Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Entrada Autor: joan89 » Dilluns 03/09/2012 1:54

en si, quines obres queden perque l'ave entri en funcionament ? o cuan es la data ? perdoneu es que estic desde un mobil y no puc llegir tot el fil



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dilluns 03/09/2012 10:19

joan89 ha escrit:en si, quines obres queden perque l'ave entri en funcionament ? o cuan es la data ? perdoneu es que estic desde un mobil y no puc llegir tot el fil
Falten el túnel Sants-Sagrera, el tram Sagrera-Nus de Mollet i el tram Girona mercaderies-Figueres Vilafant. Alguns trams més avançats que altres i alguns fins i tot practicament acabats. Encara no hi ha data concreta, es parla de mitjans-finals de 2013, però ves a saber.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 03/09/2012 11:18

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... cn-2196495
L'AVE accelera a BCN
Adif posa la via fins a Mollet i ha d'iniciar la parada provisional de Girona, últimes faltes cap a França

Dilluns, 3 de setembre del 2012 - 09:05h. | RAMON COMORERA / Barcelona
En aquests temps, i els que vindran, de severa sequera inversora, quan gairebé tot són retallades, rescats, pujades d'impostos i de l'atur o bé penúries econòmiques diverses, un oasi destaca a l'horitzó. És la línia d'alta velocitat a França i Europa, un enllaç pendent a Barcelona, almenys, des de l'eclosió olímpica. Aquí hi ha feina, màquines i personal. Es manté el to davant de tantes obres paralitzades o projectes en els llimbs.

Imatge
El pont de Bac de Roda, en direcció a Sant Andreu. ÁLVARO MONGE

La raó és doble. Primer, l'Estat considera l'AVE una prioritat política per articular Espanya, encara que en aquest cas es tracti més aviat de vertebrar Catalunya amb Europa. Segon, amb el túnel transpirinenc de concessió privada llest des del 2010 i a l'espera de cobrar el peatge, les penalitzacions milionàries pel retard fan mal.

El Ministeri de Foment crema etapes i accelera les obres pendents: el túnel de l'Eixample acaba d'entrar a Sants, els rails de La Sagrera, a Mollet i les sortides d'emergència que falten a Barcelona avancen, mentre que l'estació provisional de Girona ja està adjudicada. Adif posa la via fins a Mollet i ha d'iniciar la parada provisional de Girona, últimes faltes cap a França.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 03/09/2012 11:39




Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 03/09/2012 12:07

A l'alçada de La Maquinista (passant Sant Andreu Comtal) hi ha vies preparades per col·locar. No sé si tindrà a veure.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 03/09/2012 18:18

Adolescent barceloní ha escrit:A l'alçada de La Maquinista (passant Sant Andreu Comtal) hi ha vies preparades per col·locar. No sé si tindrà a veure.
I tant que hi té a veure!

Ara com ara, entre BCN-Sants i Figueres-Vilafant:

-via instal.lada entre Sants i l´entrada a Sagrera. Falta per executar alguna sortida d´emergència, i la catenària i sistemes de senyalització.
-travesses en curs d´instal.lació a la zona de la part provisional de Sagrera (que sembla que serà en via única).
-desconec l´estat de les coses entre més o menys Onze de Setembre i l´entrada del túnel de Montcada, al Nus de la Trinitat.
-via instal.lada des de Mollet fins quasi l´entrada del túnel de Montcada. Catenària avançant des de Mollet cap al túnel de Montcada.
-línia en servei només per mercaderies entre Mollet i Girona-Mercaderies. Això sí, encara no s´hi ha fet cap prova d´Alta Velocitat.
-via instal.lada entre Girona-Mercaderies i Figueres-Vilafant. Catenària instal.lada entre almenys la sortida del túnel de Girona i Figueres.
-estació de Girona en obres (andanes, vestíbul, etc...).
-desconec l´estat d´avançament de la senyalització entre Girona i Figueres.
-estació de Figueres-Vilafant en obres (andana direcció BCN). Resta de l´estació evidentment en servei.
-línia en servei entre Figueres-Vilafant i Perpinyà, tant per viatgers com per mercaderies.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 08/10/2012 13:20

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... o-ano.html
El AVE llegará a la frontera francesa el próximo año
Adif anuncia la obra con la que concluirá la construcción del corredor AVE Madrid-Zaragoza-Lleida-Barcelona-frontera francesa

Política | 08/10/2012 - 12:50h
Madrid (EUROPA PRESS).- El Ministerio de Fomento prevé poner en servicio el próximo año la conexión por Alta Velocidad con Francia, esto es, el tramo de AVE comprendido entre Barcelona y la frontera francesa, según ha avanzado el presidente de Adif, Enrique Verdeguer. Este será uno de los dos nuevos trazados de ferrocarril de Alta Velocidad que el Gobierno prevé poner en explotación en el ejercicio 2013, junto con el enlace entre Albacete y Alicante del Corredor Madrid-Levante, según ha detallado Verdeguer durante su comparecencia en la Comisión de Fomento del Congreso.
Con la puesta en servicio del AVE hasta la frontera francesa concluirá la construcción del corredor AVE Madrid-Zaragoza-Lleida-Barcelona-frontera francesa, que se ha ido poniendo en servicio según concluían las obras de conexión con las distintas capitales.
La puesta en marcha del enlace con Francia se producirá además en el mismo ejercicio en que Fomento ha fijado la fecha de apertura a la competencia del transporte de viajeros en tren, prevista para julio de 2013.
De su lado, el secretario general de Infraestructuras del Ministerio de Fomento, Gonzalo Ferre, ha asegurado que este Departamento "trabaja" para que la conexión ferroviaria de Alta Velocidad de Galicia con la Meseta y Madrid se ponga en servicio en 2018. "Está todo preparado y en Fomento todos trabajamos para que el AVE llegue a Galicia en 2018", ha garantizado el alto cargo de Ministerio también durante su intervención en la Cámara Baja.



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 08/10/2012 14:03

Quin colla d'incultes.
Fa 2 anys que hi ha Alta Velocitat en funcionamente entre Figueres i la Frontera Francesa. Tambe fa 2 anys que hi ha en servei la nova linea UIC Mollet Girona.
A mes a mes entre Barcelona i la Frontera Francesa primer hi haura nomes TGV francesos el primers mesos.
El AVE encara no estan autoritzats a circular per França, estan en proves. Posiblement no circularan fins dintre d'un any.

Viva la incultura y el desconocimiento!!!!



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 08/10/2012 18:23

davida ha escrit:Quin colla d'incultes.
Fa 2 anys que hi ha Alta Velocitat en funcionamente entre Figueres i la Frontera Francesa. Tambe fa 2 anys que hi ha en servei la nova linea UIC Mollet Girona.
A mes a mes entre Barcelona i la Frontera Francesa primer hi haura nomes TGV francesos el primers mesos.
El AVE encara no estan autoritzats a circular per França, estan en proves. Posiblement no circularan fins dintre d'un any.

Viva la incultura y el desconocimiento!!!!
Sincerament no veig on està l'error. Tú mateix ho expliques: el tren entre Figueres i Perpinyà és un TGV, no un AVE. El que passa es que molt sovint es confon AVE (servei) amb LAV (infraestructura).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/10/2012 18:50

Precisament, un dels grans interrogants (per no dir directament una de les grans fal·làcies) és si l'AVE pròpiament dit arribarà fins a la frontera francesa, almenys en un principi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/10/2012 1:37

Guigui ha escrit:Precisament, un dels grans interrogants (per no dir directament una de les grans fal·làcies) és si l'AVE pròpiament dit arribarà fins a la frontera francesa, almenys en un principi.
Sí, ho farà.
Els horaris ja hi són, costat francès, a partir del juliol:

-tres TGV París-Barcelona, un dels quals perllongat a Madrid.
-un TGV Marsella-Barcelona-Madrid.
-un AVE Marsella-Barcelona.
-un AVE Toulouse-Barcelona.
-un TGV Ginebra-Barcelona-Madrid.
-un TGV o AVE (no està clar encara) Lyon-Barcelona.

Els serveis podran augmentar o disminuír en funció de la demanda.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 09/10/2012 10:07

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Precisament, un dels grans interrogants (per no dir directament una de les grans fal·làcies) és si l'AVE pròpiament dit arribarà fins a la frontera francesa, almenys en un principi.
Sí, ho farà.
Els horaris ja hi són, costat francès, a partir del juliol:

-tres TGV París-Barcelona, un dels quals perllongat a Madrid.
-un TGV Marsella-Barcelona-Madrid.
-un AVE Marsella-Barcelona.
-un AVE Toulouse-Barcelona.
-un TGV Ginebra-Barcelona-Madrid.
-un TGV o AVE (no està clar encara) Lyon-Barcelona.

Els serveis podran augmentar o disminuír en funció de la demanda.
Tendria mas sentido crear un enlace Valencia Joaquin Sorolla - Tarragona - Barcelona - Marsella, uno de los trenes que van hacia Marsella se podria combinar con uno de los Euromeds que salen de Barcelona Sants o por otra parte se podria hacer que uno de los Euromeds que finalizan en Barcelona que finalizen en Figueres Vilafant, pero creo que lo mas seguro que van a quitar el Talgo Mare Nostrum.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/10/2012 17:34

trensmat ha escrit:Tendria mas sentido crear un enlace Valencia Joaquin Sorolla - Tarragona - Barcelona - Marsella, uno de los trenes que van hacia Marsella se podria combinar con uno de los Euromeds que salen de Barcelona Sants o por otra parte se podria hacer que uno de los Euromeds que finalizan en Barcelona que finalizen en Figueres Vilafant, pero creo que lo mas seguro que van a quitar el Talgo Mare Nostrum.
No tiene sentido hacer finalizar trenes en Figueres-Vilafant, porque bien pronto se llegará a BCN-Sants desde Francia.
Un buen transbordo en Sants, y hale.
Además, ahora que Renfe pone enlaces oficiales, pues es cuestión de sabrelo aprovechar...
El Talgo Mare Nostrum no lo van a quitar, simplemente lo van a "podar", va a seguir funcionando entre BCN y Lorca/Cartagena, pero al norte de BCN habrá que tomar un AVE o un TGV.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 10/10/2012 1:46

^^A on diu quins trens seran TGVs i quins seran AVEs?
Els AVEs encara no són homologats per circular per França...
;)


Visca el metro!!

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 10/10/2012 8:08

bitxofo ha escrit:^^A on diu quins trens seran TGVs i quins seran AVEs?
Els AVEs encara no són homologats per circular per França...
;)
El s100.024, la del accidente de Torredembarra amb la cabina de TGV Duplex, va anar a França per ser homologada en aquest pais, despres de ser adaptada a circula en ample UIC i a 1500V als tallers de la Sagra. El sistemes de senyalització francesa no se si els hi van posar a La Sagra o es fara a Belfort (França), on es faran les proves d'homologació.
Una foto circulan per LAV Mollet Girona camí de França (listadotren.es)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/10/2012 15:39

Segons sembla, l'enllaç entre Barcelona i Figueres entrarà en servei el proper abril. Així ho han anunciat els ministres del ram espanyol i francès.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 10/10/2012 17:25

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... il-2223016
L'AVE entre Barcelona i Perpinyà funcionarà a l'abril
Mariano Rajoy anuncia la data de l'estrena durant la cimera de París
La línia de molt alta tensió (MAT) es posarà en marxa el 2014


Dimecres, 10 d'octubre del 2012 - 16:22h. | CRISTINA BUESA / Barcelona
El president del Govern, Mariano Rajoy, ha anunciat que l'AVE entre Barcelona i Perpinyà entrarà en funcionament l'abril de l'any que ve. La data, desconeguda fins ara, s'ha sabut durant la cimera celebrada a París amb el president François Hollande.

La connexió amb alta velocitat s'hauria d'haver estrenat a finals del 2012, però el retard en l'adjudicació de dos contractes en els treballs entre la capital catalana i Girona han demorat el procés, tal com va revelar EL PERIÓDICO mesos enrere.

ANUNCI PRESIDENCIAL
El Ministeri de Foment havia estat molt hermètic a l'hora de pronunciar-se sobre la data de l'estrena de la nova infraestructura i només havia transcendit que es donaria durant el segon o el tercer trimestre del 2013. Sense anar més lluny, el president d'Adif --l'empresa que gestiona la infraestructura i executa les obres--, Enrique Verdeguer, va dir dilluns passat al Congrés que l'AVE estaria llest l'any que ve, sense més detalls.

La ministra Ana Pastor ha acompanyat Rajoy a la cimera amb França, però han preferit que fos el mateix president el que fes l'esperat anunci.

Per un altre costat, a la cimera franco-espanyola també s'ha donat a conèixer que el 2014 entrarà en funcionament la línia de molt alta tensió entre els dos països.



dewit
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: dewit » Diumenge 14/10/2012 23:34

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Precisament, un dels grans interrogants (per no dir directament una de les grans fal·làcies) és si l'AVE pròpiament dit arribarà fins a la frontera francesa, almenys en un principi.
Sí, ho farà.
Els horaris ja hi són, costat francès, a partir del juliol:

-tres TGV París-Barcelona, un dels quals perllongat a Madrid.
-un TGV Marsella-Barcelona-Madrid.
-un AVE Marsella-Barcelona.
-un AVE Toulouse-Barcelona.
-un TGV Ginebra-Barcelona-Madrid.
-un TGV o AVE (no està clar encara) Lyon-Barcelona.

Els serveis podran augmentar o disminuír en funció de la demanda.
Bones,

Aquests horaris són consultables? He estat mirant a la web de la SNCF i res de res...


Imatge

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 15/10/2012 11:45

dewit ha escrit:
437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Precisament, un dels grans interrogants (per no dir directament una de les grans fal·làcies) és si l'AVE pròpiament dit arribarà fins a la frontera francesa, almenys en un principi.
Sí, ho farà.
Els horaris ja hi són, costat francès, a partir del juliol:

-tres TGV París-Barcelona, un dels quals perllongat a Madrid.
-un TGV Marsella-Barcelona-Madrid.
-un AVE Marsella-Barcelona.
-un AVE Toulouse-Barcelona.
-un TGV Ginebra-Barcelona-Madrid.
-un TGV o AVE (no està clar encara) Lyon-Barcelona.

Els serveis podran augmentar o disminuír en funció de la demanda.
Bones,

Aquests horaris són consultables? He estat mirant a la web de la SNCF i res de res...
Aquests horaris son a partir de l'any que ve.......



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 15/10/2012 14:19

Segons El Periódico, entre Barcelona i Figueres s'obrirà el 15 de desembre, amb aquesta oferta comercial:

8 AVE Madrid - Figueres Vilafant (prolongació d'alguns que fins ara arriben a Barcelona)
1 AVE Barcelona - Figueres Vilafant
1 AVANT Barcelona - Figueres Vilafant

Temps de viatge

Barcelona - Girona: 35 minuts
Girona - Figueres: 15 minuts

I a partir de l'abril, l'oferta de trens amb França. Fins aleshores, caldrà transbordar a Vilafant.

Font: El Periódico



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”