Com evitar desnonament a estació fora de servei?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Com evitar desnonament a estació fora de servei?

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/01/2010 23:56

Necessitem el vostre ajut. És sobre un tema relacionat amb el missatge http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ra#p159633 . La persona que està vivint a l'edifici de l'antiga estació de Santa Bàrbara, un antic jubilat de la Renfe, pot acabar sent expulsat d'allà, i deixant de banda que perdria la seva llar, també acabaria degradant-se l'estació, sent invaïda per okupes i destrossada, fins que potser l'acabessin demolint, com va passar amb Taradell-Mont-rodon. És gràcies a que aquest edifici es troba habitat que es conserva, una bona idea per tal que no s'acabi perdent el patrimoni històric de Renfe, i per diversos problemes entre administracions, podria desaparèixer. Que no és millor tenir a algú vivint, que el cuida i vigila, que no pas deixar-ho de la mà de Deu?

Us demanem un cop de mà, per saber de quina manera podriem fer alguna cosa per evitar el desnonament i si coneixeu alguna forma d'arribar a responsables d'Adif, per tal que intercedeixin per a que la situació continui sent la mateixa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/01/2010 11:28

Em xoca una cosa: sempre ens queixem de la desaparició d'una infraestructura ferroviaria històrica, de per què una antiga cotxera no la fan servir de centre d'interpretació, de si desballesten un metro...Però i l'estació de Santa Bàrbara no és un cas d'aquests? No desperta interès que continui sencera gràcies a que hi ha una persona vetllant per a ella? A les hores, què és el que passa?



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 26/01/2010 12:12

No conec el tema, però si ADIF el pot desnonar deu ser perquè no paga cap lloguer, oi? Potser podria demanar a ADIF que li cedís aquesta antiga estació en règim de lloguer.
O bé si hi ha alguna administració implicada, podría demanar un reallotjament en alguna promoció pública d'habitatges...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/01/2010 12:25

Més enllà del problema d'habitatge al qual es veurà enfrontat aquest bon home, el tema és també la conservació de l'edifici. I, veient el tractament que qualsevol administració que té competències sobre instal·lacions ferroviàries en aquest país (digui's Adif, FGC, TMB, etc.) dispensa al patrimoni històric, ho tenim magre.

Ara, seguint el cas de les baranes de Liceu, sempre queda un mitjà: la premsa. Es podria començar per mitjans locals de les Terres de l'Ebre, que algun n'hi haurà (suposo). I, si no, edicions locals de mitjans catalans (LV, El Punt, etc.)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/01/2010 13:10

brito_cat ha escrit:No conec el tema, però si ADIF el pot desnonar deu ser perquè no paga cap lloguer, oi? Potser podria demanar a ADIF que li cedís aquesta antiga estació en règim de lloguer.
O bé si hi ha alguna administració implicada, podría demanar un reallotjament en alguna promoció pública d'habitatges...
Si, si que el paga,el problema és que l'ajuntament no li renova el contracte, i Adif no li vol vendre l'estació com a vivenda, perquè en principi no venen a ningú les seves propietats.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 26/01/2010 17:47

Jo acabo de veure aquest missatge per primer cop.

Quin motiu dóna l'ajuntament per renovar-li el contracte a aquest home?

Què s'hi pot fer des d'aquí?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/01/2010 17:53

Però l'estació és propietat d'Adif o de l'ajuntament? Si és d'Adif, l'ajuntament ja pot dir missa, que qui ha de renovar el contracte és Adif. I si és de l'ajuntament, Adif no li podrà vendre una propietat que no és seva.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/01/2010 18:15

Jordi Freixas ha escrit:Jo acabo de veure aquest missatge per primer cop.

Quin motiu dóna l'ajuntament per renovar-li el contracte a aquest home?

Què s'hi pot fer des d'aquí?
No li donen cap motiu, pel que ens van explicar, símplement que no li renoven. Si no recordo malament, perquè la història és llarga, l'edifici és com si fos cedit d'Adif a l'ajuntament (si vaig errada, que rectifiqui en wefer).

El que podem fer és dir-nos si coneixeu alguna manera de contactar amb responsables de patrimoni d'Adif, per tal de moure fitxa per a que l'home seguixi allà, i que l'edifici no acabi desapareixent. I si això no funciona, potser haguem de procedir a carta als mitjans.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 26/01/2010 18:22

Però en cas d'un lloguer, em sembla que els inquilins tenen uns drets; un propietari no pot deixar de renovar un conctracte així perquè sí.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/01/2010 19:08

Jordi Freixas ha escrit:Però en cas d'un lloguer, em sembla que els inquilins tenen uns drets; un propietari no pot deixar de renovar un conctracte així perquè sí.
I tant que pot. Depenent del que digués el contracte, existeixen clàusules de prórroga automàtica del contracte si cap de les dues parts comunica a l'altra part la intenció de desistir. Altra cosa és rescindir el contracte abans que es compleixi el termini, però un cop es compleix, el propietari és lliure per seguir o no amb el lloguer. Per tant, si el propietari (Adif o l'ajuntament) no vol seguir amb el lloguer, està en tot el seu dret de no fer-ho.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 27/01/2010 1:29

Però si no li donen cap motiu... o millor dit, si el volen fer fora perquè sí, en algun punt s'hi ha de poder agafar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2010 9:48

Després trucaré al senyor de l'estació, per preguntar-li alguna cosa més sobre qui no li renovava el contracte, perquè ni el Marçal i jo recordem ben be com anava l'assumpte. Però el que va quedar clar és que Adif no li volia vendre l'edifici ( el cas és que mitja estació de Tortosa ja està venuda a l'ajuntament :roll: ). Tingueu en compte que és un dels pocs casos a on hi ha una persona habitant una estació fora de servei ( abans, aquest senyor va viure a l'antiga estació de Freginals ), i això fa que no es degradi i no acabi desapareixent, com va passar no fa gaire amb Taradell-Mont-rodon, que va ser una llàstima que per culta d'estar okupada l'enderroquessin. Jo m'estimo més intentar fer alguna cosa que no pas lamentar-me després de la pèrdua d'aquest patrimoni històric, poc conegut per una altre banda.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 28/01/2010 13:50

Jo, per part meva no et puc prometre res però, tingue'm informat de com vagi avançant el tema.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/01/2010 15:39

Moltes gràcies ;)

Miraré d'enviar mail a l'ajuntament de Santa Bàrbara, per preguntar com està la situació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/01/2010 16:05

He enviat aquest mail a l'Ajuntament:
Hola, bona tarda,

Sóc co-administradora del Fòrum del Transport Català http://transport.cat.

Fa uns dies, vaig estar en aquest municipi, i vaig conèixer al senyor que està habitant dins l'antiga estació de Renfe. Ens va parlar de la seva situació de precarietat, donat que no sap si li serà renovat el seu contracte de lloguer, i estariem interessats en saber si hi ha cap problema amb Adif, propietari dels terrenys i de l'edifici, i si hi ha alguna manera de poder contactar-hi i intercedir per tal que el senyor pugui continuar allà. Cal tenir en compte que aquesta estació és patrimoni històric, tema del qual en el nostre fòrum ens preocupem i en fem difussió, i en cas que no hi hagués ningú, acabaria degradant-se i omplint-se d'ocupes, fins que desaparegués, com per exemple, va passar amb el cas de l'antiga estació de Taradell-Mont-Rodon.

Moltes gràcies per la seva atenció.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 28/01/2010 19:02

Mmmmmmmmmm.... ara ja està fet però, no hagés estat més prudent parlar directament amb aquest home abans d'enviar cap carta a l'ajuntament?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/01/2010 19:14

Ja ho vam fer, per això he procedit al mail.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/01/2010 21:59

Be, avui mateix he parlat amb el senyor, m'ha confirmat que el tema del lloguer el porta Adif. I també està disposat a venir un dia a Barcelona, per quedar amb nosaltres i parlar d'això i també d'història de Renfe, que té molta cosa a explicar, us fa? ;)



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 04/02/2010 6:09

Pregunto i si ell engega una asociació d'amics del ferrocarril i posa com a seu, casa seva (l'estació)?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/02/2010 9:10

Em sembla que per allà hi ha una associació, segons ens va dir, però aleshores, es quedarien amb l'estació, i ell no tindria casa :(



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”