Vagues a la línia de Portbou

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Vagues a la línia de Portbou

Entrada Autor: mikado » Divendres 12/11/2010 10:52

http://www.diaridegirona.cat/tema-dia/2 ... 45133.html


Un comboi amb destí Portbou deixa els viatgers a Figueres

El maquinista va deixar el tren a Figueres perquè no han arribat a un acord pels horaris d'aquesta temporada


Els horaris que facilita la companyia ferroviària Renfe anuncien un tren regional que surt de Barcelona a ls 19.16 hores i arriba a Portbou a les 22.02. És el darrer que arriba a aquest municipi i que, a més, s'atura a Vilajuïga, Llançà i Colera. Com molts altres dies, desenes de persones el van agafar aquest dimecres però, per la seva sorpresa, el comboi es va aturar a Figueres. Sense massa explicacions se'ls va dir que tindrien un transport per arribar als seus destins. El motiu: el maquinista del tren va deixar-lo a la capital altempordanesa, segons expliquen els sindicats, perquè no han arribat a un acord amb la delegació provincial de Barcelona pels horaris d'aquesta temporada i, alguns d'ells, decideixen fer només les "hores mínimes". Ahir va ser el torn de Figueres, però, segons la companyia, des d'aquesta setmana la situació s'ha produït també en altres punts. Asseguren que estan negociant amb els sindicats i que, sense que s'obri cap actuació contra els maquinistes, oferiran als usuaris la devolució del bitllet o un transport alternatiu.

"Jo l'agafo a Figueres i hi vaig amb deu minuts d'antel·lació. Quan vaig arribar-hi, però, em vaig trobar coneguts de Portbou que em van dir que el tren acabava el seu destí aquí", explica Àngel de Vega, un dels usuaris afectats per l'incident. Vega diu que va anar a demanar explicacions a la finestra d'informació per saber què havia passat o "si és que feien vaga". La resposta va ser, diu, "és cosa dels maquinistes". "Ens van dir que vindria un autobús i que no hauríem de pagar res", afegeix. Gairebé a les deu de la nit, explica, -l'hora en què haurien d'haver arribat al seu destí final- va aparèixer el bus que va dur els afectats a Portbou i Llançà -on va recollir els que esperaven arribar a Portbou- i un servei de taxi es va fer càrrec dels que anaven a Vilajuïga i Colera. Vega assegura que molts dels usuaris amb qui va compartir el trajecte de tornada explicaven que no és la primera vegada que passa però va titllar la situació de "surrealista". Fonts de la companyia ferroviària van explicar tenir constància de l'incident i van assegurar que els maquinistes tenen un gràfic horari pactat i que, des d'aquesta setmana, alguns han decidit no complir-lo. Afirmen que, de moment, no està previst sancionar-los perquè estan negociant amb els sindicats per tal de reconduir la situació.

El problema, a Barcelona

Des d'UGT, però, expliquen que el problema es troba a la província de Barcelona. I és que, segons diuen, "ells tenen una jornada laboral mensual i les condicons generals vénen marcades en l'àmbit estatat però cada província negocia el gràfic horari". A Barcelona, però, no s'han posat d'acord amb el quadrants horaris -que negocien a l'inici de cada temporada- i, per aquest motiu, "han decidit no fer més que els horaris mínims". En aquest cas, expliquen, la jornada per a aquest maquinista acabava a Figueres, segons aquest criteri, i no a Portbou, tal com s'estableix als horaris de la companyia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/11/2010 18:30

Més enllà de la desorganització i falta de previsió per part de Renfe, que diu blat abans de tenir-lo al sac, el que trobo més preocupant és que es deixi els afectats més directes, els viatgers, sense informació prèvia, de manera que "ja s'ho trobaran".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 12/11/2010 20:35

Es un problema del nuevo convenio(reclasificación de categorias) que se firmo hace poco, hay un lio bastante gordo y los maquinistas estan haciendo presión por no decir chantaje y no digo nada mas que me enciendo.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 12/11/2010 23:33

Això no és exactament així, el SEMAF amb el suport d'UGT, perquè sols no podien arribar a aquest acord van arribar a uns acord amb l'empresa que no ha agradat a la majoria dels treballadors començant per la majoria dels seus afiliats, no conec massa a fons els acords tot i que me n'han parlat força malament, suposo que el problema és fer-se enrere amb el marge de maniobra que queda d'uns acords que no s'haurien d'haver acceptat o potser és que van votar malament triant el comitè d'empresa.

M'agradaria saber a què anomenes xantantge, negar-se a fer hores extra? això no és fer cap xantatge estan en el seu dret, una empresa no pot confiar en aquest recurs i que a més a més ara ja no s'hi podrà recórrer el que ha de fer és tenir personal suficient per prestar el servei.
470 ha escrit:Es un problema del nuevo convenio(reclasificación de categorias) que se firmo hace poco, hay un lio bastante gordo y los maquinistas estan haciendo presión por no decir chantaje y no digo nada mas que me enciendo.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dissabte 13/11/2010 10:37

No es que no quieran hacer horas extra, es que ya no se las pagan como antes.
A cambio de una doble escala salarial, una nueva regulación laboral y eliminación de algunos conceptos los mas veteranos lograron un aumento considerable de su sueldo, lo que pasa es que Renfe no es tonta y los maquinistas con horas extras y conceptos se llevaban un dineral (como los controladores vamos), y ahora ven que no es oro todo lo que reluce, pero es lo que su sindicato firmo y ninguno se ha dado de baja, todo esto fastidiando al resto de colectivos, y yo que tengo familia directa en Renfe no tengo nada contra ellos pero para que lo entiendas, un maquinista veterano de regionales gana casi lo mismo que un profesor universitario con jornadas efectivas de menos de cuatro horas diarias, (eso si trabajando sábados festivos y fiestas de guardar amen de las vacaciones), en fin que los hay muy majos pero algunos piensan que van en un Jumbo en vez de un tren.
josep_serre ha escrit:Això no és exactament així, el SEMAF amb el suport d'UGT, perquè sols no podien arribar a aquest acord van arribar a uns acord amb l'empresa que no ha agradat a la majoria dels treballadors començant per la majoria dels seus afiliats, no conec massa a fons els acords tot i que me n'han parlat força malament, suposo que el problema és fer-se enrere amb el marge de maniobra que queda d'uns acords que no s'haurien d'haver acceptat o potser és que van votar malament triant el comitè d'empresa.

M'agradaria saber a què anomenes xantantge, negar-se a fer hores extra? això no és fer cap xantatge estan en el seu dret, una empresa no pot confiar en aquest recurs i que a més a més ara ja no s'hi podrà recórrer el que ha de fer és tenir personal suficient per prestar el servei.
470 ha escrit:Es un problema del nuevo convenio(reclasificación de categorias) que se firmo hace poco, hay un lio bastante gordo y los maquinistas estan haciendo presión por no decir chantaje y no digo nada mas que me enciendo.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 13/11/2010 12:41

Fins on jo sé les actuals normatives no permeten fer hores extra als maquinistes però el problema és bàsicament el nou acord de desenvolupament professional, jo també conec molta gent que treballa a Renfe i ningú i ni maquinistes ni resta de categories hi estan d'acord, potser no és tan dolent com ens volen fer creure però el cas és que ningú en parla bé.

Que un maquinista es guanya molt bé la vida? bé potser és desproporcionat amb altres categories que haurien d'estar millor i potser n'hi ha molts que es creuen el que no són, però tu ho has dit un maquinista veterà, per arribar fins on està ha hagut de passar per estar menys ben pagat, jo critico més la política dels cursos de 20600€ que permetran al net del Ricardo ser maquinista, gràcies a que la generació anterior va triar ser pilot (d'avió que no de seguretat) i es pot permetre que el fill sigui maquinista.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 14/11/2010 11:23

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... elona.html

Una vaga encoberta de maquinistes de Renfe suspèn trens de la línia Portbou-Barcelona

Està previst que la companyia Renfe i el sindicat Semaf es reuneixin dimarts vinent per trobar una sortida al problema
La companyia ferroviària atribueix les incidències a un conflicte laboral que està portant a una vaga no anunciada

14/11/10 10:51 - Barcelona - ACN

Una vaga encoberta de maquinistes de Renfe obliga a suspendre des de dimarts passat alguns trens que fan el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l'inversa.

La companyia ferroviària atribueix les incidències a un conflicte laboral que està portant a una vaga no anunciada per parts dels maquinistes i això provoca la suspensió diària del primer i últim tren del dia amb origen i destí a Portbou.

Les cancel·lacions es produeixen també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona i està previst que les afectacions s'allarguin fins aquest dimarts quan, segons ha assegurat Renfe, l'empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.

Tot i que el sindicat es desmarca del conflicte, assegura que no hi prou maquinistes en plantilla.

Davant d'aquesta situació, Renfe denuncia un incompliment d'horaris mínims dels maquinistes.

Està previst que la vaga encoberta s'allargui fins dimarts que ve quan, segons ha assegurat Renfe, l'empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 15/11/2010 10:06

La falta de maquinistas afecta a algunos trenes de la línea Portbou-Barcelona

15-11-2010 / 10:10 h

Barcelona, 15 nov (EFE).- Los viajeros del primer tren de media distancia de la línea Portbou-Girona-Barcelona de Renfe, con salida las 06:59 horas, han debido hacer hoy el recorrido hasta la estación de Figueres (Girona) en autobús, al no aparecer el maquinista en el punto de origen, debido a una huelga encubierta entre estos trabajadores.

Según ha informado a Efe un portavoz de la empresa, también el último tren de esta línea que sale desde Barcelona con destino a Portbou a las 19:16 horas, llegará previsiblemente sólo hasta Figueres, y el resto del recorrido también se hará por carretera.

Desde Renfe se ha destacado que esta situación se mantiene así desde el pasado martes, y que las incidencias se prolongarán hasta mañana, fecha en la que está previsto un encuentro entre este colectivo de trabajadores y la dirección.

Además de estas incidencias, también hoy el tren de las 07:10 horas, con salida en Figueres (Girona), dirección a Barcelona, no ha circulado por falta de maquinista, y los viajeros han hecho todo el recorrido en autobús, parando en las estaciones previstas en este servicio.

Desde Renfe se ha indicado que, en principio, no están previstas mas afectaciones de las líneas y que, al no estar convocada una huelga, no se han establecido unos servicio mínimos.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”