Figueres-Vilafant: després de l'AVE directe, què?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Figueres-Vilafant: després de l'AVE directe, què?

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/03/2013 0:22

Obro fil per fer una reflexió sobre què pot passar amb aquesta estació, un cop l'AVE-TGV sigui directe a París. Té sentit que continui oberta? Se sap si la desmantellaran?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 18/03/2013 0:24

Serà l'estació d'AV de Figueres no? Suposo que continuarà sent la terminal dels AVANT Bcn-Girona-Figueres, apart de parada d'alguns AVE com a mínim, no creieu?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 18/03/2013 10:34

Segons un borrador de Elipsos el TGV a Paris s'atura a Girona i Figueres com els que van direcció Marsella i Toulouse,ho veurem a finals d'Abril...........



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 18/03/2013 11:29

Figueres Vilafant seguira sent el final del servei Avant Sants - Girona - Figueres. L'unic que esta per veure es com s'explota el servei: material propi (104, 114 o 121), AVE s103, s100 o inclus amb TGVs, o una barreja de material).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/03/2013 11:58

davida ha escrit:Figueres Vilafant seguira sent el final del servei Avant Sants - Girona - Figueres. L'unic que esta per veure es com s'explota el servei: material propi (104, 114 o 121), AVE s103, s100 o inclus amb TGVs, o una barreja de material).
Mentre no tanquin la de Figueres ciutat, com tenien previst en un principi i deixin aquesta, que queda en mig d'enlloc...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/03/2013 16:21

metring ha escrit:Obro fil per fer una reflexió sobre què pot passar amb aquesta estació, un cop l'AVE-TGV sigui directe a París. Té sentit que continui oberta? Se sap si la desmantellaran?
No puc entendre la mania que teniu alguns foraires barcelonins amb voler tancar una infrastructura perquè n´obrin una de nova.
Com si s´hagués de compensar ves a saber què.

Igual que els que dèien que quan obrís Sagrera-Meridiana s´hauria de tancar Sant Andreu Arenal, o que quan s´obrís Virrei Amat L4 s´hauria d´anul.lar el transbord L4-L5 de Maragall. Incomprensible.

Seguint el mateix raonament, quan per Sant Joan obri la LAV Albacete-Alacant, hauriem de tancar la LAV Madrid-Saragossa-Barcelona perquè n´han fet una de nova??? :nono :boig

Editat per administració.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 18/03/2013 16:44, en total s’ha editat 4 vegades.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/03/2013 16:33

Més aviat, la de Figueres-Vilafant és la que té més futur assegurat, doncs la idea és fer-hi passar la línia convencional de Portbou per allà, tot i que ara no es faci. Tot i que tingui poc ús, hi ha turistes a Figueres i la Costa Brava Nord que la faran servir, a més de ser estació 'fronterera'.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/03/2013 16:38

victorcasta ha escrit:Més aviat, la de Figueres-Vilafant és la que té més futur assegurat, doncs la idea és fer-hi passar la línia convencional de Portbou per allà, tot i que ara no es faci.
Ni ara, ni en dècades.
Tot i que tingui poc ús, hi ha turistes a Figueres i la Costa Brava Nord que la faran servir, a més de ser estació 'fronterera'.
Només amb els turistes francesos del Museu Dalí, quasi que ja es justifica l´estació.
Per no parlar dels passatgers que vagin a Roses, Empuriabrava, Cadaqués, Llançà o L´Escala i que vinguin en TGV (o en AVE).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/03/2013 16:57

437.001 ha escrit:
metring ha escrit:Obro fil per fer una reflexió sobre què pot passar amb aquesta estació, un cop l'AVE-TGV sigui directe a París. Té sentit que continui oberta? Se sap si la desmantellaran?
No puc entendre la mania que teniu alguns foraires barcelonins amb voler tancar una infrastructura perquè n´obrin una de nova.
Com si s´hagués de compensar ves a saber què.

Igual que els que dèien que quan obrís Sagrera-Meridiana s´hauria de tancar Sant Andreu Arenal, o que quan s´obrís Virrei Amat L4 s´hauria d´anul.lar el transbord L4-L5 de Maragall. Incomprensible.

Seguint el mateix raonament, quan per Sant Joan obri la LAV Albacete-Alacant, hauriem de tancar la LAV Madrid-Saragossa-Barcelona perquè n´han fet una de nova??? :nono :boig

Editat per administració.
Aquí NINGÚ ha afirmat que una estació s'ha de tancar o no, sinó QUE DEMANEM LA VOSTRA OPINIÓ, sense faltar el respecte i demanem argumentacions, sigui l'opinió que sigui, i si algú no ho interpreta així...Em sembla que ho deixem ben clar.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/03/2013 17:10

437.001 ha escrit:
victorcasta ha escrit:Més aviat, la de Figueres-Vilafant és la que té més futur assegurat, doncs la idea és fer-hi passar la línia convencional de Portbou per allà, tot i que ara no es faci.
Ni ara, ni en dècades.
Jo crec que sí. Que tard o més tard s'acabarà fent.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 18/03/2013 17:12

Figueres Vilafant ha transportat 60.000 passatger en 2 mesos (Avant 47.500 bcn + 5.500 Avant Girona + 7.500 AVE Madrid)
La vanguardia

Aixó serien un 360.000 anuals, mes que la meitat de les capitals de provincia d'España.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 18/03/2013 18:10

La situació ideal seria, en comptes d'haver fet Figueres-Vilafant, haver construit una variant en ample normal que entrés a l'estació de Figueres-centre, igual que passa a Lleida o a Saragossa. Però tal com estan les coses, l'estació de Figueres-Vilafant té molta utilitat. Al fi i a la cap, tampoc és una "estació remolatxa" (com diuen els francesos) enmig del camp sinó que està al límit urbanitzat de Figueres. Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 19/03/2013 2:48

metring ha escrit:Aquí NINGÚ ha afirmat que una estació s'ha de tancar o no, sinó QUE DEMANEM LA VOSTRA OPINIÓ, sense faltar el respecte i demanem argumentacions, sigui l'opinió que sigui, i si algú no ho interpreta així...Em sembla que ho deixem ben clar.
No entenc que es crei un fil només per això, i menys que el crei un moderador.

Envio missatge privat de resposta.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 19/03/2013 11:05

Sagrerenc ha escrit:La situació ideal seria, en comptes d'haver fet Figueres-Vilafant, haver construit una variant en ample normal que entrés a l'estació de Figueres-centre, igual que passa a Lleida o a Saragossa. Però tal com estan les coses, l'estació de Figueres-Vilafant té molta utilitat. Al fi i a la cap, tampoc és una "estació remolatxa" (com diuen els francesos) enmig del camp sinó que està al límit urbanitzat de Figueres. Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
Estoy muy de acuerdo. Creo que lo ideal será mantener las dos estaciones por ahora, Vilafant para AV y Centre para el tren convencional. Si algun día se prevee cerrar Vilafant (cerrar Figueres Centre me parecería una aberración) habrá de ser porque se prevea que pase por el centro la LAV, pero eso seguramente implicará un soterramiento, y ese tipo de actuaciones no las veremos en mucho tiempo.
Algo que vería muy útil, en cambio, es hacer algo similar como lo que se proponía con el TramCamp para la estación de Camp de Tarragona, que sería dotar a Figueres de un carril bus o tranvía que haga el recorrido entre las dos estaciones, de paso atravesando todo el centro. No sé hasta qué punto se haya implementado ya ésto, lo lógico me parecería que alguna línea de bus urbano ya exista que pase por las dos estaciones. De esta forma Vilafant sería más accesible desde el centro, a la vez que permitiría trasbordos Figueres Centre - Vilafant por medio de este transporte, que idealmente sólo implicaría unos 15 minutos de recorrido. Esto le facilitaría coger el AVE o TGV a todas las poblaciones a lo largo de la línea convencional que tengan a Figueres como enlace LAV más cercano (sobre todo dirección norte hasta Portbou, ya que desde el sur pueden existir enlaces a Vilafant desde la línea convencional, desde el norte o no se puede o no hay interés, por tanto el transporte urbano en Figueres podría ayudar a completar ese enlace de forma eficiente.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 19/03/2013 13:16

alf_ ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:La situació ideal seria, en comptes d'haver fet Figueres-Vilafant, haver construit una variant en ample normal que entrés a l'estació de Figueres-centre, igual que passa a Lleida o a Saragossa. Però tal com estan les coses, l'estació de Figueres-Vilafant té molta utilitat. Al fi i a la cap, tampoc és una "estació remolatxa" (com diuen els francesos) enmig del camp sinó que està al límit urbanitzat de Figueres. Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
Estoy muy de acuerdo. Creo que lo ideal será mantener las dos estaciones por ahora, Vilafant para AV y Centre para el tren convencional. Si algun día se prevee cerrar Vilafant (cerrar Figueres Centre me parecería una aberración) habrá de ser porque se prevea que pase por el centro la LAV, pero eso seguramente implicará un soterramiento, y ese tipo de actuaciones no las veremos en mucho tiempo.
Algo que vería muy útil, en cambio, es hacer algo similar como lo que se proponía con el TramCamp para la estación de Camp de Tarragona, que sería dotar a Figueres de un carril bus o tranvía que haga el recorrido entre las dos estaciones, de paso atravesando todo el centro. No sé hasta qué punto se haya implementado ya ésto, lo lógico me parecería que alguna línea de bus urbano ya exista que pase por las dos estaciones. De esta forma Vilafant sería más accesible desde el centro, a la vez que permitiría trasbordos Figueres Centre - Vilafant por medio de este transporte, que idealmente sólo implicaría unos 15 minutos de recorrido. Esto le facilitaría coger el AVE o TGV a todas las poblaciones a lo largo de la línea convencional que tengan a Figueres como enlace LAV más cercano (sobre todo dirección norte hasta Portbou, ya que desde el sur pueden existir enlaces a Vilafant desde la línea convencional, desde el norte o no se puede o no hay interés, por tanto el transporte urbano en Figueres podría ayudar a completar ese enlace de forma eficiente.
Esa linea de autobús existe(la cogí hace un mes y medio) esta combinado con las salidas y llegadas tanto de Madrid-Barcelona y Paris y te acerca al centro y la estación de autobuses,que esta a unos 50 metros de la estación de Renfe de ancho iberico.......



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 19/03/2013 18:18

Una estació per RENFE i una per AVE....quin problema hi ha amb això?
Que son autoexcluients?
Que no poden existir ambdues quan ofereixen diferents serveis?

Cal tant soroll?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/03/2013 18:28

A qualsevol país normal, s'hauria aprofitat l'estació existent per a fer-hi arribar l'LAV. Ni que sigui en nom de la intermodalitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 19/03/2013 19:59

Guigui ha escrit:A qualsevol país normal, s'hauria aprofitat l'estació existent per a fer-hi arribar l'LAV. Ni que sigui en nom de la intermodalitat.
Pero aquí puede haber el problema de falta de espacio para una nueva línea que atraviese la ciudad, si no hay sitio para ampliar a una o dos vías de LAV. ¿O son ahora los trenes de alta velocidad compatibles con 1500V cd? En ese caso ya solo por no tirar el dinero en una estación que no hace falta, se pone tercer carril en la travesía por la ciudad y arreando, y si eso un bypass. En realidad la unica justificación de estas dos estaciones paralelas en una ciudad del tamaño de Figueres sería la imposibilidad de aprovechar la existente, ya sea porque hay mucho tráfico o por incompatibilidad (eléctrica, por ejemplo). Idem Girona, aunque aquí sí se comprende porque la estación actual ya tiene bastante tráfico, y además la estación de AVE está en el mismo sitio, sólo que bajo tierra.
carles10000 ha escrit: Esa linea de autobús existe(la cogí hace un mes y medio) esta combinado con las salidas y llegadas tanto de Madrid-Barcelona y Paris y te acerca al centro y la estación de autobuses,que esta a unos 50 metros de la estación de Renfe de ancho iberico.......
Tomo nota, no estaba seguro de esto.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 19/03/2013 20:17

alf_ ha escrit:Idem Girona, aunque aquí sí se comprende porque la estación actual ya tiene bastante tráfico, y además la estación de AVE está en el mismo sitio, sólo que bajo tierra.
L'estació de Nîmes, també situada en viaducte, té el doble de trànsit que Girona i no ha calgut fer un caríssim túnel soterrani, gràcies a la compatibilitat elèctrica i d'ample entre els TGV i la xarxa convencional.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 19/03/2013 21:22

Sagrerenc ha escrit:Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
No critico l'estaficó de figueres-Vilafant, però presissament els exemples que cites no són bons. Viladecans és una estació mig fantasma (la majoria de gent fa servir el bus). I a Blanes fan servir el tren perquè no hi ha altra alternativa, ja que per anar a l'estació cal agafar el cotxe o el bus sí o sí.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”