ERC demana incloure els Avant al sistema de Rodalies

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

ERC demana incloure els Avant al sistema de Rodalies

Entrada Autor: metring » Divendres 02/07/2010 17:14

http://www.bondia.cat/apunts/63-societa ... atir-preus

BONDIA.AD

Escrit per Bondia.cat

El senador per Lleida d’Esquerra, dins del grup parlamentari de l’Entesa, Josep Maria Esquerda, ha presentat una moció arrel d’una interpel·lació que va tenir amb el Ministre de Foment, José Blanco, sobre els criteris de les inversions en infraestructures a Catalunya i a Lleida.

En aquest document demanarà modificar el sistema de rodalies de Renfe per tal que s’hi puguin incloure els trens Avant i així poder augmentar les freqüències i reduir els costos dels bitllets.

El senador ha explicat que amb l’arribada de l’alta velocitat, les distàncies ja no s’haurien de mesurar en quilòmetres, sinó en temps de durada del trajecte, de manera que si la durada de Lleida-Barcelona mitjançant l’Avant és d’una hora, aquest recorregut deixaria de considerar-se mitja distància i passaria a ser Rodalies, "si podem incloure els Avant al sistema rodalies, automàticament baixarien els preus i augmentarien les distàncies, ja que els rodalies no són sols una manera de desplaçar-se, són també una qüestió social que impedeix que hi hagi massa trànsit a la carretera i que hi hagi menys pol·lució entre altres factors. Una vegada acabada la interpel·lació el ministre va estar d’acord en poder estudiar aquest canvi de concepte", explica el senador.

Francesc Mitjans, regidor a la Paeria, ha explicat que al gener d’aquest any el Ple a la Paeria va aprovar per unanimitat una moció presentada pel grup municipal d’Esquerra en la que es demanava a la conselleria de Política Territorial que pressionés el Ministeri de Foment perquè obligui a Renfe a augmentar les freqüències dels trens Avant, la seva implantació fins a Saragossa, així com també noves ofertes tarifaries per tal d’aplicar-les abans del proper més de juny.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 02/07/2010 17:46

metring ha escrit:El senador ha explicat que amb l’arribada de l’alta velocitat, les distàncies ja no s’haurien de mesurar en quilòmetres, sinó en temps de durada del trajecte
FGC: Ja podeu anar encarregant el bar i la zona VIP, que es veu que ens cobraran 50€ per anar de Barcelona a Igualada.
Està bé baixar el preu de l'Avant, però aquesta proposta és la més estúpida que he sentit mai en política de transport.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 02/07/2010 18:18

Aquesta proposta està clar que no te cap sentit més que captar uns quants vots de Lleida.

Lo que es tindria que fer es tarificar segons la distància, sigui quin sigui el tipus de transport que es faci servir, es a dir que costi lo mateix anar de Barcelona a Lleida amb Regional, que amb Avant, amb AVE o amb autobus.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 02/07/2010 19:21

Editat
Si augmentem les freqüències, hem de comprar més trens. Posarà el Sr. Esquerda els diners de la seva butxaca?

Tarificació en funció del temps? Què dirà un ciutadà d'Àger (60 km), Valls (80 km) o Calaf (85 km), quan vegi que un altre ciutadà de Barcelona (165 km) podrà anar a Lleida pel mateix preu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/07/2010 19:45

metring ha escrit:El senador ha explicat que amb l’arribada de l’alta velocitat, les distàncies ja no s’haurien de mesurar en quilòmetres, sinó en temps de durada del trajecte [...]
SI ho ha dit en aquests termes, no té ni idea de llengua. La distància sempre es mesura en metres i derivats (mil·límetres, centímetres, quilòmetres, etc.).

A més, seria una burla cobrar el mateix per un trajecte de rodalia Barcelona-Mataró que per un Avant Barcelona-Girona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 02/07/2010 19:52

Ecomobisostrans ha escrit:Lo que es tindria que fer es tarificar segons la distància, sigui quin sigui el tipus de transport que es faci servir, es a dir que costi lo mateix anar de Barcelona a Lleida amb Regional, que amb Avant, amb AVE o amb autobus.
No té cap sentit perquè, òbviament, ni els costos, ni els temps ni la comoditat no són els mateixos.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/07/2010 19:59

No, no serà comparable, però potser, en el cas d'un regional amb una 470, què us semblaria? O al menys, en casos d'emergència, com quan hi ha una avaria, un tall, etc.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 02/07/2010 23:50

Això demostra el que es pot arribar a dir des de la ignorància suprema, d'aquesta manera els senyors de ERC ens acaben de demostrar que no saben que significa el concepte "rodalies".
Per altra banda es tarda més en realitzar un trajecte de rodalies Sitges-Sabadell Centre que Barcelona - Lleida en Avant. Perfectament incomprensible.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 03/07/2010 0:16

Ecomobisostrans ha escrit:Lo que es tindria que fer es tarificar segons la distància, sigui quin sigui el tipus de transport que es faci servir, es a dir que costi lo mateix anar de Barcelona a Lleida amb Regional, que amb Avant, amb AVE o amb autobus.
Això tampoc perquè hi ha uns costos de gestió. Vull dir, que no pot valdre el mateix anar en l'AVE de Barcelona a Lleida, que en un, per exemple, Catalunya Express.
Com a màxim, s'hauria de buscar una fórmula de relació entre temps i espai entre orígen i final, on una baixada de la velocitat mitjana del tren suposi una pujada de preu. Després, a aquest preu se li afegeixen els imposts i se li poden afegir luxes i classificacions com ara viatjar en classe Turista o Club.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 03/07/2010 0:48

Els preus de rodalies a l'Avant ja existeixen amb els abonaments de 50 viatges mensuals. Per una mica menys de 500 euros pot anar a Lleida 50 cops en un mes en poc mes d'una hora de viatge, a un preu nomes 4 vegades superior al T-50/30 entre Igualada i Barcelona, amb una hora i mitja de recorregut.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/07/2010 0:17

Un transbordador espacial triga 8 minuts en sortir de l'atmosfera terrestre.
Per tant, proposo que es pugui agafar amb una T-10 integrada.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 05/07/2010 7:40

Hola,
wefer ha escrit:Un transbordador espacial triga 8 minuts en sortir de l'atmosfera terrestre.
Per tant, proposo que es pugui agafar amb una T-10 integrada.
Correcto, y así poder coger también por el mismo precio el tranvía de la luna desde "Transbordador Superior" hasta "Mar de la Tranquilidad Central". La verdad, no sé por qué no se hace toda esta distancia en tranvía, sería mucho mejor que todo con el transbordador espacial.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/07/2010 16:06

El senador ha explicat que amb l’arribada de l’alta velocitat, les distàncies ja no s’haurien de mesurar en quilòmetres, sinó en temps de durada del trajecte [..]
wefer ha escrit:Un transbordador espacial triga 8 minuts en sortir de l'atmosfera terrestre.
Aleshores, costaria el mateix que el Tramvia Blau. Realment, aquells multimilionaris eixelebrats que volen donar la nota es gasten milions perquè volen. ERC hauria de pensar en presentar-se en aquells països, segur que els cauria algun o altre vot.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”