Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/01/2011 21:14

Tema relacionat:LAV Barcelona-França

http://es.noticias.yahoo.com/5/20110102 ... a5357.html

El Port de Barcelona estarà connectat en ample de via internacional el primer trimestre del 2011

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) Els terminals de contenidors TCB i Tercat del Port de Barcelona disposaran d'una connexió ferroviària en ample de via internacional en el primer trimestre del 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). Seguir leyendo el arículo

En concret, l'ample de via europeu de TCB entrarà en servei el 10 de gener, i es convertirà, així, en la primera terminal d'Espanya amb connexió ferroviària d'ample internacional. Així, els contenidors es transportaran a Europa en el mateix tren sense necessitat de fer el canvi a les estacions de Morrot --adaptada a l'ample internacional des del 21 de desembre-- i Can Tunis del port de Barcelona.

Fonts del Port han destacat la rellevància de dotar les terminals d'ample de via internacional, ja que d'aquesta manera s'agilitarà el transport de les mercaderies si es té en compte que les exportacions han augmentat un 60% el mes de novembre respecte al mateix mes de 2009 a causa del volum de trànsit i el ritme de creixement dels intercanvis comercials amb l'Extrem Orient i el Japó, segons dades de l'APB.

El Port de Barcelona ha destinat una inversió de més de 10 milions d'euros en l'adaptació dels terminals a l'ample de via internacional, així com en la dotació d'accés ferroviari a la futura terminal del Moll Costa.

En concret, s'han invertit 5,5 milions d'euros en les obres d'accés a la terminal de contenidors del Moll Príncep d'Espanya, on opera Tercat. Les obres consisteixen a adaptar la terminal ferroviària actual a l'ample de via europeu, així com els ramals que connecten aquesta terminal amb la xarxa d'Adif. Pel que fa a TCB, el Port ha invertit 2,6 milions d'euros en la instal·lació de l'ample internacional al moll Sud.

D'altra banda, l'APB ha invertit també 3,7 milions d'euros en la instal·lació de l'ample de via ibèric i mètric al moll Costa, on es construirà la terminal de 'short sea shipping'.

NOVA TERMINAL EL 2011

Les obres de la nova terminal d'expedició i recepció de trens que s'ubicarà a l'antic curs del riu Llobregat, ja dessecat i consolidat, s'iniciaran el 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'APB.

Així, a principis de l'any que ve estarà finalitzat l'estudi bàsic, per la qual cosa després s'adjudicaran les obres i es començarà a construir la nova terminal.

Tot i això, les mateixes fonts han matisat que abans de començar les obres cal que el Ministeri de Foment construeixi els accessos a la terminal.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Divendres 07/01/2011 13:11

Perfecte, encara que van amb un mes de retard.
Si des el proper dilluns 10 els trens podran sortir directament des aquestes terminals, algú sap quines portes (del port) utilitzaran i amb quines màquines pujaran els trens des les terminals fins Can Tunis?
I quines hores de sortida i arribada (i dies) hi ha programats? Seria molt útil per els que ens agrada fotografiar trens i que som una colla.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 11/01/2011 13:41

Hola,

Es de suponer que habrá que organizar toda una serie de estructura alrededor de este tema y de aquí hasta que el porcentaje de transporte de mercancías vía ferrocarril sea o alcance unas cifras positivas, pasará todavía un tiempo.

La gran terminal que anunciaban y que iba a colocarse sobre los terrenos ganados al río Llobregat y sobre la actuación realizada en el mismo tras la ampliación del puerto... ¿alguien sabe dónde está? porque que yo sepa esa gran terminal ahora mismo no existe. ¿Y la infraestructura desde los muelles de Tercat y TCB hacia esta terminal? porque en el puerto y que yo sepa siempre ha habido ancho ibérico y ancho métrico. Que ahora llegue el ancho UIC... correcto, colocando terceros raíles en las vías de ancho ibérico no habrá problemas. Pero de ahí a tener capacidad de carga, movimientos, operaciones, etc. a nivel de poder competir a escala europea...

:roll:

Saludos,
Sergio

PD: A "gralla"; vuelve a intentar colgar el mensaje con el código correcto si era un video lo que intentabas colgar. Gracias y un saludo.


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 15/01/2011 8:40

El lunes desde la ronda litoral pude ver una doble traccion de 252 de ancho internacional en la estacion de contenedores del morrot, delante de un corto de contenedores, situadas justo donde termina la catenaria



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Diumenge 16/01/2011 0:40

A quina hora? Seria molt interessant saber a quines hores surten o entren aquests trens cap Lyon. Ho dic pe r l'evody i per altres ponents que facin observacions. Gràcies anticipades.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 17/01/2011 10:07

Serien les dues 252 d'ample UIC que porten el TECO cap a Lyon i cap a Milà. Surten cada dimarts, dijous i dissabte. A les 4 de la tarda passen pel pont de Cornellà.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 17/01/2011 14:07

U-bahn de BCN ha escrit:A quina hora? Seria molt interessant saber a quines hores surten o entren aquests trens cap Lyon. Ho dic pe r l'evody i per altres ponents que facin observacions. Gràcies anticipades.
Surten, com be ha dit en aim dimarts, dijous i dissabte a les 15:48 del Morrot.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/01/2011 14:13

I on canvien de màquina? A Vilafant, al Soler...?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 17/01/2011 14:44

El canvi de tracció es fa a El Soler.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/01/2011 14:58

Per aquest i altres motius, seria interessant que s'impulsés l'homogenització a escala europea de la tensió i senyalització per estalviar temps. Em sona que hi ha quelcom en marxa, però sense terminis massa concrets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 17/01/2011 15:13

Guigui ha escrit:Per aquest i altres motius, seria interessant que s'impulsés l'homogenització a escala europea de la tensió i senyalització per estalviar temps. Em sona que hi ha quelcom en marxa, però sense terminis massa concrets.
L'ERTMS-ETCS és el sistema en desenvolupament de senyalització Europeu que s'està implementant per tot el continent, amb el tema de l'electrificació si que no puc dir res però amb les locomotores universals multisistema (tant elèctric com a nivell de senyalització) tant de Siemens com de Bombardier-Transportation i l'ample UIC per tot, es poden subsanar molts problemes de connexió internacionals, ara només falta que nosaltres ens espavilem amb el tema de l'ample UIC per la xarxa...

Salutacions.-



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 21/01/2011 1:37

Surt del port de Barcelona per primera vegada un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu

Un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu ha sortit aquest dijous per primera vegada des d'una terminal espanyola, en concret des del port de Barcelona. El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat que aquest primer trajecte significa "quedar més connectats amb un mercat natural per a Catalunya com és la UE". El tren ha sortit des de la Terminal de Contenidors del port barceloní amb destinació a la ciutat francesa de Lió.


En un context de crisi econòmica, Artur Mas ha afirmat que cal apostar pel comerç exterior i donar "un missatge clar a favor de la connexió amb Europa, la resta de la península ibèrica i el mediterrani".

De la terminal barcelonina sortiran dos trens setmanals amb destinació a Lió i n'arribaran dos més procedents de França, que se sumaran als 25 combois que connecten Barcelona amb altres punts d'Espanya cada setmana.

L'operador marítim TCB ha invertit quatre mesos a construir la via d'ample europeu, de moment l'única. Es preveu que el projecte acabi el 2013 amb un total de tres grues pòrtic per traslladar els contenidors i sis vies adaptades a l'estàndard europeu que tindran una longitud de 750 metres cadascuna.

El primer corredor transfronterer de mercaderies en ample internacional entre Catalunya i França connecta la zona portuària de Barcelona amb Perpinyà i ha representat una inversió d'uns 377 milions d'euros, segons dades del Ministeri de Foment.

FONT: 3cat24


Mas considera que l'arribada de l'ample de via UIC al Port marca 'l'aposta' de Barcelona per 'connectar-se' a Europa

Barcelona (ACN).- El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assistit aquest matí a la sortida cap a França del primer tren de mercaderies que circula per ample de via internacional (UIC) des de la Terminal del Contenidors del Port de Barcelona. Mas ha destacat el valor 'simbòlic i real' de l'acte i ho ha considerat 'una aposta' de la capital catalana per les 'exportacions' i per estar 'més a prop d'Europa'. Els trens adaptats a l'ample de via UIC van començar a circular entre el Port i la frontera el 21 de desembre, però des de l'estació del Morrot. Avui ho han fet des de la Terminal de Contenidors, una infraestructura més propera als molls de càrrega que ha adaptat les vies amb la col·locació d'un tercer carril.

FONT: 3cat24


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/01/2011 11:01

Surt del port de Barcelona per primera vegada un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu
Títol molt mal redactat, per cert.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”