Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: Alemany » Divendres 22/01/2010 9:46

Al marge de tot i fent un petít incís per curiositat: Algú sap si l'ascensor d'Urquinaona (el "camarín" per entendre'ns) encara hi és, o el va extreure?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/01/2010 9:55

A un missatge d'El LLOP del 17 de setembre de 2008 d'aquí http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... eig+gracia



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 22/01/2010 13:14

metring ha escrit:Gracias, imaginaba una cosa así, complicado recuperarlos como tragaluces. Y ya que tienes planos de la estación. tú sabrías decirnos si todos los pasillos que conducen a la estación de Renfe, existían por esos años?
Pues si, ya existia el vestibulo de Renfe y todos los pasillos actuales, en todo caso ahora hay menos abiertos. Ya entonces el pasillo de acceso original al vestibulo estaba en parte ocupado por vestuarios, pero el resto seguia abierto (de hecho hasta hace algunos años) pues justo al bajar las escaleras desde can batllo existe un pasillo a mano derecha (hoy cerrado) que conecta perpendicularmente con el tramo antiguo que seguia abierto, sin tener que dar la vuelta absurda que se da hoy en dia para acceder al vestibulo.

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/01/2010 14:00

Genial, moltíssimes gràcies!!!



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Diumenge 24/01/2010 16:18

Realment són fantàstics aquests plànols, ebody!

En tens de totes les estacions?


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Diumenge 24/01/2010 16:54

Trytasa Baldaquino ha escrit: En tens de totes les estacions?
Pues nop, ojala. De detallados tan solo los de Aragon y Jaime I en los años 60.

Luego tengo de varias estaciones de la L3 L4 y L5 de principios de los 80 aunque no aparecen todos los pasillos y habitaciones que puedan existir, pues estaban destinados a la colocacion de la señalizacion normalizada en los andenes y pasillos de acceso.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 08/03/2010 8:20

referent a les rajoles de l'il·luminaria d'Aragon, ja està programada la feina de desviament de tots els serveis que van pel sostre, la neteja de tota l'àrea de les rajoles i la instal·lació d'una llum a dins del forat per imitar l'antiga llum solar. El plaç d'execució serà en breu, suposo.



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dilluns 08/03/2010 9:27

Increïble!! :o :o :o :o i Fantàstic! :ok



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 08/03/2010 11:07

El LLOP ha escrit:referent a les rajoles de l'il·luminaria d'Aragon, ja està programada la feina
:plas :plas :plas
TMB per fi sembla que comença a tenir sensibilitat històrica... i gust estètic :D
Felicitats!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 08/03/2010 11:30

Quines ganes tinc de veure-las! Es farà alguna mena d'inauguració? O Fem trobada?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 21:47

Avui he passat per allà, i he vist la zona més propera a l'ascensor visible, però l'altre, pasades les cancel·ladores, estava coberta.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/04/2010 17:17

Divendres ens va dir un responsable de TMB que el proper mes, estarà l'enrajolat llest, net i ben visible.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 20/04/2010 8:16

Felicitats, mica en mica sembla que TMB va tenint una mica més de sensibilitat :plas



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimecres 21/04/2010 11:15

Recordem que la volta d'aquesta estació (zona andanes) encara conserva l’enrajolat. Pròxim objectiu, retirar l'estructura que tapa l’enrajolat de la volta.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Divendres 23/04/2010 16:25

Abans d'ahir al vespre hi havia uns operaris netejant aquestes rajoles, vaig fer-ne fotos.
;)


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 24/04/2010 0:03

I jo en penjo, d'avui mateix. Les dels requadres no eren verdes, sino blaves!!! Ara que hi han passat el KH7, es veuen:
Fitxers adjunts
rajoles1.jpg
rajoles1.jpg (105.74 KiB) Visualitzat 6063 cops
rajoles2.jpg
rajoles2.jpg (94.15 KiB) Visualitzat 6066 cops



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 24/04/2010 11:46

Doncs si que es curios, semblen blaves, O nO!! un altre discusio blau-verd!!! :x

Bromes apart es una alegria que ho pretenguin conservar i que no ho hagin esbotzat.



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimecres 28/04/2010 12:19

Ayer por la tarde me pase. Han puesto un tubo de plastico gris con cables que recorre el techo hasta llegar a la parte superior del tragaluz. Espero que lo mimeticen un poco si no dara el cante.

Aunque solo la mitad del falso techo ha sido retirado la sensacion de amplitud y grandeza que tiene ahora el vestibulo es increible. Parece mentira que algunos se afanaran en hacer de tan amplios espacios lugares tan angosto y reducidos.

Si se actura tambien con la estacion y se recuperar la boveda original en su totalidad (paredes laterales incluidas) creo que daria un cambio impresionante en la sensacion de amplitud...

Imagino que junto con la recuperacion del techo se habra pensado en hacer algo con las paredes adyacentes (cuyas baldosas originales desaparecieron) pues de lo contrario dicho lugar quedara como un pegote.

Saludos



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/04/2010 16:18

De hecho, si os fijáis en una de las baldosas azules, no es original, la cual debió perderse. Lo que no se es si ya se añadió en su momento o recientemente.



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dijous 29/04/2010 11:55

Siempre se podrian sacar baldosas de recambio de alguna otra estacion donde todavia se conservan , tipo urquinaona o asi...

Alguien sabe si el vestibulo original de Diagonal conserva las baldosas?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”