Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 606

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: xevi » Divendres 02/10/2009 14:53

Exacte, crec que si algú pot fer-ho possible són els polítics i en aquests moments la oposició és la més interessada a tenir contenta la parròquia.
No estic d'acord que només em demana el vot. Primer de tot diu que tinc raó, en segon lloc diu que és un tema que s'ha debatut en les comissions municipals, és a dir, sembla que és un tema que està sobre la taula, en tercer lloc diu que seguirant insistint i per últim comenta que ho afegiran en el programa electoral.
La cosa està complicada però simcerament, tinc una mica d'esperança i més tenint en compte d'on venim.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 02/10/2009 16:14

a veure, l'única cosa que els hi fa mal als polítics és la mala publicitat . I no hi ha cosa que els hi agradi més que la publicitat bona i gratuïta. Aquests son els factors amb els que s'han de jugar.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 02/10/2009 19:27

Però realment el que s'ha discutit, llunyanament relacionat, és sobre la protecció del patrimoni, en el cas del Palau Robert (per tenir els focus enganxats a la façana), el palau aquell del museu eròtic de Barcelona, per tenir cartells a la façana, i sobre el castell, quan l'ajuntament va fer forats a la fortalesa per poser uns grans cartells publicitaris.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 02/10/2009 21:33

Avui m'hi he passat, i estaven igual, pel que he vist.
Una foto més en detall de les rajoles daurades:
Imatge



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 02/10/2009 21:46

Vell, però tant bell...
Mare meva, quins detalls, quina cura en les construccions de temps passats, quin passat tant gloriós i quin present tant negre.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 03/10/2009 11:21

Ahir vaig estar a Pg. de Gràcia. A l'andana també hi queden restes del GMB, vaig poder comprovar que encara queda tota la rajoleta blanca al sostre de volta de l'estació, es pot veure perquè hi ha una petita part sense els plafons que cobreixen el sostre de l'estació.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dissabte 03/10/2009 12:06

xevi ha escrit:Ahir vaig estar a Pg. de Gràcia. A l'andana també hi queden restes del GMB, vaig poder comprovar que encara queda tota la rajoleta blanca al sostre de volta de l'estació, es pot veure perquè hi ha una petita part sense els plafons que cobreixen el sostre de l'estació.
Això també s'ha de documentar!!!!! :fuig


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 03/10/2009 13:36

BCN2008 ha escrit:Avui m'hi he passat, i estaven igual, pel que he vist.
Una foto més en detall de les rajoles daurades:
Imatge
Molt bona la foto BCN2008, molt detallada i molt bona càmera, ja vaig dir que les rajoles a simple vista estaven en perfecte estat i aquesta foto ho corrobora i tenen 85 Anys!! digueu-me si aixo no es una antiguitat!!!

Les fotos de Calisay tambe estan molt be i s'aprecia perfectament les rajoles, les cantonades, el treball de deixar els racons be, sembla que abans es treballava amb mes cura.
Per les fotos de Calisay s'intueix que tot el sostre deu estar en molt bones condicions.

Sobre el que preguntes dels accesos etc.. començo a contar el teu album desde dalt a la esquerra i horitzontalment, la foto Nº 22 es a on anaven a parar les antigues escales mecaniques de la andana central i han com dos "arcades" em sembla que era la de la dreta, el accès desde el vestibul que parlavem i que esta tapat darrera de les taquilles, no era la porta que es veu si no que pujant un cop acabes les escales giraba a esquerra hi habia un petit troç recte i girant un altre cop a esquerra sorties just a les escales enllaçant amb l'actual passadís, era un acces molt rapid que encara no se perque el van treure, si entres desde el carrer per aquest accès veuras quan acaben els escales que a ma dreta hi ha com una pared amb una porta que fa que el passadís es faci mes estret, es allá.

La foto 23 que era o es un perruqueria no seria cap accès al igual que el bar (mini-bar) que hi ha al davant del lloc de les escales mecaniques, potser antigament abans de fer l'enllaç amb el tren el bar formava part d'algun acces pero aixo ja no ho se, va estar molt poc com a estacio sense enllaç amb el tren.

Les fotos 24 i 25 son molt bones, darrera les taquilles s'intueix la "arcada" del accès que aquestes barren del que parlavem.

Tot aixo ho tenia molt ben estudiat el Alex Reyes gran coneixedor e investigador del tema, una llastima que s'emprenyes amb tothom i obviament a l'inreves.

A trensim un altre usuari va posar aquests planols que podrien donar una idea del tema:

http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... &start=435




Lo de la font de la granota no te perdó, si la voleu veure com era abans de la DESTRUCCIO:

http://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=3352

S'ha de ser molt cafre o barruer per partir amb dos aquesta "mole" de pedra de Montjuich, encara m'en faig creus.

Per cert tambe es volen carregar els ocellaires de la Rambla...PERO que en quedara de la nostra Barcelona??? n'estic fart de la ciutat de decorat, de spot, de pel.licula....VIC i Cristina
i Manlleu i Barcelona....

Que ningu es prengui aquests comentaris com a algo politic, intent de derrocar, desprestigiar etc.. etc.. etc..
Tan sols que si les coses es fan malament segons el meu criteri sigui qui sigui qui mani, s'han de dir i punt, no te res que veure amb politica es critica al que es veu i se sent, sempre es bon moment per corregir segons quines coses o direccions.

Esperm que amb aquestes rajoles siguin mes assenyants, encara que...veient tot el que es veu....



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 04/10/2009 1:55

Només espero que no sel's hi acudeixi rodar cap spot amb grua inclosa en aquell accés :twisted:



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Diumenge 04/10/2009 8:48

metring ha escrit:Només espero que no sel's hi acudeixi rodar cap spot amb grua inclosa en aquell accés :twisted:
:riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure

Ni que entri el tauró de l'anunci del festival de curts!!!!!!


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/10/2009 10:24

Tot i no ser tant històrica com les rajoles, he enviat massivament mails sobre el tema de la placa del 3001, a veure si algú sap què se'n ha fet... També n'he parlat al Facebook http://www.facebook.com/home.php?#/grou ... 8949084989 .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/10/2009 21:43

Avui he passat per allà. Els treballs de l'ascensor continuen avançat, però les rajoles segueixen al seu lloc. Sembla que demanin que les netejin i il·luminin, per a que les vegi tothom! :'(



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 24/10/2009 20:00

faristol ha escrit:
BCN2008 ha escrit:Avui m'hi he passat, i estaven igual, pel que he vist.
Una foto més en detall de les rajoles daurades:
Imatge
Molt bona la foto BCN2008, molt detallada i molt bona càmera, ja vaig dir que les rajoles a simple vista estaven en perfecte estat i aquesta foto ho corrobora i tenen 85 Anys!! digueu-me si aixo no es una antiguitat!!!

Les fotos de Calisay tambe estan molt be i s'aprecia perfectament les rajoles, les cantonades, el treball de deixar els racons be, sembla que abans es treballava amb mes cura.
Per les fotos de Calisay s'intueix que tot el sostre deu estar en molt bones condicions.

Sobre el que preguntes dels accesos etc.. començo a contar el teu album desde dalt a la esquerra i horitzontalment, la foto Nº 22 es a on anaven a parar les antigues escales mecaniques de la andana central i han com dos "arcades" em sembla que era la de la dreta, el accès desde el vestibul que parlavem i que esta tapat darrera de les taquilles, no era la porta que es veu si no que pujant un cop acabes les escales giraba a esquerra hi habia un petit troç recte i girant un altre cop a esquerra sorties just a les escales enllaçant amb l'actual passadís, era un acces molt rapid que encara no se perque el van treure, si entres desde el carrer per aquest accès veuras quan acaben els escales que a ma dreta hi ha com una pared amb una porta que fa que el passadís es faci mes estret, es allá.

La foto 23 que era o es un perruqueria no seria cap accès al igual que el bar (mini-bar) que hi ha al davant del lloc de les escales mecaniques, potser antigament abans de fer l'enllaç amb el tren el bar formava part d'algun acces pero aixo ja no ho se, va estar molt poc com a estacio sense enllaç amb el tren.

Les fotos 24 i 25 son molt bones, darrera les taquilles s'intueix la "arcada" del accès que aquestes barren del que parlavem.

Tot aixo ho tenia molt ben estudiat el Alex Reyes gran coneixedor e investigador del tema, una llastima que s'emprenyes amb tothom i obviament a l'inreves.

A trensim un altre usuari va posar aquests planols que podrien donar una idea del tema:

http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... &start=435




Lo de la font de la granota no te perdó, si la voleu veure com era abans de la DESTRUCCIO:

http://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=3352

S'ha de ser molt cafre o barruer per partir amb dos aquesta "mole" de pedra de Montjuich, encara m'en faig creus.

Per cert tambe es volen carregar els ocellaires de la Rambla...PERO que en quedara de la nostra Barcelona??? n'estic fart de la ciutat de decorat, de spot, de pel.licula....VIC i Cristina
i Manlleu i Barcelona....

Que ningu es prengui aquests comentaris com a algo politic, intent de derrocar, desprestigiar etc.. etc.. etc..
Tan sols que si les coses es fan malament segons el meu criteri sigui qui sigui qui mani, s'han de dir i punt, no te res que veure amb politica es critica al que es veu i se sent, sempre es bon moment per corregir segons quines coses o direccions.

Esperm que amb aquestes rajoles siguin mes assenyants, encara que...veient tot el que es veu....
Mai veurem un projecte de "desremodelació" (com la deconstrucció de Glòries XD) de les estacions de Passeig de Gràcia, Fontana, Lesseps, Diagonal i Catalunya?

Sobre lo que dius dels ocellaires... a veure allò és inhumà, els animals no estan en condicions i per tant és millor que en posin una de grossa (o un parell) i que treguin tot allò... igualment a la resta es fa un canvi d'usos. Les actuacions que es fan/faran a la Rambla estan molt bé tot i que es podria fer més.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 30/10/2009 8:19

Un 10 per la Metring i en Marçal, quin reportagte més bó!, llegiu, llegiu la Vanguadia d'avui. Salut companys.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 30/10/2009 8:34

Arqueología en el suburbano barcelonés.
Las obras que lleva a cabo el Departament de Política Territorial en la estación de metro de Passeig de Gràcia (Aragón) han permitido hacer un valioso descubrimiento. Debajo de viejos muros y paredes grisáceas, que ahora están siendo reformadas para instalar dos ascensores desde el vestíbulo hasta los andenes, han aparecido, como si no hubiera pasado el tiempo, los flamantes azulejos que decoraban el llamado Gran Metropolitano de Barcelona de hace 85 años.



"Tenemos muy pocos restos del pasado histórico del metro de Barcelona, es muy importante mantener estas baldosas", afirman Marçal Guardiola y María José Luque, responsables de la asociación de amigos del Metro, que se da cita en el foro de Transport.cat y en el grupo Amigos de Patrimonio Histórico de TMB del Facebook. "El metro barcelonés es aburrido, sin valor para ciudadanos y turistas más que el puramente práctico, un lugar del cual queremos salir cuanto más rápido, mejor", afirman. Y añaden: "Si vamos a Londres, probablemente volvamos con un souvenir de su Underground, y en París seguro que nos haremos una foto en una de las bocas de acceso Art Nouveau. ¿Por qué no pasa eso en Barcelona? Debemos recuperar el alma de nuestro metro y ponernos a la altura del resto de ciudades europeas".

Estos pequeños tesoros, como se atreven a definirlos los amantes de todo lo que tiene que ver con el metro, "pertenecen al primer tramo del Gran Metropolitano de Barcelona, la primera línea de metro inaugurada en la ciudad, en 1924", según Luque. "A pesar de tener 85 años, se encuentran en un estado excelente y están realizadas con cerámica que incorpora relieves trabajados manualmente. Se trata de piezas de gran valor tanto artístico como social", añade. Por ello, reclaman, tanto a los responsables de la obra, como a TMB, que los mantengan intactos. "El único lugar donde pueden estar estas baldosas es donde están actualmente, en la estación original, debidamente limpiadas y restauradas y con el entorno adaptado a las necesidades de hoy en día", afirma Guardiola. "Sería muy interesante, añade, colocar un panel informativo, explicando el origen de los restos y la función que tuvieron en su momento, que eran puntos de luz que dejaban pasar la claridad natural".

Fuentes de TMB desconocen cuál será el destino final de los azulejos. "No está decidido, podrían tanto quitarlas y poner unas nuevas, como mantenerlas", afirman desde la compañía. Desde la administración catalana también se ignora este extremo. "Al tirar unos falsos techos han aparecido los azulejos", señalan fuentes de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques. "Hay que estudiar qué se hace con las baldosas, tenemos pendiente una reunión con TMB para decidir sobre el tema, aunque es el comité de evaluación de TMB quien nos dirá si el hallazgo tiene valor o no", añaden desde la Generalitat.

"Estamos de acuerdo con que hay que modernizar las instalaciones de metro colocando ascensores y escaleras mecánicas, pero estas obras no deben servir de excusa para eliminar los elementos históricos que aún se conservan, sino al contrario, para recuperar los que aún quedan escondidos detrás de los anodinos, impersonales y poco duraderos paneles de plástico que han cubierto las paredes de nuestro metro en los últimos años", afirma Luque. "Es curioso, continúa, que estas baldosas, con 85 años, se encuentran aún en perfecto estado, cuando la mayoría de estaciones remodeladas hace poco más de 10 años cuentan ya con un desgaste mucho mayor, y aun así se insiste en el tema del mantenimiento como excusa para seguir eliminando las clásicas baldosas y decoraciones". Luque y Guardiola reconocen "el esfuerzo que ha empezado a hacer TMB, recuperando y restaurando vehículos históricos desde su fundación". Pero "no tienen en cuenta otros elementos, igual de importantes", rematan.

Además, Luque y Guardiola instan a TMB y a Política Territorial a que realicen los estudios necesarios para "catalogar y recuperar todos los elementos históricos con más de 75 años que aún quedan en las instalaciones de nuestro metro, para poder mostrarlos a la ciudadanía e integrarlos en las estaciones actuales y sus futuras remodelaciones".

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... a-gua.html



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 30/10/2009 9:24

El LLOP ha escrit:Además, Luque y Guardiola instan a TMB y a Política Territorial a que realicen los estudios necesarios para "catalogar y recuperar todos los elementos históricos con más de 75 años que aún quedan en las instalaciones de nuestro metro, para poder mostrarlos a la ciudadanía e integrarlos en las estaciones actuales y sus futuras remodelaciones".
Llàstima que la Metring no es digui "Laporta", perquè amb el ressó mediàtic que té el Barça, només amb aquestes frases ja tindríem mig partit guanyat :ok


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Divendres 30/10/2009 10:42

El LLOP ha escrit:Arqueología en el suburbano barcelonés.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... a-gua.html
Moltes felicitats als dos. Esperem que serveixi de suficient pressió per a que ho conservin.

I de pas, a veure si arreglen una mica les rajoletes de Fontana...

Recuperem el patrimoni!!!!!!!


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 30/10/2009 10:50

Moltes gràcies a tots, és un triomf vostre, que vau ser els descobridors, i gràcies també a en Cristian Reino!!!! :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 30/10/2009 10:54

Aquests petits passos són gràcies a tots els que esteu al fòrum, ja que és la unió la que fa a força, no pas l'individualitat.
Per tant... gràcies a tots els participants del fòrum :ok
I això que dic no són només paraules. De fet, a nivell individual i a títol particular tothom hauria col·laborar enviant cartes al director als diferents diaris sobre el mateix tema. Tots hem de participar-hi.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 30/10/2009 11:42

M'ha semblat molt bon treball, l'important es que aixo arribi al gran públic i que es conegui, a veure si aixi hi ha mes sensibilitat, ara en certa manera sembla que aquestes rajoles estuiguin una mica mes "protegides", i te rao en Marçal, cadascu pot fer molt de manera individual, jo vaig inicar el fil perque vaig veure el tema, no se si feia molt que es va desmontar el fals sostre, o va ser aquella mateixa nit, pero el mes important es el fet de valorar-ho i aconseguir que arribi a l'opinio pública..i de retruc es clar als "caps pensants".



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”