Eliminació pas a nivell de la Plaça dels Carros de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Re: Eliminació pas a nivell de la Plaça dels Carros de Tarra

Entrada Autor: JPlanas » Dilluns 08/04/2013 20:53

Cal deixar constància que el pas de vehicles pel pas soterrat no ha estat inaugurat, i a data d'avui no m'ha arribat cap noticia del final del aplaçament 'sine die' a la recerca del pressupost perdut, exactament igual que la segona fase de la remodelació de l'estació.

Cal remarcar que des de el centre de la ciutat de Tarragona a la línia de costa, hi havien 4 passos que travessin la línia del ferrocarril, havent perdut 'sine die', precisament el més cèntric. No tan sols no aconseguim recuperar la façana marítima, si no que de una manera o d'un altre, anem perdent accessos.

Si, hi ha un ascensor per cada costat, però amb pocs mesos de vida ja s'ha donat el cas de que s'espatlli un d'ells i les persones amb cadira de rodes queden aïllades i no poden creuar de cap manera.

Per un altra banda, l'èxit de l'infraestructura ha estat espectacular, en pocs dies:
Imatge

El pas a nivell realment ha estat eliminat, a demés de tot el pas de vehicles.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 08/04/2013 23:37

El pas està obert des del mes de desembre, i estem al mes d´abril. A què ve, el missatge? :nose

No s´ha perdut cap accés, perquè que jo sàpiga, es pot passar a peu, com abans.
I si no s´hi pot passar en cotxe, doncs paciència: si condueixes una mica més enllà fins al carrer Pere Martell, hi arribaràs igual.
Una excusa més per no gastar gasolina si no és necessari.

Sobre "recuperar la façana marítima", no sé què és el que s´ha de recuperar.
La via del tren es va construir l´any 1865, i llavors encara no hi havia passeig marítim, i just la gent començava a mig tenir ganes d´anar a la platja, a Europa.
L´únic problema és el de les vibracions dels trens quan passen pel costat de l´amfiteatre romà, però d´això, els polítics locals no en parlen.

És més, hi havia l´idea de fer un pas superior per vianants entre més o menys el Zig-Zag i el passeig marítim, però l´han retallat amb l´excusa de la façana marítima, la qual cosa és una idiotesa: l´Ajuntament hauria de deixar de ser tant irresponsable, i admetre que tot era un "pelotazo" urbanístic que, afortunadament, no els ha sortit bé. Ni tot és culpa de Madrit, ni de Barcelunya.

Exemple: la foto que tu mateix poses (que per cert és de fa bastant de temps). Qui DIMONIS li demanava, a l´Ajuntament, posar aquest material tant fràgil al pas que porta a la zona d´oci nocturn més important de la ciutat? No hagués estat millor idea fer-ho amb formigó? Si haguéssin fet el revestiment de formigó, ciment, rajola o pedra, ara no s´haurien de gastar x diners de més en arreglar-lo, apart dels diners d´eliminar els graffitis, que són relativament inevitables. :cop



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 17/04/2013 21:44

437.001 ha escrit:El pas està obert des del mes de desembre, i estem al mes d´abril. A què ve, el missatge? :nose

No s´ha perdut cap accés, perquè que jo sàpiga, es pot passar a peu, com abans.
I si no s´hi pot passar en cotxe, doncs paciència: si condueixes una mica més enllà fins al carrer Pere Martell, hi arribaràs igual.
Una excusa més per no gastar gasolina si no és necessari.

Sobre "recuperar la façana marítima", no sé què és el que s´ha de recuperar.
La via del tren es va construir l´any 1865, i llavors encara no hi havia passeig marítim, i just la gent començava a mig tenir ganes d´anar a la platja, a Europa.
L´únic problema és el de les vibracions dels trens quan passen pel costat de l´amfiteatre romà, però d´això, els polítics locals no en parlen.

És més, hi havia l´idea de fer un pas superior per vianants entre més o menys el Zig-Zag i el passeig marítim, però l´han retallat amb l´excusa de la façana marítima, la qual cosa és una idiotesa: l´Ajuntament hauria de deixar de ser tant irresponsable, i admetre que tot era un "pelotazo" urbanístic que, afortunadament, no els ha sortit bé. Ni tot és culpa de Madrit, ni de Barcelunya.

Exemple: la foto que tu mateix poses (que per cert és de fa bastant de temps). Qui DIMONIS li demanava, a l´Ajuntament, posar aquest material tant fràgil al pas que porta a la zona d´oci nocturn més important de la ciutat? No hagués estat millor idea fer-ho amb formigó? Si haguéssin fet el revestiment de formigó, ciment, rajola o pedra, ara no s´haurien de gastar x diners de més en arreglar-lo, apart dels diners d´eliminar els graffitis, que són relativament inevitables. :cop
No puc estar més d´acord amb tot. El pas de vianants és totalment suficient i per anar en cotxe (cosa que no hauria de ser gens freqüent) hi ha un pas inferior pocs metres més enllà. Per tant, l´ubicació i la tipologia del pas son encertades. Sobre el disseny coincideixo en que s´hauria d´haver fet amb rampes (res d´escales mecàniques ni asecensors si no és inevitable cosa que no és el cas) i per suposat res de pijotades que als dos dies estan trencades i valen un dineral. Segur que l´Ajuntament té bastant a veure en aquestes cosetes (o tot) i llavors només cal que les votants de Tarragona els agraeixin la seva bona gestió en aquesta qüestió a les properes eleccions (fins que no es faci així no sortirem...).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 18/04/2013 18:12

Toni ha escrit:No puc estar més d´acord amb tot. El pas de vianants és totalment suficient i per anar en cotxe (cosa que no hauria de ser gens freqüent) hi ha un pas inferior pocs metres més enllà.
Atenció, 600 metres no són pocs metres, tenint en compte que és l´únic pas en un quilòmetre i mig. Tot s´ha de dir...
Ara, pel què hi ha a l´altra banda, si es va en cotxe, no hauria de ser cap problema.
A peu, ja funciona.
Per tant, l´ubicació i la tipologia del pas son encertades.
Encertades no, forçades.
Les restes arqueològiques (importants, i entre elles, una claveguera del segle I abans de Crist que està en servei, i un vaixell del segle XVI) han impedit fer res més a la zona. És més, el projecte que s´ha fet és una modificació de l´original, la idea era fer un pas per cotxes i vianants, però no hi ha hagut espai ni opció per poder fer res més.
Sobre el disseny coincideixo en que s´hauria d´haver fet amb rampes (res d´escales mecàniques ni asecensors si no és inevitable cosa que no és el cas)
Les escales mecàniques sobren. Els ascensors no, ja que les restes arqueològiques no permetien les rampes.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”