Pàgina 4 de 43

Publicat: Dilluns 24/12/2007 13:35
Autor: jordidr
Home tenint en compte que el servei de cremallera augmentara, no se si surtiria masa a compte

Publicat: Dilluns 24/12/2007 13:41
Autor: Jordi Freixas
I s'ha de ficar uns quants trens de més fins a La Tor de Querol. I TAMBÉ s'han de ficar trens tipo Catalunya Exprés. És indignant que no hi hagi en aquesta línia actualment un tren (o un servei de trens) que faci Barcelona - Granollers - La Garriga - Vic - Ripoll - Ribes - La Molina - Puigcerdà - La Tor de Querol. I és que només afegint via doble a totes i cadascuna de les estacions, ja es podria oferir aquest servei amb una major rapidesa. Visca la intel·ligència...

Publicat: Dimarts 25/12/2007 13:43
Autor: jordidr
Jordi en tot cas serien Rodalies Exprès :P

Publicat: Dimarts 25/12/2007 20:38
Autor: Jordilar
Jordi Freixas ha escrit:I s'ha de ficar uns quants trens de més fins a La Tor de Querol. I TAMBÉ s'han de ficar trens tipo Catalunya Exprés. És indignant que no hi hagi en aquesta línia actualment un tren (o un servei de trens) que faci Barcelona - Granollers - La Garriga - Vic - Ripoll - Ribes - La Molina - Puigcerdà - La Tor de Querol. I és que només afegint via doble a totes i cadascuna de les estacions, ja es podria oferir aquest servei amb una major rapidesa. Visca la intel·ligència...
En tot cas, saps per que no es posa doble via?

Penses que és per gust?

Només que fosis ingenier o que pensesis una mica més i fent un viatje per la linia, t'imaginesis cap a on s'hauria de desdoblar el traçat veuries clarament que la cosa sortiria molt costosa i en alguns llocs serien obres de gran embergadura.

Només cal pensar una mica, res més.

Salut,

Publicat: Dimarts 25/12/2007 21:21
Autor: Jordi Freixas
Efectivament, no sóc enginyer, però crec recordar que vaig posar concretament això:
I és que només afegint via doble a totes i cadascuna de les estacions
Una cosa és desdoblar tota la línia (la qual cosa entenc que com a mínim és molt difícil). Una de molt diferent, és desdoblar totes les estacions de cara a poguer fer encreuaments sense problemes; a Campdevànol per exemple, la desviada que feia anys que estava sense servei, amb la recent reforma senzillament s'ha tret.

Efectivament no sóc enginyer, ni tinc pretencions de ser-ho. Però tampoc sóc idiota.

Publicat: Dimarts 25/12/2007 21:24
Autor: jordidr
No val la pena descalificar-se i menys per Nadal... no val la pena que entreu en una discusio

Publicat: Dimecres 26/12/2007 4:36
Autor: Jordi Freixas
Per mi, no passarà d'aquí ;)

Publicat: Dimecres 26/12/2007 11:34
Autor: jordidr
Jo tambe opino que s'ha d'intentar desdoblar el maxim de trams posibles (llogicament aprofitant les estacions)

Publicat: Dimecres 26/12/2007 12:25
Autor: Túnels del Garraf
No sé perquè l'ADIF o qui sigui té aquesta mania de convertir en baixadors tantes estacions... Campdevànol és un exemple ben clar, però si mireu a la web de Trenscat veureu que hi ha desenes d'estacions en la mateixa situació, totes elles en zones rurals.

I ara mireu a FGC. La van ******* convertint moltes estacions de la línia d'Igualada en baixadors i ara les estan tornant a convertir en estacions, amb dues vies per fer encreuaments.

Publicat: Dimecres 26/12/2007 12:39
Autor: jordidr
Tot es simplifica a una reduccio de costos

Ferrocarril vs. carretera

Publicat: Dimecres 26/12/2007 12:50
Autor: Guigui
jordidr ha escrit:Tot es simplifica a una reduccio de costos
Tornem al de sempre: en desdoblaments de carreteres, duplicitat autovies/autopistes, etc. bé que no s'estan de res.

Gran política d'infraestructures, la ibèrica.

Publicat: Dimecres 26/12/2007 13:00
Autor: jordidr
T'has deixat tota la xarxa d'ave :P

Aquest, també

Publicat: Dimecres 26/12/2007 13:20
Autor: Guigui
jordidr ha escrit:T'has deixat tota la xarxa d'ave :P
Avedentment... ;)

Publicat: Dimecres 26/12/2007 13:44
Autor: marcel
Pel que fa a la linia de Puigcerdà es podriem afegir molts més trens al dia sense necessitat d'afegir punts de creuament.

Les estacions de Ripoll, Ribes, Planoles, La Molina i Puigcerdà no es que treballin al limit que diguem...

A part ara que ho tenen telecomandat, no els hi costa res fer els creuaments on convingui.

Publicat: Dimecres 26/12/2007 13:52
Autor: Jordi Freixas
Però és que jo, més que per una qüestió de freqüències ho deia perquè haver de realitzar un encreuament, com ha passat a vegades, no suposi una perdua de temps excessiva.

Publicat: Dimecres 26/12/2007 13:59
Autor: marcel
JO el que hem referia es que FGC ha hagut d'afegir punts de creuament per que el ramal d'Igualada s'ha quedat petit. Per contra, la linia de Puigcerdà tal com està admetria moltes mes circulacions.

Publicat: Dimecres 26/12/2007 17:24
Autor: jordidr
Sempre es bo tenir el maxim de punts d'encreuament

Publicat: Dijous 27/12/2007 12:38
Autor: awe
UT596001 ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.

Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc! :(
No és mala idea... si els trens de RENFE arriben a la Tor és per el tema de l'enllaç amb els trens de la SNCF. Tenint en compte que La Tor de Querol i Enveitg són dos pobles molt petits, però que en canvi Puigcerdà és la capital de comarca... sembla molt més sensat que els trens comencin a Puigcerdà, fent augmentar a la vegada el trànsit de viatgers al no començar els trens enmig del no-res.

Ara, el tema de l'enllaç amb el tren Groc és una qüestió a tenir en compte.
Això mateix penso jo i així ho he exposat algun cop a algun foro (no sé si a aquest també o no). Però la realitat és diferenta. El cas és que cap a finals dels anys 20 es va signar un tractat internacional que regulava el funcionament de la línia de forma provisional, a l'espera que la vessant espanyola s'adaptés a l'ample de via europeu. De fet, fins i tot hi va haver l'ordre ministerial d'adaptar la línia a l'ample europeu, cosa que és evident que no es va arrivar a dur a terme. Bé, doncs el cas és que un dels punts del tractat que regulava el funcionament provisional de la línia establia que el punt d'enllaç seria Latour de Carol; i així es va quedar. Modificar-ho implicaria la signatura d'una modificació del tractat per part de tots dos països, cosa que no faran perquè els importa menys que una caqueta punxada en un pal (suposo que he estat prou clar).

Ah, i per cert, si la línia a la vessant francesa no va a millor és pel frè que imposa París a través de la SNCF, perquè RFF i més especialment la "Région" no hi posen pas cap pega. RFF està encantada d'atorgar tots els solcs que li demanin a la línia, que els cobra i li interessa, i la Regió vol que la línia es desenvolupi. Però quan el tema arriva inexorablement a la SNCF que és qui ha de donar el servei, aquí és on se'n va tot en orris. O diuen que no tenen locomotores aptes per la línia, o bé donen uns preus que farien fugir un coix sense ses crosses.

Tornant al tema, crec que al marge dels temes polítics i burocràtics, el punt d'enllaç hauria d'ésser Puigcerdà. El tren groc no és res més que una atracció turística, i no crec que fos important el fet que vinguent de Barcelona s'hagués de canviar de tren a Puigcerdà i altre cop a La Tor per accedir-hi. Qui volgués anar-hi hi aniria igualment. Igual que qui va al Tibidabo en transport públic, no li importa sortir del metro o de l'autobús, canviar per agafar el tramvia blau, i tornar a canviar per agafar el funicular.

Publicat: Dijous 27/12/2007 12:47
Autor: Jordi Freixas
Hi ha gent per a qui el Tren Groc no és necessàriament una atracció turística. Encara que sigui una cosa bastant precària, és un tren amb uns horaris, i unes parades reglamentàries igual que qualsevol altre. I sincerament, si podem enllassar tres línies en una mateixa estació, no veig quina necessitat es té de marejar la perdiu fent que alguns trens no arribin a La Tor. Evidentíssimament, la comparativa del Tren Groc amb el Funicular del Tibidabo resulta com a mínim, molt desafortunada.

D'altra banda... si a la RFF i a la "Region" els interessa tant que es desenvolupi la línia, que... o bé comencin per reformar la línia de manera integral (així aquestes locomotores suposadament no aptes, no tindran excusa), o que senzillament concedeixin la llicència d'explotació de la línia a una altra operadora i punt.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Dimecres 02/01/2008 20:29
Autor: awe
No, Jordi, les coses no són tan senzilles com les veus.

Sàpiques que la région, que no té cap competència sobre infrastructura ferroviària, ha demanat un crèdit de molts milions d'Euros (de memòria diria que de 500 o més) per renovar la línia. Per que vegis si en té de ganes. Tantes que posa milios en una cosa no és seva i on, de fet, no hi té a veure. D'altra banda, quan la línia anava camí de clausurar-se pel seu mal estat, RFF es va desembutxacar un pocs milionets (de memòria crec que eren 14) per arreglar precàriament els mínims de forma que es garantís que el pogués continuar circulant, tant amb automotors com amb locomotores. L'interès, tant de la Région com de RFF, està demostrat.

Pel que fa a les locomotores, són aptes o no per a la línia segons puguin afrontar les rampes o no. Tant se'n dona si la línia està bé o malament; si la locomotora derrapa o no té prou potència li passarà el mateix amb la línia arreglada o sense arreglar. A una operadora privada no li surt a compte tenir unes poquetes locomotores específiques per la línia, i l'única operadora francesa que en té és, òbviament, SNCF. Semblar clar per tant que per aquesta línia no hi circularà res que la SNCF no vulgui. Els TER són un tema a part perquè estan gestionats directament per la Région (però operats per SNCF), i per tant la SNCF fa circular els trens que ha pagat la Région a les hores que diu la Région, i punt.

Edito per afegir:

Pel que fa al tren groc, no només sí que és una atracció turística, sino que es comercialitza com a tal. Fins i tot, una de les virtuts que la SNCF remarcava dels nous trens era la visió panoràmica pel davant amb la mampara transparent. I sí, té uns horaris. Evidentment que té uns horaris. Qualesvol atracció turística en té. No pel fet d'haver-hi factors de circulació i sistemes de blocatge es convertirà en un mitjà de transport com a tal. Un mitjà de transport serveix per cobrir una demanda de movilitat. Si un mitjà de transport no transporta a ningú, llavors no és cap mitjà de transport. Què aporta el tren groc a la movilitat de les zones per on passa? Pràcticament zero. Qualsevol autobús que faci el mateix recorregut donaria millor servei que el tren groc. Un tren que no transporta pràcticament a ningú, expecte a turistes que volen passejar per la regió, no és un mitjà de transport. A tots, jo inclòs, ens agradaria que el tren groc fos més còmode, més ràpid, i que anés sempre plè; però no és així, el que hi ha és el que hi ha, i per molt que volguem que les coses siguin d'una altra manera aquestes no canvien. Ara però, si a tú et sembla evidentíssim que estic equivocat, em sembla perfecte, tens tot el dret del mon a opinar diferentment que jo. Jo sé el que he vist i, per descomptat, puc estar equivocat.

A més a més, el que es tracta és de que la gent vulgui viatjar per la línia principal. Si fer el transbordament a Puigcerdà enlloc de La Tor fa augmentar el nombre de viatgers a la vessant francesa de la línia, doncs benvingut sigui el canvi. El tren groc no se'n ressentirà perquè, insisteixo, una àmplia majoria dels seus usuaris són viatgers que l'agafen per motius de lleure, i tant els és haver de canviar de tren un cop com dos: van d'excursió. És més, una part d'aquests viatgers es desplaçaran amb el seu propi cotxe fins a La Tor, a causa per una banda el temps de recorregut del tren, i d'altra perquè aixó els permet desplaçar-se per la zona amb faciliat un cop han tornat del viatge en tren. No podem treure-li viatgers al tren per tal de garantir un enllaç amb el tren groc. No té lògica.