Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 26/03/2011 18:22

Avui he fet una visita ràpida a la línia entre Calaf i Manresa, visitant bàsicament les estacions.

Calaf, el pas a nivell que hi havia costat Barcelona està eliminat tot i que encara hi queda la instal·lació, en paraules tècniques està donat de baixa provisionalment mentre s'espera la clausura definitiva.

Seguers-Sant Pere Sallavinera, res destacable, l'andana apujada de fa temps això sí per només tres cotxes, quan es facin els reforços porreta exprés, vull dir pels assistents a la Fira del Teatre al carrer de Tàrrega caldrà fer la maniobra de doble estacionament.

Aguilar de Segarra, l'estació feta una caqueta com sempre s'ha ripat la via de manera que aquesta queda a l'antiga andana sense via.

Rajadell, s'ha ampliat l'andana pel costat població cobrint l'espai corresponent a la via a mig desmantel·lar.

Treballs d'electrificació van avançant però de moment només tot allò que té a veure amb la col·locació dels pals no he vist que hagin posat el fil enlloc.
Sky ha escrit:Tallada sis setmanes la línia de tren a Cervera per obres

• Servei amb autobús de la Segarra a Manresa

Renfe ofereix des de dilluns passat un servei de transport alternatiu amb autobús entre Cervera i Manresa després que la interrupció dels trajectes entre Calaf i Manresa s'hagi ampliat fins a la capital de la Segarra per obres. La companyia va explicar ahir que es tracta de treballs vinculats a les obres de millora que porta a terme el ministeri de Foment en aquesta via des de fa mesos.

Per la seua part, l'alcalde, Joan Valldaura, va assenyalar que els treballs no es desenvolupen a Cervera, si bé afecten aquesta estació per qüestions operatives. S'ha de recordar que Adif tenia previst iniciar aquest mes la restauració de la catenària en aquest tram de via, que es preveu que estigui a punt per a l'estiu.

El servei continuarà interromput des de la capital de la Segarra com a mínim fins al 30 d'abril. Els usuaris amb destinació a Barcelona hauran d'agafar un autobús de Cervera a Manresa i recuperar el tren entre la capital del Bages i l'Hospitalet de Llobregat-Barcelona.

D'altra banda, diverses entitats, grups lúdics i musicals i Iniciativa per Catalunya han convocat un acte reivindicatiu, que inclourà interpretacions musicals a bord del tren, per reclamar la millora de la línia. La campanya denuncia la desproporció entre els temps de trajecte de Lleida a Barcelona (més de tres hores) i de Lleida a Madrid (dos hores i sis minuts en AVE), tot i la diferència de distàncies. L'organització preveia viatjar de Tàrrega a Calaf, però només farà el trajecte fins a Cervera per la interrupció del servei.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... per-obres/


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 28/03/2011 13:32

Tàrrega recupera les protestes per la precarietat de la línia de Manresa

• Acte musical amb 200 persones que no van pagar bitllet per demanar trens més ràpids

Amb el lema Aquest tren va lent, uns 200 veïns de Tàrrega van agafar aquest diumenge el tren fins a Cervera, sense pagar bitllet, per protestar per la lentitud dels combois de la línia Lleida-Manresa. La iniciativa és del cantant de Naraina, Carlos Miñarro, que va criticar el fet que igual que fa 150 anys, en ple segle XIX el trajecte de Tàrrega a Barcelona es cobreix en tres hores. Miñarro va llegir un manifest en què va criticar la marginació de les comarques del pla de Lleida. Així mateix, va destacar que mentre que l’AVE tarda dos hores a recórrer els 500 quilòmetres de Lleida a Madrid, per cobrir els 120 que hi ha deTàrrega a Barcelona el tren tarda més de tres hores.

La proposta va rebre el suport dels grups musicals de la zona que, primer al tren i després a la plaça de l'Estació de Cervera, van reivindicar amb música la millora d'aquesta línia. L'acte també va comptar amb la presència del capgròs que recorda Rosalia, dona que va regentar durant més de mig segle un taller de bicicletes al Pati de Tàrrega. En el concert van actuar els grups Dolton, Comandante Rock, La Terrasseta de Preixens, El Petit de Cal Eril i Naraina. El trajecte va estar amenitzat amb la música tradicional de Guixanet i del Casal Lo Clot de l'Infern i, finalment, va comptar amb la confecció d'un grafit satíric a càrrec de La Reserva.

Així mateix, la protesta va comptar amb la participació dels líders locals d'ICV Miguel Gascon i Xavier Cañabate, que, segons Miñarro, són els que en els últims anys han reclamat més vegades aquesta millora. També hi va participar el dirigent d'ERC Jordi Ramon.

Segons Carlos Miñarro, la lentitud del tren provoca que la majoria dels potencials usuaris el descartin com a forma de desplacés fins a Barcelona, "amb el consegüent col·lapse de les carreteres i la despesa innecessària de carburant en un moment en què la gent ja està molt tocada per la crisi econòmica".

Aquesta acció arriba quan es compleixen 10 anys de l'inici de les protestes de la Plataforma per la Millora del Tren de Ponent, encapçalada pel president del Centre Cultural de Tàrrega, Pep Vall, que va organitzar diverses mobilitzacions sense resultat.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-manresa/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/03/2011 13:48

Amb tots els meus respectes, però no serà fent actes folklòrics que veuran complertes les seves reivindicacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dilluns 28/03/2011 14:06

Si, potser seria més efectiu tallar un dia la línia... :cop



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dilluns 28/03/2011 19:19

brito_cat ha escrit:Si, potser seria més efectiu tallar un dia la línia... :cop
Per desgràcia, no crec que als de dalt els vingui de què els pocs trens diaris que hi circulin arribin a destí més tard del compte.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dilluns 28/03/2011 22:00

I no es podrien fer serveis Manresa-Lleida amb 592?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 29/03/2011 0:35

Ara mateix s'està renovant la via a l'estació de Calaf i canviant els desviaments.
PoLeTe124 ha escrit:I no es podrien fer serveis Manresa-Lleida amb 592?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 29/03/2011 9:33

Guigui ha escrit:Amb tots els meus respectes, però no serà fent actes folklòrics que veuran complertes les seves reivindicacions.
Però ja han sortit als mitjans de comunicació un cop més, i ara que s'acosten eleccions sempre va bé que es parli del ferrocarril i no sigui per soterrar-lo!

De fet tant és fer accions folklòriques o preparar un estudi de 300 pàgines sobre la viabilitat social o econòmica del tren ja que el faran servir de paper higiènic! Com a mínim amb les accions d'aquest tipus s'arriba a més gent i es guanya "simpatia per la causa!"



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 01/04/2011 8:26

Dilluns es reobre de Cervera a Calaf
Ferry1ac1 ha escrit:
Guigui ha escrit:Amb tots els meus respectes, però no serà fent actes folklòrics que veuran complertes les seves reivindicacions.
Però ja han sortit als mitjans de comunicació un cop més, i ara que s'acosten eleccions sempre va bé que es parli del ferrocarril i no sigui per soterrar-lo!

De fet tant és fer accions folklòriques o preparar un estudi de 300 pàgines sobre la viabilitat social o econòmica del tren ja que el faran servir de paper higiènic! Com a mínim amb les accions d'aquest tipus s'arriba a més gent i es guanya "simpatia per la causa!"


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 07/04/2011 12:04

Reobre el tram Calaf-Manresa i finalitza el calvari de dos anys de transbords a la línia

• Adif i Renfe n'ultimen les obres perquè pugui ser operativa a començaments de maig

L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries (Adif), dependent del ministeri de Foment, ultima les obres de reforma del tram entre Calaf i Manresa de la línia Lleida-Barcelona per la capital del Bages amb l'objectiu de posar-la en servei a començaments del mes de maig, segons va explicar ahir un portaveu de l'esmentat organisme. Durant els dos anys de treballs, els usuaris d'aquesta línia s'han vist obligats a fer transbords amb autocar entre les dos poblacions. D'aquesta manera, si es compleix la previsió d'Adif, el trajecte entre Lleida i Barcelona per la línia de Manresa es farà íntegrament amb tren. Un portaveu de Renfe, operadora del trajecte, també es va mostrar confiat a poder reobrir el tram a principis del mes de maig. Les obres han acumulat un retard de més d'un any, l'últim perquè la catenària en aquest tram va ser robada, circumstància que va obligar Adif a tornar a licitar-ne la col·locació i, per tant, a enderrerir-ne de nou la posada en marxa.

El ministeri de Foment ha invertit uns 50 milions en els últims anys per millorar la línia de Manresa, entre Lleida i la capital del Bages. La meitat de la inversió s'ha destinat entre Calaf i Manresa i la resta, entre Lleida i Calaf. Els treballs han consistit en la col·locació de noves travesses, substitució de rails, millora de les estacions, reforma dels talussos i substitució de la catenària. Els usuaris d'han queixat en diverses ocasions del mal estat de la via, encara que ara s'haurà de veure si aquest trajecte, que dura entre tres i quatre hores veu reduïda la durada.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-linia/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/04/2011 12:25

Avanç de previsió de reobertura d'un mes, amb eleccions municipals pel mig i el partit governamental en hores baixes. Malpensat qui hi veigi més que pura coincidència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 07/04/2011 13:48

Quant de temps creieu que, amb la via renovada, es podria tardar en fer els 61,6 km que hi ha entre Manresa i Cervera de Segarra?



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 07/04/2011 14:29

I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dijous 07/04/2011 15:18

Pe Jorba ha escrit:I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Segurament, entre Hospitalet i Lleida serà 447. Els Cervera-Lleida 470.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 07/04/2011 17:05

Sagrerenc ha escrit:Quant de temps creieu que, amb la via renovada, es podria tardar en fer els 61,6 km que hi ha entre Manresa i Cervera de Segarra?
Primerament caldrà suprimir les limitacions de velocitat que segurament es mantindran durant un temps amb la via renovada, després espero que es refacin els quadres de velocitats màximes del tram Manresa-Calaf de forma que siguin força més atrevits que els que hi havia fins ara, malgrat tot jo crec que fins el canvi d'horaris de desembre no notarem un canvi singificatiu en el temps de viatge i ja veurem si és aprofitable si després resulta que no volen refer la malla de trens dintre del nucli de rodalies, malgrat tot jo crec que ben bé uns 20 minuts o més es poden restar entre Manresa i Calaf respecte dels temps de viatge d'abans de la renovació.

Per cert ara seria qüestió de saber si el Ministeri té previst renovar amb cara i ulls el tram Lleida-Cervera amb una rehabilitació feta fa uns anys amb carril de segona mà, però especialment el tram de Bell-lloc a Lleida que no es va renovar i que manté un estat força lamentable.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 07/04/2011 21:39

PoLeTe124 ha escrit:
Pe Jorba ha escrit:I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Segurament, entre Hospitalet i Lleida serà 447. Els Cervera-Lleida 470.
Si és així, una opció ben desafortunada. (A part que segurament els usuaris de la línia són mereixedors d'alguna acció "de desgreuge" -d'alguna mesura de compensació- per tot el que han hagut de patir darrerament.) D'entrada, les 447 són material estrictament de rodalia, de proximitat. I, anant a algun aspecte més concret, em penso que ningú no admetria que, per a anar de l'Hospitalet a Lleida, l' entaforessin en un autocar amb seients durs com de les 447. És clar, però, que -en el transport ferroviari- "todo vale": des de viatjar sense bitllet, fins a pidolar i molestar els viatgers, fins a haver d'esperar un tren en una estació en estat de ruïna.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dijous 07/04/2011 23:37

Pe Jorba ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:
Pe Jorba ha escrit:I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Segurament, entre Hospitalet i Lleida serà 447. Els Cervera-Lleida 470.
Si és així, una opció ben desafortunada. (A part que segurament els usuaris de la línia són mereixedors d'alguna acció "de desgreuge" -d'alguna mesura de compensació- per tot el que han hagut de patir darrerament.) D'entrada, les 447 són material estrictament de rodalia, de proximitat. I, anant a algun aspecte més concret, em penso que ningú no admetria que, per a anar de l'Hospitalet a Lleida, l' entaforessin en un autocar amb seients durs com de les 447. És clar, però, que -en el transport ferroviari- "todo vale": des de viatjar sense bitllet, fins a pidolar i molestar els viatgers, fins a haver d'esperar un tren en una estació en estat de ruïna.
Abans les 447 pujaven a Cervera de la Marenda, i les 440R feien Regionals i alguns Catalunya Exprés a Tortosa i Reus...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 07/04/2011 23:43

PoLeTe124 ha escrit:Abans les 447 pujaven a Cervera de la Marenda, i les 440R feien Regionals i alguns Catalunya Exprés a Tortosa i Reus...
Les 447 a Cerbére?? N'estàs segur? Jo no n'hi he vist mai cap... És al revés, les 440R serveis Regionals a Portbou i Cerbére i les 447 feien (i defet encara fan) algun servei a Tortosa/Reus. Per no parlar de la línia de Puigcerdà, que tot i ser de la UN de rodalia, fer el trajecte de 3h fins a Puigcerdà-Latour de Carol en 447 també té tela...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 08/04/2011 9:00

A partir d'ara la línia Manresa-Lleida l’anomenarem, la línia dels culs cuadrats ho dic per que com faran el servei amb unitats 447. :x :riure xD


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 08/04/2011 9:42

oriolp13 ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Abans les 447 pujaven a Cervera de la Marenda, i les 440R feien Regionals i alguns Catalunya Exprés a Tortosa i Reus...
Les 447 a Cerbére?? N'estàs segur? Jo no n'hi he vist mai cap... És al revés, les 440R serveis Regionals a Portbou i Cerbére i les 447 feien (i defet encara fan) algun servei a Tortosa/Reus. Per no parlar de la línia de Puigcerdà, que tot i ser de la UN de rodalia, fer el trajecte de 3h fins a Puigcerdà-Latour de Carol en 447 també té tela...
Les 447 sí que han pujat en servei a Cerbere,tot i que a motl de temps que no ho fan,peró fent serveis sobretot en diumenge ho han fet.
trensmat ha escrit:A partir d'ara la línia Manresa-Lleida l’anomenarem, la línia dels culs cuadrats ho dic per que com faran el servei amb unitats 447. :x :riure xD
Veig més possible que ho facin unitats 470 com abans,peró ja ho veurem...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”