Tren turístic Costa Brava

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Punt de mira desenfocat

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/07/2013 9:52

És a dir, que un simple reforç d'estiu amb denominació de "tinto de verano" s'ha anunciat a bombo i platerets, mentre l'autèntic tren turístic, el que realment té valor afegit com a tren històric, ha passat gairebé desapercebut?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 23/07/2013 11:50

¿Por qué sale en la foto con una locomotora diésel? Caray, tenemos dos miserables trenes turísticos y no hay locomotoras de vapor ni para esos?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/07/2013 12:53

alf_ ha escrit:¿Por qué sale en la foto con una locomotora diésel? Caray, tenemos dos miserables trenes turísticos y no hay locomotoras de vapor ni para esos?
Todas las locomotoras de vapor están para reparar y no hay presupuesto, así de triste es...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 23/07/2013 13:00

alf_ ha escrit:¿Por qué sale en la foto con una locomotora diésel? Caray, tenemos dos miserables trenes turísticos y no hay locomotoras de vapor ni para esos?
Porqué si lees un poquitín más arriba verás que el viaje inaugural se hará con locomotora diésel (lo que da que suponer que siempre se hará igual). Desconozco el motivo por el cual no se hará con vapor.

Edito: segons la web, la locomotora titular del tren "normalment" serà una de vapor. Es donarà més info dels serveis passat el 28-jul.


Salutacions,

Oriol

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimarts 23/07/2013 13:55

Més enllà de la màquina Diésel, voldria que us fixessiu que aquest tren és el mateix que fa cosa d'un mes va inaugurar el servei a Alcalá de Henares. Per tant, dubto que això sigui la inauguració del Tren Turístic . Més aviat és l'únic material que té la companyia explotadora, que el porten a passejar de tant en tant.
Tant de bo això sortís bé i tinguéssim un tren turístic de la CGFT o de qui sigui, però molt em temo que la cosa va per llarg...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 24/07/2013 8:23

El Punt/Avui, 24 de juliol de 2013 ha escrit: Un tren antic unirà Figueres i Portbou
El comboi turístic Costa Brava farà el viatge inaugural diumenge, dia 28, i ja es poden adquirir els bitllets
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 24/07/2013 9:39

genissimon ha escrit:
El Punt/Avui, 24 de juliol de 2013 ha escrit: Un tren antic unirà Figueres i Portbou
Gerro d'aigua tèbia al canto: el tren es farà amb tracció dièsel i amb la composició que la CGFT passeja per tot arreu, la qual jo qualificaria de... inqualificable o, essent benèvols, eclèctica. Serà això però sense la vaporosa:

Imatge



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 29/07/2013 12:56

Diari de Girona, 29 de juliol de 2013 ha escrit: Un viatge amb destinació al passat
El Tren Turístic Costa Brava unirà a l'agost les estacions de Figueres i Portbou amb un comboi històric de principis del segle XX
[...]
L'aventura d'aquest ferrocarril històric-cultural que unirà Figueres i Portbou els dies 15, 16, 17 i 18 d'agost, havia començat gairebé una hora abans a l'andana de l'estació de la capital de l'Alt Empordà.
[...]
El Punt/Avui, 29 de juliol de 2013 ha escrit: Molts “tronats” pel tren i algun turista
El tren turístic Costa Brava, format per vehicles antics, fa el trajecte inaugural enmig de curiosos i sobretot aficionats del ferrocarril
Els més veterans recorden els combois de la seva infància
[...]
L'única decepció per a alguns: no hi havia la màquina de vapor, sinó una dièsel, també antiga. I de seguida, l'explicació dels experts en el tema (la majoria): Adif no ha donat permís per usar-la en dies de risc d'incendi.
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Zritiax
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Zritiax » Divendres 09/08/2013 17:15

Hola a tots:

Permitiu que em presenti amb aquest missatge, on vull aclarir alguns malentesos respecte al tren històric, que res té a veure amb el Sunrail (el qual penso no és més que un producte creat per fastidiar la posada en marxa de l'autèntic tren turístic).
WMD626 ha escrit:Bé, en el link adjunt trobareu algunes novetats de com està el tema del "Tren Turístic" que havia d'anar per la Costa Brava. La "Sharp Stewart" ha de ser la locomotora titular d'aquest tren turístic entre Madrid Charmartín i Alcalá de Henares (una miqueta lluny de l'Empordà, no us sembla?) :)



http://www.cehfe.es/paginas/viaje.inaugural.htm
A aquest link jo només veig l'anunci de la presentació de la composició que s'ha restaurat i que farà el Tren Turístic que ens ocupa, de la qual efectivament la titular serà la Sharp & Stewart. Cap cosa de tren turístic entre Madrid i Alcalá de Henares, com dónes a entendre.
WMD626 ha escrit:Més enllà de la màquina Diésel, voldria que us fixessiu que aquest tren és el mateix que fa cosa d'un mes va inaugurar el servei a Alcalá de Henares. Per tant, dubto que això sigui la inauguració del Tren Turístic . Més aviat és l'únic material que té la companyia explotadora, que el porten a passejar de tant en tant.
Tant de bo això sortís bé i tinguéssim un tren turístic de la CGFT o de qui sigui, però molt em temo que la cosa va per llarg...
Com ja he dit, no hi existeix cap servei a Alcalá de Henares.

Els propers dies 15, 16, 17 i 18 seran els dies de circulació del Tren Turístic "Costa Brava" tal com s'ha anunciat a la web del tren (http://www.ttcostabrava.net/), així com als Facebooks també del tren i del C.E.H.F.E. També apareix a alguna de les nóticies enllaçades en aquest fil.

Els preus són de 26€ en tercera classe i 38€, al cotxe-saló, jo crec que bastant adecuats.
wefer ha escrit:
genissimon ha escrit:
El Punt/Avui, 24 de juliol de 2013 ha escrit: Un tren antic unirà Figueres i Portbou
Gerro d'aigua tèbia al canto: el tren es farà amb tracció dièsel i amb la composició que la CGFT passeja per tot arreu, la qual jo qualificaria de... inqualificable o, essent benèvols, eclèctica. Serà això però sense la vaporosa:

Imatge
No entenc això de "la composició que la CGFT passeja per tot arreu". Que jo sàpiga, de moment no ha fet més que la seva presentació pública entre Madrid i Alcalá de Henares, i el viatge de inauguració del TT Costa Brava, que anirà seguida de quatre circulacions pel moment...
genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 29 de juliol de 2013 ha escrit: Un viatge amb destinació al passat
El Tren Turístic Costa Brava unirà a l'agost les estacions de Figueres i Portbou amb un comboi històric de principis del segle XX
[...]
L'aventura d'aquest ferrocarril històric-cultural que unirà Figueres i Portbou els dies 15, 16, 17 i 18 d'agost, havia començat gairebé una hora abans a l'andana de l'estació de la capital de l'Alt Empordà.
[...]
El Punt/Avui, 29 de juliol de 2013 ha escrit: Molts “tronats” pel tren i algun turista
El tren turístic Costa Brava, format per vehicles antics, fa el trajecte inaugural enmig de curiosos i sobretot aficionats del ferrocarril
Els més veterans recorden els combois de la seva infància
[...]
L'única decepció per a alguns: no hi havia la màquina de vapor, sinó una dièsel, també antiga. I de seguida, l'explicació dels experts en el tema (la majoria): Adif no ha donat permís per usar-la en dies de risc d'incendi.
[...]
Doncs és certa l'explicació aquesta de què la locomotora de vapor no va circular, ni circularà la setmana pròxima. No obstant, a la web s'indica el següent:
No es descarta la programació de noves circulacions, ja sigui amb el mateix material o d’altre, dins la campanya d’estiu o posteriorment. Aquestes serien anunciades amb la deguda antelació.
Potser la intenció sigui la de fer algun viatge amb vapor quan finalitzi la temporada de riscos per incendi.

Espero que aneu a algun dels viatges si teniu oportunitat per donar suport a aquest tren, pel moment únic a tota Espanya, que crec se'l mereix i serà imprescindible per assegurar la seva continuïtat.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 09/08/2013 18:04

metring ha escrit:
alf_ ha escrit:¿Por qué sale en la foto con una locomotora diésel? Caray, tenemos dos miserables trenes turísticos y no hay locomotoras de vapor ni para esos?
Todas las locomotoras de vapor están para reparar y no hay presupuesto, así de triste es...
Metring, cal dir que la locomotora a vapor 140-2054 RENFE, de B&W, ha estat traslladada a Catalunya per si realitza servei amb el tren històric! Es troba en perfecte estat de marxa. I la locomotora que haurà de ser titular de la composició, la MZA 178 (Sharp & Stewart), a la qual li deuen restar operacions de poca transcendència per poder-ho estar, com es va demostrar a les jornades de portes obertes d'ARMF fa poc més d'un any.
Guigui ha escrit:Atenció: estem barrejant dues coses. D'una banda, el tren turístic (un servei normal disfressat de qui sap què); de l'altra, el tren històric del que es parla als darrers missatges.
Tenen molta més relació del que sembla. Com bé diu en Zritiax, segurament el "Sunrail" haurà estat un producte creat per "fastidiar" la posada en marxa d'aquest tren històric, planificat molt temps abans que el producte citat, també serveix com a contestació al teu missatge anterior: És a dir, que un simple reforç d'estiu amb denominació de "tinto de verano" s'ha anunciat a bombo i platerets, mentre l'autèntic tren turístic, el que realment té valor afegit com a tren històric, ha passat gairebé desapercebut?. De totes maneres, jo suggeriria que se separessin els temes!
wefer ha escrit:Gerro d'aigua tèbia al canto: el tren es farà amb tracció dièsel i amb la composició que la CGFT passeja per tot arreu, la qual jo qualificaria de... inqualificable o, essent benèvols, eclèctica. Serà això però sense la vaporosa:
Doncs és de les composicions més històriques, sinó la que més, que ha circulat per Espanya als darrers temps. Material primorosament restaurat en el cas dels cotxes de passatgers, més que centenaris, i sense mecanismes com el tancament de les finestres o aire acondicionat dels MZA "Costa" del Museu de Madrid.

Subscric les paraules d'en Zritiax.
Salutacions.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 11/08/2013 23:50

Benvolgut Zritiax,

Vagi per endavant que dono tot el meu suport a qualsevol iniciativa destinada a establir un tren històric. Però respecte dels comentaris que fas sobre les meves paraules, et voldria fer un parell de consideracions.

En primer lloc, pel que dius hem d'entendre que el tren presentat a Alcalá de Henares ha de ser el mateix de Portbou. Molt bé: si és així, per què la notícia del CEHFE no fa cap esment de Portbou, ni de Figueres ni del Tren Turístic Costa Brava?

En segon lloc, poses molt èmfasi en distingir entre la que anomenes "presentació" d'Alcalá de Henares i el tren turístic Costa Brava, tot considerant que a Alcalá només va funcionar un dia i en canvi, el Costa Brava en funcionarà quatre. Perdona, però per a mi només es pot parlar de tren turístic o històric quan hi hagi una mínima garantía de regularitat (i això és, com a tots els ferrocarrils històrics/turístics europeus, funcionar d'abril a octubre cada dia, o almenys els festius). I de moment, aquesta garantia no hi és, segons la pròpia informació que ens dónes.

Pel que fa al material, és evident que els cotxes de la composició tenen tots ells un valor històric enorme, cadascun d'ells per separat . Però posats conjuntament, i més darrera d'una locomotora diésel, la sensació és de poti-poti, i confirma el que dèiem abans : és un tren de demostració amb material històric de procedència diversa, que pot circular igualment per Figueres, per Granada , per Bilbao o per Orense. Un tren acceptable com a primera "presentació en societat", però que revela que encara no es disposa de prou material.

I per acabar, recordar que aquest país és molt petit i qui més qui menys hem pogut conèixer la trajectòria del CEHFE i la CGFT, amb grans projectes que han acabat en el no-res o en conflictes amb ajuntaments i altres institucions. Per tant, si bé aquesta proposta de la Costa Brava em sembla molt ben pensada (si s'acaba consolidant amb la locomotora de vapor i una composició estable),em perdonareu que sigui una mica escèptic al respecte. Ara bé, tant de bo m'equivoqui i puguem veure la Sharp Stewart remolcant una composició històrica per l'Empordà!!!


Salutacions cordials



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 12/08/2013 1:52

WMD626 ha escrit:En segon lloc, poses molt èmfasi en distingir entre la que anomenes "presentació" d'Alcalá de Henares i el tren turístic Costa Brava, tot considerant que a Alcalá només va funcionar un dia i en canvi, el Costa Brava en funcionarà quatre. Perdona, però per a mi només es pot parlar de tren turístic o històric quan hi hagi una mínima garantía de regularitat (i això és, com a tots els ferrocarrils històrics/turístics europeus, funcionar d'abril a octubre cada dia, o almenys els festius). I de moment, aquesta garantia no hi és, segons la pròpia informació que ens dónes.
Doncs l'explicació és molt senzilla: De primer viatge a Alcalà d'Henares només en va haver un, i fou degut a què era la presentació en societat de la restaurada composició històrica. No entenc això de "garantia de regularitat", quan, a més, el que cita vostè respecte els exemples europeus és mentida! Nombroses agrupacions europees (i espanyoles també, no oblidem l'exemple proper del tren turístic "El Canfranero", de naturalesa semblant) esmenten com a "Tren turístic" un tren amb una regularitat prou semblant a la d'aquest projecte, i en la qüestió de l'eixamplament de dates, com comprendrà, a efectes logístics, d'aquesta manera resulta molt més eficient per dues qüestions, la primera és que és la primera vegada que es realitza aquest servei històric (i, com especifica al seu lloc web, hi haurà un període inicial en què s'estudiarà la seva viabilitat: http://www.ttcostabrava.net/t-t-costa-brava-cat ), i dues, el trasllat del material històric es realitza en 2 jornades úniques i el seu emmagatzematge/manteniment entre circulacions resulta més pràctic.
WMD626 ha escrit:Pel que fa al material, és evident que els cotxes de la composició tenen tots ells un valor històric enorme, cadascun d'ells per separat . Però posats conjuntament, i més darrera d'una locomotora diésel, la sensació és de poti-poti, i confirma el que dèiem abans : és un tren de demostració amb material històric de procedència diversa, que pot circular igualment per Figueres, per Granada , per Bilbao o per Orense. Un tren acceptable com a primera "presentació en societat", però que revela que encara no es disposa de prou material.
La màquina de vapor ha estat prevista des d'un primer moment, que no s'hagi pogut posar en circulació és degut a tercers (perill d'incendis), i com ja s'especifica a la pàgina web, no es descarten més circulacions allunyades de les dates previstes, on fora de perills, es podria posar en circulació el vapor. I en quant a la disponibilitat de més material, existeix, en procés de restauració. I, com se sap, això costa calers i temps. No és l'únic projecte en què CEHFE/CGFT està treballant fort, fa pocs dies es va desplaçar a Monforte de Lemos una composició militar històrica també restaurada. Apart d'aquesta composició històrica amb rigor i dels "Costa" de la FFE (històrics conservats sense excessiu rigor), quantes iniciatives estatals més existeixen amb material circulant d'aquesta naturalesa?
WMD626 ha escrit:I per acabar, recordar que aquest país és molt petit i qui més qui menys hem pogut conèixer la trajectòria del CEHFE i la CGFT, amb grans projectes que han acabat en el no-res o en conflictes amb ajuntaments i altres institucions.
Sobre aquesta causa, li recomano que es llegeixi els apartats següents: http://www.cgft.net/paginas/actuaciones.htm i http://cehfe.es/paginas/reordenacion.proyectos.htm , aquí trobarà la seva resposta.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 12/08/2013 3:06

Ganz ha escrit:
WMD626 ha escrit:I per acabar, recordar que aquest país és molt petit i qui més qui menys hem pogut conèixer la trajectòria del CEHFE i la CGFT, amb grans projectes que han acabat en el no-res o en conflictes amb ajuntaments i altres institucions.
Sobre aquesta causa, li recomano que es llegeixi els apartats següents: http://www.cgft.net/paginas/actuaciones.htm i http://cehfe.es/paginas/reordenacion.proyectos.htm , aquí trobarà la seva resposta.
CEHFE i CGFT poden donar les culpes als altres de que els projectes fracassin, però és molt curiós que absolutament cap projecte acabi tirant endavant. Si tants problemes tenen, també podrien cercar ajuda dins del món de l'afició al ferrocarril, en comptes de nedar al marge. Segurament no podrien ajudar amb diners, però sí amb contactes i treball.
A més, la procedència tèrbola d'alguns membres d'aquestes dues organitzacions tampoc ajuda a tenir-hi gaire confiança.

Tot i així tindran el meu suport per qualsevol iniciativa que representi, de veritat, recuperar la història ferroviària.



Zritiax
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Zritiax » Dilluns 12/08/2013 17:12

WMD626 ha escrit:En primer lloc, pel que dius hem d'entendre que el tren presentat a Alcalá de Henares ha de ser el mateix de Portbou. Molt bé: si és així, per què la notícia del CEHFE no fa cap esment de Portbou, ni de Figueres ni del Tren Turístic Costa Brava?
Sincerament, ho desconec, però no veig per què haurien de fer-ho, doncs és, per dir-lo d'alguna forma, la "composició institucional" del C.E.H.F.E., de la qual el viatge a Alcalá era la seva presentació pública, no res més, ja que pel moment evidentment no disposen d'una altra, i per tant la mouran a on sigui convenient quan sigui convenient. És que no poden fer això?

D'una altra banda, a la web del Tren Turístic deixen clar que aquesta composició està de forma temporal a aquest servei:
Els cotxes de passatgers que han estat assignats al servei del Tren Turístic “Costa Brava” són típics cotxes de dos eixos, de 3ª classe i amb plataformes obertes en els extrems. Compta cadascun amb 50 places ordinàries. L’interior del vehicle és recorregut d’extrem a extrem per un passadís central que dóna accés als seients situats a banda i banda del mateix.

Tots aquests cotxes van pertànyer a la Companyia dels Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i a Alacant (titular, en el seu moment, de la línia Barcelona-Portbou, igual que de tota la denominada Xarxa Catalana).

Aquest tipus de vehicles, de caixa de fusta, van oferir un resultat excepcional. Van ser utilitzats per fer front als citats serveis de rodalies en el conjunt de la Xarxa Catalana i van estar en actiu durant diverses dècades. Concretament, fins a la dècada de 1960.

Tots ells havien estat construïts a l’entorn de 1910 per la casa La Brugeoise, de Bruixes (Bèlgica), i van ser sempre molt ben acollits donada la facilitat d’accés a través de les plataformes obertes dels extrems. Tal circumstància, en aquest cas, resulta molt adequada donada la naturalesa turística del servei previst.

Aquestes tasques de restauració es troben totalment concloses en uns casos i en avançat estat en d’altres. Per aquest motiu, durant els primers temps del servei prestat pel Tren Turístic “Costa Brava” seran emprats en la composició algun altre cotxe de viatgers de manera transitòria.
WMD626 ha escrit:En segon lloc, poses molt èmfasi en distingir entre la que anomenes "presentació" d'Alcalá de Henares i el tren turístic Costa Brava, tot considerant que a Alcalá només va funcionar un dia i en canvi, el Costa Brava en funcionarà quatre. Perdona, però per a mi només es pot parlar de tren turístic o històric quan hi hagi una mínima garantía de regularitat (i això és, com a tots els ferrocarrils històrics/turístics europeus, funcionar d'abril a octubre cada dia, o almenys els festius). I de moment, aquesta garantia no hi és, segons la pròpia informació que ens dónes.
No tinc res a dir més que el dit per en Ganz. Però no es pot pretendre que amb el poc de temps que s'ha anunciat tot, es faci una quantitat de viatges elevada per la primera temporada del servei. Crec jo.
WMD626 ha escrit:Pel que fa al material, és evident que els cotxes de la composició tenen tots ells un valor històric enorme, cadascun d'ells per separat . Però posats conjuntament, i més darrera d'una locomotora diésel, la sensació és de poti-poti, i confirma el que dèiem abans : és un tren de demostració amb material històric de procedència diversa, que pot circular igualment per Figueres, per Granada , per Bilbao o per Orense. Un tren acceptable com a primera "presentació en societat", però que revela que encara no es disposa de prou material.
Res que objectar. Respecte a la manca pel moment de material i la diversa procedència del d'aquesta pintoresca composició, hem de tindre en compte que dos dels vehicles (precisamente els dos cotxes de tercera) han estat cedits pel Museu del Ferrocarril de Madrid, el que penso que sense cap dubte ha condicionat el resultat (perquè probablement amb la cessió vingui imposada la seva immediata restauració). Crec que hauriem de estar agraïts de què sigui així, perquè, sobretot en el cas de l'antic LBA, l'estat i situació prèvia al seu rescat pel C.E.H.F.E. era deplorable.
WMD626 ha escrit:I per acabar, recordar que aquest país és molt petit i qui més qui menys hem pogut conèixer la trajectòria del CEHFE i la CGFT, amb grans projectes que han acabat en el no-res o en conflictes amb ajuntaments i altres institucions. Per tant, si bé aquesta proposta de la Costa Brava em sembla molt ben pensada (si s'acaba consolidant amb la locomotora de vapor i una composició estable),em perdonareu que sigui una mica escèptic al respecte. Ara bé, tant de bo m'equivoqui i puguem veure la Sharp Stewart remolcant una composició històrica per l'Empordà!!!
Jo estic segur que així serà. Sense financiació, no es pot fer res, com molta gent pretén. El C.E.H.F.E., si ho analitzes bé, durant tots aquestos anys ha estat adquirint molt de material (la majoria del qual, sense la intervenció d'aquesta entitat, possiblement hauria ja desaparegut o poc li faltaria), i és normal que arribi un moment en què no es pugui assumir tot, menys en projectes on institucions públiques s'havien compromès a aportar i després han deixat a soles a aquesta gent.
wefer ha escrit:CEHFE i CGFT poden donar les culpes als altres de que els projectes fracassin, però és molt curiós que absolutament cap projecte acabi tirant endavant.
Això de què absolutament cap projecte acaba tirant endavant no és cert. O què ocurreix amb el d'aquest fil? Que no és veritat que vaja a circular aquesta setmana? Pareix que hi ha gent que encara no se'l termina de creure, però és real!
wefer ha escrit:Si tants problemes tenen, també podrien cercar ajuda dins del món de l'afició al ferrocarril, en comptes de nedar al marge. Segurament no podrien ajudar amb diners, però sí amb contactes i treball.
No crec que vulguin nedar al marge com dius; més bé al contrari, però si precisament l'afició reacciona atacant i menyspreant el treball, veig normal que terminin repudiant-la. Però tant jo com altra gent, pel que he pogut contrastar, que en alguna ocasió ens hem dirigit per fer alguna consulta o conèixer la situació d'algun projecte o restauració, hem sigut atesos de forma encomiable.

Salutacions.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimarts 13/08/2013 22:24

Reprenent el fil i per sintetitzar:

Si ens mirem els missatges que vaig enviar i la darrera resposta d'en Zritiax, la diferència no és tanta com sembla. El Tren Turístic de la Costa Brava és, ara mateix, una prova pilot, per a la qual s'ha fet servir una composició que CEHFE fa servir com a tarja de presentació. Si això té èxit, es posarà en marxa de forma definitiva, llavors sí, com a tren turístic/històric. En el missatge d'en Ganz se'm parla del Canfranero i se m'acusa de mentir... Doncs bé, he entrat a la web del Canfranero i allà queda ben clar que s'ha posat en marxa uns dies d'aquest mes com a prova pilot, i llavors es veurà si s'implanta com a tren turístic. El que vaig dir jo, és que per a parlar de "tren turístic" ha d'haver un servei regular i més o menys consolidat. No és aquest el cas del Canfranero, almenys fins al dia que comenci a funcionar com ho fan el Transcantábrico o el El Andalus. Per tant, em reafirmo en el que vaig escriure al seu dia. I en aquest sentit, crec que es presta a confusió la presentació del Tren Turístic de la Costa Brava com un projecte ja fet (i no una mera prova), més tenint en compte que així es va acordar amb les institucions de la zona. També confón que es parli que la 178 serà la "locomotora titular" del tren de presentació del CEHFE, quan en principi enteníem que havia de ser en tot cas per al tren de la Costa Brava.

I aquesta és la meva crítica. Per la resta, reitero el meu suport a qualsevol projecte que impliqui recuperar el patrimoni ferroviari, que en aquest moment n'hi ha uns quants en marxa, com els de Móra d'Ebre, Lleida, Utrillas o el Delta de l'Ebre, entre d'altres, i, és clar, el del CEHFE.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/08/2013 2:16

Per evitar barrejar dos temes ben separats l'un de l'altre, els missatges corresponents al Sunrail han sigut separats en un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=13194


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 07/09/2013 17:09

Hi ha novetats sobre el futur tren turistic Ripoll-Puigcerdà?
Sincerament, crec que és una línia turística amb un potencial brutal, paisatge d'alta muntanya impressionant, estacions, ponts i túnels centenaris i únics, com per exemple, el túnel del cargol. Enllç amb el cremallera de Núria i tren groc, en fi, no sé a què esperem.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 07/09/2013 21:44

D'una banda, no hi ha notícies. De l'altra, hi ha fils més apropiats per a aquest tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Diumenge 07/09/2014 22:57

Un any després aquest tren turístic Costa Brava suposo que ha quedat al calaix d'algun despatxo, oi?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 12/09/2014 1:01

César ha escrit:Un any després aquest tren turístic Costa Brava suposo que ha quedat al calaix d'algun despatxo, oi?
De moment, no se sap res al respecte, malauradament.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”