Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 01/05/2011 9:52

MZA_1600 ha escrit:Ara per ara només el turístic, el potencial es podrà treure quan es prolongui cap a algun lloc, o a sort o a la seu d'urgell, penso jo...
Dons jo opino que es pot treure molt de suc, els serveis Lleida - Balaguer, són pocs. Pensant que es triga uns 30 minuts a fer-la, podrien tenir serveis cada 1h30minuts (sense comptar els 3 serveis fins a La Pobla).

Això afavoriria molt, ja que la línia està integrada, i aquella zona podria deixar de ser "addicte al cotxe", són molts els que transiten la C-13 amunt i avall entre Lleida i Balaguer i entre els pobles dels costats, en especial el jovent, on per a tots, és indispensable el vehicle privat.

Ampliant les freqüències, et treus de sobre el dilema, de vaig a Lleida o al revés, i si acabo d'hora m'haig d'esperar unes hores, o potser acabes més tard de la sortida del tren.
O fins i tot, poder arribar tard.

S'ha de deixar la visió de línia "vella i estranya" que tenen molts, i tenir uns horaris decents, i posant horaris amb enllaç amb la resta de línies de Regionals afavoriria la cosa també.

Evidentment tot això és un peix que es mossega la cua, sense oferta, no s'amplia la demanda, i sense demanda no s'amplia la oferta.

I tot això deixant de banda el "tram nord".


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 01/05/2011 12:48

Si la línia no la gestiona FGC, la gestionarà Renfe? I què passaria amb les estacions ? :? Potser podrien ser traspassades a l'IFERCAT.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Diumenge 01/05/2011 14:19

Miquel ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:Ara per ara només el turístic, el potencial es podrà treure quan es prolongui cap a algun lloc, o a sort o a la seu d'urgell, penso jo...
Dons jo opino que es pot treure molt de suc, els serveis Lleida - Balaguer, són pocs. Pensant que es triga uns 30 minuts a fer-la, podrien tenir serveis cada 1h30minuts (sense comptar els 3 serveis fins a La Pobla).

Això afavoriria molt, ja que la línia està integrada, i aquella zona podria deixar de ser "addicte al cotxe", són molts els que transiten la C-13 amunt i avall entre Lleida i Balaguer i entre els pobles dels costats, en especial el jovent, on per a tots, és indispensable el vehicle privat.

Ampliant les freqüències, et treus de sobre el dilema, de vaig a Lleida o al revés, i si acabo d'hora m'haig d'esperar unes hores, o potser acabes més tard de la sortida del tren.
O fins i tot, poder arribar tard.

S'ha de deixar la visió de línia "vella i estranya" que tenen molts, i tenir uns horaris decents, i posant horaris amb enllaç amb la resta de línies de Regionals afavoriria la cosa també.

Evidentment tot això és un peix que es mossega la cua, sense oferta, no s'amplia la demanda, i sense demanda no s'amplia la oferta.

I tot això deixant de banda el "tram nord".
Tens raó, me'n havia oblidat dels lleida balaguer, però en general l'unic èxit de la linia ara per ara son aquests "rodalies" i el tren dels llacs. Deixan de banda el cap de setmana a partir de balaguer el tren en general queda bastant buit. Una ampliació més amunt de la pobla seria molt recomanable i tindria bastant d'èxit sobretot en temporada d'hibern.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 03/05/2011 3:05

Crec que fins i tot la resta de l´any, si no fes les parades facultatives i parés exclusivament a Tremp i La Pobla.
Ara, llavors potser sorgiria el problema dels punts d´encreuament, al nord de Balaguer únicament Tremp permet encreuaments.

Tampoc ajuda l´estat de les estacions de Tremp (passable, però no per una capital de comarca), i la Pobla de Segur (absolutament lamentable).
Una estació sinistra i sense personal és una barrera psicològica per a força gent a l´hora de prendre el tren.

Exemple: Altafulla i Torredembarra en origen eren dues estacions pràcticament idèntiques.
Però des que van fer la reforma i van demolir l´estació d´Altafulla i ara és baixador sense personal, mentre Torredembarra ha tingut un boom de passatgers, Altafulla en va perdre força, ja que ara a certes hores és un lloc sinistre i solitari, cosa que no passava abans, sempre hi havia algú, no com ara, a més ara ja no hi paren tots els trens, abans hi paraven TOTS els regionals, com a Torredembarra.
Això, aplicat a una capital de comarca com Tremp, que a més és capital comarcal...



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1899

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 03/05/2011 4:06

liniadelRipollés ha escrit:La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.
El que es podria haber fet, abans de tots els estudis fets, la Generalitat a través de FGC gestionés la linia. Només hauria calgut personal propi (no gaire complicat amb un convocatoria) i 4 trens propis, estil 213 en diesel. Econòmicament, hauria sortit igual. Ara no hagués calgut pagar tots aquests 7 anys, tendria una gestió completa sense dependre de ningú, assumible en una linia gens complexa.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 04/05/2011 19:40

MZA_1600 ha escrit:
Miquel ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:Ara per ara només el turístic, el potencial es podrà treure quan es prolongui cap a algun lloc, o a sort o a la seu d'urgell, penso jo...
Dons jo opino que es pot treure molt de suc, els serveis Lleida - Balaguer, són pocs. Pensant que es triga uns 30 minuts a fer-la, podrien tenir serveis cada 1h30minuts (sense comptar els 3 serveis fins a La Pobla).

Això afavoriria molt, ja que la línia està integrada, i aquella zona podria deixar de ser "addicte al cotxe", són molts els que transiten la C-13 amunt i avall entre Lleida i Balaguer i entre els pobles dels costats, en especial el jovent, on per a tots, és indispensable el vehicle privat.

Ampliant les freqüències, et treus de sobre el dilema, de vaig a Lleida o al revés, i si acabo d'hora m'haig d'esperar unes hores, o potser acabes més tard de la sortida del tren.
O fins i tot, poder arribar tard.

S'ha de deixar la visió de línia "vella i estranya" que tenen molts, i tenir uns horaris decents, i posant horaris amb enllaç amb la resta de línies de Regionals afavoriria la cosa també.

Evidentment tot això és un peix que es mossega la cua, sense oferta, no s'amplia la demanda, i sense demanda no s'amplia la oferta.

I tot això deixant de banda el "tram nord".
Tens raó, me'n havia oblidat dels lleida balaguer, però en general l'unic èxit de la linia ara per ara son aquests "rodalies" i el tren dels llacs. Deixan de banda el cap de setmana a partir de balaguer el tren en general queda bastant buit. Una ampliació més amunt de la pobla seria molt recomanable i tindria bastant d'èxit sobretot en temporada d'hibern.
El tram nord, queda buit per:
Temps poc competitius amb el transport per carretera.
Horaris molt, molt, molt deficients.
Algunes estacions un xic allunyades del nucli urbà (St. Llorenç de Montgai 800 metres, Gerb 900 metres si no recordo malament).
Mal comunicada amb els pobles de l'entorn, com he dit algun cop, caldria un autobus que comuniques els pobles de la rodalia amb l'estació.
Falten estacions amb doble via (i que sigui útil).

Jo crec que sense arreglar això, de rés serveix anar cap amunt.
Considero que el ferrocarril no és un mitjà de transport per fer turisme. Davant de tot, s'ha de tenir prioritat a servir un servei digne a la ciutadania que hi via als voltants d'aquesta línia, un cop tot estigui en ordre, si es vol aprofitar la línia per turisme de muntanya, endavant.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 04/05/2011 20:46

Sant Llorenç de Montgai i Gerb no estan allunyades, ni a 800 ni 900 metres del nucli cap de les dues (tot i que tampoc es troben al bell mig del poble).
Sí que ho estan Salàs, Santa Linya, Vilanova de la Sal, Àger, Guàrdia de Tremp.
És més, el concepte "allunyat" és molt diferent en un poble petit de menys de 1000 habitants, que en una vila gran o ciutat.
Allunyada és Rubí-Adif, no Gerb.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 04/05/2011 21:48

437.001 ha escrit:Sant Llorenç de Montgai i Gerb no estan allunyades, ni a 800 ni 900 metres del nucli cap de les dues (tot i que tampoc es troben al bell mig del poble).
Sí que ho estan Salàs, Santa Linya, Vilanova de la Sal, Àger, Guàrdia de Tremp.
És més, el concepte "allunyat" és molt diferent en un poble petit de menys de 1000 habitants, que en una vila gran o ciutat.
Allunyada és Rubí-Adif, no Gerb.
Cert, Gerb són uns 540 metres, acabat de calcular amb el Google Earth (ja havia posat que no ho recordava bé), però St. Llorenç són 750-800 metres, he anat a aquesta estació caminant des de el poble un fotimer de vegades, i al senyal d'FGC a l'inici de la carretera (cruïlla amb LV-9047), posa 800 m.

I sobre el concepte, si et dic, que al poble on passo les vacances (aprop de St. Llorenç :D ), fan servir el cotxe per mou-res per dins el poble mateix, ja no et dic el concepte que tenen de la llunyania :|


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dimarts 07/06/2011 23:31

Descarrila el tren de La Pobla
Un comboi surt de la via al topar amb una pedra


Un grup d'operaris davant el comboi accidentat.
Un grup d'operaris davant el comboi accidentat.
Lleonard Delshams
m.a.m.
| àger
Un comboi de la línea de La Pobla que circulava entre aquesta població i Lleida ciutat ha descarrilat aquest dimarts després de topar contra una pedra que havia caigut sobre les vies. L'incident s'ha registrar a les 18.45 hores a pocs metres de l'estació dÀger. Els 26 passatgers han resultat il·lesos i han estat traslladats en autobús cap a les seves destinacion. El maquinista no ha pogut evitar col·lisió, per la qual cosa el tren ha arrastrat la roca uns vint metres. Dues rodes han sortit de la via i el mortor de la màquina tractora ha quedat avariat. Uns tres-cents litres de combustible han anat a parar al pantà de Camarasa i, per aquest motiu, els bombers han donat l'alarma a l'Agència Catalana de l'Aigua davant el risc de contaminació. Els técnics de l'ens Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) estudien la fòrmula per a retirar el comboi. L'incident ha obligat a transportar també en autobús als viatgers que havien de sortir de l'estació de Lleida-Pirineus. La línea és titularitat de la Generalitat.


http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-pobla/
Fitxers adjunts
IMG_2049.jpg
Descarrilament tren de la Pobla
IMG_2049.jpg (144.61 KiB) Visualitzat 5508 cops



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 08/06/2011 14:10

Veient la foto, podem imaginar que el tren s'hauria pogut estimbar i caure al pantà. D'altra banda, no sé si els trams del traçat més propensos a ser afectats per despreniments i esllavissades estan suficientment condicionats i protegits. (Amb el benentès, és clar, que el risc zero i la protecció total i definitiva són un impossible.)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 08/06/2011 14:38

Pe Jorba ha escrit:Veient la foto, podem imaginar que el tren s'hauria pogut estimbar i caure al pantà.
Bé, era una pedra, no el Pedraforca. :) Pel costat es veu que passa la carretera, si de cas, hagués caigut en ella.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 08/06/2011 16:10

Et puc assegurar que FGC ha fet i està fent molta feina per controlar els riscos geològics en aquesta línia. Hi posa molt d'interès. Ha posat malles, ha desmuntat zones perilloses a sobre de túnels, es mira els trams sense visibilitat...
Pe Jorba ha escrit:Veient la foto, podem imaginar que el tren s'hauria pogut estimbar i caure al pantà. D'altra banda, no sé si els trams del traçat més propensos a ser afectats per despreniments i esllavissades estan suficientment condicionats i protegits. (Amb el benentès, és clar, que el risc zero i la protecció total i definitiva són un impossible.)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 08/06/2011 17:43

Aquest tram precisament es veu a la foto que està mallat



aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dimecres 08/06/2011 20:54

aquesta noticia també ha sortit al Telenoticies de TV3

http://www.tv3.cat/videos/3566831/Una-e ... ren-a-Ager



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 12/06/2011 13:17

El tren de la Pobla recupera un 5% de viatgers el primer trimestre després de la caiguda del 2010

• Ferrocarrils recorda que la línia és deficitària i defensa un canvi de gestió que podria passar per la cessió a un operador privat

Més de 50.700 viatgers van utilitzar la línia Lleida-la Pobla de Segur entre els mesos de gener i març d'aquest any, xifra que suposa 2.261 usuaris més que en el mateix període de l'any anterior. Aquest increment, del 4,7% en números relatius, suposa una inflexió en el balanç negatiu que va registrar la línia durant l'any passat, quan el volum de passatgers va caure en una xifra similar. Així, entre el gener i el desembre del 2010 van viatjar en aquest tren 226.961 persones, 12.231 menys que el 2009 (239.192). Les estacions on més va caure la compra de bitllets van ser les d'Alcoletge (menys 37,6%) i Santa Linya (55,1%), malgrat que a Gerb i a Salàs de Pallars el nombre de viatgers va pujar. En el primer trimestre d'aquest any, Alcoletge, Sant Llorenç de Montgai, Santa Linya, Guàrdia de Tremp i Salàs de Pallars són els que han detectat un increment més elevat.

A l'estació de Lleida, els passatgers han augmentat un 1,2% i a Balaguer, un 7,2%. La diferència entre els mesos de març d'aquest any i del 2010 encara és més gran, amb un increment mitjà del 6,7% del nombre de viatgers. En tot el mes, la línia va tindre 18.659 usuaris, davant dels 17.488 de l'any passat.

Canvi de model

D'altra banda, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que gestiona la línia des que es va traspassar a l'Executiu català el 2004, ha mostrat la intenció de canviar el model de gestió del tren de la Pobla coincidint amb l'entrada de CiU al Govern. El president de FGC, Enric Ticó, va avançar divendres en una entrevista a El Periódico que la Generalitat ja ha invertit 30 milions per fer la línia més segura i va apostar per un model de gestió que passi per cedir-lo a un operador privat sota el control de FGC. En aquesta línia, va defensar la necessitat de coordinar sistemes de transport, cosa que suposa dissenyar una sola oferta de transport públic que impliqui el tren i l'autobús sense que se n'encavalquin els horaris.

"No parlo de tancar línies", va assegurar Ticó, però va advocar per un model de gestió similar al del tramvia. Tot i així, per impulsar una gestió d'aquestes característiques, la Generalitat haurà d'afrontar abans un ajust legal que permeti operar conjuntament en el transport viari i el ferroviari. Fonts de FGC van recordar que la línia de la Pobla és deficitària i van confirmar que s'estudien nous models per gestionar-la.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -del-2010/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 12/06/2011 13:53

Mentre el servei sigui més lent que qualsevol opció per carretera, especialment de Balaguer amunt, seguirà sent deficitari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 13/06/2011 18:49

La línia de la Pobla serà sempre deficitària, excepte si opten per reconventir-la en una línia "Railfan" de Balaguer en amunt. No estic parlant de de fer circular la garrafeta, que també, sinó de muntar coses grosses.

Guigui ha escrit:Mentre el servei sigui més lent que qualsevol opció per carretera, especialment de Balaguer amunt, seguirà sent deficitari.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 08/08/2011 13:38

FGC licita les obres de rehabilitació del túnel del Coll del Porte

• Les obres tenen un termini d’execució de 4 mesos i es preveu acabar-les el primer trimestre del 2012.

• Els treballs per la redacció del projecte de rehabilitació del túnel del Coll del Porte, a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat Lleida-La Pobla de Segur, han descobert l’existència d’un pont interior que es va construir fa vuitanta anys per superar una gran cavitat de 70 metres de longitud.

• Amb 3,5 quilòmetres de longitud, el túnel del Coll del Porte és el més llarg d’FGC.

El manteniment i la millora de la seguretat del servei ferroviari és un dels principals objectius d’FGC. Per això la companyia va iniciar fa uns mesos els tràmits necessaris per dur a terme la rehabilitació del túnel del Coll del Porte, situat a la línia Lleida-La Pobla de Segur.

El 7 de juliol passat es va confirmar la licitació de la primera fase d’aquestes obres, fet que permetrà iniciar el treball de rehabilitació en els mesos pròxims. Es preveu que les obres tindran una durada aproximada de 4 mesos i que estaran acabades el primer trimestre de l’any 2012.

La redacció d’aquest treball de rehabilitació, elaborat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha posat al descobert un viaducte fins ara desconegut que es va construir per permetre el pas del tren a través d’una gran cavitat. El túnel del Coll del Porte es troba situat entre els baixadors de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal de la línia que uneix Lleida amb La Pobla de Segur.

Durant l’estudi geològic que es va fer abans de començar les obres, es van trobar uns articles que dataven dels inicis de la perforació del túnel, a mitjans dels anys 20, i que apuntaven l’existència d’aquesta infraestructura. Aquests escrits definien el viaducte com un pont interior de 70 metres de longitud, en contenien algunes imatges i relataven els perills que corrien els obrers que l’estaven construint per la complexitat de l’obra i per el risc de despreniments.

La descoberta d’aquests papers va motivar un procés de recerca documental que va permetre trobar diversos plànols de l’època als arxius centrals del Ministeri de Foment.

Una vegada recopilada tota la informació, es va procedir a localitzar el viaducte. Finalment, el mes de novembre passat, els equips de recerca van trobar el pont i la cavitat a la roca sota d’un dels trams de la via de tren que recorre el túnel.

Obres al túnel més llarg d’FGC

El túnel 3 del Coll del Porte de línia Lleida-La Pobla de Segur fa 3,5 quilòmetres de longitud i és el més llarg de tots els túnels d’FGC.

Aquest projecte de rehabilitació s’ha convertit en un dels més singulars endegats durant els últims anys per FGC degut a les troballes que s’han fet a mesura que evolucionava la redacció del projecte i la llargada i la complexitat de les estructures que ha calgut projectar per reparar el túnel.

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... lporte.pdf

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 08/08/2011 13:48

Em fa por pensar la quantitat de característiques de les infraestructures que desconeixem, i que poden dur a greus errors, per exemple, fer passar un tren d'alt tonatge per allò que sembla un túnel pot arribar a fer-lo caure en un abisme enorme dins la muntanya.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dilluns 08/08/2011 21:07

Por Dios, de verdad... sí que da miedo. Es increíble que se diga con total naturalidad que no se sabía de esta singularidad tan peligrosa en el túnel!! Me gustaría poder desconfiar de la redacción de la nota, aunque por cómo está escrito no deja lugar a dudas...

De quién es la culpa? Cuántas cosas similares puede haber ¨por descubrir¨??? Es surrealista, como si las infraestructuras de nuestros abuelos fueran restos romanos... A ver si se dejan de colgar medallas de modernidad por el AVE y desempolvan un poco los cajones, no??? Lo entendería si me dijeran que se perdió cierta documentación en la guerra, o cosas graves por el estilo. Pero estaba todo en Fomento?????????



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”