L'estació de Bescanó

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

L'estació de Bescanó

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/09/2009 0:05

Del bloc Revista de Ferrocarrils http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/ :


L’estació de Bescanó “fot fàstic.”

22 setembre 2009 per Carles Gorini

En sobrevolar Bescanó amb el Google Earth apareix una imatge que du per nom “l’estació fot fàstic.” Si, en canvi, es prefereix arribar al poble d’una manera més convencional, a peu pla, vaja, el que es percebrà davant l’antic edifici ferroviari no serà més positiu. En efecte, l’estació fa fàstic, amenaça de caure i, si no ho fa, deu ser perquè l’aguanten els fils que tiben una pancarta en què es llegeix “Salvem l’estació, 1700 diem no a l’enderroc.”

Vaig a Bescanó per trobar-me amb Anna Garriga, que forma part de la plataforma cívica convocant, la dels mil set-cents que diuen no. També és membre d’Entesa per Bescanó, el partit que és a l’oposició municipal. Encara més. És professora de fonaments de l’anàlisi econòmica i degana de la Facultat de Ciències Econòmiques de la Universitat de Girona. Valgui la processó de càrrecs per demostrar que Garriga, com molts altres professors universitaris del nostre país, practica allò que els americans en diuen outreach.

Arribem caminant fins al davant de l’estació. En un moment ha estat tot vist. Seiem a l’estrep de l’andana mentre passen uns quants ciclistes per la via verda. Parlem.

Anna, per què cal preservar un edifici com aquest, que sembla molt vulgar?

Pel seu valor històric i cultural. Per les emocions que s’hi han viscut, que tenen una gran importància per a la gent del poble.

Però tu no el devies veure pas, el tren…

No, jo era molt petita. De tota manera, des del primer dia en què varem començar a moure’ns per salvar l’estació no pots ni imaginar-te la quantitat d’històries que ens han explicat la gent gran del poble. Has de tenir en compte que els pagesos de Bescanó agafaven el tren per anar a vendre a Girona. Sabies que la llevadora, que va ser-ho del poble per molts anys, va viure aquí a l’estació?

El problema és que l’ajuntament no fa res per salvar-la?

No, el que passa és que l’alcalde s’ha proposat enderrocar-la, tot i que ara diu que per aixecar-ne una de nova en una altra banda.

Així, per la brava?

Sí. L’any 1986, quan Bescanó va redactar les primeres normes urbanístiques es va determinar que les dues estacions del poble –perquè també cal tenir present la de Vilanna- fossin considerades Béns Culturals d’Interès Local. En canvi, a la darrera modificació de normes, es va eliminar, sense informar-ne al poble, d’aquesta descatalogació. A les darreres eleccions, silenciant les seves intencions reals, tres dies després d’haver pres possessió com alcalde, Xavier Soy va sotmetre a exposició pública el projecte urbanístic que implica l’enderroc de l’Estació. Va ser llavors que varem descobrir que les nostres Estacions havien perdut el seu estatus i que, a més, aquesta on som ara es veia afectada per un pla d’urbanització.

Aleshores reaccioneu!

Sí, varem iniciar una recollida de signatures i varem començar a sortir al mitjans de comunicació. El Departament de Cultura ens va certificar que forma part del Patrimoni Cultural Català. La Comissió de Patrimoni de la delegació de la Generalitat a Girona va recomanar per escrit que no s’enderroqués. Varem preparar tota la documentació, incloent-hi un informe tècnic fet per un veí de Bescanó, per intentar que les dues estacions tornessin a ser inscrites en el catàleg dels Bens Culturals d’Interès Local i la varem enviar al Consell Comarcal, perquè quan es tracta de municipis de menys de cinc mil habitants són ells els que ho han de tramitar. Però un cop allà l’expedient es va quedar aturat. Ni tan sols ens han contestat els escrits. Deu ser perquè manaven els del mateix partit que en Soy.

Així, en qualsevol moment l’estació pot anar a terra?

No és tan senzill. Les normes urbanístiques estan invalidades per una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i ara s’ha de pronunciar el Tribunal Suprem. Però, mentrestant, l’alcalde actua com si res. Per això, hem presentat recurs contenciós-administratiu al projecte urbanístic que vol enderrocar l’Estació.

L’estació està salvada, doncs…

Tampoc, perquè ara l’equip de govern municipal està redactant unes altres normes urbanístiques en què l’estació continua anant al terra, tot i que es proposa reconstruir-la en un altre lloc, a l’altra banda de la Via Verda. De totes maneres, ara no deixarem passar l’oportunitat de catalogar els edificis del tren d’Olot en el nou POUM. Esperem que aviat s’iniciïn els tràmits per tornar a declarar les estacions com a Béns Culturals d’Interès Local… i que l’edifici resisteixi!

I si ho aconseguiu, què se’n pot fer d’aquests edificis?

A un patrimoni del poble que ha tingut tant de valor social cal buscar-li una funció nova. Ara que les fàbriques despatxen treballadors hauria estat bé que l’estació fos una escola d’arts i oficis, que és el que demanàvem nosaltres, la qual cosa permetria els aturats fer cursos de formació.

No respectem gaire el passat…

Farem molt malament com a país si ens oblidem de la nostra història. Com economista entenc que en la bonança els alcaldes no tinguessin cap altra prioritat que lluir-se perquè, a més, les polítiques de la Generalitat els adobaven el camí. Però ara estem empantanats amb grans obres que no creen llocs de treball i no donen resposta a les necessitats reals de les persones. Pel camí, per seguir una modernitat mal entesa, s’han carregat tot el que els ha fet nosa.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 23/09/2009 0:39

Però que no està previst tornar a construir la línia com a Rodalies de Girona?



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 13/09/2010 12:33

(m'estic especialitzant en ressucitar fils vells...)

"Del dicho al hecho"... Pateixo part del traçat a diari i dubtaria molt que es pogués rehabilitar l'antiga línia Olot-Girona, ni tan sols per a fer-hi un "tren-tram". M'explico: el traçat actual de la via verda (que en la major part recorre l'antic traçat de la via) discorre encastat (literalment) entre el Ter i la N-141 (aka Carretera de la Vergonya). I la N-141 discorre encastada entre parets altíssimes i la via verda, fent impossible cap ampliació, ni de la via, ni de la carretera. Per més informació sobre el lamentable i denigrant estat d'aquesta carretera, podeu consultar el web http://www.carreteradelavergonya.com/.

Pel que fa al tema del fil, l'estació de Bescanó, fa dues setmanes hi vaig entrar a fer unes fotos i l'estat és lamentable. Molt lamentable. Una autèntica estació fantasma... Quan tingui una estona penjo les fotos que us dic (no són gaires, perquè no ho tenia previst i només portava el mòbil a sobre, i a les estances que estaven a fosques no vaig poder fer fotos).



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 19/04/2012 8:49

Pujo aquest tema perquè hi ha novetats. Desastroses novetats:
El Punt Avui ha escrit:
Marxa enrere de Patrimoni

Aprova la descatalogació de l'estació del carrilet a Bescanó i el consistori l'enderrocarà com pretenia

Imatge
Imatge d'un dels actes celebrats el 2007, per reivindicar la preservació de l'estació de Bescanó, al fons. Foto: ORIOL MAS.

19/04/12 02:00 - Bescanó - Dani Chicano

La història que acabarà amb el més que possible enderrocament de l'estació del carrilet Girona-Olot, a Bescanó, és llarga i amb un final poc edificant. En la dècada dels vuitanta, l'edifici, d'estil modernista, va ser declarat bé cultural d'interès local (BCIL), catalogació que un planejament urbanístic posterior, que preveia urbanitzar la zona, va revertir. Segons el director dels serveis territorials de Cultura, Antoni Baulida, aquell planejament, però, va ser objecte de recurs i anul·lat, de manera que tornava a tenir vigència el planejament anterior, i l'estació va tornar a tenir protecció. El consistori, però, presidit per Xavier Soy, té previst urbanitzar la zona i enderrocar l'edifici i, per poder-ho fer, s'ha de sol·licitar la descatalogació de l'estació a la conselleria de Cultura, a través del Consell Comarcal del Gironès –les poblacions de menys de dos mil habitants han de seguir aquesta via–. El novembre del 2007 l'Ajuntament va fer la petició de descatalogació de l'estació, adjuntant-hi un projecte per desconstruir-la i refer-la a l'altra banda del carril bici que segueix el traçat del carrilet. Aleshores, la comissió de Patrimoni, presidida per Miquel Sitjar, no només no va aprovar la descatalogació, sinó que va desacreditar el trasllat de l'edifici, assegurant que anava en contra de l'esperit de la llei, i comminava el consistori a rehabilitar l'edifici, que ja llavors mostrava un estat ruïnós i lamentable. Des de llavors fins ara, només han canviat dues coses: el color polític del govern i, per tant, de la conselleria, i que l'estació encara està més malmesa que abans perquè no es va seguir la recomanació de la comissió i no s'hi ha fet absolutament res –ahir Baulida va dir que això era imputable “a la desídia de qui pertocava tenir-ne cura”. L'estat ruïnós és un dels motius pels quals la comissió justifica el canvi de parer, en la seva darrera reunió. L'esperit de la llei, que aleshores vetllava “per la integritat del monument i del paisatge”, sembla que ha estat exorcitzat. L'estació, per tant, queda descatalogada i s'enderrocarà per urbanitzar la zona, malgrat la resistència de part de la ciutadania. De fet, Entesa per Bescanó va aplegar, el 2007, fins a 1.700 signatures a favor de la preservació de l'edifici i es van organitzar diversos actes reivindicatius. Baulida va anunciar ahir que l'Ajuntament de Bescanó tenia previst reconstruir l'estació a l'altra banda del carril bici que du fins a Olot.

D'altra banda, la comissió, en la darrera reunió, també va aprovar el trasllat d'un quadre de llums al castell de Sant Mori i va legalitzar algunes actuacions a plantes d'aquest castell, fetes sense permís, i va informar negativament d'altres fetes al mateix edifici.
Diari de Girona ha escrit:
Patrimoni permet enderrocar l´antiga estació de Bescanó pel seu estat ruïnós

Autoritza descatalogar l'edifici com a Bé Cultural d'Interès Local i se'n farà un d'igual al costat

Imatge
L´antiga estació de Bescanó, en un estat de deixadesa que ha portat a autoritzar-ne l´enderroc. aniol resclosa

GIRONA | ACN/DDG La comissió territorial de Patrimoni també ha aprovat un parell d'assumptes que afecten la comarca de la Selva, als municipis de Breda i d'Amer. D'una banda, Patrimoni ahir va aprovar un expedient entrat per la via d'urgència, i en el qual es demanava que s'autoritzés la protecció de la façana de l'església de Santa Maria de Breda. D'aquesta manera, la Comissió va donar llum verda a unes obres per valor d'uns 7.000 euros corresponents a la neteja, el segellat i la protecció dels elements arquitectònics malmesos de la façana i al contrafort de l'absis. Davant el fet que la façana suposa un "perill" tant pels feligresos com pels vianants, Patrimoni va permetre aquestes obres d'urgència a l'espera que es presenti un projecte "més ambiciós" lligat a la rehabilitació de tota l'església, i en especial la façana, segons va valorar Antoni Baulida.

D'altra banda, la Comissió de Patrimoni celebrada ahir també va autoritzar amb condicionants el projecte d'arranjament de la plaça de la Vila i els espais de sotavoltes d'Amer, un espai que no ha estat remodelat des dels anys 80. Les actuacions inclouen la reparació de la pedra artificial malmesa de la plaça i la remodelació dels bancs, un punt que ha rebut una condició de Patrimoni. Els bancs actuals són de pedra i l'Ajuntament els volia canviar per uns de fusta. Per no alterar la imatge de la plaça, la comissió territorial de Patrimoni demana que es mantinguin els de pedra i que si un cas es revesteixin de fusta. acn girona

La Comissió de Patrimoni de Girona ha donat llum verda a la descatalogació de l'estació del carrilet de Bescanó -al Gironès- com a Bé Cultural d'Interès Local (BCIL), fet que permetrà l'enderroc de l'edificació i que se'n pugui fer una d'igual al costat. La Comissió ha canviat el dictamen del 2007, ja que aleshores no recomanava que s'enderroqués l'estació pel seu interès patrimonial.

La "deixadesa" ha fet que l'immoble hagi quedat en estat ruïnós i per això ara es permet l'enderroc, segons va argumentar el director dels serveis territorials de Cultura de Girona, Antoni Baulida.

Motius del canvi d'opinió

L'estat de "deixadesa lamentable" que presenta actualment l'estació de Bescanó ha propiciat que ara Patrimoni hagi permès que es descatalogui com a BCIL l'edificació, que es troba situada al costat del carril bici entre Girona i Olot. Aquest cas ja ha passat diverses vegades per Patrimoni i fins i tot la catalogació com a BCIL havia estat revocada per sentències. Actualment, però, l'estació tenia aquesta protecció però Patrimoni ha autoritzat que es pugui descatalogar per l'estat malmès que presenta. Així difereix de la decisió del 2007, ja que, tot i no ser considerat BCIL llavors es valorava el seu "interès patrimonial" i es denegava l'enderroc.

La petició perquè es descatalogui -feta a través del Consell Comarcal ja que Bescanó té menys de 5.000 habitants- ha rebut l'informe favorable, però amb el condicionant que es facin plànols i fotografies de l'edifici actual perquè l'estació que es construeixi al costat sigui "idèntica".

Una campanya engegada el 2007 per Entesa per Bescanó va recollir unes 1.700 firmes per evitar l'enderroc de l'estació. Entesa demanava la rehabilitació de l'edifici en contra de l'actuació proposada per l'Ajuntament.
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/04/2012 10:18

Ah, han d'"urbanitzar la zona". Es veu que a determinats individus, sembla que o bé no tenen ni punyetera idea de què va la crisi, o bé estan millor informats que tots nosaltres i ens estan aixecant descaradament la camisa amb les retallades (les que els interessen, és clar).

El que potser s'hauria de descatalogar, és la impunitat dels polítics, que sempre que la fan grossa, no hi ha manera que en responguin.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 22/06/2012 8:54

Diari de Girona ha escrit: L´Entesa vol evitar l´enderroc de l´estació de Bescanó

La formació demana que es repari la teulada i s'arrangi allò que posi en risc la seguretat dels vianants

BESCANÓ | DDG
El Grup Municipal Entesa per Bescanó ha presentat una petició perquè no es descatalogui l'edifici de l'antiga estació del carrilet. La Comissió de Patrimoni de Girona va canviar el dictamen del 2007, ja que aleshores no recomanava que s'enderroqués l'estació pel seu interès patrimonial. La "deixadesa" ha fet que l'immoble hagi quedat en estat ruïnós i per això ara es permet l'enderroc, segons va argumentar el director dels serveis territorials de Cultura de Girona, Antoni Baulida.

La representant de l'Entesa a Bescanó, Anna Garriga, ha interposat recurs d'alçada contra l'actuació de Descatalogació de l'estació del Carrilet, que va iniciar l'Ajuntament i que ha rebut el vistiplau de la comissió de patrimoni de la Generalitat.

Segons el grup de l'Entesa "la resolució no pot adquirir fermesa jurídica perquè resta pendent de sentència la resolució pel Jutjat Contenciós Administratiu 2 de Girona de 2009". Davant el procediment judicial encara obert Anna Garriga insta la Comissió de Patrimoni Cultural de Girona a "emetre la suspensió cautelar de qualsevol acció que malmeti el Bé Cultural". A més, per aquest moteix motiu l'Entesa demana que "en compliment de la Llei 9/93 del patrimoni cultural català i atès que l'Ajuntament de Bescanó no ha conservat aquest element que en forma part, que fixi un termini perquè l'Ajuntament hi realitzi les obres de rehabilitació bàsiques per evitar l'esfondrament de la teulada i corregir d'immediat aquells elements que ara posen en risc la seguretat dels vianants".

La formació progressista està disposada fins i tot a assumir les tasques. Assenyala que si el mateix consistori no executa les reparacions, la Comissió de Patrimoni "autoritzi un grup de veïns voluntaris de Bescanó que estan disposats a realitzar-les d'immediat sota la tutela dels experts de la Generalitat".


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

cornella
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: cornella » Dissabte 23/06/2012 1:27

On està l'Estació aquesta? És una estació de una Línia desaparguda?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/06/2012 1:32

Tu mateix pots trobar aquí la resposta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 25/06/2012 9:36

cornella ha escrit:On està l'Estació aquesta? És una estació de una Línia desaparguda?
Vés que no estigui a Bescanó...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/07/2013 10:55

Diari de Girona, 15 de juliol de 2013 ha escrit: Un patrimoni cultural en risc a Bescanó
15.07.2013 | 09:15

ANNA GARRIGA Una notícia amb un títol com: "Bescanó aprova la reconstrucció de l'Estació del Carrilet", podria fer pensar al lector que finalment l'alcalde de Bescanó complirà amb les seves obligacions de protegir el Patrimoni Cultural del poble. Però, res més lluny de la realitat. Darrere del projecte de reconstrucció hi ha l'enderrocament de l'actual Estació i la construcció d'un nou edifici a l'altra costat de la via. Revisem la història i com els governs democràtics ens condueixen fins aquí.
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/07/2013 12:04

En aquesta fotografia aèria presa el juny passat es pot veure l'estat actual de l'estació. És l'edifici que es veu a primer terme que li falta un tros de teulada.

Imatge
http://www.panoramio.com/photo/91731338 ... scan%C3%B3

Des del google street view: http://goo.gl/maps/vlp9b

La façana a la via, vista aèria: http://goo.gl/maps/o4Yxk

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 26/07/2013 13:22

Fa un parell d'anys vaig fer unes fotos aprofitant que la fusta que feia les funcions de porta havia caigut. La veritat és que és bastant deplorable l'estat en el que es troba. Si recupero aquestes fotos, les penjo. I si no, en faig de noves (que passo cada dia per davant un parell de cops)... ;)

I una petita reflexió: de les estacions del Girona-Olot, a part de la de la Cellera que es va enderrocar, totes han estat reconvertides en equipaments municipals (a Anglès hi tenim la seu de la policia, al Pasteral és l'escola d'Art...). Totes menys dues: les de Bescanó i Vilanna, pertanyents al mateix municipi. Quina casualitat, no?

Fins aviat!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 26/07/2013 18:39

Dr. T ha escrit:Fa un parell d'anys vaig fer unes fotos aprofitant que la fusta que feia les funcions de porta havia caigut. La veritat és que és bastant deplorable l'estat en el que es troba. Si recupero aquestes fotos, les penjo. I si no, en faig de noves (que passo cada dia per davant un parell de cops)... ;)

I una petita reflexió: de les estacions del Girona-Olot, a part de la de la Cellera que es va enderrocar, totes han estat reconvertides en equipaments municipals (a Anglès hi tenim la seu de la policia, al Pasteral és l'escola d'Art...). Totes menys dues: les de Bescanó i Vilanna, pertanyents al mateix municipi. Quina casualitat, no?

Fins aviat!
Da gusto escuchar que la mayoría de estaciones estan preservadas y aprovechadas, por eso. No todo son malas noticias.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 07/09/2013 9:33

Atenció, perquè sembla que hi ha "novetats" (bé, del mes de maig); aviam com interpreteu això: http://ipuc.cat/wp/bescano-estacio-del-carrilet/ . Salut!



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 02/10/2013 12:29

Una gran notícia... però no sé si la volen reconstruir al mateix lloc (rehabilitar-la és gairebé impossible) o moure-la, com sempre ha defensat l'ajuntament de Bescanó.

PD. Aquesta tarda penjo les fotos que vaig fer a l'estació fa unes setmanes.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 02/10/2013 19:33

Aquí van les fotos (fetes el 5/9/13). Poden ferir la sensibilitat d'alguns fotracaires...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

L'estació de Vilanna-Bonmatí (també al terme municipal de Bescanó) no sembla tant malmesa, tot i que actualment no es fa servir per res... Intentaré fer una ullada a l'interior ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 02/10/2013 23:12

Lo de la darrera foto és una comuna?



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 02/10/2013 23:21

És... o havia estat. Si mireu la primera foto, la paret de l'esquerra és la de darrera del wc. Quedava fora de l'edifici de l'estació. Dins l'edifici hi ha un altre lavabo, amb tassa. Tinc una foto, però el flash del mòbil no dóna per més.

Per cert, el que aguantava l'estructura de la llar de foc és un carril de via, si no vaig errat:

Imatge



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 03/10/2013 16:04

Si es una letrina. Antiguamente era muy típico hacer lo que hoy en dia conocemos como asiento, hacerlo de madera, fijo a la taza o con mármol. Y para aquellos tiempos era un lujo...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 28/07/2014 9:28

Sembla que avui comencen les obres d'enderroc, segons el Diari de Girona:
Diari de Girona, 27 de juliol de 2014 ha escrit: Malestar per l´enderroc de l´antiga estació del carrilet de Bescanó
Patrimoni va descatalogar la finca el 2012 i L'entesa havia demanat que s'evités que anés a terra

BESCANÓ | DDG La previsió que demà s'executi l'enderroc de l'antiga estació del carrilet de Bescanó ha causat el malestar de molts veïns que veuran amb resignació com un grapat d'història queda reduït primer a unes pedres i posteriorment en un espai d'una nova urbanització. Ahir alguns veïns recordaven que a moltes altres poblacions per on passa el carrilet, s'ha apostat per rehabilitar l'estació, una opció ben diferent a l'escollida per l'equip de govern de Bescanó.
Han estat anys de lluites per evitar-ho però finalment aquest dilluns, l'edifici podria acabar a terra. Ara mateix, l'equipament està en estat de ruïna i deixadesa i té forats i pintades de tota mena des de fa anys.

Nou edifici
En paral·lel, s'està construint el que ha de ser una nova estació a poca distància que serà exactamernt igual que l'anterior ja que s'està fent seguint els plànols que es tenen de l'antiga.
Fa gairebé dos anys, a l'abril del 2012, la Comissió de Patrimoni de la Generalitat va aprovar la descatalogació d'aquest edifici com a bé cultural d'interès local, un estatus que fins llavors havia impedit a l'Ajuntament dur a terme l'enderroc. De fet, al 2007 ja s'havia demanat i Patrimoni s'hi va oposar. Alhora, el grup de l'oposició, Entesa per Bescanó, havia recollit 1.700 firmes contràries a tirar a terra l'estació.
A més a més, la representant de l'Entesa a Bescanó, Anna Garriga, va arribar a interposar un recurs d'alçada contra l'actuació de descatalogació de l'estació del Carrilet, que va iniciar l'Ajuntament i que va rebre el vistiplau de la comissió de patrimoni de la Generalitat.
El passat mes de gener, l'Ajuntament de Bescanó va fer l'aprovació inicial del projecte d'enderrocament aprofinant que Patrimoni ja havia aprovat la descatalogació de l'immoble, que tindrà un cost d'uns 8.000 euros. Després de licitar les obres i adjudicar-les, ha arribat el moment de tirar a terra l'antiga estació.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”