Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 06/09/2010 14:54

Jo crec, sobre els semidirectes que es plantejen al cap de setmana, si funcionen bé, haurien de tenir més demanda que el semidirecte que s'ha posat en servei avui, i llavors, en podrien sortir dos enlloc d'un, un a les 6.20 i un altre a les 7.20 aproximadament (segons els horaris de la línia), i per la tarda igual.
Bé, jo no sóc ningú per proposar això, però a mi m'atrau la idea :D



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 06/09/2010 20:04

El semidirecte de pujada a Puigcerdà d'aquesta tarda amb una 447 de Rodaleis Catalunya(crec que la 113M peró no estic gaire segur).

Per cert,a Pl.Catalunya posava que parava a Arc de Triomf,Sant Andreu Arenal i Vic,deixant-se Ripoll.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 06/09/2010 20:57

wefer ha escrit:Resum de l'anterior: han hagut de fer virgueries per aconseguir posar aquest tren, ja que la infraestructura és una porqueria. Doncs ja sabem el que toca: invertir en nova infraestructura.

Creo que puedes esperar sentado, y con el panorama actual por muchos años.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 06/09/2010 20:59

Bona tarda-nit a tothom!

Ja he provat -amb altres companys del fòrum- el servei semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, ells s'han baixat a Vic i jo, a Ripoll.
Al final ha estat una 447 i no un Civia, concretament la UT447-057. Va pujar ahir acoblada -en servei- a darrera del penúltim Puigcerdà, el que passava per Ribes a les 19.27.

Poso dues fotos "testimoni":
Imatge
La 057 a menys de tres minuts de la sortida de l'Hospitalet.

Imatge
Foto-ronya feta amb presses perquè plovia i m'estàven esperant. H; 20:10 +5 de retard.

Si no ho he entès malament, un company de viatge ja farà el resum de l'experiència!

Salutacions.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 06/09/2010 21:51

Et dono les gràcies per compartir les fotos amb nosaltres



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 06/09/2010 22:12

A Vic hem arribat amb tres minuts d'avançament.

Caldrà marcar al frontal que el tren és semidirecte. Avui ha estat un cacau fer entendre a la gent que no parava a estacions con Manlleu, Mollet..., resolt molt bé pel personal de conducció i comercial del tren.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 06/09/2010 23:27

Doncs sí, avui portàvem un autèntic cap de tren ja que a Barcelona s'ha repassat tot el tren procurant que ningú que anés a les estacions intermitges pujés al tren, tot i que algú ha caigut. El maquinista també ho ha fet repetides vegades per megafonia, una vegada per estació.

En quant el viatge en sí, almenys fins a Vic l'horari s'ha fet amb una mica de coixí ja que hem anat a velocitat lenta entre Mollet i Parets del Vallès, i hem efectuat parada tècnica per fer un creuament a El Figaró. Tot i així com s'ha dit hem arribat dos minuts avançats, tot i que ha sortit tard ja que a Vic hi havia creuament i el tren descendent baixava deu minuts tard.

L'interventor feia recompte manual de la destinació dels viatgers.

Val a dir, però, que almenys aquesta unitat no portava programat correctament la megafonia del tren. Fins a Sant Andreu Arenal ho ha cantat tot correctament, però després ha saltat la indicació que parava a Mollet, cantant-la i tot. L'arribada a Vic ha sigut anunciada manualment per el maquinista.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 07/09/2010 14:37

A partir de Vic, arribant a Manlleu ha cantat "Propera parada Parets del Vallès" i fins Ripoll anava passant als teleindicadors interiors "Propera parada Parets del Vallès". A Ripoll vam arribar amb +5 de retard. Res a destacar. A Ripoll va baixar una quantitat de viatgers considerable.

Salutacions.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 07/09/2010 17:09

Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular ha escrit:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. :hola Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... :? es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? :oops: Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... :reve


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 07/09/2010 22:26

liniadelRipollés ha escrit:Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
Oficialment ja és BLAU amb CTC entre Vic i Puigcerdà, tot i que es manté el personal, de moment.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 07/09/2010 23:50

Tant ahir com avui he agafat el tren semidirecte entre l'Hospitalet i Vic per veure quanta gent portava i si seguia l'horari. Us adjunto en format pdf les anotacions que vaig fer.
Malgrat tot he notat que des de circulació de l'Hospitalet han alterat la malla perquè el tren sortís a l'hora, posant-nos per davant d'un tren R1 amb destinació Calella que en principi anava per davant nostre.
Fitxers adjunts
Semidirecte de Puigcerdà V2.pdf
(104.06 KiB) S’ha baixat 201 vegades



talgopendular
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: talgopendular » Dimecres 08/09/2010 10:34

liniadelRipollés ha escrit:Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular ha escrit:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. :hola Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... :? es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? :oops: Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... :reve
Gràcies per la resposta. :ok :hola



talgopendular
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: talgopendular » Dimecres 08/09/2010 10:44

veig que la línia ha millorat molt desprès de les inversions fetes, (renovaciò vies, tunels, catenària, subestacions transformadores, senyalitzaciò, radiocomunicacions etc..,) ara caldria millorar com a minim els seients de les unitats elèctriques que fam el servei. El traçat ja es tindria que fer nou de trinca... :? però poc a poc...ara a veure si fam el mateix a la lìnia Manresa-Tàrrega-Lleida... :cop



Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Dijous 09/09/2010 10:48

Bé, ahir vaig agafar el semi-directe Barcelona-Puigcerdà, la valoració positiva sobretot el fet de que no pari a tantes parades. Quan l'interventor passava demanant bitllets apuntava quantes persones anaven fins a Puigcerdà per veure si va bé la cosa. També he demanat per pujar a cabina i m'han dit que no per que hi havia un director controlant els temps. A Vic em arribar bastant bé de l'hora, a Ripoll portavem una mica de demora i a Puigcerdà casi amb 15 minuts de demora, aixó es normal ja que son els primers dies jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor. Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dijous 09/09/2010 15:18

nilruiz ha escrit:Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Doncs l'interventor devia apuntar:
"el viatge fins a Puigcerdà ha estat un èxit; 16 persones!!! Mai vist!!!"

xD



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Divendres 10/09/2010 11:25

nilruiz ha escrit: jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor.
No pots entrar dins d'una setmana. La setmana és una cosa abstracta. Has de dir d'aquí a una setmana.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 11/09/2010 21:07

Hola nois!

Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop

Puc constatar que el túnel de Toses només va estar un dia amb la limitació a 100km/h; ara torna a estar com abans, abans de la renovació vull dir, el primer o el segon tren del dia 6 es va endur posada part de la lona que cobreix les parets del túnel per protegir de les filtracions. Hi ha un bon tros arrencat. Ara per ara, està a 40km/h, ja veurem si ho arreglen o què pensen fer. Això fa que els trens perdin valuosos minuts i agafin un retard "no justificat", ben mirat si, per l'incompetència de qui va posar la lona... és tot un perill, pot tocar la catenària i la tenim ben muntada al túnel. :plas

Altra cosa que em va cridar l'atenció va ser una limitació a 50 -si mal no recordo- que no tenia avís previ en direcció Ribes, aproximadament abans d'arribar a Fornells de la Muntanya. Ens la vàrem menjar amb patates. Hi ha diverses incongruències amb les limitacions, no s'hi van mirar gaire, hi ha algunes que confonen i se solapen i provoquen la confusió del maquinista. :x

Bé, també comentar que el maquinista ha sentit rumors sobre la 447-057 (la que està adjudicada al Semidirecte): li canviaran els seients per uns més còmodes. El que no sé és si s'estendrà a la resta de 447s.

Salutacions! :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/09/2010 22:24

ABB_Traccion ha escrit:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 11/09/2010 22:25

Guigui ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
Els garrots s'han format pel pas de trens.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/09/2010 22:34

Pere ha escrit:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”