Canvi d´ample a UIC de la xarxa
Canvi d´ample a UIC de la xarxa
El tema de l´ample Ă©s molt vell. Cal fer la gran inversiĂł que seria necessĂ ria per canviar l´ample ibèric a ample UIC?. L´experiència crec que demostra que sĂ. El nou corredor d´ample UIC entre el Port de Barcelona fins a Figueres Vilafant Ă©s tot un èxit dins les seves limitacions. A mĂ©s, la nova conjuntura econòmica fa inviable mantenir dues xarxes independents, cosa que no tĂ© cap pais del nostre entorn. Cal doncs unificar les xarxes per permetre arribar els trens d´alta velocitat a mĂ©s llocs sense inversions faraòniques, per dotar a la xarxa d´una polivalència que ara no tĂ© i per permetre obtenir sinèrgies i estalvis que ara necessitem.
El canvi d´ample s´hauria de fer des de la frontera cap al sud. El tram Portbou - Vilamalla es podria fer molt fĂ cilment. No gaire mĂ©s difĂcil seria arribar a Maçanet Massanes. En aquest punt, caldria estudiar i definir les necessitats, conjugant els talls de les lĂnies durant un temps limitat per fer les obres i la col.locaciĂł de tercers carrils provisionals. Tècnicament possible i econòmicament recomanable a mig termini. NomĂ©s amb el estalvi d´algun tram d´alta velocitat, es podria millorar molt el tren convencional i canviar l´ample sense problemes... NomĂ©s cal una visiĂł estratègica a mig termini, a una mica mĂ©s de 4 anys vista...
El canvi d´ample s´hauria de fer des de la frontera cap al sud. El tram Portbou - Vilamalla es podria fer molt fĂ cilment. No gaire mĂ©s difĂcil seria arribar a Maçanet Massanes. En aquest punt, caldria estudiar i definir les necessitats, conjugant els talls de les lĂnies durant un temps limitat per fer les obres i la col.locaciĂł de tercers carrils provisionals. Tècnicament possible i econòmicament recomanable a mig termini. NomĂ©s amb el estalvi d´algun tram d´alta velocitat, es podria millorar molt el tren convencional i canviar l´ample sense problemes... NomĂ©s cal una visiĂł estratègica a mig termini, a una mica mĂ©s de 4 anys vista...
- Dr. T
- N6

- Entrades: 207
- Membre des de: 25 ago. 2010, 13:32
- UbicaciĂł: Entre les Guilleries i el Ter
- Contacta:
Re: Canvi d´ample a UIC de la xarxa
T'has oblidat d'un punt MOLT important: quin cost tindria adaptar/modificar/renovar TOT el material mòbil per passar-lo d'ample ibèric a ample UIC? (exceptuant, obviament, talgos i demés material d'ample variable).
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
No és tant
Només caldria canviar-li els bogies. Contra-pregunta: quin estalvi macroeconòmic suposaria poder creuar la frontera de La Tor o Cervera sense necessitat de fer transbords que triguen una eternitat?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Tren VS AviĂł
SĂ, tant de bĂł tinguessim a Espanya una xarxa amb ample internacional, hi estic totalment d'acord.
Però ja feta la xarxa, dubto si valdrĂa la pena fer la inversiĂł.
Si ja seran ben pocs els viatgers que agafaran el tren d'alta velocitat per a fer trajectes internacionals o de molt llarga distĂ ncia donat el baix preu dels vols, encara serien menys els que agafarien el tren convencional.
NomĂ©s cal veure la demanda i les tarifes de l'actual Trenhotel Barcelona - ParĂs, que per a ell a efectes prĂ ctis Ă©s com si el trajecte Barcelona - Portbou fos UIC.
Però ja feta la xarxa, dubto si valdrĂa la pena fer la inversiĂł.
Si ja seran ben pocs els viatgers que agafaran el tren d'alta velocitat per a fer trajectes internacionals o de molt llarga distĂ ncia donat el baix preu dels vols, encara serien menys els que agafarien el tren convencional.
NomĂ©s cal veure la demanda i les tarifes de l'actual Trenhotel Barcelona - ParĂs, que per a ell a efectes prĂ ctis Ă©s com si el trajecte Barcelona - Portbou fos UIC.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Connexions
Amb una xarxa no-AV en ample UIC, les relacions entre Girona, l'EmpordĂ i el RossellĂł augmentarien exponencialment. Quanta gent d'Elna, Portvendres, Cotlliure, etc. no aniria a Figueres o Girona amb tren. O de Foix o Acs a Vic i Barcelona.
En canvi, és cap a Espanya on les connexions en ample ibèric ja han deixat de ser rellevants, i més quan finalment es faci el Corredor Mediterrani.
En canvi, és cap a Espanya on les connexions en ample ibèric ja han deixat de ser rellevants, i més quan finalment es faci el Corredor Mediterrani.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- solde13
- N5

- Entrades: 96
- Membre des de: 02 gen. 2009, 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- UbicaciĂł: MontmelĂł
- Contacta:
Re: Canvi d´ample a UIC de la xarxa
Però les travesses més noves de la xarxa de via ampla no estan fabricades per poder canviar el ample sense que sigui necessari el canvi de travessa? Es que fa temps que no se on ho vaig llegir i sempre m'he fixat que les vies més noves tenen com una mena de taps a la part interior de la travessa (propera al rail per la part de dins) com si es poguessin treure i fer que l'amplada sigui menor.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Travesses polivalents
SĂłn les anomenades travesses polivalents. Ara, sembla que hi ha trams que s'han renovat fa poc on no n'han posat.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Canvi d´ample a UIC de la xarxa
A la majoria de lĂnies les travesses son polivalents i es podria fer el canvi d´ample de forma relativament fĂ cil. En canvi, tots els aparells de via s´haurien de canviar, amb un cost econòmic i en temps de tall de la via important. Caldria tambĂ© canviar l´ample del material mòbil, Ă©s clar. Hi ha trajectes on tot això afectaria poc i seria fĂ cil però en altres seria molt complicat. L´à mbit de rodalies seria molt costĂłs i complicat si bĂ© l´actual tecnologia de tres carrils ara podria ajudar. CostĂłs seria, però no mĂ©s que les obres que s´estan fent des de fa anys. Quants quilòmetres d´alta velocitat es podrien estalviar si els trens circulessin en alguns trajectes per la xarxa convencional com fan a tot Europa?. Cal fer lĂnies d´alta velocitat a tot arreu?. Quantes mercaderies es transportarien si es redueix el temps i el cost del transport si eliminem el canvi a la frontera?. Quan milloraria la competitivitat si poden venir els operadors europeus amb els seus trens sense problemes?. CostĂłs però rendible.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Debat en marxa
Bona part d'aquestes qĂĽestions es debaten en aquest fil.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- solde13
- N5

- Entrades: 96
- Membre des de: 02 gen. 2009, 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- UbicaciĂł: MontmelĂł
- Contacta:
Re: Canvi d´ample a UIC de la xarxa
Però amb la utilitzaciĂł d'un tercer carril si que seria necessari el canvi de travessesToni ha escrit:A la majoria de lĂnies les travesses son polivalents i es podria fer el canvi d´ample de forma relativament fĂ cil. En canvi, tots els aparells de via s´haurien de canviar, amb un cost econòmic i en temps de tall de la via important. Caldria tambĂ© canviar l´ample del material mòbil, Ă©s clar. Hi ha trajectes on tot això afectaria poc i seria fĂ cil però en altres seria molt complicat. L´à mbit de rodalies seria molt costĂłs i complicat si bĂ© l´actual tecnologia de tres carrils ara podria ajudar. CostĂłs seria, però no mĂ©s que les obres que s´estan fent des de fa anys. Quants quilòmetres d´alta velocitat es podrien estalviar si els trens circulessin en alguns trajectes per la xarxa convencional com fan a tot Europa?. Cal fer lĂnies d´alta velocitat a tot arreu?. Quantes mercaderies es transportarien si es redueix el temps i el cost del transport si eliminem el canvi a la frontera?. Quan milloraria la competitivitat si poden venir els operadors europeus amb els seus trens sense problemes?. CostĂłs però rendible.


