Rodalies Lleida
-
Granolleri
Re: Rodalies Lleida
Em sona una notĂcia de fa ja uns quants anys en un diari aragonès (no recordo quin) on el Ministerio de Fomento es plantejava coordinar els serveis de bus i tren entre Lleida i MontsĂł.
Tenint en compte que des de Montsó i Binèfar es demanava fer arribar els trens de rodalia fins allà , seria del tot lògic tenint en compte que ara per ara sembla que hi ha certa sintonia entre el Ministerio i TiS.
Ara, cal tenir present que la concessiĂł entre Lleida i MontsĂł (lĂnia Lleida-Osca) Ă©s d'ALOSA, però de Lleida a Almacelles Ă©s d'Autocars Lax. Ambdues concessions del Ministerio de Fomento, ja que surten de Catalunya (tot i que la Generalitat pot posar reforços per el seu compte en trams interiors a Catalunya en concessions del Ministerio, serveixi d'exemple el bus e3 Tortosa-Alcanar).
Tenint en compte que des de Montsó i Binèfar es demanava fer arribar els trens de rodalia fins allà , seria del tot lògic tenint en compte que ara per ara sembla que hi ha certa sintonia entre el Ministerio i TiS.
Ara, cal tenir present que la concessiĂł entre Lleida i MontsĂł (lĂnia Lleida-Osca) Ă©s d'ALOSA, però de Lleida a Almacelles Ă©s d'Autocars Lax. Ambdues concessions del Ministerio de Fomento, ja que surten de Catalunya (tot i que la Generalitat pot posar reforços per el seu compte en trams interiors a Catalunya en concessions del Ministerio, serveixi d'exemple el bus e3 Tortosa-Alcanar).
Re: Rodalies Lleida
Isidre GavĂn anuncia que el Govern presentarĂ unes noves Rodalies de Lleida abans de tres mesos
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat afirma que en les pròximes setmanes s’implantarà un nou bitllet combinat entre els serveis AVE i els de Rodalies a l’à rea de Lleida
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre GavĂn, ha anunciat que el Govern presentarĂ una nova proposta de Rodalies Lleida abans de tres mesos, “amb una visiĂł general de millora del transport pĂşblic”.
Aquesta proposta analitzarà la demanda existent en els diferents corredors de transport públic que hi ha al territori per millorar l'actual oferta, ja sigui amb tren o bus o amb la combinació dels dos modes de transport. D'aquesta manera, en funció de les necessitats detectades es plantejarà un increment de les freqüències de tren o bus en aquells corredors on existeixin unes necessitats de demanda que no estan ben ateses, com en el cas del Lleida-Cervera, segons ha dit el secretari.
Amb la voluntat d’enfortir el transport pĂşblic, GavĂn tambĂ© ha explicat que en les pròximes setmanes s’implantarĂ un bitllet combinat entre els serveis ferroviaris de Rodalies de Catalunya a l’à rea de Lleida i els d’alta velocitat AVE que realitzen parada a l’estaciĂł de Lleida-Pirineus, per afavorir la intermodalitat en transport pĂşblic en aquest territori. Aquest bitllet s’inserirĂ en el sistema tarifari integrat de l’ATM de Lleida. GavĂn ha fet aquest anunci amb motiu de la reuniĂł de la Plataforma per la millora de la lĂnia Lleida-Manresa que ha tingut lloc aquest matĂ a la seu de la DiputaciĂł de Lleida.
D’altra banda, el secretari ha anunciat que la Generalitat i Renfe han assolit un acord amb Renfe per a la renovació de la flota de trens de tot Catalunya, a més d’un contracte de serveis que es resoldrà en el context d’un traspàs “que obligui a les administracions de l’Estat a complir i executar”.
D’altra banda, GavĂn ha remarcat que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha acordat amb la DiputaciĂł de Lleida i l’ATM la redacciĂł d’un estudi per implantar aparcaments dissuasius a les estacions de Rodalies, per a potenciar la intermodalitat.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... tres-mesos
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat afirma que en les pròximes setmanes s’implantarà un nou bitllet combinat entre els serveis AVE i els de Rodalies a l’à rea de Lleida
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre GavĂn, ha anunciat que el Govern presentarĂ una nova proposta de Rodalies Lleida abans de tres mesos, “amb una visiĂł general de millora del transport pĂşblic”.
Aquesta proposta analitzarà la demanda existent en els diferents corredors de transport públic que hi ha al territori per millorar l'actual oferta, ja sigui amb tren o bus o amb la combinació dels dos modes de transport. D'aquesta manera, en funció de les necessitats detectades es plantejarà un increment de les freqüències de tren o bus en aquells corredors on existeixin unes necessitats de demanda que no estan ben ateses, com en el cas del Lleida-Cervera, segons ha dit el secretari.
Amb la voluntat d’enfortir el transport pĂşblic, GavĂn tambĂ© ha explicat que en les pròximes setmanes s’implantarĂ un bitllet combinat entre els serveis ferroviaris de Rodalies de Catalunya a l’à rea de Lleida i els d’alta velocitat AVE que realitzen parada a l’estaciĂł de Lleida-Pirineus, per afavorir la intermodalitat en transport pĂşblic en aquest territori. Aquest bitllet s’inserirĂ en el sistema tarifari integrat de l’ATM de Lleida. GavĂn ha fet aquest anunci amb motiu de la reuniĂł de la Plataforma per la millora de la lĂnia Lleida-Manresa que ha tingut lloc aquest matĂ a la seu de la DiputaciĂł de Lleida.
D’altra banda, el secretari ha anunciat que la Generalitat i Renfe han assolit un acord amb Renfe per a la renovació de la flota de trens de tot Catalunya, a més d’un contracte de serveis que es resoldrà en el context d’un traspàs “que obligui a les administracions de l’Estat a complir i executar”.
D’altra banda, GavĂn ha remarcat que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha acordat amb la DiputaciĂł de Lleida i l’ATM la redacciĂł d’un estudi per implantar aparcaments dissuasius a les estacions de Rodalies, per a potenciar la intermodalitat.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... tres-mesos
Re: Rodalies Lleida
Bona noticia però alguna cosa em diu per dins que ens prenen el pel. Tot i que fer-ho pitjor que a Tarragona és complicat.
I aviam aquest bitllet d'AV + Rodalies. Seria graciós que pogués fer un Barcelona - Tà rrega al mateix preu o un pel més car però trigant molt menys que les 02:40 hores (si res es retarda) que trigues amb la R12.
I aviam aquest bitllet d'AV + Rodalies. Seria graciós que pogués fer un Barcelona - Tà rrega al mateix preu o un pel més car però trigant molt menys que les 02:40 hores (si res es retarda) que trigues amb la R12.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Proposta servei de rodalia de Lleida
Damià Calvet també farà proposta de Rodalies aquest divendres 25. S'assemblarà a les del FTC?:
https://govern.cat/salapremsa/convocato ... ies-lleida
El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida
El conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, presentarĂ divendres vinent, 25 de setembre, a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport pĂşblic en aquest Ă mbit.
L’acte tindrà lloc, a partir de les 11 hores, a la Llotja de Lleida (avinguda de Tortosa, 6-8). Els mitjans podran enregistrar imatges de la trobada a les 12 hores.
En finalitzar l’acte, el conseller Calvet atendrà els mitjans de comunicació, a les 12,15 hores aproximadament.
Posteriorment, Damià Calvet es desplaçarà a l’Ajuntament de la Granja d’Escarp, on signarà un conveni de col·laboració sobre la carretera LP-7041.
12:00|El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida.Llotja de Lleida ( av. de Tortosa, 6-8)|Lleida (SegriĂ )
El conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, presentarĂ a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport pĂşblic en aquest Ă mbit.
https://govern.cat/salapremsa/convocato ... ies-lleida
El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida
El conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, presentarĂ divendres vinent, 25 de setembre, a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport pĂşblic en aquest Ă mbit.
L’acte tindrà lloc, a partir de les 11 hores, a la Llotja de Lleida (avinguda de Tortosa, 6-8). Els mitjans podran enregistrar imatges de la trobada a les 12 hores.
En finalitzar l’acte, el conseller Calvet atendrà els mitjans de comunicació, a les 12,15 hores aproximadament.
Posteriorment, Damià Calvet es desplaçarà a l’Ajuntament de la Granja d’Escarp, on signarà un conveni de col·laboració sobre la carretera LP-7041.
12:00|El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida.Llotja de Lleida ( av. de Tortosa, 6-8)|Lleida (SegriĂ )
El conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, presentarĂ a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport pĂşblic en aquest Ă mbit.
Re: Rodalies Lleida
M'espero que augmentaran les freqüències entre Lleida i Cervera i poca cosa més. Potser rebatejaran el servei com RL3.
Per descomptat, res de construir cap cosa nova. Ni tan sols reobrir l'estaciĂł d'Almacelles.
Per descomptat, res de construir cap cosa nova. Ni tan sols reobrir l'estaciĂł d'Almacelles.
Re: Rodalies Lleida
A veure que diuen demà . No estaria malament que la RL3 arribés a Manresa... O si més no a Calaf.
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Re: Rodalies Lleida
https://comarquesdeponent.com/catalunya ... es-lleida/
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantaciĂł del nou servei Rodalies Lleida
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantaciĂł del nou servei Rodalies Lleida
admin Posted On septiembre 25, 2020
Text: RedacciĂł / Foto: DiputaciĂł de Lleida
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha mostrat la seva satisfacció pel projecte del servei de Rodalies Lleida presentat aquest matà pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, tot i que ha esperonat la Generalitat a accelerar els terminis previstos per tal que sigui una realitat, que el Govern fixa en l’horitzó de l’any 2024. Talarn ha fet aquestes manifestacions en el decurs de la presentació del nou model de Rodalies que s’ha fet a la Llotja de Lleida.
L’acte ha comptat tambĂ© amb la participaciĂł del delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon FarrĂ©; i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre GavĂn, aixĂ com amb l’assistència de l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo; el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni; el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores; el president de FGC, Ricard Font; la directora dels Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat, Dolors Tella, i el diputat Jordi VerdĂş.
Durant la seva intervenciĂł, Talarn ha recordat que l’embriĂł d’aquest projecte es va gestar el passat mes de febrer en una reuniĂł que es va celebrar a la DiputaciĂł de Lleida en la qual ja es va posar de manifest, per exemple, la necessitat d’enfortir la lĂnia Lleida-Cervera, fixant les mirades d’eficĂ cia i rendiment en la que uneix Lleida i Balaguer i la del tren de la Pobla, que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat.
Talarn també s’ha referit a la importà ncia de tenir una xarxa ferrovià ria adaptada a les necessitats del segle XXI, perquè les comunicacions són vitals per a un desenvolupament sostenible del territori, en una època en la qual la implantació de la tecnologia, i la fibra òptica en especial, ja és una realitat.
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantaciĂł del nou servei Rodalies Lleida
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantaciĂł del nou servei Rodalies Lleida
admin Posted On septiembre 25, 2020
Text: RedacciĂł / Foto: DiputaciĂł de Lleida
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha mostrat la seva satisfacció pel projecte del servei de Rodalies Lleida presentat aquest matà pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, tot i que ha esperonat la Generalitat a accelerar els terminis previstos per tal que sigui una realitat, que el Govern fixa en l’horitzó de l’any 2024. Talarn ha fet aquestes manifestacions en el decurs de la presentació del nou model de Rodalies que s’ha fet a la Llotja de Lleida.
L’acte ha comptat tambĂ© amb la participaciĂł del delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon FarrĂ©; i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre GavĂn, aixĂ com amb l’assistència de l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo; el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni; el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores; el president de FGC, Ricard Font; la directora dels Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat, Dolors Tella, i el diputat Jordi VerdĂş.
Durant la seva intervenciĂł, Talarn ha recordat que l’embriĂł d’aquest projecte es va gestar el passat mes de febrer en una reuniĂł que es va celebrar a la DiputaciĂł de Lleida en la qual ja es va posar de manifest, per exemple, la necessitat d’enfortir la lĂnia Lleida-Cervera, fixant les mirades d’eficĂ cia i rendiment en la que uneix Lleida i Balaguer i la del tren de la Pobla, que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat.
Talarn també s’ha referit a la importà ncia de tenir una xarxa ferrovià ria adaptada a les necessitats del segle XXI, perquè les comunicacions són vitals per a un desenvolupament sostenible del territori, en una època en la qual la implantació de la tecnologia, i la fibra òptica en especial, ja és una realitat.
-
marc_bcn_2
- N5

- Entrades: 120
- Membre des de: 07 juny 2013, 16:28
- UbicaciĂł: L1 Santa Coloma
Re: Rodalies Lleida
Resumin FGC explotara en Manresa Lleida el 2024. ÂżMaterial nou electric o hibrid?
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
Nota de premsa
Calvet presenta el nou sistema de Rodalies de Lleida, que millora la mobilitat interna i les connexions amb el Bages i l'Ă rea de Barcelona
Territori i Sost.
2 Documents adjunts
Calvet rodalies lleida fgc
El conseller de Territori i Sostenibilitat presenta a institucions i entitats lleidatanes la proposta de millora del sistema de transport públic a l’à mbit de Lleida
El Govern encarregarĂ a FGC el servei del corredor ferroviari Lleida-Cervera-Manresa, amb una gestiĂł integrada amb la lĂnia Lleida-la Pobla
El pla de millora suposarĂ una inversiĂł de 60 MEUR i els nous serveis ferroviaris al corredor entre Lleida i Manresa es podran posar en funcionament el 2024
Es doblaran les expedicions en tren en dia laborable entre Lleida i Cervera, que passaran a ser 12 per sentit, i s’incrementaran de les tres actuals a cinc dià ries per sentit entre Cervera i Manresa
El model, basat en el tren i l’autobús, inclou actuacions en les infraestructures i serveis de bus i mesures per a facilitar la intermodalitat
El conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, ha anunciat avui a Lleida que el Govern encarregarĂ a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) la prestaciĂł del servei a la lĂnia Lleida-Cervera-Manresa, en el marc d’un sistema de Rodalies de Lleida basat en una oferta conjunta i coordinada de tren i autobĂşs. Calvet ha presentat a institucions i entitats lleidatanes la proposta de millores del transport pĂşblic en aquest Ă mbit territorial, tot refermant l’aposta del Govern de Catalunya pel transport col·lectiu en el desenvolupament de l’Agenda Verda.
El corredor Lleida-Cervera-Manresa Ă©s el que concentra mĂ©s poblaciĂł i creixements a l’à mbit de Lleida, però disposa d’una oferta inferior en comparaciĂł amb la lĂnia Lleida-la Pobla, per exemple, i ha experimentat en els Ăşltims anys un descens de persones usuĂ ries (un 15%). Per a potenciar aquest corredor, el Govern vol estendre el model que FGC ja estĂ aplicant a la lĂnia Lleida-la Pobla, que compta, a mĂ©s, amb un alt Ăndex de satisfacciĂł per part del client (85%).
El conseller Calvet ha posat de relleu que “l’actual R12 Ă©s un corredor que acumula greuges i en moltes ocasions el territori ha anat denunciant que no funciona prou bĂ©; no transporta les persones que volem que puguin utilitzar el transport pĂşblic com a base de la seva mobilitat”. AixĂ, el Govern “vol encarregar a la millor empresa pĂşblica de gestiĂł de la mobilitat, FGC, la gestiĂł del servei sobre l’actual R12, que incrementi molt les freqüències, que faciliti la intermodalitat amb la lĂnia Lleida-la Pobla i tambĂ© amb el transport privat i la mobilitat activa”. D’aquesta manera, es vol “estendre el model d’èxit de la lĂnia de Lleida-la Pobla” al corredor Lleida- Cervera-Manresa.
La gestiĂł per part d’FGC d’aquest corredor permetrĂ doblar l’actual oferta ferroviĂ ria. Es preveu, aixĂ, doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, en passar de les sis actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes. AixĂ mateix, entre Cervera i Manresa, s’incrementaran les expedicions de les tres actuals fins a les cinc previstes. Paral·lelament, es millorarĂ la cadència dels trajectes, per tal que estiguin millor distribuĂŻts al llarg del dia.
A més, d’augmentar i millorar l’oferta amb més expedicions i més repartides, els objectius d’aquest nou model són:
Afavorir una major fiabilitat, puntualitat i qualitat del servei
Incrementar les opcions de connectivitat amb el Bages des de l’à mbit de Lleida i facilitar la connectivat amb el nucli de Rodalies de Barcelona mitjançant un intercanvi d’entre 5-10 minuts.
Millorar la coordinaciĂł i connectivat a Lleida, tant amb els serveis d’alta velocitat com amb la lĂnia Lleida-Balaguer-la Pobla.
Millorar la velocitat comercial i l’eficiència, introduint parades discrecionals en estacions que tinguin una demanda més baixa.
Coordinar-se i complementar-se amb el transport públic per carretera d’una manera més eficient.
La gestiĂł dels dos corredors comportarĂ la implantaciĂł d’una nova central operativa d’FGC, amb tallers i cotxeres, a l’à rea de Lleida. AixĂ, es desenvoluparĂ un espai industrial nou, que significarĂ la creaciĂł de llocs de treball qualificats i beneficiarĂ empreses auxiliars i futurs desenvolupaments industrials. Paral·lelament, s’adquiriran quatre noves unitats mòbils al corredor Lleida-Cervera-Manresa, que s’afegiran a les tres de què disposa la lĂnia Lleida-la Pobla, i es contractaran i formarĂ nou personal: unes 27 persones per a l’operativa i 7 per als tallers. El conseller ha explicat que la compra dels nous trens i la implantaciĂł del nou centre operatiu comportarĂ una inversiĂł de 60 MEUR.
La nova gestiĂł, integrada amb la de la lĂnia Lleida-la Pobla, comportarĂ la transformaciĂł de l’actual sistema; aixĂ, l’R12 actual es reconvertirĂ en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarĂ en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opciĂł de transbordament a Manresa. El conseller ha remarcat que el nou model i totes les millores previstes “dona resposta a les necessitats de mobilitat interna de l’à rea de Lleida i connecta millor amb la resta del paĂs; crea mĂ©s sinergies amb el Bages, la Catalunya Central i l’à rea de Barcelona”.
Calvet rodalies lleida
L’encà rrec del Govern a Ferrocarrils de la Generalitat perquè assumeixi el servei al corredor Lleida-Cervera-Manresa s’efectuarà a mitjan octubre i les actuacions per a prestar el servei culminaran el 2024.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Rodalies Lleida
Espero que RL4 sigui com la RG1 abans que el Gloria s'emportés el pont sobre el riu Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes: els trens sortien de L'Hospitalet de LLobregat i acabaven a Figueres, sense transbord. Per tant, espero que els RL4 facin de R4 fins a Manresa i de R12 fins a Lleida. No se si m'explico.
Salut !!
Salut !!
davida ha escrit: ↑25 set. 2020, 14:45 Resumin FGC explotara en Manresa Lleida el 2024. ¿Material nou electric o hibrid?
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
Railjet OBB
- N6

- Entrades: 167
- Membre des de: 08 ago. 2019, 08:03
Re: Rodalies Lleida
Jo dic que la R12 te que fer el trajecte directe entre Barcelona - Manresa sense fer les tedioses parades de la R4 Nord i entre Manresa - Lleida que facin parada en totes les estacions o que fiquin algunes Facultatives.genissimon ha escrit: ↑25 set. 2020, 15:02 Espero que RL4 sigui com la RG1 abans que el Gloria s'emportés el pont sobre el riu Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes: els trens sortien de L'Hospitalet de LLobregat i acabaven a Figueres, sense transbord. Per tant, espero que els RL4 facin de R4 fins a Manresa i de R12 fins a Lleida. No se si m'explico.
Salut !!
davida ha escrit: ↑25 set. 2020, 14:45 Resumin FGC explotara en Manresa Lleida el 2024. ¿Material nou electric o hibrid?
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "

- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
R12, regional de debò
Si la RL3 arriba a Manresa, seria finalment la possibilitat de fer una R12 rà pida, parant només a Sabadell, Terrassa, Manresa, Calaf, Cervera, Tà rrega i Mollerussa. Evidentment, el principal problema seria la densitat de trà nsit al nucli de Barcelona, però bé se'n saben sortir raonablement bé amb els R11, R16 i companyia.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Rodalies Lleida
Pel que s'entén, l'actual R12 desapareix!!
Ja ho diuen: "amb opciĂł de transbord a Manresa".
Suposo que volen evitar desajustos i separar la gestiĂł, deixant-ne la "Lleida-Manresa" a FGC, i "Manresa-BCN" a RENFE.
Ja ho diuen: "amb opciĂł de transbord a Manresa".
Salvem l'Estació de França!
Re: Rodalies Lleida
Segons el Powerpoint hi haurĂ parades facultatives entre Lleida i Cervera i a mĂ©s se sol·licitarĂ el traspĂ s de les estacions a la Generalitat o com a mĂnim un conveni de gestiĂł conjunta amb l'Adif.
Per cert:
Renfe diu que és una "llà stima" i que és la Generalitat qui els impedeix fer millores
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llà stima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquà quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessà ria per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
Per cert:
Renfe diu que és una "llà stima" i que és la Generalitat qui els impedeix fer millores
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llà stima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquà quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessà ria per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Rodalies Lleida
Vamos a ver. El texto no es ambiguo, son los que redactan, que han estudiado gramática y semántica en la ESO y asĂ nos va. El texto dice claramente, pero explicado como un niño de 3 años, que RL4 hará Lleida-Manresa con opciĂłn de transbordo en Manresa, es decir, es sencillo: acaso yendo en la misma direcciĂłn los R13 y R14 llegan a Balaguer o a La Pobla? PodrĂan, ya que vienen del Sur, entran en la estaciĂłn de Lleida y vemos cĂłmo el tren de La Pobla sigue la misma direcciĂłn (no va en contrasentido), por lo que podrĂan perfectamente, Ă©stos o los R12 continuar a Balaguer. No lo hacen porque son distintas lĂneas y distintas gestiones, con lo cual, "no fer volar coloms", como dice vuestro refrán: adiĂłs a la R12 y transbordo obligatorio en Manresa: ningĂşn tren de FGC pasará de Manresa porque son distintas competencias, sencillamente, y a dĂa de hoy, Renfe y FGC no es que se den la mano precisamente para meter unos sus trenes en las vĂas del otro. De haber sido asĂ, puesto que tienen mismo ancho de vĂa, TMB hace años habrĂa metido sus trenes en la L6 y L7, verdad? Y no me vengáis con que no caben, porque tienen los modelos 500 de la L11 con distinto gálibo y dos coches, que acoplados a otros dos forman los 4 que se pueden meter en FGC Catalunya-SarriĂ tan ricamente. Y si no valieran, pondrĂan unos coches adaptados. Pero el hecho de que nunca nunca nunca hayan circulado trenes de Ferrocarril Metropolitano de Barcelona (hoy TMB) por las lĂneas de SarriĂ y el Tibidabo, ha sido esencialmente porque FGC ha gestionado sus propios trenes y lĂneas, y en el caso de Rodalies Lleida, aunque use las vĂas de Adif, como viene haciendo con la lĂnea de La Pobla, usa sus propios trenes, su propio mantenimiento y gestiĂłn de señales y control de circulaciĂłn, y por tanto, no podrĂa meter sus trenes más allá de Manresa, por la sencilla razĂłn de que la gestiĂłn de circulaciĂłn no es la misma. Yo no entiendo mucho de eso, pero me suena algo asĂ como hacer "competencia desleal".
La duda reside en que no puede exclusivizarse del tramo porque existe un regional entre Madrid y Lleida [perdĂłn, eso ha sido una metedura de pata mĂa, me emperrĂ© en que dicho regional alcanzaba el tramo gestionado por FGC, pero no lo hace porque finaliza en Lleida], pero supongo que aunque dicho regional no pase de Lleida, hay circulaciones de mercantes que sĂ usan el tramo y son de Renfe. No sĂ© hasta quĂ© punto FGC pueda adueñarse del tramo hasta el punto de poner mantenimiento de vĂas y su propio sistema de señales, pero si llegara a ser asĂ, olvidaros de trenes directos. Sea como sea la noticia "huele" a transbordo obligatorio en Manresa.
La duda reside en que no puede exclusivizarse del tramo porque existe un regional entre Madrid y Lleida [perdĂłn, eso ha sido una metedura de pata mĂa, me emperrĂ© en que dicho regional alcanzaba el tramo gestionado por FGC, pero no lo hace porque finaliza en Lleida], pero supongo que aunque dicho regional no pase de Lleida, hay circulaciones de mercantes que sĂ usan el tramo y son de Renfe. No sĂ© hasta quĂ© punto FGC pueda adueñarse del tramo hasta el punto de poner mantenimiento de vĂas y su propio sistema de señales, pero si llegara a ser asĂ, olvidaros de trenes directos. Sea como sea la noticia "huele" a transbordo obligatorio en Manresa.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Rodalies Lleida
No lo hacen porque a parte de todo eso la lĂnea de Balaguer no está electrificada.França451 ha escrit: ↑25 set. 2020, 21:21El texto dice claramente, pero explicado como un niño de 3 años, que RL4 hará Lleida-Manresa con opciĂłn de transbordo en Manresa, es decir, es sencillo: acaso yendo en la misma direcciĂłn los R13 y R14 llegan a Balaguer o a La Pobla? PodrĂan, ya que vienen del Sur, entran en la estaciĂłn de Lleida y vemos cĂłmo el tren de La Pobla sigue la misma direcciĂłn (no va en contrasentido), por lo que podrĂan perfectamente, Ă©stos o los R12 continuar a Balaguer. No lo hacen porque son distintas lĂneas y distintas gestiones, con lo cual, "no fer volar coloms", como dice vuestro refrán: adiĂłs a la R12 y transbordo obligatorio en Manresa: ningĂşn tren de FGC pasará de Manresa porque son distintas competencias, sencillamente, y a dĂa de hoy, Renfe y FGC no es que se den la mano precisamente para meter unos sus trenes en las vĂas del otro.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Rodalies Lleida
Renfe diu que és una "llà stima" i que és la Generalitat qui els impedeix fer millores
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llà stima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquà quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessà ria per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
Després de 80 anys de tenir gairebé el monopoli, renfe parla i diu que és culpa dels altres... simplement patètic. Que pleguin i que marxin.
I si hem de lamentar que la R4 quedi partida, doncs ja es solucionarĂ quan FGC gestioni la resta de tram, de Manresa a SantVicents de Calders.
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llà stima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquà quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessà ria per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
Després de 80 anys de tenir gairebé el monopoli, renfe parla i diu que és culpa dels altres... simplement patètic. Que pleguin i que marxin.
I si hem de lamentar que la R4 quedi partida, doncs ja es solucionarĂ quan FGC gestioni la resta de tram, de Manresa a SantVicents de Calders.
Re: Rodalies Lleida
FGC explotarĂ la lĂnia de Manresa el 2024 i invertirĂ seixanta milions a renovar rodalies
Destinats a comprar quatre trens per al tram Lleida-Manresa, un centre operatiu, més trajectes, baixadors i estacions de bus, entre les quals la de la capital
Diputació i Paeria demanen avançar els terminis
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) explotarĂ la lĂnia de Manresa, ara R-12 i gestionada per Renfe, el 2024 dins del nou model de rodalies per a Lleida que preveu el Govern i que suposarĂ una inversiĂł de 60 milions. AixĂ ho va exposar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, a la presentaciĂł del projecte davant d’institucions i alcaldes a Lleida. Aquesta inversiĂł contempla l’adquisiciĂł de quatre trens per a la nova lĂnia, que passarĂ a dir-se RL3 de Lleida a Cervera i RL4 de Lleida a Manresa; tambĂ© preveu la creaciĂł d’un centre d’operacions, augmentar les freqüències i habilitar nous trajectes en bus, aixĂ com construir baixadors i estacions, inclosa la de Lleida (vegeu les claus).
Calvet va deixar clar que no s’ha firmat cap contracte amb Renfe per a la gestiĂł de la Lleida-Manresa i va afegir que “el Govern no en firmarĂ cap mentre no es reobri el traspĂ s incomplet i incomplert per renovar rodalies de fa mĂ©s de deu anys” amb el llavors ministeri de Foment. Va incidir que no s’han complert les condicions ni en inversions (no arriba al 15% dels 4.000 milions promesos) ni en la transferència del dèficit tarifari. No obstant, va assenyalar que les negociacions continuen. D’altra banda, l’obligaciĂł del Govern Ă©s donar solucions a una lĂnia clarament deficitĂ ria que no compleix les exigències dels usuaris, per la qual cosa, un cop comprovat que Renfe no compleix les expectatives com a operador, va dir, serĂ FGC el que se n’encarregarĂ . Amb aquesta finalitat començaran els trĂ mits a mitjans del mes vinent. La competència de Rodalies estĂ en mans de la Generalitat, que paga un canon a Adif, ja que Ă©s titular de les infraestructures.
Segons el secretari de Mobilitat, Isidre GavĂn, l’executiu aposta per augmentar freqüències de sis a dotze entre Lleida i Cervera i de tres a cinc entre Lleida i Manresa, aixĂ com desvincular la lĂnia regional de llarga distĂ ncia de l’à rea metropolitana apostant per la connexiĂł amb la Catalunya central i convertir l’estaciĂł Lleida-Pirineus en el seu nexe amb l’alta velocitat.
GavĂn va indicar que l’ús de regionals per anar de Lleida a Barcelona ha caigut en picat ja que no Ă©s operatiu per l’alta velocitat. Els 100.000 usuaris de l’any 2012 van passar a 40.000 el 2018. Els que fan el tram Manresa-Barcelona sĂłn pocs però podran transbordar amb celeritat. En aquest trajecte opera Renfe. El nou model va tenir el suport institucional encara que el president de la DiputaciĂł, Joan Talarn, i la Paeria de Lleida van instar el Govern a implantar-lo abans del 2024 ja que Ă©s vital per al territori. Talarn va recordar que aquest canvi ja es va gestar el mes de febrer passat. Fonts de Renfe van qualificar l’anunci de Calvet de “llĂ stima”, ja que suposarĂ una demora mĂ©s quan la companyia tĂ© trens i personal per millorar el servei ja i Ă©s la Generalitat, que el gestiona, “qui ho impedeix”.
https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html
Destinats a comprar quatre trens per al tram Lleida-Manresa, un centre operatiu, més trajectes, baixadors i estacions de bus, entre les quals la de la capital
Diputació i Paeria demanen avançar els terminis
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) explotarĂ la lĂnia de Manresa, ara R-12 i gestionada per Renfe, el 2024 dins del nou model de rodalies per a Lleida que preveu el Govern i que suposarĂ una inversiĂł de 60 milions. AixĂ ho va exposar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, DamiĂ Calvet, a la presentaciĂł del projecte davant d’institucions i alcaldes a Lleida. Aquesta inversiĂł contempla l’adquisiciĂł de quatre trens per a la nova lĂnia, que passarĂ a dir-se RL3 de Lleida a Cervera i RL4 de Lleida a Manresa; tambĂ© preveu la creaciĂł d’un centre d’operacions, augmentar les freqüències i habilitar nous trajectes en bus, aixĂ com construir baixadors i estacions, inclosa la de Lleida (vegeu les claus).
Calvet va deixar clar que no s’ha firmat cap contracte amb Renfe per a la gestiĂł de la Lleida-Manresa i va afegir que “el Govern no en firmarĂ cap mentre no es reobri el traspĂ s incomplet i incomplert per renovar rodalies de fa mĂ©s de deu anys” amb el llavors ministeri de Foment. Va incidir que no s’han complert les condicions ni en inversions (no arriba al 15% dels 4.000 milions promesos) ni en la transferència del dèficit tarifari. No obstant, va assenyalar que les negociacions continuen. D’altra banda, l’obligaciĂł del Govern Ă©s donar solucions a una lĂnia clarament deficitĂ ria que no compleix les exigències dels usuaris, per la qual cosa, un cop comprovat que Renfe no compleix les expectatives com a operador, va dir, serĂ FGC el que se n’encarregarĂ . Amb aquesta finalitat començaran els trĂ mits a mitjans del mes vinent. La competència de Rodalies estĂ en mans de la Generalitat, que paga un canon a Adif, ja que Ă©s titular de les infraestructures.
Segons el secretari de Mobilitat, Isidre GavĂn, l’executiu aposta per augmentar freqüències de sis a dotze entre Lleida i Cervera i de tres a cinc entre Lleida i Manresa, aixĂ com desvincular la lĂnia regional de llarga distĂ ncia de l’à rea metropolitana apostant per la connexiĂł amb la Catalunya central i convertir l’estaciĂł Lleida-Pirineus en el seu nexe amb l’alta velocitat.
GavĂn va indicar que l’ús de regionals per anar de Lleida a Barcelona ha caigut en picat ja que no Ă©s operatiu per l’alta velocitat. Els 100.000 usuaris de l’any 2012 van passar a 40.000 el 2018. Els que fan el tram Manresa-Barcelona sĂłn pocs però podran transbordar amb celeritat. En aquest trajecte opera Renfe. El nou model va tenir el suport institucional encara que el president de la DiputaciĂł, Joan Talarn, i la Paeria de Lleida van instar el Govern a implantar-lo abans del 2024 ja que Ă©s vital per al territori. Talarn va recordar que aquest canvi ja es va gestar el mes de febrer passat. Fonts de Renfe van qualificar l’anunci de Calvet de “llĂ stima”, ja que suposarĂ una demora mĂ©s quan la companyia tĂ© trens i personal per millorar el servei ja i Ă©s la Generalitat, que el gestiona, “qui ho impedeix”.
https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Rodalies Lleida
Veja'm... Basant-me en el que explica el document també diu que la partició de la R12 es fa per la saturació dels túnels de BCN i la suposada baixa demanda que té el corredor.
Estic d'acord amb el document de que l'R12 no és competitiva en comparació amb altres serveis com la R13 i R14 que considero que tenen més potencial per a que vagin a Lleida-Barcelona i el trajecte dels serveis de velocitat alta que té. Tenir un servei regional que fa parar a totes les parades de la R4 més el recorregut de Lleida-Manresa, i que hi ha més horaris d'autobús que de tren doncs la veritat és que no em sorprèn
...Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13


