Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km

Entrada Autor: Sky » Divendres 25/06/2010 12:42

Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 quilòmetres

• El Conselh se suma a una mobilització d'entitats i empreses franceses per rehabilitar la línia de Luchon

El Conselh Generau d'Aran s'ha afegit a una mobilització iniciada per associacions i empreses del sud de França per reclamar al Govern gal la rehabilitació de la línia ferroviària de Luchon. Els organitzadors d'aquest col·lectiu van buscar el passat mes de maig el suport de l'administració aranesa i van plantejar la possibilitat que la Val aconseguís així un enllaç ferroviari cap al país veí. L'estació de trens de la localitat francesa de Marinyach es troba a uns 15 quilòmetres de la Val, i un enllaç amb aquesta donaria accés des de la Val a les línies d'alta velocitat francesa i a l'aeroport de Tolosa.

El síndic d'Aran, Francés Boya, va explicar que el Conselh no ha proposat un traçat específic per a un enllaç ferroviari amb França, ni tampoc que les vies entrin al territori de la Val. "Hi podria haver una estació a la Val o bé fins i tot en territori francès", va assenyalar. L'objectiu de la mobilització és que França inclogui aquesta línia, amb escàs trànsit, al seu llistat de línies prioritàries, per a les quals l'Estat gal sol·licitarà ajudes de la Unió Europea en els pròxims anys.

Boya va recordar que Aran va tindre fins als anys 50 una línia de tramvia entre Pont de Rei i la localitat francesa de Fòs, i que la connexió ferroviària entre Espanya i França a través de la Val es va plantejar per primera vegada al segle XIX.

El Conselh espera constituir en aquest mandat el consell econòmic i social d'Aran, que agruparà empresaris i entitats de la vall. Boya va indicar que buscaran el suport d'aquesta entitat per al projecte de l'enllaç a França.

http://www.segre.com/



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 25/06/2010 16:43

El Conselh Generau preocupant-se de la línia de Luchon, a punt de rebentar !!!!! :o :o :o

Camins d'Hier dera Val D'Aran, explotat per SNCF. :)

Poca broma, tenir tren a Vielha els portaria molt de turisme francès. Poca broma!

El Conselh generau té traspassades les competències de transports interns de la comarca, no així els internacionals. M'agraden molt els bitllets d'ALSA en monolingüe aranès.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/06/2010 19:11

liniadelRipollés ha escrit:Poca broma, tenir tren a Vielha els portaria molt de turisme francès. Poca broma!
I en ample UIC. L'inici de la racionalització del ferrocarril a Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 25/06/2010 19:50

Ben pensat, seria més interessant reobrir l'antiga línia del "Tramway de Marignac au Val d'Aran" (MVA) amb material a semblança antiga i fins a Vielha. Hi hauria turisme a ambdós costats de la ratlla. Un tren no l'acceptaria ni Espanya ni l'interessa a França.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/06/2010 21:43

liniadelRipollés ha escrit:Un tren no l'acceptaria ni Espanya ni l'interessa a França.
Si féssim tot el que acceptaria Espanya i interessaria a França, la llengua en la qual estic escrivint a hores d'ara estaria morta i oblidada. El mateix podem aplicar al transport públic: el Fòrum hi és per a debatre problemes i possibles solucions; deixem que les traves les hi posin els altres, que al capdavall, acaben solucionant-se.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 26/06/2010 17:40

Seria magnífic! Però només si arriba almenys a Vielha, si només es queda a Pont de Rei no serviria per res, per que caldria agafar un bus fins a la població corresponent, llavors per això ja es posa un bus de Vielha o de Baqueira fins a Marignac.
Lo que realment estaria be es que arribi a Vielha i continui a Pobla de Segur (per Pont de Suert o per Sort, però millor pels 2 costats) i enllaci amb el de FGC.



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dimarts 29/06/2010 20:44

Em sembla perfecte. El problema és qui ho pagaria en aquests temps de crisi i retallades. Per començar, tot i que són pocs quilòmetres, dubto que França accedeixi a construir el tram que transcorre pel seu territori, tot i que no és gaire complicat, llevat del pas per Sant Beat on caldria un túnel perquè el nucli urbà ocupa tot l´ample de la vall. Fer un tren que doni servei a tres pobles (Sant Beat, Arlos i Fos) que potser sumen a tot estirar 2.000 habitants quan segurament hi han demandes d´altres indrets de l´hexàgon que beneficiarien a molta més població no crec que sigui defensat pels polítics francesos, llevat dels de la zona, per supo sat.
per altra banda, si es fes, no li veig cap sentit si no arribés fins Vielha, i aquí caldria la col·laboració entre la Generalitat/Estat Francès amb l´afegitó d´Espanya i Europa. A manca d´una política europea amb cap i peus, de moment ho veig com un somni. Ara bé, és positiu que se´n parli. Podria ser l´inici de l´enllaç definitiu entre la línia de la Pobla i França.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 02/07/2010 23:44

Somiar està molt bé, però ara mateix seria més lògic posar bons horaris i velocitats fins a Luchon, i des d'aquí a Viella, un bon servei d'autobús combinat amb el tren. Molt més barat, i igual de ràpid en una zona que no es caracteritza precisament per tenir grans embussos.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 03/07/2010 15:41

Llavors directament bus Montrejeau-Vielha, atenent que per la línia de Luchon només circula un tren regional al dia i l'exprés de París a l'estiu. Els busos substitutoris van plens, emperò.
wefer ha escrit:Somiar està molt bé, però ara mateix seria més lògic posar bons horaris i velocitats fins a Luchon, i des d'aquí a Viella, un bon servei d'autobús combinat amb el tren. Molt més barat, i igual de ràpid en una zona que no es caracteritza precisament per tenir grans embussos.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 06/07/2010 20:44

Estaria molt be fer una conexió vía Pobla de Segur - Vielha - França amb tren. Crec que estaria molt be, però clar tindria que tenir unes frequencies decents per a portar-hi turisme allà o que la gent pogui anar de Vielha a Lleida relaitvament rapid o a població francesa. El transport ferrovari s'ha de ampliar.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 07/07/2010 9:07

fredebcnteatre ha escrit:Estaria molt be fer una conexió vía Pobla de Segur - Vielha - França amb tren. Crec que estaria molt be, però clar tindria que tenir unes frequencies decents per a portar-hi turisme allà o que la gent pogui anar de Vielha a Lleida relaitvament rapid o a població francesa. El transport ferrovari s'ha de ampliar.
No crec que sigui qüestió de freqüències. Perquè els turistes l'agafessin, caldria un accés ràpid des de Lleida i un bon sistema de transport públic intern (autobusos i taxis).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 21/07/2010 5:46

francesc ha escrit:Em sembla perfecte. El problema és qui ho pagaria en aquests temps de crisi i retallades. Per començar, tot i que són pocs quilòmetres, dubto que França accedeixi a construir el tram que transcorre pel seu territori, tot i que no és gaire complicat, llevat del pas per Sant Beat on caldria un túnel perquè el nucli urbà ocupa tot l´ample de la vall. Fer un tren que doni servei a tres pobles (Sant Beat, Arlos i Fos) que potser sumen a tot estirar 2.000 habitants quan segurament hi han demandes d´altres indrets de l´hexàgon que beneficiarien a molta més població no crec que sigui defensat pels polítics francesos, llevat dels de la zona, per supo sat.
per altra banda, si es fes, no li veig cap sentit si no arribés fins Vielha, i aquí caldria la col·laboració entre la Generalitat/Estat Francès amb l´afegitó d´Espanya i Europa. A manca d´una política europea amb cap i peus, de moment ho veig com un somni. Ara bé, és positiu que se´n parli. Podria ser l´inici de l´enllaç definitiu entre la línia de la Pobla i França.
Sí. I si a més a més tenim en compte que podria dur turistes francesos a fora de França, llavors pels centres de decisió de París perd el poquet interès que li podrien arribar a veure.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”