Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 07/01/2009 19:56

Els horaris no els han canviat, oi? Es a dir, que molt renovar la via però el tren va igual de poc a poc que sempre. Es com la Manresa-Lleida, l'altre dia vaig anar de Manresa a Calaf i tornar i el tren s'estava parat 5 o 6 minuts a cada parada.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 07/01/2009 21:18

Ecomobisostrans ha escrit:Els horaris no els han canviat, oi? Es a dir, que molt renovar la via però el tren va igual de poc a poc que sempre. Es com la Manresa-Lleida, l'altre dia vaig anar de Manresa a Calaf i tornar i el tren s'estava parat 5 o 6 minuts a cada parada.
Es que renfe se ha buelto solidaria con los fumadores, y así les permite fumar un cigarrito en cada estación para aliviar el mono :riure :riure
Hablando serio, es muy triste...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 08/01/2009 13:52

És una qüestió d'encreuaments, i cal recordar que encara falta un tall, de la Molina fins a latour, evidentment ara més ràpid no pot anar.
I perquè encara no s'han canviat les limitacions de velocitat en el últim traçat de la renovació. Quan ho facin, hi haurà una mínima millora dels temps de viatge.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 20/01/2009 20:54

Cal destacar que l'SNCF tanca la línia entre La Tor i Tarascon uns tres mesos a partir de març. L'estació de La Tor té bastants mercaderies de carrils estacionats.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

David
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: David » Dimecres 21/01/2009 13:27

Hola companys,

Dilluns vaig tornar de Toulouse, via Latour-de-Carol, amb el tren que sort de la capital de l'Alta Garona a les 14h50. Puc confirmar que es veia molt moviment d'obres al llarg de la part alta del recorregut. Així doncs, hi havien vagons amb travesses a Tarascon-sur-Ariège, Ax-les-Thermes ( aquí fins i tot hi havia una locomotora dièsel fent maniobres amb aquestes vagons ), i Latour.

No sé si degut a aquestes futures obres o no, el tren va anar acumulant retrassos a cada estació ( Tarascon, Les Cabannes..etc ) Segons vaig sentir de l'interventor, hi havia problemes amb els blocatges... Així, d'Ax les Thermes fins a Mérens-les-Vals vem circular a marxa lenta i ATENCIÓ, vaig veure una senyal que no havia vist mai: una bengala vermella cremant ( i fent molta fumera ) col·locada sobre un pal es va encendre poc abans d'arribar. El tren es va aturar uns cinc minuts davant la bengala i després vem prosseguir... Sabeu de quina senyalització es tracta? La veritat és que feia una mica de respecte: de nit, en ple bosc, amb olor a fósfor; i l'interventor i el maquinista una mica nerviosos...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 21/01/2009 15:14

Quina soooooort!!!!!! Una bengala "!!!!!!!!!!!!!!

Parada immediata del tren !!!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Dimecres 21/01/2009 17:05

una pregunta perque van treure els md de vic a la tour de carol no anaven mes rapids que els trens de rodalies abans es trigava dos hores i mitja ara es triga tres hores i mitja


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 21/01/2009 17:16

wertymetrotren ha escrit:una pregunta perque van treure els md de vic a la tour de carol no anaven mes rapids que els trens de rodalies abans es trigava dos hores i mitja ara es triga tres hores i mitja
No. Es tarda el mateix que abans, potser menys.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 21/01/2009 19:49

Recordeu que sembla que d'aquí un temps se zonificarà Catalunya i per tant no us estrany pas que la Tor de Querol sigui zona 16 de Barcelona, amb permís de la prefectura i de París.

El debat en aquesta línia no és si és rodalies o Media Distancia. No!

El bon debat és:

- un cop es poden fer creuaments a Planoles i La Molina de forma telecomandada, per què no afegim alguns trens suplementaris en dies de màxima afluència?

- per què no ampliem els Ripoll cap a Ribes de Freser en cap de setmana i divendres per tal de donar cobertura al cremallera i als seus nombrosos problemes d'aparcament, potser el principal problema no resolt de la línia de grans pendents del Ripollès ???

- per què no facilitem el trànsit internacional de viatgers recuperant els bitllets internacionals combinats amb l'SNCF? No podem fer uns transboradaments dignes en temps i qualitat?

-l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....

- per què no millorem conjuntament amb l'SNCF les connexions amb el tren groc francès almenys en temporada alta, atenent que una bona part dels seus visitants potencials són sudcatalans? Nota: si l'hospital de Puigcerdà és transfronterer i sembla que funciona bé, no podem coordinar els dos territoris ferroviaris?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 21/01/2009 21:02

liniadelRipollés ha escrit: -l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
Aviam què diem de Puigcerdà que encara s'enfadarà algú! Què vol dir que tens cantina, quiosc, hostal, taxi.... Puigcerdà és un poble gran o una ciutat petita i té de tot! Això si, val la pena que els trens francesos hi arribin? Si la renfe fa la seva feina ja n'hi haurà prou! Total pel trànsit que hi ha...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 21/01/2009 21:13

Simplement volia dir que l'estació de La Tor ha perdut el bar, l'hostal, ja veurem el quiosc....fer una espera allà és no tenir cap servei a la vora.

Ferry1ac1 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit: -l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
Aviam què diem de Puigcerdà que encara s'enfadarà algú! Què vol dir que tens cantina, quiosc, hostal, taxi.... Puigcerdà és un poble gran o una ciutat petita i té de tot! Això si, val la pena que els trens francesos hi arribin? Si la renfe fa la seva feina ja n'hi haurà prou! Total pel trànsit que hi ha...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/01/2009 21:47

Puigcerdà té, des d'un punt de vista logístic, tots els avantatges respecte a La Tor excepte un: l'enllaç amb el tren groc. Ara bé, pensem-hi: realment hi ha un gran potencial de demanda per a trajectes entre Puigcerdà i la banda francesa? És una simple pregunta, car no disposo de prou dades que em permetin d'afirmar-ho amb rotunditat. Però cas de que la demanda no fos gran i, per tant, no hi hagués necessitat d'allargar els serveis Tolosa-La Tor fins a Puigcerdà, crec que n'hi hauria prou amb donar més servei a La Tor des de Barcelona i reforçar les connexions internacionals. Evidentment, algun o altre servei directe al dia entre Barcelona i Tolosa ja seria la repera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 21/01/2009 22:24

L'ús entre aquestes dues estacions és quasi nul. El fet que l'estació de la Tor de Querol no estigui dins d'un nucli urbà fa que no existeixin desplaçaments La Tour - Puigcerdà i viceversa. Tot i així, crec que seria bo que els trens francesos haurien d'arribar a Puigcerdà. Si venim de la banda catalana, està bé que ens pugui deixar a La Tor per poder enllaçar amb el Tren Groc. Però si vinguessim de la banda francesa, estaria bé que hom pogués arribar fins a Puigcerdà que és el municipi més important i amb més serveis de tota la zona.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 22/01/2009 18:19

http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o

CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll

El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.

Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.

La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY

És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi? :evil:


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 22/01/2009 18:30

Ho sento: no sóc favorable als semidirectes en aquesta línia més amunt de Vic, excepte per als baixadors de La Farga i Borgonyà. Crec que la qüestió prioritària és disposar de via doble al nucli de rodalies-ATM per tal de fer els semidirectes aquí i guanyar una mica de temps. Aquesta línia ha de competir per frequència, preu i regularitat, atenent que no pot fer-ho en velocitat.

Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses i replantejar si és necessari fer-ho a Queixans.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Sanato
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: Sanato » Dijous 22/01/2009 18:37

L'altra dia vaig tenir l'oportunitat (o millor dit la desgràcia) d'agafar aquesta línia de Puigcerdà a la Garriga. Consideracions vàries:
- No se per què s'han deixat la pasta en tanta reforma si els trens van igual de lents que abans
- Si ja em queda el cul quadrat per fer un viatge de 45' (és el que estic acostumat), us podeu imaginar com queda després de 2h 20' en un rodalies...
- Algú li podria explicar als de la renfe que la calefacció està per no passar fred, i no per rostir les cames dels sofrits usuaris??? Vaig acabar en màniga curta... però es que m'hauria anat millor quedar-me en calçotets
- En l'últim tren del dia (dissabte), només una unitat... a la Molina ja no cabia ni una agulla, a Ribes em va entrar complexe de sardina enllaunada, i a partir de Vic vaig experimentar un nou concepte de la densitat humana. Taules de snow, esquís, motxil·les per qualsevol lloc... :'(
A banda d'això, un viatge molt agradable... :riure

Sobre l'enllaç entre la Tor i Puigcerdà, per agafar el tren groc, surt més a compte baixar a Puigcerdà i anar caminant, creuar la frontera i agafar el trenet a la Guingueta d'Ix / Bourg Madame... per estalviar temps.

Aquesta línia fa realitat un anunci de la renfe de fa molts anys: "Cada vez que subes en el tren, empieza una aventura"... o algo així

Salut!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 22/01/2009 19:36

liniadelRipollés ha escrit:Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses
Desig concedit! http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8694



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 22/01/2009 19:51

Gràcies a la Renfe per recollir els suggeriments d'en Pere i jo mateix. Recordi que vostè és un exemple del Ministeri de Foment. Els de la lletera de Tuixent bé que et recorden.... :)

Ecomobisostrans ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses
Desig concedit! http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8694


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Diumenge 25/01/2009 12:01

UT440_132M ha escrit:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o

CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll

El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.

Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.

La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY

És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi? :evil:
Aixo estaria molt be jo posaria tres trens civia per fer el servei de rodalies civis :ok


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Diumenge 25/01/2009 13:07

Efectivament, la proposta no té gaire sentit, ja que els actuals serveis fins a Puigcerdà fan les parades justes; com a molt podríem treure'n Parets i/o Mollet del Vallès.
És més urgent i necessari duplicar via en bona part del traçat fins a Vic o Torelló, començant pels trams Parets-La Garriga i Centelles-Vic (recordem que a Mollet hi ha l'equivocada intenció de soterrar, i això duria el seu temps). Només amb això ja s'aconseguiria una reducció dels temps de trajecte degut als encreuaments, a més de la possibilitat d'oferir més serveis.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”