martell1 :martell1


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimecres 20/01/2010 11:50

Vilarrubla ha escrit:Jo Lesseps la trobo una de les estaciones més idonies per fer-ho, a més de ser la terminal de la primera obertura (Lesseps-Catalunya).
I...Quin material i /o estètica queda amagat/da dels originals del 24 en aquesta estació?? :nose


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 20/01/2010 13:03

calisay ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:Jo Lesseps la trobo una de les estaciones més idonies per fer-ho, a més de ser la terminal de la primera obertura (Lesseps-Catalunya).
I...Quin material i /o estètica queda amagat/da dels originals del 24 en aquesta estació?? :nose
Tampoc és que a PdG en quedi gaire... a més, potser a sota dels falsos sostres de Lesseps també ens trobem una sorpresa! :x

En tot cas, el que queda original és la zona de l'elevador, com ha explicat algun cop el Llop, i el que es podria fer seria un centre d'interpretació que, si bé no fos amb tot original (desgraciadament s'ha perdut) sí que es recreés l'estètica del 24.

Però ben fet i amb cura, professionalitat i rigor històric, sobretot! Sense fer xapussetes per estalviar diners, tipus Chausson... :emprenyat


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 20/01/2010 16:53

jo crec que darrere el muntatge de Lesseps hi ha les rajoles tal qual, en gral no és gran cosa les típiques blanques, però al menys a una de les boques hi ha un mosaic força xulo a l'estil del de Fontana, a diferència d'aquest últim no se si es conserva.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 20/01/2010 17:09

No crec que Lesseps sigui l'estació més adequada per restaurar, ja que fora de la nau d'andanes, tot el tema de l'accés a les andanes, i l'accés al carrer ha estat modificat varies vegades.
Trobo que l'estació idònia per restaurar és Fontana. Encara hi ha el mural del pinyó, i les rajoles es deuen conservar sota el plàstic:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 510018.jpg
Llàstima que ja es va refer l'edifici d'accés, que si no, encara es podria fer una rèplica de l'original.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 20/01/2010 17:28

En el cas que hi hagi el mosaic d'una de les boques del túnel si que crec que és idonia per restaurar, si no és així no ho crec.

Però el cas de Fontana tbé crec que s'hauria de restaurar sobretot perquè hi han les rajoles, com es pot veure en la foto que has penjat, com el mosaic, tot i que aquest s'hauria de restaurar força ja que li manquen algunes rajoles i d'altres estan trencades, però no crec que sigui més dificil que altres restauracions.

Igualment no té perquè ser només una estació... i em sembla que per tenir la caqueta que tenen a Lesseps i Fontana, millor tenir-les com eren originalment... això si... no vec om solucionar tot el tema de cablejat o el que sigui que passa per dins de l'estructura metàl·lica que hi ha a Fontana on han emepgat la cartelleria de TMB.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 21/01/2010 9:29

Bé, jo cada dia baixo del metro a Fontana, i avui m'he adonat de què potser no és el més adient tornar a l'any 24 una estació en ple funcionament. Primer, per la gran afluència de viatgers que sempre van amb pressa, i no podrien aturar-se a contemplar el passat sense els que venen al darrera els atropellin. Després per l'incivisme generalitzat: ja és indignant el fan ara amb estacions modernes (graffitis, trencadisses, brutícia, gargalls,... imagineu-vos el mal irreparable que farien en els elements antics si el 'museu' en marxa estigués obert cada dia divuit hores. El sostre rai, perquè no arriben, però el que són parets, mobiliari, mosaics,... seria una llàstima.

En aquest cas, crec que l'exemple de Chamberí és el perfecte: una estació que no es troba en funcionament i que funciona realment com museu. La llàstima és que aquí no tenim res semblant, ja que la més indicada seria Gaudí, però es molt més moderna i es troba okupada ;-).

Per tots aquests motius havia suggerit Lesseps, no tant per l'estació en sí sinò per l'apartador, que amb un accès millorat podria fer la funció de museu "comme il faut": no només 'de parada', sinò també amb el 300. Amb horaris de museu, visites controlades i explicacions documentades. Relativament a prop del centre (=turisme) i amb l'encant històric d'haver estat el primer fi de línia.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dijous 21/01/2010 10:35

Trytasa Baldaquino ha escrit:Bé, jo cada dia baixo del metro a Fontana, i avui m'he adonat de què potser no és el més adient tornar a l'any 24 una estació en ple funcionament. Primer, per la gran afluència de viatgers que sempre van amb pressa, i no podrien aturar-se a contemplar el passat sense els que venen al darrera els atropellin. Després per l'incivisme generalitzat: ja és indignant el fan ara amb estacions modernes (graffitis, trencadisses, brutícia, gargalls,... imagineu-vos el mal irreparable que farien en els elements antics si el 'museu' en marxa estigués obert cada dia divuit hores. El sostre rai, perquè no arriben, però el que són parets, mobiliari, mosaics,... seria una llàstima.

En aquest cas, crec que l'exemple de Chamberí és el perfecte: una estació que no es troba en funcionament i que funciona realment com museu. La llàstima és que aquí no tenim res semblant, ja que la més indicada seria Gaudí, però es molt més moderna i es troba okupada ;-).

Per tots aquests motius havia suggerit Lesseps, no tant per l'estació en sí sinò per l'apartador, que amb un accès millorat podria fer la funció de museu "comme il faut": no només 'de parada', sinò també amb el 300. Amb horaris de museu, visites controlades i explicacions documentades. Relativament a prop del centre (=turisme) i amb l'encant històric d'haver estat el primer fi de línia.
Jo penso que la més adient per al museu, sens dubte, és CORREUS. A l'igual que Chamberí, els trens passen per una estació que, tot i estar tancada, conserva la seva estètica original. A més, penseu que tornar a habilitar l'accés és bufar i fer ampolles. També, encara que no tant estilitzada, donaria la mateixa sensació que a Chamberí, ja que des de l'andana s'observarien els trens en pas.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 21/01/2010 10:45


Jo penso que la més adient per al museu, sens dubte, és CORREUS. A l'igual que Chamberí, els trens passen per una estació que, tot i estar tancada, conserva la seva estètica original. A més, penseu que tornar a habilitar l'accés és bufar i fer ampolles. També, encara que no tant estilitzada, donaria la mateixa sensació que a Chamberí, ja que des de l'andana s'observarien els trens en pas.
Estetica original? el que queda son restes res semblant a l'original, no se els vestibuls pero l'estacio una andana, la petita i prou ja que la gran es va enderrocar per col.locar la via ascendent, originalment era una sola via
De tot el que s'ha dit crerc personalment que el lloc mes adient es Lesseps acondicionant l'apartador, ja que tenim l'elevador tambe



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/01/2010 12:12

NO es pot fer res amb Correus, és físicament impossible.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 21/01/2010 13:53

Pq és impossible?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/01/2010 13:57

No hi ha espai físic per a que la gent s'hi passegi, no hi ha vestíbul, i d'estètica...Caldria reconstruir l'andana, i és impossible, perquè pel damunt hi passen les vies de la L4...Res a veure amb Chamberí.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 21/01/2010 14:01

metring ha escrit:No hi ha espai físic per a que la gent s'hi passegi, no hi ha vestíbul...Res a veure amb Chamberí
En efecte. Les escales que baixen del carrer donen directament al túnel.

Una opció sería desviar el tunel, i poder lliberar l'estació del trafic habitual, podent-la restaurar.
Si es tinguessin mooooolts diners es podria fer...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/01/2010 14:04

En quan a lo de les vies, em refereixo a que estan pujades respecte el nivell de l'estació. I per l'estretor de l'andana, poc espai queda per posar una protecció, com passa amb l'andana visitable de Chamberí.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 21/01/2010 15:32

metring ha escrit:No hi ha espai físic per a que la gent s'hi passegi, no hi ha vestíbul, i d'estètica...Caldria reconstruir l'andana, i és impossible, perquè pel damunt hi passen les vies de la L4...Res a veure amb Chamberí.
:ok Així em queda molt més clar!


El que trobo dolç a tu t'amargue.

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dijous 21/01/2010 19:23

Hola:

Tengo planos de esa estacion realizados en los 60, y segun esto los tragaluces se encuentran entre la acera de la casa Batllo y la calzada lateral, mas o menos en el paso de peatones peor imposible :boig



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/01/2010 19:26

Gracias, imaginaba una cosa así, complicado recuperarlos como tragaluces. Y ya que tienes planos de la estación. tú sabrías decirnos si todos los pasillos que conducen a la estación de Renfe, existían por esos años?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 21/01/2010 20:31

veig que la meva proposta de recuperar l'apartador de Lesseps està guanyant adeptes. M'en alegro, ja que es un lloc espectacular.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 21/01/2010 23:30

El LLOP ha escrit:veig que la meva proposta de recuperar l'apartador de Lesseps està guanyant adeptes. M'en alegro, ja que es un lloc espectacular.
Si per mi fos ja tens un altre adepte, perquè sent realista és un dels pocs llocs a on no molestaria gens, actualment en desús i per més inri forma part de la xarxa primitiva.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/01/2010 23:43

Alemany ha escrit:[...] perquè sent realista és un dels pocs llocs a on no molestaria gens
Ja sé que és purament una qüestió estètica i de subtils connotacions, però per massacrar la causa ja tenim les diverses administracions de volada hipermegafashion; així que proposo dir-ne "és un dels pocs llocs compatibles amb el funcionament del servei comercial".

I de molt bon rotllo, eh? ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”