Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Re: Rodalies a Tarragona

Entrada Autor: reusenc2 » Divendres 13/06/2014 11:39

He enviat un formulari a l'ATM Camp de Tarragona pregunant els diversos dubtes que tenia. M'han respost molt ràpid, en poc més de mitja hora. Aquí us deixo la informació:

Pregunta
Bon dia. Davant la entrada de les Rodalies del Camp de Tarragona a la integració tarifària tinc diversos dubtes. Això significa que podré viatjar amb tren amb les targetes de l'ATM? Com comprovarà el revisor que he fet la validació?
En cas de fer transbord entre 2 trens, he de tonar a validar la targeta a l'estació de transbord o només cal a la primera estació com passa actualment amb els bitllets de Renfe?
També m'agradaria saber si es pot fer transbord amb la resta d'autobusos, ja que a les notícies que han sortit a la premsa, només fan referència als autobusos de la EMT de Tarragona.
Ja per acabar, m'agradaria saber si també podré viatjar amb la targeta de la ATM als trens regionals de la R14, R15 i R16 per fer el mateix trajecte que cobrixen les linies de Rodalies, ja que el servei de rodalies està pensat intercalant les noves líines amb les regionals ja existents.
Moltes gràcies
Resposta
Bon dia David,

Efectivament, es podran fer servir les targetes ATM del Camp de Tarragona amb Rodalies en els trajectes Reus- Tarragona i Cambrils-l’Arboç.

Els revisors portaran unes màquines a on podran veure les validacions de les targetes, així com el títol i les zones del títol carregat.

Entre dos trens no haurem de validar dos cops, únicament la primera vegada que pugem al tren, però de tren a bus si que s’ha de validar al bus i de bus a tren també validarem, al bus i al tren.

Es pot fer transbord amb tots el operadors que estan integrats al sistema tarifari integrat de l’ATM Camp de Tarragona: EMT, Reus Transport, Autocars del Penedès, Autocars Poch, Cintoi bus, Empresa Plana, Hispano de Fuente en Segures, Hispano Igualadina, Transports Públics del Priorat i Domènech.

I si que podrà agafar els trens regionals per fer el recorregut que està integrat en el nostre àmbit.

Per qualsevol altra dubte pot consultar la nostre pàgina web http://www.atmcamptarragona.cat o bé trucar al 902 734 322.

Atentament,

ATM Camp de Tarragona

C. Anselm Clavé, 1
43004 - Tarragona
Tel. 902 734 322
Fax. 977 922 983
atm@atmcamptarragona.cat
http://www.atmcamptarragona.cat



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Divendres 13/06/2014 13:56

Finalment han penjat la noticia amb la informació de la integració tarifària a la web de Rodalies. A la web de la ATM encara no surt res i tampoc hi ha cap rastre dels nous horaris...
Això si, a l'estació de Reus hi han un parell de cartells explicant les zones de l'ATM (inclou esquema de la RT2 fins a l'Hospitalet) amb informació dels tipus de targetes i funcionament.

Per cert. L'allargament fins a l'Hospitalet entrarà en vigor aquest dilluns? A la nota de la web de Rodalies només fa referència a la línia RT2 L'Arboç-Cambrils, però en cap cas parla de l'allargament fins a l'Hospitalet.
Tampoc han penjat ni els horaris en PDF ni tampoc en el buscador.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 14/06/2014 23:47

Pel què sembla el perllongament dels RT2 fins a L´Hospitalet de l´Infant entraria en servei el dia 25 de juny (ho he llegit per sobre a SSC, no tinc més detalls per ara, i ni tan sols sé si m´estic equivocant o no).
Desconec si a partir del 16 els trajectes amb tarifa zonal fins a Mont-roig i L´Hospitalet serán vàlids amb la targeta de l´ATM, però tot sembla indicar-ho (però de moment només amb els R16).

Per cert... bastant emprenyador que Calafell, Segur i Cunit continuïn quedant fora de les tarifes zonals, sobretot tenint en compte que tenen bastants més habitants que L´Arboç.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 15/06/2014 0:26

437.001 ha escrit:Per cert... bastant emprenyador que Calafell, Segur i Cunit continuïn quedant fora de les tarifes zonals, sobretot tenint en compte que tenen bastants més habitants que L´Arboç.
Tens tota la raó, bastant greu que estiguin fora no només de les tarifes zonals sino de la xarxa de rodalia de Tarragona. Ja ho vaig dir anteriorment en el fòrum que és un error que Cunit, Segur i Calafell es quedin al marge, i més quan les comunicacions entre el Baix Penedès i Tarragona són penoses, una mostra més de l'oblit envers al Penedès Marítim per part de la Generalitat. Es podrien haver fet dues opcions: o bé allargar l'actual RT1 fins a Cunit, o crear una nova línia RT3 entre Cunit i Valls (i a més dotem aquesta població de més trens, que ja fa temps que ha patit una retallada brutal).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 15/06/2014 17:56

De tota manera les comunicacions entre Calafell i Cunit amb Tarragona tampoc són tant penoses com això: els transbordaments a Sant Vicenç són més aviat ràpids, i els serveis són freqüents, però en aquest cas el fet que hi hagi tant pocs serveis directes és un destorb.

I sobretot, és incomprensible que es quedin fora de les tarifes zonals, quan amb l´autobús sí que hi són, i més quan em consta que tant des de Cunit com des de Calafell s´ha demanat... :nose

Una cosa que no s´ha comentat, i que desconec, és si amb el bitllet senzill s´aplicaran les tarifes zonals.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 15/06/2014 19:38

437.001 ha escrit:Una cosa que no s´ha comentat, i que desconec, és si amb el bitllet senzill s´aplicaran les tarifes zonals.
A la web de Rodalies si busques les tarifes del servei de rodalia del Camp de Tarragona i punxes a "només rodalia", apareixen les tarifes de regionals.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Diumenge 15/06/2014 23:16

Aquesta es la nota de premsa oficial, i surt que els preus del servei de rodalies serà exactament el mateix que fins ara amb la tarifa de regionals

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 7eb581.pdf



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 16/06/2014 14:49

Renfe451 ha escrit:
437.001 ha escrit:Per cert... bastant emprenyador que Calafell, Segur i Cunit continuïn quedant fora de les tarifes zonals, sobretot tenint en compte que tenen bastants més habitants que L´Arboç.
Tens tota la raó, bastant greu que estiguin fora no només de les tarifes zonals sino de la xarxa de rodalia de Tarragona. Ja ho vaig dir anteriorment en el fòrum que és un error que Cunit, Segur i Calafell es quedin al marge, i més quan les comunicacions entre el Baix Penedès i Tarragona són penoses, una mostra més de l'oblit envers al Penedès Marítim per part de la Generalitat. Es podrien haver fet dues opcions: o bé allargar l'actual RT1 fins a Cunit, o crear una nova línia RT3 entre Cunit i Valls (i a més dotem aquesta població de més trens, que ja fa temps que ha patit una retallada brutal).
¿I per què Cunit i Calafell i no Cubelles i Vilanova? Ja tornen a apareixer els ditxosos límits administratius que a la vida quotidiana no serveixen de quasi res. El criteri per allargar una línia ha de ser la demanda que tingui, el servei que faci, etc. no si un poble és d'una provincia o d'una altra.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 16/06/2014 15:25

Cubelles i Vilanova miren més cap a Barcelona, la majoria de la gent que viu en aquests dos municipis quan agafa el tren ho fa majoritàriament per anar a la capital. Ara, potser hi ha gent que va a Tarragona per questions laborals des de aquests dos municipis? Evidentment que sí, però el gruix de passatgers es més menor. A més amb uns bons horaris coordinats (5-10 minuts abans) un R2 Sud que pari a Cunit podria enllaçar fàcilment amb el rodalies tarragoní per anar directe cap a Tarragona.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 16/06/2014 17:47

437.001 ha escrit:Per cert... bastant emprenyador que Calafell, Segur i Cunit continuïn quedant fora de les tarifes zonals, sobretot tenint en compte que tenen bastants més habitants que L´Arboç.
+1
I no només més habitants, si no que els habitants que no han, volem anar més a Tarragona que els de l'Arboç o Vilafranca. Ja que a Calafell, Segur i Cunit no té linia pròpia, que menys que una integració tarifaria! I de la linia pròpia, ja podrien fer que els R13 paresin a les tres parades, així tots els regionals serien vàlids el bitllets de l'ATM de Camp de Tarragona.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 17/06/2014 0:43

Ecomobisostrans ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
437.001 ha escrit:Per cert... bastant emprenyador que Calafell, Segur i Cunit continuïn quedant fora de les tarifes zonals, sobretot tenint en compte que tenen bastants més habitants que L´Arboç.
Tens tota la raó, bastant greu que estiguin fora no només de les tarifes zonals sino de la xarxa de rodalia de Tarragona. Ja ho vaig dir anteriorment en el fòrum que és un error que Cunit, Segur i Calafell es quedin al marge, i més quan les comunicacions entre el Baix Penedès i Tarragona són penoses, una mostra més de l'oblit envers al Penedès Marítim per part de la Generalitat. Es podrien haver fet dues opcions: o bé allargar l'actual RT1 fins a Cunit, o crear una nova línia RT3 entre Cunit i Valls (i a més dotem aquesta població de més trens, que ja fa temps que ha patit una retallada brutal).
¿I per què Cunit i Calafell i no Cubelles i Vilanova? Ja tornen a apareixer els ditxosos límits administratius que a la vida quotidiana no serveixen de quasi res. El criteri per allargar una línia ha de ser la demanda que tingui, el servei que faci, etc. no si un poble és d'una provincia o d'una altra.
Moltes vegades s'ha parlat de Sitges per ser estació terminal d'aquesta linea, seria una opció.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 17/06/2014 3:10

Ho he dit simplement perquè veig que es parla sempre amb els límits provincials, res mes, no perque digui que s'ha de portar la línia fins a Vilanova, de fet jo ho faria al revés, allargar un R2 cada hora i alternativament 1 seria directe i l'altre que coincidis amb un regional i s'enllaci a St.Vicenç (no que el propi regional hi pari, això seria una pèrdua de temps innecessària). Això si no es fa el que realment s'ha de fer, que es posar regionals cada 1/2 hora a Tarragona, llavors tots els R2 acabar a St.Vicenç i enllaç coordinat.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 17/06/2014 9:58

Per la meva Opinió penso que es tindria que fer la línia RT3 Sitges - St Viçents de Calders - Valls - La Plana Picamoixons i despres si la cosa rutlla es podria fer la línia RT4 Vilanova - St Viçents de Calders - Reus - La Plana Picamoixons.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dimarts 17/06/2014 14:29

Heus aquí la meva proposta sobre l'RT3 SITGES-VALLS-LA PLANA PICAMOIXONS
Fitxers adjunts
RT3 SITGES-LA PLANA PICAMOIXONS.pdf
(210.29 KiB) S’ha baixat 238 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 17/06/2014 15:06

vermer3 ha escrit:Heus aquí la meva proposta sobre l'RT3 SITGES-VALLS-LA PLANA PICAMOIXONS
La meva proposta per a les Rodalies de Tarragona:
RT1 Tarragona-La Plana Picamoixons (15 min en hora punta i 30 min en hora vall)
RT2 L'Arboç-L'Hospitalet de l'Infant (20 min en hora punta i 30 min en hora vall)
RT3 Cunit-Valls (20 min en hora punta i 30 min en hora vall)



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dimarts 17/06/2014 23:28

La meva proposta

RT1: Tarragona - Reus - Montblanc (amb llançadora de Valls a La Plana, ja sigui amb tren o amb bus, amb un enllaç de no més de 5 minuts)
RT2: L'Arboç - Reus
RT3: Vilanova/Cunit - L'hospitalet de l'Infant (línia de la costa)

La RT1 i la RT2 podria ajuntar-se i fer-se com una sola: L'Arboç - Tarragona - Reus - Montblanc. posant com a mínim els 2 trens que haurien en cas de ser línies diferents per compensar les males freqüències que donaria el fet de fer una línia tant llarga.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 18/06/2014 16:17

Ja están circulant els trens de la línia RT2 fins a l'Hospitalet de l'Infant? En teoria sí, però als horaris de la web de Rodalies només surt fins a Cambrils. :nose


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dimecres 18/06/2014 17:32

No, encara no funcionen. De moment no hi ha data ni per l'allargament fins a l'Hospitalet ni per a que funcioni els caps de setmana, tot i que es va dir que seria a partir del dilluns passat... :martell2

Per cert, he fet 3 viatges, tots ells amb transbord i només en 2 d'ells (am la mateixa revisora) m'han agafat la targeta de l'ATM, l'han ficat a la màquina i han estat apuntant coses i preguntant-me fins on anava.
La resta de revisors només han mirat la targeta (com si a la targeta i digués res sobre si l'he validat o no o si tinc títols carregats :nose ) M'imagino que no sabien con funciona la targeta.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 18/06/2014 17:39

Doncs jo no sé a que nassos s'esperen per a prolongar ja la línia, que ara amb l'estiu pot duplicar la seva demanda.



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dimecres 18/06/2014 17:50

Per twitter, el departament de territori i sostenibilitat em va dir que l'allargament seria en propers dies.
Territori. gencat ‏@territoricat 14 juny
@reusenc2 aquest dilluns entra en servei, tal i com es va anunciar, la integració tarifària. Els nous serveis RT2 seran també propers dies
Ahir vaig preguntar a atenció al client de Tarragona i la noia em va dir que entrarien en servei al llarg d'aquesta mateixa setmana, tot i que no sé quin grau de credibilitat té, ja que si no han anunciat cap data, no crec que d'un dia per l'altre els trens canviïn el recorregut i els horaris



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”