Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Han aparegut RESTES del GMB a ARAGON (Passeig de Gracia)

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/09/2009 0:44

A París, a Londres, a Madrid, a Nova York, etc., mantenen enrajolats originals. Per què aquí hem de ser menys que a ciutats capdavanteres, en quan a preservació d'aquest tipus de patrimoni, no ho puc entendre!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/09/2009 0:48

És que aquí no som menys, ans al contrari: ens deixem de carrincloneries passades de moda i som més moderns que ningú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 27/09/2009 13:04

Guigui ha escrit:És que aquí no som menys, ans al contrari: ens deixem de carrincloneries passades de moda i som més moderns que ningú.
Sí, som ultramoderns... el curiós és que la primera indústria de la ciutat és el turisme, i aquest ve en gran part atret per coses com el Modernisme o Ciutat Vella. Curiós, coses que fa pocs anys també eren considerades obsoletes, per la qual cosa bona part d'elles foren destruïdes (recordem els temps d'en Porcioles).

Repetim els errors un cop i un altre. No és greu equivocar-se: el que és greu és no aprendre dels errors passats i tornar-los a repetir.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Diumenge 27/09/2009 15:37

wefer ha escrit: Repetim els errors un cop i un altre. No és greu equivocar-se: el que és greu és no aprendre dels errors passats i tornar-los a repetir.
:plas :plas :plas :reve :reve :reve

Quina cita més Bonica!


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/09/2009 23:27

Al butlletí del Club Ferroviari de Terrassa s'han fet ressó de la nostra reivindicació http://butlleticft.blogspot.com/2009/09 ... ro-en.html . Moltes gràcies!!!! :ok



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/09/2009 15:52

Us penjo aquest mail d'en Javier Flórez, qui ha tingut l'amabilitat de donar-me permís per publicar-lo en el FTC:
Hola:

I (per no variar) jo tambè escric la meva opinió a títol particular:

Als soterranis de la Pl. Catalunya hi han d'haver mès llocs on encara quedin restes de l'antic enrajolat. Jo recordo (com a mínim 3) llocs on els pasadissos han estat tapiats i convertits en magatzems o en sales/racons inutils... Però no es tè accès excepte que es demanès oficialment a TMB el poder fer un repàs d'aquests indrets, i segurament molts d'ells han estat "traspasats" a l'Ajuntament i per tant caldría un permís de forma simultània.... Jo ho considero molt interessant i més d'una vegada ho he estat pensant, però acostumo a deixar de "somiar truites" i posso els peus a terra per a adonar-me que ès molt dificil poder fer aquesta visita (impossible).

I al carrer Pelai existía la famosa "Avinguda de la Llum", que era una avinguda gran TOTALMENT subterrania que anava desde Balmes-Bergara-Pelai fins a Pelai-Rambles. Quan van fer l'edifici nou "El Triangle" (Bergara-Catalunya-Pelai) diuen que ho van buidar tot, però jo ho dubto perque l'avinguda antiga restava situada al damunt mateix de les darreres vies del carrer Pelai i a un lloc on l'edifici del Triangle no hi arriba... Potser s'habilitès com a un annex del Parquing, però tambè ho dubto, perque l'avinguda estaba plena de columnes. Les continuacións naturals d'aquesta avinguda son els vestibuls d'FGC a Bergara i a Pelai-Rambles. Si els vestibols no s'han tocat, l'avinguda deu estar quasi sencera. Allà hi habia hagut fins i tot un cinema al qual s'accedía des del vestibol de Bergara. El local encara existeix convertit en una cova o magatzem, fa poc van fer obres (segurament es deurien carregar algún element històric més). Al vestibol també hi ha un accès a un elevador de mercaderies que pujaba fin al carrer Bergara i sortía al mitg de la borera del carrer. Jo recordo que farà uns 10 anys encara existía la tapa metàlica al carrer Bergara. Avui en dia ha desaparegut i el que ja no sè es si la maquinaria existeix o ha "desaparegut" tambè...

Però concretant el tema a l'indret que estem veient ara voldría fer un parell de reflexions:

Jo estic a favor de recuperar i conservar tot el que sigui antic i es pugui mantenir. (A titol personal visc en una casa d'abans de l'any 1700 i, mentre la resta de veïns del poble han anat reformant totes les seves cases de tal forma que ja no resta res de com eren, jo he respectat tot el que he pogut en la meva, començant per les vigues de fusta i algunes parts dels terres, que son molt mès complicats de restaurar que de posar-los nous. Dic aixó perque sè perfectament el que pot significar "rescatar" el que esteu proposant. Penseu que aquests elements (o el conjunt d'ells) no es "traslladable". En primer lloc, estàn "adherits" a la paret i manca veure com i amb quins materials. En segon lloc, si es pogues "traslladar" (arrencar-los de la paret) hauria de ser a un lloc semblan o amb unes característiques semblants, reconstruït a mida perque aprofitat no crec que el trobem... I el cost que aixó signifiqui (com a final de la llista de problemes) no sè si es pot assumir per a un element així quan hi han d'altres molt mès interessants pendents de recuperació.

Resta una darrera opció i ès la de deixar-lo on està, pero si "molesta" no hi haura mès remei que trencar-lo... Tambè es pot deixar per a veure'l en visites especìfiques, però em sembla que dificilment es poden organitzar visites a aquest lloc...

Francament, ho veig una mica "pelut"... La realitat ens diu que cada dia llocs mès "històrics" que aquest s'estan destruint a la nostra Barcelona i el seu entorn. De fet cada vegada resten meins llocs "històrics" que hagin estat respectats simplement perque son això "històrics".

En resum, jo estic a favor de conservar-lo o rescatar-lo, però en soc conscient de la seva dificultat (quasi imposibilitat) en fer-ho, i per tant ho trasllado a qui correspongui (perque jo tampoc tinc poder de decisió).

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 29/09/2009 15:45

L'amic Xavi se n'oblida del Sephora... perfumeria hereva (geogràficament) de l'antiga avinguda de la Llum.

En tot cas, estic d'acord amb ell: caldria conservar sempre que fos possible els elements antics. Ara bé, tenint en compte els pocs vestigis del GMB que resten dempeus, i la creixent sensibilitat patrimonial per part de TMB, crec que haurien de fer un esforç per salvar-ho.

I el que clama al cel és el mosaic de Fontana. Cada dia hi passo pel davant i creieu-me que sento pena i indignació a parts iguals. :emprenyat


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/09/2009 10:09

Un missatge del grup del Facebook de Patrimoni.gencat:
Moltes gràcies per la informació, Maria José.

Una abraçada,

Equip de Patrimoni.gencat



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 30/09/2009 13:19

Això no pinta bé. Si posessin interès em sembla que provarien de posar-se en contacte amb tu o demanar més informació... m'ho intueixo.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/09/2009 13:24

El que caldrà fer és qui pugui passar-s'hi algun dia, que digui com està el tema, si té pinta que ho arrencaran tot, etc., una mica de seguiment.

Ja pot ser el que dius, ja, a lo :boig3 .



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimecres 30/09/2009 18:45

Si les han d'arrencar millor quedar-nos-les nosaltres, no?? :?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 30/09/2009 18:53

És que no les arrencarien, les esbotzarien per la via expeditiva.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 01/10/2009 12:08

metring ha escrit:El que caldrà fer és qui pugui passar-s'hi algun dia, que digui com està el tema, si té pinta que ho arrencaran tot, etc., una mica de seguiment.
A dia de avui afortunadament tot segueix igual, a Lesseps estan fent una actuació similar i el lloc on treballen desde el segon vestibul fins l'andana, esta totalment tapat, fins i tot de forma exagerada, tindra algo que veure amb aixo? tecnica "hule" anti "mirons" o prevencio de riscos laborals???

Sobre el escrit de Javier Florez hi ha coses en les que coincideixo i altres no tant.

En el tema d'aquest Vestibul de Passeig de Gracia hi ha qui diria que el que han fet a la pared del fons per fer la zona d'acces als ascensors es un disbarat perque segur que s'han trencat rajoles blanques i que tot hi hauria que conservar-ho o restaurar-ho tal com era, be, es una posició que segur que trobariem en mes de una persona, be no es la meva en aquest cas, en questions de coses que tenen un ús public, es dificil mantenir conservacio i utilitat, no crec que s'hagi de anar en contra el progres etc.. i posar ascensors si es un progres, el que es tracta es que quelcom que no "entorpeix" la funcio del vestibul si pugui ser conservat, es un luxe i una joia poguer disposar d'aixo que don "solera" e historia al primer metro de Barcelona, es una oportunitat que no es pot deixar perdre pel estat en que es troba i potser no n'hi hagin moltes mes oportunitats, pero d'aixo depen molt del model de Ciutat que volem mostrar, conservar o reflectir:
sense historia pero "chachi" , amb la minima historia i arquitectura de postal, Gaudi, modernisme etc.., o la nostra Barcelona la que era i la que en el fons encara tenim tots a dins......no la trenquin mes si us plau.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/10/2009 12:20

No, que bastant que ahir es van carregar (accidentalment, clar) una altre mostra del modernisme, la Font de la Granota http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -font.html



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 01/10/2009 12:46

Apali...mecag.... i asobre rodant un spot, aixo es la Barcelona de spot i pel.licula que tan volen alguns, aixo no tan sols es carrega la autentica filosofia de Barcelona si no que es carrega monuments directament, QUIN DESASTRE.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 02/10/2009 12:44

faristol ha escrit:
metring ha escrit:El que caldrà fer és qui pugui passar-s'hi algun dia, que digui com està el tema, si té pinta que ho arrencaran tot, etc., una mica de seguiment.
A dia de avui afortunadament tot segueix igual, a Lesseps estan fent una actuació similar i el lloc on treballen desde el segon vestibul fins l'andana, esta totalment tapat, fins i tot de forma exagerada, tindra algo que veure amb aixo? tecnica "hule" anti "mirons" o prevencio de riscos laborals???

Sobre el escrit de Javier Florez hi ha coses en les que coincideixo i altres no tant.

En el tema d'aquest Vestibul de Passeig de Gracia hi ha qui diria que el que han fet a la pared del fons per fer la zona d'acces als ascensors es un disbarat perque segur que s'han trencat rajoles blanques i que tot hi hauria que conservar-ho o restaurar-ho tal com era, be, es una posició que segur que trobariem en mes de una persona, be no es la meva en aquest cas, en questions de coses que tenen un ús public, es dificil mantenir conservacio i utilitat, no crec que s'hagi de anar en contra el progres etc.. i posar ascensors si es un progres, el que es tracta es que quelcom que no "entorpeix" la funcio del vestibul si pugui ser conservat, es un luxe i una joia poguer disposar d'aixo que don "solera" e historia al primer metro de Barcelona, es una oportunitat que no es pot deixar perdre pel estat en que es troba i potser no n'hi hagin moltes mes oportunitats, pero d'aixo depen molt del model de Ciutat que volem mostrar, conservar o reflectir:
sense historia pero "chachi" , amb la minima historia i arquitectura de postal, Gaudi, modernisme etc.., o la nostra Barcelona la que era i la que en el fons encara tenim tots a dins......no la trenquin mes si us plau.

Senyores i Senyors, aquesta és la meva contribució a la gran troballa:

http://picasaweb.google.com/calisay/GMBARAGO#

Per cert, he fet fotos de la guixeta i del petit bar, ja que crec que son part d'un antic accés clausurat. Ja em direu qué en penseu. :D


El licor Calisay no se bebe, se saborea

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Divendres 02/10/2009 13:24

L'altre dia se'm va acudir enviar la noticia de La Vanguardia sobre les boques de Metro i la proposta sobre la construcció d'unes rèpliques de les boques de Pg. de Gràcia de 1924, a la oposició, concretament a X. Trias de CiU, us adjunto la part més interessant de la seva resposta:

Sr. XXXXXXXXXXXX
Primer de tot agrair-te el teu interés per enviar-me aquesta notícia perquè la tinguem en compte en el futur programa electoral.

Tens tota la raó quan dius que caldria recuperar antigues boques de metro com a monuments o símbols d'una època. De fet, aquest tema s'ha tractat a les comissions de l'Ajuntament de Barcelona, on hem manifestat el nostre suport, tot i que veiem que el govern municipal no manifesta la suficient voluntat per tirar-ho endavant.

Seguirem insistint perquè existeixi una voluntat explícita de fer-ho, així com també la tindrem en compte per al nostre programa electoral en les properes eleccions municipals.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 02/10/2009 14:25

xevi ha escrit:L'altre dia se'm va acudir enviar la noticia de La Vanguardia sobre les boques de Metro i la proposta sobre la construcció d'unes rèpliques de les boques de Pg. de Gràcia de 1924, a la oposició, concretament a X. Trias de CiU, us adjunto la part més interessant de la seva resposta:

Sr. XXXXXXXXXXXX
Primer de tot agrair-te el teu interés per enviar-me aquesta notícia perquè la tinguem en compte en el futur programa electoral.

Tens tota la raó quan dius que caldria recuperar antigues boques de metro com a monuments o símbols d'una època. De fet, aquest tema s'ha tractat a les comissions de l'Ajuntament de Barcelona, on hem manifestat el nostre suport, tot i que veiem que el govern municipal no manifesta la suficient voluntat per tirar-ho endavant.

Seguirem insistint perquè existeixi una voluntat explícita de fer-ho, així com també la tindrem en compte per al nostre programa electoral en les properes eleccions municipals.
Huas! no es preocupa de dir... lluitarem des de l'oposició per mantenir el patrimoni, sinó que et diu que serà al programa electoral, del pal... no farem res, però vota'm. Quins polítics de caqueta! De CiU ja em van decebre fa un temps, i no fan més que reafermar la meva decisió.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 02/10/2009 14:32

Lluita1714 ha escrit:
xevi ha escrit:L'altre dia se'm va acudir enviar la noticia de La Vanguardia sobre les boques de Metro i la proposta sobre la construcció d'unes rèpliques de les boques de Pg. de Gràcia de 1924, a la oposició, concretament a X. Trias de CiU, us adjunto la part més interessant de la seva resposta:

Sr. XXXXXXXXXXXX
Primer de tot agrair-te el teu interés per enviar-me aquesta notícia perquè la tinguem en compte en el futur programa electoral.

Tens tota la raó quan dius que caldria recuperar antigues boques de metro com a monuments o símbols d'una època. De fet, aquest tema s'ha tractat a les comissions de l'Ajuntament de Barcelona, on hem manifestat el nostre suport, tot i que veiem que el govern municipal no manifesta la suficient voluntat per tirar-ho endavant.

Seguirem insistint perquè existeixi una voluntat explícita de fer-ho, així com també la tindrem en compte per al nostre programa electoral en les properes eleccions municipals.
Huas! no es preocupa de dir... lluitarem des de l'oposició per mantenir el patrimoni, sinó que et diu que serà al programa electoral, del pal... no farem res, però vota'm. Quins polítics de porqueria! De CiU ja em van decebre fa un temps, i no fan més que reafermar la meva decisió.
Penso que, deixant de banda colors polítics, hauriem de mirar de portat "bona sintonia" amb aquells que defenen els nostres interessos, o comparteixen les nostres conviccions sobre qué s'ha de conservar.

Es la meva opinió.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/10/2009 14:34

Cert, si hi ha algú disposat a ajudar, és el que realment ens ha d'importar.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”