Línia de mercaderies entre TGN i Castellbisbal-Papiol-Mol

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Línia de mercaderies entre TGN i Castellbisbal-Papiol-Mol

Entrada Autor: JPlanas » Dilluns 31/10/2011 20:00

http://www.delcamp.cat/index.php?comman ... s_id=19464

A informació pública la línia de mercaderies entre TGN i Castellbisbal-Papiol-Mollet
La longitud del traçat serà de 6,1 km i potenciarà el transport de mercaderies amb l'ample internacional
Redacció - Tarragona - 31 d'octubre de 2011

El Ministeri de Foment, amb la seva publicació avui al BOE, ha sotmès a informació pública l'Estudi Informatiu de la connexió ferroviària per a trànsit de mercaderies entre l'àrea de Tarragona i la línia Castellbisbal- Papiol-Mollet Sant Fost, en el tram Martorell- Nus de Castellbisbal-El Papiol. Com a part integrant de l'estudi, s'inclou el preceptiu Estudi d'Impacte Ambiental, en què s'analitzen detalladament els impactes originats per l'actuació, proposant les corresponents mesures compensatòries i correctores. Aquesta actuació forma part del Corredor Mediterrani, inclòs a la Xarxa Transeuropea de Transport

En l'actualitat, la línia fèrria Sant Vicenç de Calders-Barcelona (per Vilafranca del Penedès) suporta un important trànsit ferroviari que és especialment intens en el tram situat entre Martorell i el nus de Castellbisbal, on coexisteixen circulacions de Rodalies i mercaderies.

A més, explica el Ministeri de Foment en una nota de premsa, en els pròxims anys es preveu que augmentin de manera important els trànsits de mercaderies com a conseqüència de les actuacions ferroviàries en marxa, així com de l'ampliació del Port de Barcelona.

En aquest sentit, l'objectiu del present Estudi Informatiu és dissenyar una línia de mercaderies que permeti independitzar ambdós tràfics (mercaderies i Rodalies).

La longitud de l'alternativa proposta és de 6,1 quilòmetres. A més, es reformen els nusos ferroviaris de Castellbisbal i d'accés a la factoria SEAT.

La nova línia de mercaderies començarà abans de l'estació actual de Martorell, en l'entorn del nus d'accés ferroviari a les instal·lacions de Seat. D'aquesta forma els ramals d'accés a aquesta factoria quedaran connectats a la mateixa, permetent la sortida de les mercaderies en ample internacional cap a la frontera francesa.

Amb aquest tram, s'inicia l'extensió de la implantació de l'ample internacional per a les mercaderies cap a Tarragona.

Durant el procés d'informació pública, anunciat avui en el Butlletí Oficial de l'Estat, l'Estudi Informatiu podrà ser examinat per les persones que ho desitgin, els quals podran formular observacions que hauran de versar sobre la concepció global del traçat en la mesura que afecti l'interès general.

Aquest Estudi Informatiu estarà exposat al públic en els locals de l'Àrea de Foment de la Subdelegació del Govern a Barcelona (Carrer de Bergara, 12, Barcelona), en els Ajuntaments de Sant Esteve Sesrovires, Martorell i Castellbisbal, així com a la Direcció General de Infraestructures Ferroviàries (Plaça dels Sagrats Cors, 7, Madrid).



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 31/10/2011 20:34

Si es fa d'aquesta forma tindrà com a coll d'ampolla el tram que ja actualment ho és que és entre Martorell i Castellbisbal, d'altra banda aquesta línia s'hauria de fer únicament per ample internacional deixant la línia actual per l'ample ibèric que s'hauria de considerar ja a extingir i d'aquesta manera ens evitaríem tenir el tercer carril amb tots els problemes i limitacions que això suposa.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”