Treballar a FGC com a maquinista

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Treballar a FGC com a maquinista

Entrada Autor: jordi159 » Dimarts 12/04/2011 15:12

Hola!,
Fa uns dies em vaig presentar al fòrum en un altre tema, fent unes preguntes les quals em van respondre i estic molt agraït.

Una de les preguntes que vaig formular és com està la cosa per entrar als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Amb van dir que en un tema anterior s'en havia parlat, però no l'he sabut trobar, si hi és.

Aleshores he obert aquest tema per si algú sap com està la cosa per entrar a FGC, que s'hauria de fer, quins requisits demanen, estudis, si hi han inscripcions per algun curs, etc. (tota informació es bona :D)

Ara per ara tinc Cicle Formatiu de grau Mig d'Electricitat. A punt de fer la prova per accedir a un cicle formatiu de grau superior.
És necessari tenir un Grau superior per poder realitzar qualsevol curs de maquinista, segurament per a FGC també, no?

No falta massa per les pre-inscripcions, tot i que encara no m'he decidit quin podria servir-me més a l'hora de poder arribar a ser maquinista, si un cicle formatiu de telecomunicacions i informàtics o el de sistemes de regulació i control automàtic. Que hi penseu?

Moltes Gràcies.

Jordi



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 12/04/2011 18:27

Per ser maquinista de FGC primer has d'entrar com a agent d'estacions i una vegada dins promocionar-te internament per ser-ho. Quan pasis totes les proves aleshores faras un exaustiu curs abans de posarte als comandaments de qualsevol tren, oviament aquest curs s'ha de passar per arribar a ser-ho. Per entrar a FGC és com a tots els llocs, no dic que sigui impossible però primer van els amiguets i després vas tu. Com a requisits d'entrada t'exigeixen el batxillerat o equivalent ( CFGS ). Tenir el títol de la ESO no serveix. La formació técnica s'agraeix, però no és trascendental a la hora de seleccionar-te.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 12/04/2011 19:30

La cosa està malament ara pels decrets de reducció de despesa pública, però tot i així mira't això:

http://www.fgc.cat/cat/treballar_fgc.asp

Tingues en compte que a FGC els cv enviats caduquen a l'any de lliurar-los.

jordi159 ha escrit:Hola!,
Fa uns dies em vaig presentar al fòrum en un altre tema, fent unes preguntes les quals em van respondre i estic molt agraït.

Una de les preguntes que vaig formular és com està la cosa per entrar als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Amb van dir que en un tema anterior s'en havia parlat, però no l'he sabut trobar, si hi és.

Aleshores he obert aquest tema per si algú sap com està la cosa per entrar a FGC, que s'hauria de fer, quins requisits demanen, estudis, si hi han inscripcions per algun curs, etc. (tota informació es bona :D)

Ara per ara tinc Cicle Formatiu de grau Mig d'Electricitat. A punt de fer la prova per accedir a un cicle formatiu de grau superior.
És necessari tenir un Grau superior per poder realitzar qualsevol curs de maquinista, segurament per a FGC també, no?

No falta massa per les pre-inscripcions, tot i que encara no m'he decidit quin podria servir-me més a l'hora de poder arribar a ser maquinista, si un cicle formatiu de telecomunicacions i informàtics o el de sistemes de regulació i control automàtic. Que hi penseu?

Moltes Gràcies.

Jordi


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 12/04/2011 20:50

En els processos que he estat de FGC en cap he vist que s'exigeixi el Batxillerat sent perfectament acceptat tenir només la ESO tot i que potser per alguns llocs demanin més que en altres i que si tens més que la ESO serà millor.

Normalment es fa una instància que es pot fer a través d'internet i quan surten places que s'adequïn al teu perfil et cridaran per les proves corresponents, sí que hi ha gent que ha accedit a l'empresa per començar de maquinista sense passar per agent d'estacions tot i que la tendència serà cap a la polivalència.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Dimecres 13/04/2011 0:43

Moltes Gràcies per la informació.

La veritat que al gener d'aquest any ja vaig enviar un currículum en aquest mateix enllaç que m'heu passat, tot i que em pensava que no era la manera, però per provar, no s'hi perd res. Ara veig que es l'únic mètode que existeix.. hehe.

Esperaré si hi ha sort algun any d'aquests! :P, tot i no aven indicat que m'agradaria ser maquinista... espero que el grau mig d'electricitat amb serveixi d'alguna cosa! (ja que un maquinista mel va recomanar fer)

Una pregunta més, sobre el tema del currículum, el cas que no et cridin al cap d'un any, dieu que caduca. Si caduca, i el tornes a enviar al cap d'un temps tornes a estar al final de la llista?, o et mantenen al lloc que estaves? (sé que el vaig enviar entre gener i febrer, però no se quan exactament)

Moltes Gràcies de nou!

Jordi



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 13/04/2011 9:28

Crec que per a més informació et convindria més dirigir-te directament a FGC.
jordi159 ha escrit:Moltes Gràcies per la informació.

La veritat que al gener d'aquest any ja vaig enviar un currículum en aquest mateix enllaç que m'heu passat, tot i que em pensava que no era la manera, però per provar, no s'hi perd res. Ara veig que es l'únic mètode que existeix.. hehe.

Esperaré si hi ha sort algun any d'aquests! :P, tot i no aven indicat que m'agradaria ser maquinista... espero que el grau mig d'electricitat amb serveixi d'alguna cosa! (ja que un maquinista mel va recomanar fer)

Una pregunta més, sobre el tema del currículum, el cas que no et cridin al cap d'un any, dieu que caduca. Si caduca, i el tornes a enviar al cap d'un temps tornes a estar al final de la llista?, o et mantenen al lloc que estaves? (sé que el vaig enviar entre gener i febrer, però no se quan exactament)

Moltes Gràcies de nou!

Jordi


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 13/04/2011 13:56

No es per desanimar pero l'altre dia vaig estar parlant amb una amiga que es maquinista de FGC i em va comentar que els hi han dit que sobra personal a l'empresa? per tant dubto que convoquin noves plaçes



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 13/04/2011 14:16

Fins on sé jo, s'ha previst reduir no traumàticament la plantilla, ara bé això durarà un temps.
BRILL 18 ha escrit:No es per desanimar pero l'altre dia vaig estar parlant amb una amiga que es maquinista de FGC i em va comentar que els hi han dit que sobra personal a l'empresa? per tant dubto que convoquin noves plaçes


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 13/04/2011 14:38

Ja veurem quin tipus de traumatisme pot quedar si no es cobreixen les baixes totalment, els hi podem preguntar al personal de sanitat, que ens facin un diagnòstic de la situació.

josep_serre ha escrit:Fins on sé jo, s'ha previst reduir no traumàticament la plantilla, ara bé això durarà un temps.
BRILL 18 ha escrit:No es per desanimar pero l'altre dia vaig estar parlant amb una amiga que es maquinista de FGC i em va comentar que els hi han dit que sobra personal a l'empresa? per tant dubto que convoquin noves plaçes


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 13/04/2011 14:41

Crec que els han autoritzat a cobrir un 50% de les baixes a l'empresa. És a dir, per cada 2 jubilats una contractació. En qualsevol cas, tingues en compte que hi ha previstes ampliacions immediates de servei a Terrassa.

BRILL 18 ha escrit:No es per desanimar pero l'altre dia vaig estar parlant amb una amiga que es maquinista de FGC i em va comentar que els hi han dit que sobra personal a l'empresa? per tant dubto que convoquin noves plaçes


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Dimecres 13/04/2011 14:45

Ja veig que la cosa no està massa bé, tan aquí com a una altre banda.
En fi, es qüestió d'anar provant constantment fins que d'aquí a "X" temps soni la campana! jejeje.

Que vagi bé,

Jordi.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 13/04/2011 15:03

Tingues en compte que després d'un període de contracció en ve un d'expansió.

jordi159 ha escrit:Ja veig que la cosa no està massa bé, tan aquí com a una altre banda.
En fi, es qüestió d'anar provant constantment fins que d'aquí a "X" temps soni la campana! jejeje.

Que vagi bé,

Jordi.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

ROBINETE
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: ROBINETE » Divendres 10/06/2011 21:04

hola,te hablo desde la experiencia porque soy maquinista de fgc.como dicen los compañeros tienen razon,la cosa no esta muy bien.todavia hay gente de una promocion de hace dos años a la espera de entrar.y los que han entrado lo han hecho con contrataciones del 30%.para cubrir bajas y excedencias por maternidad.ahora son malos tiempos para entrar y mas para maquinista pero segun he leido estas estudiando electricidad o comunicaciones.muchas veces salen plazas para talleres o if y quedan descubiertas.esa seria una opcion.pero claro si lo que quieres es llevar trenes...ten paciencia y a ver si con el tiempo se arregla un poquito el tema y empiezan a convocar otra vez.segun mis calculos en unos 5 o 6 años se jubilaran un monton de maquinistas y habra movimiento de plazas.pero con esto no te digo que alomejor convoquen antes.tu estudia que cuanto mas estudios tengas mas posibilidades.suerte.



jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Dijous 08/09/2011 16:08

Hola,
Muchas gracias por tu respuesta ROBINETE. Si, voy a seguir estudiando pero al mismo tiempo voy a luchar por lo que más me gusta!
Cueste lo que cueste.

En lo que dices de talleres, como mecánico o eléctrico..., miraré información al respeto para informarme un poco..., nunca se sabe. :)

Saludos.
Jordi.



Floquet
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Floquet » Dimecres 16/11/2011 22:30

Pregunta d'un ignorant i nou al fórum... :)

Per a conduir Metro de TMB o bé en FGC fà falta la mateixa llicència que a Renfe, si no recordo malament del tipus "B"? O es un altre llicencia a part?
Moltes gracies i ánims!



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 18/11/2011 10:49

Si ho tinc ben entès, no cal. FGC i Metro, com que tenen les seves pròpies xarxes, les gestionen com els sembla millor i habiliten el personal segons les seves pròpies normes. Però millor que ho confirmi algú.



jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Dilluns 28/11/2011 0:36

Hola, segons tinc entès jo, el carnet de conducció "B" no serveix per a FGC o metro (tot i que segurament es més complexe). Cada companyia té les seves normes, i es clar, els seus cursos. Al metro cada any s'hi fan uns cursos d'una o dues setmanes, a FGC no ho sé.

Jordi.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/11/2011 0:41

No és que cada companyia tingui les seves normes, sinó que les xarxes d'FGC i Metro no estan sotmeses a la Llei Ferroviària estatal, i per tant no és necessari obtenir la llicència per circular per aquestes xarxes.

El dia que FGC vulgui operar sobre la xarxa d'Adif, necessitarà gent amb llicència B.



ROBINETE
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: ROBINETE » Dilluns 28/11/2011 12:42

hola,no es necesario la licencia tipo B porque como bien dicen fgc no esta integrada en la red de interes general.aunque la empresa hace un tiempo envio a madrid a unos compañeros para sacarse el tipo b.supongo que para poder constituirse como operadora.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”