Renfe escolta (?) les queixes dels gironins

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: Renfe escolta les queixes dels gironins

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 25/07/2009 11:12

Mako448 ha escrit:El nou tren de Renfe per ser abans de les vuit a Barcelona arriba el primer dia amb 20 minuts de retard
Fantastic!!! :plas :plas :plas
Ara, que l'AVE no arribi 1 minut tard! :twisted:



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 30/07/2009 12:39

canalcole ha escrit:
Mako448 ha escrit:El nou tren de Renfe per ser abans de les vuit a Barcelona arriba el primer dia amb 20 minuts de retard
Fantastic!!! :plas :plas :plas
Ara, que l'AVE no arribi 1 minut tard! :twisted:

Amb això, ja sabem que Renfe només es preocupa per l'AVE, deixant de banda els rodalies i mitjana distància. :evil: :avall



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 12:56

Renfe451 ha escrit:Amb això, ja sabem que Renfe només es preocupa per l'AVE, deixant de banda els rodalies i mitjana distància. :evil: :avall
Això sí, amb la flotamamodennaduropa. :vomit


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dijous 30/07/2009 13:13

El retard va ser provocat per les queixes d'alguns viatgers que no s'havien assabentat del nou horari. Davant d'aquestes reclamacions l'interventor va ordenar que el tren circulés amb l'horari anterior, que tampoc compliria per cinc minuts.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 13:15

Corail Intercités ha escrit:El retard va ser provocat per les queixes d'alguns viatgers que no s'havien assabentat del nou horari.
Potser perquè Renfe no n'havia informat adequadament?

A més, com fan arribar els viatgers les queixes per un tren que ja ha marxat? Tindrà Renfe un sistema futurista d'atenció al client anticipada?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dijous 30/07/2009 13:32

Els avisos a les estacions existien, a més sobta perquè no és un canvi arbitrari per part de la companyia ferroviària sinó precisament un impulsat pels mateixos usuaris.

Per altra banda, existeixen sistemes de comunicació entre les estacions i el tren. Considerant que l'avançament des d'origen era de 9 minuts, abans que el tren en qüestió realitzés la parada de Flaçà ja s'havien formulat les primeres queixes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 13:37

Corail Intercités ha escrit:Considerant que l'avançament des d'origen era de 9 minuts, abans que el tren en qüestió realitzés la parada de Flaçà ja s'havien formulat les primeres queixes.
Però deurien ser queixes, per exemple, de Figueres i un cop el tren ja n'havia marxat. Tanta sensibilitat tenen de sobte a Renfe que es van avançar a possibles altres queixes?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dijous 30/07/2009 13:50

Hi ha formes i formes de fer les queixes. RENFE té a la memòria uns quants exemples en el cas de Girona.

N'és símptoma que tot aquest enrenou no va passar amb les alteracions per a la construcció de la LGV a Tarragona. Ni tan sols amb el tall de Bellvitge.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 19:10

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 33#p140533 :fijate

CiU s'està fent una mica pesada amb tant tren "obsolet". Es nota que només van en cotxe oficial i avió, i que Suïssa només els sona a Swatch i xocolata.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 30/07/2009 23:30

Guigui ha escrit:http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 33#p140533 :fijate

CiU s'està fent una mica pesada amb tant tren "obsolet". Es nota que només van en cotxe oficial i avió, i que Suïssa només els sona a Swatch i xocolata.
I que ho diguis, aquests de CiU no tenen ni idea de el que diuen. :nono

Que es pugin a una 470 primer i després que diguin el que vulguin.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/08/2009 11:43

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 47776.html

Renfe tarda gairebé deu anys a deixar pagar els abonaments amb targeta


GIRONA | DDG
Els usuaris de Renfe s'han queixat que la companyia haurà tardat gairebé una dècada a implantar el sistema que permetrà als usuaris adquirir els abonaments multiviatge amb targeta de crèdit si, tal com va anunciar el director de Mitja distància i Rodalies de la companyia, Javier Pérez, aquest servei comença a funcionar a partir del proper mes de setembre.
Javier Pérez va fer aquest anunci la setmana passada, però Renfe ja havia anunciat una mesura similar l'any 2000, quan la Plataforma d'usuaris de mitjana distància de la línia Portbou-Girona-Barcelona va demanar a la companyia que fos possible adquirir els abonaments multiviatge amb targeta de crèdit.
L'abril d'aquell 2000, el col·lectiu d'usuaris de la línia va rebre com a resposta a la reivindicació que, després d'un període de proves del sistema en el sistema de venda de trens regionals de Galícia, la possibilitat s'ampliaria a la resta de l'estat, incloent-hi Catalunya. En concret, Renfe va contestar que "es preveu que entri en funcionament a Catalunya l'any vinent".
La Plataforma d'usuaris de la línia de trens Portbou-Girona-Barcelona celebra que finalment s'adopti la mesura, tot i que es lamenten que aquest servei "tan elemental en ple segle XXI" arribi després de "gairebé una dècada d'incompliment".

Queixes pels retards
Malgrat aquest anunci de la companyia ferroviària, la Plataforma va recordar que els usuaris de les línies de trens regionals de Renfe "continuen sent menystinguts i marginats respecte dels de rodalies" pel que fa als retards dels trens i al temps mínim a partir del qual la companyia ferroviària indemnitza els viatgers amb la devolució exprés.
Els usuaris es queixen que mentre que aquest temps mínim de retard és de vint minuts pels passatgers de les línies regionals, en el cas del servei de rodalies és d'un quart d'hora.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 02/08/2009 12:58

La devolució exprés és una novetat de fa 2 anys fins aleshores els criteris d'indemnització de regionals eren millors que els de rodalies, i cal tenir en compte que la devolució exprés es va crear com una mesura transitòria només a rodalies Barcelona.
metring ha escrit: Queixes pels retards
Malgrat aquest anunci de la companyia ferroviària, la Plataforma va recordar que els usuaris de les línies de trens regionals de Renfe "continuen sent menystinguts i marginats respecte dels de rodalies" pel que fa als retards dels trens i al temps mínim a partir del qual la companyia ferroviària indemnitza els viatgers amb la devolució exprés.
Els usuaris es queixen que mentre que aquest temps mínim de retard és de vint minuts pels passatgers de les línies regionals, en el cas del servei de rodalies és d'un quart d'hora.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Diumenge 02/08/2009 12:59

Dir que en tota una setmana per terres gironines, no he vist un sol retard per trens de passatgers.
Les úniques incidències a destacar era a Llançà (jo ja havia baixat del tren), s'avaria una de les portes de la 448, i s'està 6 minuts parat. L'altra és que un passatger baixa a Girona en un regional que jo no agafo, i es queixa al maquinista, dit de forma col·loquial, que l'aire acondicionat és massa fort (¡Que no estamos en el caribe, hombre!).
També dir que un dels serveis regionals amb 6 cotxes 440 estava ple a rebossar al seu pas per Llançà (a Girona no hi cabia ningú).
A Girona estan en servei fa temps les màquines expenedores de bitllets, el que ha reduït les cues de taquilla.
Dir que a la línia, el mal estat genera de les estacions. La que estava en un estat més potable era Girona, seguit de Flaçà i Figueres.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/08/2009 10:47

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49679.html

Noves màquines expenedores de bitllets a Sils, Flaçà i Caldes

Adif licita els contractes de gestió de servei de gestió integral en tres estacions gironines

GIRONA | A.S.
Les queixes dels usuaris de Renfe de les comarques de Girona lamentant que en moltes estacions no hi ha ni personal ni màquines expenedores de bitllets -o que n'hi ha d'aquestes però no funcionen amb normalitat- comencen a donar fruit. Almenys, la companyia Renfe anunciava ahir la licitació del contracte per a la col·locació d'aquestes màquines a tres estacions gironines: Flaçà, Caldes de Malavella i Sils. A més de les noves màquines expenedores, totes tres estacions estaran subjectes a importants remodelacions que suposaran millores en la seva gestió.
El problema que ha provocat reiterades queixes dels viatgers és que les màquines expenedores de bitllets de Mitjana Distància a Catalunya no funcionen bé. En alguns casos, simplement no van. L'arribada d'aquestes dispensadores a les estacions havia esperançat els usuaris, que podrien pagar amb targeta de crèdit, a més d'estalviar-se les cues davant de les taquilles. No obstant això, una disfunció en el sistema informàtic impedeix la correcta marxa d'aquests dispositius comercials, segons va admetrela companyia Renfe. Algunes màquines porten més de dos mesos instal·lades a les estacions amb el cartell de "fora de servei" o, directament, ocultes.
Cada vegada que un client vol comprar un bitllet o un abonament per a un Catalunya Exprés o un Regional ha de prendre's el seu temps. L'adquisició d'aquests títols de transport ha de realitzar-se exclusivament en els taulells de l'estació. Si va amb el temps just, s'arrisca a perdre el tren. Les màquines autovenda podrien pal·liar aquest inconvenient, però la seva posada en marxa no ha anat com era desitjable. Gràcies a un conveni entre l'operadora del servei, Renfe, i els responsables de la majoria de les estacions, Adif, es van adquirir fa un temps 14 expenedores. Però només servien bitllets sis d'elles i no sempre, tal com reconeixien fonts de la companyia ferroviària.
Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.
En constatar que l'error en el software es repetia, els responsables ferroviaris van optar per no activar les màquines que es van instal·lar en les terminals barcelonines d'Estació de França i Passeig de Gràcia. Ni les dues que en un primer moment havien de posar-se a l'estació de Sants.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 11/08/2009 13:13

metring ha escrit:http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49679.html

Noves màquines expenedores de bitllets a Sils, Flaçà i Caldes

Adif licita els contractes de gestió de servei de gestió integral en tres estacions gironines

GIRONA | A.S.
Les queixes dels usuaris de Renfe de les comarques de Girona lamentant que en moltes estacions no hi ha ni personal ni màquines expenedores de bitllets -o que n'hi ha d'aquestes però no funcionen amb normalitat- comencen a donar fruit. Almenys, la companyia Renfe anunciava ahir la licitació del contracte per a la col·locació d'aquestes màquines a tres estacions gironines: Flaçà, Caldes de Malavella i Sils. A més de les noves màquines expenedores, totes tres estacions estaran subjectes a importants remodelacions que suposaran millores en la seva gestió.
El problema que ha provocat reiterades queixes dels viatgers és que les màquines expenedores de bitllets de Mitjana Distància a Catalunya no funcionen bé. En alguns casos, simplement no van. L'arribada d'aquestes dispensadores a les estacions havia esperançat els usuaris, que podrien pagar amb targeta de crèdit, a més d'estalviar-se les cues davant de les taquilles. No obstant això, una disfunció en el sistema informàtic impedeix la correcta marxa d'aquests dispositius comercials, segons va admetrela companyia Renfe. Algunes màquines porten més de dos mesos instal·lades a les estacions amb el cartell de "fora de servei" o, directament, ocultes.
Cada vegada que un client vol comprar un bitllet o un abonament per a un Catalunya Exprés o un Regional ha de prendre's el seu temps. L'adquisició d'aquests títols de transport ha de realitzar-se exclusivament en els taulells de l'estació. Si va amb el temps just, s'arrisca a perdre el tren. Les màquines autovenda podrien pal·liar aquest inconvenient, però la seva posada en marxa no ha anat com era desitjable. Gràcies a un conveni entre l'operadora del servei, Renfe, i els responsables de la majoria de les estacions, Adif, es van adquirir fa un temps 14 expenedores. Però només servien bitllets sis d'elles i no sempre, tal com reconeixien fonts de la companyia ferroviària.
Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.
En constatar que l'error en el software es repetia, els responsables ferroviaris van optar per no activar les màquines que es van instal·lar en les terminals barcelonines d'Estació de França i Passeig de Gràcia. Ni les dues que en un primer moment havien de posar-se a l'estació de Sants.
La pregunta és ..... i per què a la resta de màquines expenedores de Media Distància de la resta d'Espanya SÍ funcionen correctament ?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 11/08/2009 20:07

Dius bé, perquè a Girona l'última vegada, hi havien 2, de màquines espatllades.
I em sembla que les de Passeig de Gràcia no s'han molestat ni en obrir-les, si no m'equivoco, doncs fa temps que no hi vaig.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 12/08/2009 0:00

Pere ha escrit:La pregunta és ..... i per què a la resta de màquines expenedores de Media Distància de la resta d'Espanya SÍ funcionen correctament ?
La resposta és tan senzilla com que a la resta d'Espanya tampoc funcionen correctament. De les vegades que he anat darrerament a Chamartín, de les dues que hi ha, moltes vegades una no funcionava, a vegades les dues, quan funcionaven les dues una es quedava penjada...

El mateix a Zaragoza Delicias.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 12/08/2009 0:26

Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.
I la trista i solitària autovenda de Lleida? Dons anys instal·lada (millor dit, aposentada), dos anys sense funcionar. :twisted:
La resposta és tan senzilla com que a la resta d'Espanya tampoc funcionen correctament.
Doncs sí que han fet un negoci rodó amb aquests trastos... Potser seria millor que s'oblidessin d'aquest model (i de l'empresa que els fabricat i/o "manté").



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 12/08/2009 0:58

UT596001 ha escrit:
Pere ha escrit:La pregunta és ..... i per què a la resta de màquines expenedores de Media Distància de la resta d'Espanya SÍ funcionen correctament ?
La resposta és tan senzilla com que a la resta d'Espanya tampoc funcionen correctament. De les vegades que he anat darrerament a Chamartín, de les dues que hi ha, moltes vegades una no funcionava, a vegades les dues, quan funcionaven les dues una es quedava penjada...

El mateix a Zaragoza Delicias.
Doncs vaja, he utilitzat les autovendes a Ávila, Valladolid-Campo Grande i Palencia i allà m'han fet el servei correctament.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 12/08/2009 18:06

Sky ha escrit:I la trista i solitària autovenda de Lleida? Dons anys instal·lada (millor dit, aposentada), dos anys sense funcionar.
La de Passeig de Gràcia deu portar uns 2 anys també sense funcionar. Encara embolicada :x .
Sky ha escrit:Doncs sí que han fet un negoci rodó amb aquests trastos... Potser seria millor que s'oblidessin d'aquest model (i de l'empresa que els fabricat i/o "manté").
Les de rodalies tampoc funcionen de meravella, sobretot en el sentit tècnic. Acostumen a avariar-se.
Depenent de la màquina, funcionarà o no. Precisament renfomentadif no té massa interès en Àvila, i per casualitat les màquines funcionen.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”