Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 23/07/2010 14:21

Per molt que resulti contradictori, la majoria d'alcaldes tenen raó. Desde Mollerussa, Bell-lloc i poblacions del voltant agafar aquest tren per anar a Barcelona és la manera més lenta d'arribar-hi, ja que el temps que tarda no és gens competitiu. Tot i que resulti xocant, l'alcalde de Bell-lloc te raó, els surt molt més a compte anar amb el tren fins a Lleida i allà agafar l'AVE o l'Avant, que, tot i ser més cars, el temps de trajecte fins a Barcelona ronda la hora, i més si tenim en compte que, segons diuen, els horaris van més o menys coordinats. També s'ha de veure des del punt de vista pràctic, ja que el ciutadà "ordinari" buscarà la manera més ràpida d'arribar a Barcelona, li costi 10 o 15€ més, si així s'estalvia una hora de trajecte!

Altra cosa és que la solució no és donar la línia per perduda, sinó lluitar per millorar-la.


Salutacions,

Oriol

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 23/07/2010 14:27

oriolp13 ha escrit:També s'ha de veure des del punt de vista pràctic, ja que el ciutadà "ordinari" buscarà la manera més ràpida d'arribar a Barcelona, li costi 10 o 15€ més, si així s'estalvia una hora de trajecte!
Sí però tranquil, que després et vindrà amb "ai que no arribo a final de mes"


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 23/07/2010 16:04

De Tàrrega a Barcelona-Pl. Catalunya hi ha 140 km, a una velocitat comercial de 80 km/h aquest trajecte s'hauria de poder fer en 1h 45min. Quin objectiu tenia la renovació de via? No s'hauria pogut preveure fer alguna variant que fes augmentar la velocitat? O és que ho volen deixar tot en mans d'un projecte utòpic com l'ETF?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 23/07/2010 16:14

josep_serre ha escrit:
oriolp13 ha escrit:També s'ha de veure des del punt de vista pràctic, ja que el ciutadà "ordinari" buscarà la manera més ràpida d'arribar a Barcelona, li costi 10 o 15€ més, si així s'estalvia una hora de trajecte!
Sí però tranquil, que després et vindrà amb "ai que no arribo a final de mes"
Això és un altre tema. Cadascú ha de saber els seus límits econòmics. Em volia referir a la gent que pot permetre's pagar-ho sense "passar apuros"


Salutacions,

Oriol

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 23/07/2010 16:18

Passa que la majoria de la gent no sap preveure que "passarà apuros", això després d'haver passat per la cara els luxes que es permeten i no entendre que un no ho faci.
oriolp13 ha escrit:
josep_serre ha escrit:
oriolp13 ha escrit:També s'ha de veure des del punt de vista pràctic, ja que el ciutadà "ordinari" buscarà la manera més ràpida d'arribar a Barcelona, li costi 10 o 15€ més, si així s'estalvia una hora de trajecte!
Sí però tranquil, que després et vindrà amb "ai que no arribo a final de mes"
Això és un altre tema. Cadascú ha de saber els seus límits econòmics. Em volia referir a la gent que pot permetre's pagar-ho sense "passar apuros"


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 23/07/2010 16:45

PTP ha escrit:EXIGIM LA RÀPIDA REOBERTURA DEL TRAM AFECTAT. La premsa local ha informat que la sostracció del cable de la catenària al tram entre Calaf i Manresa, actualment en procés de renovació, endarrereix sine die la recuperació del servei ferroviari. A dia d'avui ja s'acumulen quinze mesos sense servei al tram afectat: set previstos pel contractista i vuit addicionals de retard (veure annex 1).
El tram entre Calaf i Manresa té 35 quilòmetres en via senzilla i forma part de la línia Lleida - Manresa, la única comunicació ferroviària entre les comarques centrals i les de Ponent de Catalunya. En l'actual clima d'incertesa ferroviària, amb el Ministre Blanco anunciant tancaments de serveis ferroviaris a diverses comunitats autònomes, resulta extraordinàriament preocupant el silenci del Ministeri de Foment pel que fa la normalització d'aquest servei. La PTP de Lleida reclama més informacío per part del Ministeri i la ràpida reobertura del tren Calaf - Manresa.



ÉS EL DARRER TRAM PENDENT DE MODERNITZAR A LA LÍNIA. Durant les darreres dècades, la línia Lleida - Manresa ha mantingut un servei de subsistència sobre unes infraestructures precàries que van tocar fons als anys noranta. Als anys 2001, 2002 i 2007 es va dur a terme la renovació de via als trams Mollerussa - Cervera, Lleida - Mollerussa i Cervera - Calaf respectivament, fet que ha permès millorar els temps de viatge actuals (veure annex 2) i encara més al futur. L'any 2009 es procedia a renovar el darrer tram, entre Calaf i Manresa, que ostentava una dels pitjors marques del ferrocarril català: 35 km/h de velocitat mitjana (veure annex 3).



EL SERVEI NO ESTÀ A L'ALÇADA DE L'EIX TRANSVERSAL DE CATALUNYA. Des de fa més de 10 anys el servei es limita a tres trens diaris per sentit entre Lleida, Manresa i Barcelona i un reforç de 3 trens entre Lleida i Cervera en dies feiners, que es tornen 2 en dies festius. El tram Lleida - Cervera està previst dins de les Rodalies de la Generalitat de Catalunya, amb un servei cada hora segons el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012 (veure annex 4).



OPTIMITZAR L'EXPLOTACIÓ PER DONAR MÉS SERVEI. Des de la PTP de Lleida creiem que el servei pot millorar-se notablement sense gairebé incrementar costos. L'explotació anterior als talls es basava en un tren que emprava més de 8 hores entre l'anada i la tornada, ja que a partir de Manresa es comportava com un tren de Rodalies. La dedicació de les mateixes hores de tren i de maquinista cap a un sistema de llançadores entre Manresa i Lleida permetria incrementar molt notablement el servei ofertat a estacions que avui només ofereixen 3 o 6 oportunitats diàries per viatjar en cada sentit. El transbordament forçat a Manresa seria un problema menor si es dupliqués la freqüència i es coordinessin les Rodalies de Lleida amb les de Barcelona.



En qualsevol cas cal apostar per l'increment de la rapidesa i del nombre de serveis aprofitant al màxim la renovació de via efectuada. Aquesta operació resulta imprescindible per guanyar usuaris al vehicle privat al tram de Ponent de l'Eix Transversal de Catalunya.

Document annex: http://www.transportpublic.org/images/p ... anresa.pdf



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 28/07/2010 11:02

Autobusos de Terrassa a Calaf

Copio la notícia apareguda el 26-07-10 a "Terrassa Digital". Resumint el nucli de la notícia: els caps de setmana i festius es farà amb bus el trajecte Terrassa-Calaf (no pas el ja "habitual" Manresa-Calaf).

"RENFE POSA AUTOBUSOS per cobrir el trajecte en obres de la línia de Lleida.

"Els usuaris que vénen de Barcelona han de baixar a Terrassa i agafar un autobús fins a Manresa o Calaf i completar el trajecte en tren.

"Des de fa uns dies RENFE ha imposat restriccions a la línia de Mitjana Distància que uneix Barcelona i Lleida, fent que els trens deixin temporalment de funcionar. Aquestes modificacions del servei fan que els usuaris d'aquesta línia, els caps de setmana i festius, hagin d'agafar un Rodalies, baixar a l'estació de Terrassa i pujar a un autobús que la companyia posa a disposició per completar el trajecte en autocar. Han de fer el recorregut fins a Calaf, on hauran de tornar a agafar el tren per arribar fins a Lleida. Els dies feiners aquest transbord l'han de fer a Manresa.
"Renfe ofereix dos autobusos, un que fa les parades que corresponen a la línia i un altre que va directe a Calaf.
"El motiu de les restriccions són unes obres del Ministeri de Foment d'adequació de la catenària i de la construcció d'un pas a nivell. A això cal sumar-hi l'inconvenient de disposar d'una sola via de circulació en aquest tram.
"Les obres es perllongaran fins passat el mes de setembre. Imposant-se les restriccions a l'estiu, la companyia ha volgut evitar que les obres afectessin el menor nombre de passatgers possible."

És evident que, al marge del nucli de la notícia, apareixen al llarg d'aquesta informació diferents elements més o menys destacables, precisables i comentables.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 28/07/2010 13:47

A mí m'ha agradat molt el fragment següent:
la companyia ha volgut evitar que les obres afectessin el menor nombre de passatgers possible."
Evidentment, deu ser un error de trascripció.... :twisted:

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 28/07/2010 15:29

La transcripció és exacta, literal. En tot cas, la frase a la qual us referiu revela què "saben" i com "interpreten" alguns periodistes. Ja deia al meu post, que, al marge del nucli de la notícia, a la informació hi havia tot d'altres elements "precisables", "comentables"..., començant potser per l'afegitó del propi periodista amb aquesta frase citada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/07/2010 21:32

genissimon ha escrit:
la companyia ha volgut evitar que les obres afectessin el menor nombre de passatgers possible."
Evidentment, deu ser un error de trascripció.... :twisted:
És un cas típic de lapsus freudià.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 03/08/2010 13:53

Barcelona-Manresa-Lleida, una línia de tren que desespera usuaris i alcaldes

La línia de tren que uneix Barcelona amb Lleida passant per Manresa desespera tant els seus usuaris com als alcaldes de les poblacions per on discorre el trajecte.

Els batlles de Manresa i Mollerussa, Josep Camprubí i Teresa Ginestà, denuncien que el servei té deficiències i no serveix pels ciutadans que volen desplaçar-se a la capital catalana o a la del Segrià. Actualment, s'ha de fer un transbord en autocar de Manresa a Calaf i el tren ja no arriba al centre de Barcelona sinó que el seu trajecte finalitza a Sant Andreu Arenal. A més, el tram en obres encara està pendent de licitació a l'empresa que l'hauria d'arreglar.

La línia de tren que uneix Barcelona i Lleida passant per Manresa continua al mateix pas que fa 151 anys, quan es va inaugurar. De Barcelona a Manresa, el trajecte dura els mateixos vuitanta minuts que quan va néixer, i de Manresa a Lleida els usuaris han de fer un transbord amb autocar per arribar al seu lloc de destí.

Segons ha assegurat l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, "els responsables de Renfe s'han de plantejar què volen fer amb aquesta línia: convertir-la en una opció turística i, per tant, que no importi el temps; en un metro, amb més freqüència, o en una línia ràpida". En tots els casos, diu, "és necessari començar a fer millores i exigir respostes als seus responsables".

Usuaris cansats

Els usuaris de la línia de tren de mitja distància que uneix Barcelona amb Lleida i que passa per Manresa es mostren cansats quan se'ls pregunta pel trajecte. Abans d'agafar l'autocar que el durà de Manresa a Calaf, on la línia està tallada, el Joan assegurava durant aquest mes de juliol que cansen "les nombroses deficiències d'aquesta línia". Un altre passatger, el Benet, afirma que el trajecte és "llarg i pesat" i, a més, s'hi suma "els nombrosos transbords que hem de fer per arribar al lloc de destí".

Aviat farà un any de la data que el Ministeri de Foment va donar perquè s'acabessin les obres del tram Calaf-Manresa. Les obres, que haurien d'haver finalitzat el 15 de novembre del 2009, encara no han finalitzat i, de fet, encara no ho podran fer a causa del robatori de més de 30 quilòmetres de catenària nova que hi va haver al mes de maig i que obliga al ministeri, que és el responsable del conjunt de les reformes, a tornar a fer el procés administratiu per adjudicar aquesta obra. L'elevat cost del material sumat al fet de col·locar-lo ha comportat tornar a obrir un procés públic per adjudicar part del projecte.

Adif ha confirmat que ja ha obert dos concursos per adjudicar les obres. Un per al restabliment i millores de la catenària i un altre per a l'adequació de les instal·lacions de telecomunicacions, que fa referència als senyals, semàfors, etcètera. Segons un portaveu d'Adif, "ja s'han començat a rebre propostes d'empreses disposades a fer les obres, un cop es tanqui el concurs s'hauran de valorar i després adjudicar". La durada de tot aquest procés, segons Adif, "no es podrà estimar fins que s'adjudiqui l'obra". El cost total dels treballs és de 8 milions d'euros, aproximadament.

Davant d'aquest panorama, alguns usuaris es resignen a esperar l'autocar sota el paraigües per suportar millor la calor. D'altres, com en Benet, es queixen perquè tardaran més de cinc hores per arribar fins a casa. Segons l'alcalde de Manresa, calen accions per posar punt final als constants problemes amb què es troben els usuaris: "si els responsables han de controlar millor el material, que ho facin".

L'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) a les terres de Lleida ha denunciat també recentment l'estat en què es troba el corredor ferroviari que uneix Lleida i Barcelona per la Catalunya interior. Una de les portaveus de la PTP, Teresa Castellà, critica que des de Foment no s'informi directament els usuaris de la línia sobre l'estat de les obres i quan es podrà a tornar a fer el trajecte íntegrament amb tren.

En aquest sentit, destaca la importància del corredor ferroviari donat que és l'únic que connecta les comarques de Ponent amb la Catalunya interior i assenyala que el retard en les obres és una mostra més del poc interès que tenen aquest tipus de línies per les administracions públiques.

Eix Transversal Ferroviari

Per la seva part, l'alcaldessa de Mollerussa, una capital de comarca de Ponent per on passa aquesta línia, Teresa Ginestà (PSC), ha assegurat que no és veritat que els alcaldes la donin per perduda, sinó tot el contrari, perquè s'està veient com l'Administració està invertint a la línia i, a més, Foment ja ha dit que traurà una nova licitació per substituir el material robat.

Ginestà, però, reconeix que al ser una "gran obra" no serà ràpid el seu acabament, de manera que de moment els ciutadans s'hauran de conformar en treure-li rendibilitat en el seu sentit Lleida, utilitzant la línia com un tren de rodalies. Avui dia, pràcticament cap usuari fa servir aquest tren per anar a Barcelona donat que la durada del trajecte ascendeix a gairebé quatre hores. Per això, són molts els viatgers de Mollerussa, Tàrrega o Cervera que utilitzen el servei per anar fins a Lleida i llavors agafar un TGV fins a la capital catalana.

Malgrat tot, des de les institucions de Ponent l'única esperança per millorar la connexió en tren amb la Catalunya central és la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, un projecte que s'albira a molt llarg termini. Aquest eix està previst que uneixi les comarques de Lleida amb les de Girona des de l'aeroport d'Alguaire passant per les comarques centrals.

http://www.bondia.cat/component/content ... i-alcaldes



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/08/2010 14:55

Sky ha escrit:Malgrat tot, des de les institucions de Ponent l'única esperança per millorar la connexió en tren amb la Catalunya central és la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, un projecte que s'albira a molt llarg termini. Aquest eix està previst que uneixi les comarques de Lleida amb les de Girona des de l'aeroport d'Alguaire passant per les comarques centrals.
Aquí hi ha algú que no informa bé o algú que no s'informa bé. L'ETF, si s'arriba a fer mai, no està pensat per a ser cap solució als mals de la Catalunya Central, sinó que se'n servirà com a zona de pas per al trànsit passant de mercaderies. I consti que aquesta opció em sembla desastrosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 04/08/2010 0:20




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 04/08/2010 2:55

He fet una petita comparació entre el traçat de la via de ferrocarril, i l'autovia.
linia-manresa.jpg
linia-manresa.jpg (145.16 KiB) Visualitzat 5821 cops
Com es veu, el ferrocarril dóna molta més volta. Que jo sàpiga, l'orografia és la mateixa per l'autovia que pel ferrocarril. I l'autovia no recordo que tingui cap gran pendent en aquella zona (altra cosa seria la Panadella, però per allà no hi passa el tren).

Per tant, el que cal fer és reformar la línia rectificant les corbes, ja que l'únic que s'ha fet fins ara ha estat reformar-la canviant les travesses, carrils i catenària però deixant el mateix traçat de fa més de 100 anys. I és clar, això no serveix per a res. Amb unes quantes millores d'aquest tipus, el trajecte Cervera-Barcelona seria de poc més de 1h 30 minuts, la qual cosa sí la faria competitiva amb la carretera.

Rendir-se a la situació actual, és com abandonar la informàtica perquè no pots connectar el teu ZX Spectrum a internet :boig



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 04/08/2010 10:17

El motiu de les corbes que fa el traçat ferroviari és per superar el desnivell que hi ha de forma suau, condició indispensable pel ferrocarril, doncs al ser vehicles de molta més massa i menys adherència nescessiten que les rampes siguin suaus. Els cotxes no nescessiten tot això i poden tirar per rampes molt més fortes, per tant l'autovia pot tirar pel dret sense haber de fer tantes curves.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 04/08/2010 10:21

Per cert, pensava que era l'autovia A2 i no, és l'Eix Transversal. Els transportistes actualment prefereixen passar per l'A2 perque el perfil es molt més pla que l'Eix i no gasten tant combustible.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 04/08/2010 15:11

I encara un altre condicionant: el traçat del ferrocarril té més de 100 anys. El de la carretera, ja sigui l'eix transversal (C-25) o l'autovia (A-2), en te menys de 30. La capacitat d'excavació i moviment de terres per obrir aquestes infraestructures no són comparables.

De tota manera, el tren en tindria prou si es poguessin eliminar les reduccions de velocitat permanentment temporals (o temporalment permanents), algunes a 30 o menys, per mal estat de la via i la catenària. En teoria, quan acabin (si acaben algun dia) les obres entre Manresa i Calaf, això serà possible.

El 1986 es trigava poc menys de dues hores de Manresa a Lleida o viceversa (gràcies wefer per publicar la guia d'horaris de Catalunya del 1986 en PDF). Ara, segons la web de Renfe, 2h15' (suposo que sense transbord al bus a Calaf).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 05/08/2010 13:59

Una línia que agonitza

Les peripècies que viuen els soferts pacients de la línia ferroviària de Lleida a Manresa es converteixen en la millor demostració del desinterès de les diferents administracions per aquesta via de comunicació i, per extensió, del poc que els preocupa apostar per un eix que enllaça comarques deprimides i que representa una via d'articulació transversal i amb possibilitats de convertir-se en un servei de rodalies tant a les comarques de Lleida com entre el Bages i Barcelona. La dura realitat és que el viatger que opta per la línia de Manresa per anar de Lleida a Barcelona haurà de baixar del tren, del qual ha sortit a Calaf, per pujar a l'autobús que el portarà fins a Manresa, on tornarà a un rodalies que el deixarà a Sant Andreu Arenal, on haurà d'agafar el metro o un altre autobús per arribar a la seua destinació a Sants. Haurà fet tres transbords i haurà necessitat quatre hores per fer el que amb l'Avant costa una hora, perquè, com denunciava l'alcalde de Manresa, el temps del trajecte entre la seua ciutat i Barcelona és el mateix que fa 151 anys. En vista dels fets, ens hem de preguntar si interessa a l'Administració central o a Renfe aquesta línia, on fins i tot roben trenta quilòmetres de catenària, fet que ajorna el final dels treballs, sense que ningú sembli immutar-se, i si té sentit que la Generalitat es plantegi, com ja ha fet, un Eix Transversal Ferroviari quan no s'aprofita aquest que teòricament està en funcionament i que encara té potencialitats sense desenvolupar. Tal com estan les finances públiques, sembla evident que aquest nou ferrocarril haurà d'esperar i el coherent seria aprofitar l'existent, millorant el servei i adaptant-se a les demandes dels usuaris. En aquest sentit, sembla clar que el tren podria ser rendible si oferís unes prestacions competitives entre Cervera i Lleida o entre Manresa i Barcelona, perquè sembla clar que la comunicació entre les dos capitals per ferrocarril ha estat absorbida per l'èxit de l'Avant. Però és molt important per a l'articulació del territori la comunicació per ferrocarril entre comarques i, si no hi ha més pressupost, com a primer pas s'haurien d'evitar els retards, adaptar els horaris a les necessitats, millorar el servei i convertir la línia en un eix transversal entre el Segrià i la Segarra. En cas contrari, continuarem amb projectes grandiloqüents mentre la línia de Manresa continua prolongant la seua lenta agonia.

http://www.segre.com/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/08/2010 15:41

La clau?

Fer pressió com els de Girona.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 05/08/2010 15:59

A Girona hi passen tot tipus de trens cap a la frontera. Quina pressió poden fer si a la línia només hi passen tres trens al dia?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”