Rodalia, més enllà de l'àrea de Barcelona?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Bloquejat
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Rodalia, més enllà de l'àrea de Barcelona?

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/07/2010 17:23

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... elona.html

El Senat demana que el concepte de rodalies ferroviàries superi l'àrea de Barcelona

08/07/10 02:00 - ò.p.j

El Senat va aprovar dimarts, amb l'única abstenció de CiU, una moció de l'Entesa que reclama que s'estudiï la possibilitat d'incorporar al concepte de rodalies ferroviàries nous elements, a més de la distància, que permetin modernitzar el servei i fer, per exemple, que aquesta qualificació la puguin tenir trens entre Barcelona i els nuclis més poblats de Catalunya. Si el govern ho acabés acceptant, això obriria la porta a fer que el servei de rodalies arribés per exemple també a Tarragona i Reus. La mateixa moció reclama un augment del nombre de freqüències i la millora dels horaris dels regionals d'alta velocitat Avant entre Lleida i Barcelona, tenint en compte l'opinió dels agents locals. A més, demana que els principals ports estiguin connectats al corredor mediterrani.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 08/07/2010 21:13

En tot cas, crec que està bé la idea, si es tracta de freqüències, sempre i quan hi hagi uns trens adaptats al servei, i no es perdin els catalunya Exprés (al contrari, el Catalunya exprés s´hauria d´implantar a més línies, com la BCN-Manresa-Lleida, i la BCN-Vic-Puigcerdà/Latour).

No estaria bé que per fer Tortosa-BCN toqués una 447 amb els seients d´una 447... tot i que les 447 sí que servirien per fer un Tortosa-Tarragona, per exemple.

Vull dir que crec que el model hauria de ser el que és avui en dia TER Rhône-Alpes, per exemple.
A TER Rhône-Alpes hi ha serveis exprès (Lyon-Grenoble directes, Lyon-Valença-Avinyó-Marsella, Lyon-Ginebra, Lyon-Chambery), però també serveis més "rodalies" (Lyon-Sain Bel, Lyon-Vienne, Lyon-Givors...).

Crec que hi ha línies clarament desaprofitades, com la BCN-Lleida-Manresa, i bé, totes en general...
Ara, cal tenir en compte que no en totes les zones els trens caldrà que parin a totes les estacions.

Per exemple, Valls bé que es mereix tenir tren com a mínim cada hora, ja sigui a Sant vicenç, ja sigui a barcelona, per no parlar del servei purament de rodalies cap a Reus i tarragona que faria necessari el by-pass de Picamoixons. Ara, no seria lògic que Nulles tingués el mateix nombre de parades que valls, per simple raó de número d´habitants...

El corredor BCN-Manresa-Lleida, per nombre d´habitants, mereix molt més que els tres miserables regionals al dia, i crec que està preparat per suportar el pas de força més trens fins i tot en la situació actual (tret del fet que entre Calaf i Manresa la via està tallada per obres, i que és d´esperar que Adif -o qui sigui- les acabi).



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 11/07/2010 1:59




Bloquejat

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”