Demanen més coordinació transfronterera de regionals

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Demanen més coordinació transfronterera de regionals

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 22/02/2011 9:07

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -sncf.html

Usuaris del tren de les dues vessants del Pirineu demanen més servei i coordinació a Renfe i SNCF

Els usuaris volen més coordinació per enfortir els trens regionals (TER al Llenguadoc-Rosselló i Rodalies a la Catalunya autònoma), i per “competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com TGV, TAV i Trenhotel”


22/02/11 07:53 - perpinyà - A.R

Membres de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) de la Catalunya autònoma i de l'Association d'Usagers de la Ligne Ferroviaire Perpignan-Cerbère-Portbou, de la Catalunya del nord, s'han trobat a Perpinyà per comprovar les prestacions de la nova línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà.

Segons els representants de les dues associacions d'usuaris, Stéphane Pineda, president de l'Associació d'Usuaris de la Línia Perpinyà-Cervera-Portbou i Ricard Riol Jurado, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, “els esforços de Renfe i SNCF per coordinar-se en l'alta velocitat han de traslladar-se també a la xarxa regional, on es mantenen excessives fronteres horàries al voltant de les estacions de Cervera-Portbou i la Tour de Carol”. Demanen més coordinació “a banda i banda del Pirineu” per enfortir i coordinar els trens regionals “per competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com el TGV i el Trenhotel”.

Si els representants dels usuaris del ferrocarril celebren “l'entrada en servei de la nova línia d'alta velocitat, per aconseguir reduir els temps de viatge entre Perpinyà i Barcelona”, reclamen que aquest avenç “no es tradueixi en noves desatencions per a les línies regionals i de mercaderies entre Perpinyà, Cervera de la Marenda, Portbou i Barcelona”. És en aquestes línies regionals “on resideixen la majoria de ciutadans de l'Eurodistricte, on tenim les estacions més properes als nuclis urbans i on es poden aconseguir la major part dels trànsits, que són regionals i no de llarg recorregut”.

Més coordinació, informació i serveis

Dels 28-29 trens de Renfe i SNCF que en dies feiners arriben a les estacions de Cervera de la Marenda i Portbou, només un tren realitza el recorregut sencer sense transbordaments, el Talgo Marenostrum. Dotze trens tenen algun tipus de correspondència, incloent esperes que oscil·len entre els tres minuts i una hora.

Des del “compromís de Portbou”, signat el 18 de setembre de 2010 per diverses institucions i associacions a banda i banda del Pirineus, les associacions d'usuaris treballen “per a què la línia Barcelona - Girona - Portbou - Cervera - Perpinyà es coordini per oferir als ciutadans una alternativa sostenible i econòmica al vehicle privat i a la carretera”. Destaquen, igualment, “l'important paper d'aquestes línies per al transport de mercaderies, ateses les limitacions de capacitat i càrrega de la línia nova del TGV entre Figueres i Perpinyà”

Manifestació a Cervera de la Marenda

Per una altra banda, les organitzacions sindicals dels cheminots de Cervera de la Marenda fan una crida “a la població de la costa vermella i els seus càrrecs electes” per a concentrar-se aquest dimarts 22 de febrer per protestar contra les supressions de llocs de treball previstes per la SNCF. Segons els sindicats dels treballadors de la SNCF “és tota la població que patirà l'impacte desastrós per al teixit econòmic i social de la costa vermella” de la supressió de 76 llocs de treball de la secció de mercaderies de la SNCF.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23424
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Demanen més coordinació transfronterera de regionals

EntradaAutor: Pere » Dimarts 22/02/2011 17:13

Podrien aprofitar per denunciar la marginació que rep la línia de Puigcerdà de cara a la venda internacional de bitllets....SNCF pot vendre regionals entre Portbou i Barcelona, al ser considerada una línia de regionals, i en canvi, no pot vendre bitllets per als "rodalies" entre La Tor de Querol i Barcelona, al considerar-se la línia com a tal, fet que provoca un cert desconeixement d'aquesta connexió.
Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
 
Entrades: 1612
Membre des de: Dimarts 14/03/2006 19:55
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Demanen més coordinació transfronterera de regionals

EntradaAutor: liniadelRipollés » Dimarts 22/02/2011 18:37

El conveni no van trencar-lo els francesos. Per ells, pas de problemes per vendre bitllets. No els hi deixen.

Pere ha escrit:Podrien aprofitar per denunciar la marginació que rep la línia de Puigcerdà de cara a la venda internacional de bitllets....SNCF pot vendre regionals entre Portbou i Barcelona, al ser considerada una línia de regionals, i en canvi, no pot vendre bitllets per als "rodalies" entre La Tor de Querol i Barcelona, al considerar-se la línia com a tal, fet que provoca un cert desconeixement d'aquesta connexió.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
 
Entrades: 3409
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 21:13

Re: Demanen més coordinació transfronterera de regionals

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimarts 22/02/2011 19:58

Si la Renfe no és capaç de coordinar-se amb ella mateixa a Maçanet-Massanes o a Sant Vicenç de Calders, seria un miracle que pogués coordinar-se amb la SNCF.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1483
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 16:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Demanen més coordinació transfronterera de regionals

EntradaAutor: Platanito » Dimecres 23/02/2011 10:07

Sagrerenc ha escrit:Si la Renfe no és capaç de coordinar-se amb ella mateixa a Maçanet-Massanes o a Sant Vicenç de Calders, seria un miracle que pogués coordinar-se amb la SNCF.

:yotb
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2635
Membre des de: Divendres 17/06/2005 8:22
Ubicació: Isàrnia

Volem que els trens entre Portbou i Cervera puguin retornar.

EntradaAutor: trensmat » Dimecres 19/04/2017 7:56

Volem que els trens entre Portbou i Cervera puguin retornar a casa amb passatgers!

França i Espanya tenen una vergonyosa frontera ferroviària entre Cervera de la Marenda (Cerbère) i Portbou. A aquest enllaç ferroviari internacional les operacions ferroviàries són més pròpies de les hostilitats del segle XIX, que del bon veïnatge entre dos països de la Unió Europea del segle XXI. La cosa funciona així:

Els trens dels dos operadors estatals, Renfe i SNCF, poden travessar les fronteres però només poden transportar viatgers en sentit: Renfe cap al nord i SNCF cap al sud. Està prohibit que aquests trens puguin recollir passatgers quan tornen als seus països d’origen. Cada dia es perden 11 viatges internacionals entre ambdues direccions, perquè els trens no estan autoritzats a tornar als països d’origen amb viatgers.

Menys de la meitat dels 25 trens diaris que arriben a les estacions internacionals de Cervera o Portbou, continuen trajecte travessant la frontera. Renfe travessa la frontera 7 vegades i la SNCF encara menys, tant sols ho fa 4 vegades. Si tenim en compte els horaris de Renfe i de la SNCF, només es pot canviar de país 4 vegades per sentit, i a hores intempestives. Amb aquests horaris, un ciutadà de Cotlliure que vulgui anar i tornar el mateix dia a Barcelona, només podrà estar 7 minuts a la capital catalana, segons els càlculs de l’associació d’usuaris de la línia Perpinyà – Cervera – Portbou. Cada dia es perden 8 enllaços possibles, entre ambdues direccions, perquè els trens no travessen la frontera.

A França i a Espanya el tractat de Schengen de lliure circulació de persones és vigent des de 1995 i es fa planament notori a les connexions per carretera o a la nova línia d’alta velocitat entre Figueres i Perpinyà, estrenada el 2010. Però aquests avenços no han arribat a la frontera ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou, on es manté un criteri d’explotació vuitcentista que perjudica greument el desenvolupament de l’eurodistricte de l’Espai Català Transfronterer, tant pel que fa al potencial del seu transport públic quotidià, com el del turisme d’aquest preciós racó del Mediterrani.

La PTP demana als governs català i espanyol que acordin amb les autoritats occitanes o franceses la derogació d’aquesta norma absurda, abans de l’estiu de 2017, per aprofitar la temporada turística. A la reunió mantinguda amb el M.H. President de la Generalitat, Carles Puigdemont, la PTP va tornar a demanar la supressió d’aquesta prohibició que perjudica el transport públic i ens allunya de l’ideal d’una Europa unida.

Així mateix caldria estendre el recorregut d’alguns trens existents una parada més enllà, travessant la frontera, per garantir nous enllaços amb horaris més racionals.

Quan tots els trens d’Europa creuen fronteres, agafant i deixant viatgers arreu, quin sentit té que encara romangui vigent a casa nostra aquesta perversa i obsoleta normativa? La construcció d’Europa no es comença per la teulada sinó treballant des de baix, també amb mesures com aquesta que PTP proposa.

Aprofitem aquest comunicat per recordar a les autoritats catalanes i espanyoles la reivindicació d’un transport públic sense fronteres duta a terme per l’Aliança Transfronterera pel transport públic, integrada per la FNAUT (Fédération Nationale des Associations d’Usagers des Transports), l’Association TGV SUD Territoire – Environnement, de l’Association des Usagers Perpignan – Cerbère – Port-Bou, l’Association des Usagers Villefranche – Perpignan, la plataforma Defensem el Tren de l’Empordà i la PTP. Aquestes entitats reivindiquen des de fa anys la creació d’un sistema ferroviari transfronterer regional entre Catalunya i Occitània, unint Barcelona amb Montpeller i Tolosa de Llenguadoc, a través dels tres eixos pirinencs: per Puigcerdà, pel túnel del Pertús (Alta velocitat) i per la via de la costa (Portbou-Cervera).

Imatge

Imatge

Imatge

http://transportpublic.org/portboucerbere/
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1408
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 16:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla


Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants