Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 16/07/2018 0:23

De Camp de Tarragona en avall (canviadors futura Estació Central) s'obrirà en ibèric per passar en un futur a ample mixt

De migrar el CM només a UIC haurà d'esperar. Això el dia que els mercaderies de la Ford puguin baixar fins Almussafes en UIC
Carlos González ha escrit:Digueu-me si es pot fer trens convencionals directes per BCN-Tolosa o BCN-Perpinyà... Em dirieu que no perquè hi han amples diferents...
Si, si homologues per a viatgers les 252 UIC a França o una locomotora / automotor frances bitensió 1'5kV DC i 25 kV AC aquí
(descarto automotors de Renfe apart dels S100F perquè no tenen el 1'5 kV DC)



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 16/07/2018 17:04

Carlos González ha escrit:
Digueu-me si es pot fer trens convencionals directes per BCN-Tolosa o BCN-Perpinyà... Em dirieu que no perquè hi han amples diferents...
Si es pot perfectament sempre que sigui Locomotora + cotxes convencionals d'ample internacional.
Podria ser material 100% SNCF o com diuen canvi de locomotora.

Tenim el mateix ample pero diferent tensio, pero canvis de locomotores es poden fer tant com vulguis, res de nou si mirem a Europa, pero sembla que Espanya continua sent Africa tans pels d'aqui com els d'alla.
Salutacions.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dilluns 16/07/2018 20:06

Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.

Tot i així, encara ho veig molt llunyà. Perquè es migri a UIC entre Vila-Seca i Castelló, abans ha d'haver com a mínim el tercer carril Vila-Seca - Castellbisbal, el segon tercer carril Castelló - València (o la nova plataforma LAV) i, sobretot el més important, l'ample internacional a les terminals de mercaderies (SEAT, Ford, port de València, port de Sagunt, Grao de Castelló, etc).

Si realment s'acaba fent (abans del 2023 jo no ho veig), tenen temps encara per pensar. La millor opció potser seria canviar els eixos dels 449 a UIC o ample variable, que ja està previst de fàbrica. El que no sé aleshores és d'on treuran tants 449. L'altra opció és comprar nou material i homologar-lo. Però sí que és cert que es perdrà la parada a Tarragona centre de totes maneres, perquè l'enllaç d'Altafulla el veig poc probable ara mateix.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 16/07/2018 21:03

albe6 ha escrit:De Camp de Tarragona en avall (canviadors futura Estació Central) s'obrirà en ibèric per passar en un futur a ample mixt
No, la variant de Vandellós (de Vandellós a Canviadors) té posada la travessa polivalent, és a dir (Ample Ibèric o Ample Internacional), NO travessa de triple fil.

Per tant, no tindrà ample mixt, sinó que tindrà -té- ample ibèric fins que un dia (oficialment 2020, jo crec que més tard) és faci el canvi a ample UiC.

I de Camp de Tarragona als canviadors ja té posat l'ample UiC, i així es queda (com és lògic).
trenesrenfe123 ha escrit:Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.
Si que hi haurà continuïtat, però per la línia de Vilafranca i la LAV, ja que entre Vila-seca i Castellbisbal hi haurà els dos amples gràcies a la travessa de triple fil que s'està muntant ara. És a dir, un hipotètic R16 sempre en UiC sortiria de Tortosa, passaria per la variant de Vandellós, agafaria la bifurcació Vila-Seca, passaria per Tarragona ciutat en ample UiC, seguiria per la línia de Vilafranca i a en un punt d'aquestas s'incorporaria a la LAV (es comentava l'Arboç). És a dir, es podrà seguir passant per Tarragona ciutat sempre que l'enllaç de l'Arboç estigui fet, cosa que no sembla que hagi de ser demà, tambe s'ha de dir.

O bé, una altra possibilitat seria que és muntés un canviador d'ample entre Vila-seca i SVC per tal que els R16 puguin passar per la línia de Vilanova i anar a morir a la EdF, cosa que si entre a Barcelona per la LAV serà impossible. Però tampoc els vec muntant aquest canviador d'ample.

I la última possibilitat, la més remota però també la més lògica, seria que el dia que es canviï d'ample la variant de Vandellós, també ho fes la línia de Vilanova, i per conseqüent, part de Rodalies de Catalunya (R2, R11 i s'hauria de retallar la RG1, R14, R15, R16, i retallar els regionals de Bcn a Zaragoza i Madrid), amb previ canvi d'ample de tot el mateiral rodant preparat per aquest (Civia) i/o compra de nou per substituir les 450/451 que no poden esser canviades d'ample.
trenesrenfe123 ha escrit:Tot i així, encara ho veig molt llunyà. Perquè es migri a UIC entre Vila-Seca i Castelló, abans ha d'haver com a mínim el tercer carril Vila-Seca - Castellbisbal, el segon tercer carril Castelló - València (o la nova plataforma LAV) i, sobretot el més important, l'ample internacional a les terminals de mercaderies (SEAT, Ford, port de València, port de Sagunt, Grao de Castelló, etc).
EL tercer carril està en camí, l'únic escull que queda perquè es pugui circular en ample internacional des de Tarragona cap a Europa és el túnel de Castellbisbal, pel qual han de començar les obres en "breu". Esperem que aviat.
trenesrenfe123 ha escrit:Si realment s'acaba fent (abans del 2023 jo no ho veig), tenen temps encara per pensar. La millor opció potser seria canviar els eixos dels 449 a UIC o ample variable, que ja està previst de fàbrica. El que no sé aleshores és d'on treuran tants 449. L'altra opció és comprar nou material i homologar-lo. Però sí que és cert que es perdrà la parada a Tarragona centre de totes maneres, perquè l'enllaç d'Altafulla el veig poc probable ara mateix.
Tema material, de cara al 2020, s'ha de comprar material apte per a PMR tant per rodalies com per regionals, ja que les sèries 450, 451, 470 i 448 (excepte alguna prova), no es poden adaptar a PMR i entra en vigor una normativa europea que obliga a que tot el material ho estigui. Ara bé, tots sabem que no faran cas a la normativa i al 2020 seguiran circulant les 450, 451, 448 i potser inclús les 470 perquè no tenen material per suplir-les. Abans pagaran multa que comprar material per regionals o rodalies. Material d'AV tranquil que no en faltarà, abans podran posar un Talgo Avril RD a Tortosa que un tren PMR a la R13 i R14.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 16/07/2018 21:24

trenesrenfe123 ha escrit:Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.
Exactament... gràcies per entendre'm...
bigcoaster ha escrit:Si que hi haurà continuïtat, però per la línia de Vilafranca i la LAV, ja que entre Vila-seca i Castellbisbal hi haurà els dos amples gràcies a la travessa de triple fil que s'està muntant ara.
Això, aquest és el problema, la R16 passarà per Vilafranca, no per Vilanova... això ja es pot dir que el tram de Tarragona-Vilanova-BCN perdràn les freqüències de la R16, ja que les de la R15 i R14 no són comparables amb la R16...

En aquest cas pregunto què es pot fer per substituir les freqüències de la R16 per Vilanova tenint en compte que l'ample es canviarà...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 16/07/2018 22:45

yo opino, quitar todas las 449 de la R11 y ponerlas en la R16 camviando el ancho y las 447 regionales de la R16 que hagan la R11 o otras lineas como la R15 ya que las 448 petan mucho.... o otra cosa seria comprar vomo algunos mencionais comprar material nuevo para la R16 quitar las 449, 447 regionales,y los nuevos trenes que hagan la linea y las 449 y 447 regionales ponerlas a otras lineas como R13, R14 y R15 y quitar las 448 y 470



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 16/07/2018 22:56

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:yo opino, quitar todas las 449 de la R11 y ponerlas en la R16 camviando el ancho y las 447 regionales de la R16 que hagan la R11 o otras lineas como la R15 ya que las 448 petan mucho.... o otra cosa seria comprar vomo algunos mencionais comprar material nuevo para la R16 quitar las 449, 447 regionales,y los nuevos trenes que hagan la linea y las 449 y 447 regionales ponerlas a otras lineas como R13, R14 y R15 y quitar las 448 y 470
La R11 tiene las 447 para los servicios tipo Regional.



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 16/07/2018 23:19

Renfe445 ha escrit:
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:yo opino, quitar todas las 449 de la R11 y ponerlas en la R16 camviando el ancho y las 447 regionales de la R16 que hagan la R11 o otras lineas como la R15 ya que las 448 petan mucho.... o otra cosa seria comprar vomo algunos mencionais comprar material nuevo para la R16 quitar las 449, 447 regionales,y los nuevos trenes que hagan la linea y las 449 y 447 regionales ponerlas a otras lineas como R13, R14 y R15 y quitar las 448 y 470
La R11 tiene las 447 para los servicios tipo Regional.

Lose, pero también podrían servir a otras líneas como las que mencione antes....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/07/2018 10:33

Carlos González ha escrit:Això, aquest és el problema, la R16 passarà per Vilafranca, no per Vilanova... això ja es pot dir que el tram de Tarragona-Vilanova-BCN perdràn les freqüències de la R16, ja que les de la R15 i R14 no són comparables amb la R16...

En aquest cas pregunto què es pot fer per substituir les freqüències de la R16 per Vilanova tenint en compte que l'ample es canviarà...
La gran majoria d'R16 van directes de SVC a Sants.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimarts 17/07/2018 14:11

bigcoaster ha escrit:I la última possibilitat, la més remota però també la més lògica, seria que el dia que es canviï d'ample la variant de Vandellós, també ho fes la línia de Vilanova, i per conseqüent, part de Rodalies de Catalunya (R2, R11 i s'hauria de retallar la RG1, R14, R15, R16, i retallar els regionals de Bcn a Zaragoza i Madrid), amb previ canvi d'ample de tot el mateiral rodant preparat per aquest (Civia) i/o compra de nou per substituir les 450/451 que no poden esser canviades d'ample.
Doncs sincerament seria l'opció més encertada en aquest cas, però és evident que ho veig molt molt difícil. O fins i tot jo apostaria per construir un nou traçat ràpid entre SVC i Barcelona en ample internacional, que alhora ajudaria a descongestionar Rodalies augmentant, amb la possibilitat de doblar el nombre de solcs disponibles (tot i que sí seria difícil per espai i per geografia).

Tornant al món real, en qualsevol cas, suposant que efectivament la R16 circulés sobre ample internacional per convencional fins a l'Arboç (?) i després la LAV (amb una limitació possible sobre els horaris per la coincidència amb AVEs que van a 300), aleshores el problema estaria amb el material rodant. Perquè jo no veig treure 449 de la R11 per posarles a RegSud, entre d'altres perquè els de Girona saltaran. I respecte aquesta compra de 2020, en teoria la idea principal és per treure les 446 de Madrid i potser els 598 d'Extremadura, així que...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 18/07/2018 12:10

En teoria, els Civia són convertibles a ample normal UIC de 1435mm.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 18/07/2018 19:08

Ja està el nou traçat en proves!! :!:

Imatge

Foto de Jordi Corbella a Cambrils, al FB de l'AAFCB
https://facebook.com/photo.php?fbid=102 ... 0338661117


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 18/07/2018 20:03

Ala, doncs adéu al tren de Salou :'( :'( :'(

El ferrocarril... es pot dir que s'ha mort?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 18/07/2018 20:06

Carlos González ha escrit:Ala, doncs adéu al tren de Salou :'( :'( :'(

El ferrocarril... es pot dir que s'ha mort?
No encara per li falta poc, ja que ningu li vol posar seny en l'asumpte.
Jo crec que de moment posaran l'EUROMED fins a Figueres i els mercaderies.

No crec que sigui tot de cop i mes tard els Regionals i Rodalies Tarragona.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 18/07/2018 23:19

ortegote ha escrit:
Carlos González ha escrit:Ala, doncs adéu al tren de Salou :'( :'( :'(

El ferrocarril... es pot dir que s'ha mort?
No encara per li falta poc, ja que ningu li vol posar seny en l'asumpte.
Jo crec que de moment posaran l'EUROMED fins a Figueres i els mercaderies.

No crec que sigui tot de cop i mes tard els Regionals i Rodalies Tarragona.
Salutacions.
No creguis que ha finals d'agost i començaments de septembre començen l'habitació de maquinistes i per què tinc entès els maquinistes de MD també faran proves per la variant de Vandellòs - Nus de Vila-seca - Camp de Tarragona.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 19/07/2018 18:42

trensmat ha escrit: Jo crec que de moment posaran l'EUROMED fins a Figueres i els mercaderies.

No crec que sigui tot de cop i mes tard els Regionals i Rodalies Tarragona.
Salutacions.
No creguis que ha finals d'agost i començaments de septembre començen l'habitació de maquinistes i per què tinc entès els maquinistes de MD també faran proves per la variant de Vandellòs - Nus de Vila-seca - Camp de Tarragona.[/quote]

Canvi d'horaris canvi de Trens?

Tot es tan estrany que es entrar en una dimensio desconeguda.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 26/07/2018 17:45

Adif inicia el estudio sobre el efecto barrera de la actual línea ferroviaria entre Tarragona y Vandellòs

https://www.lavanguardia.com/local/tarr ... ssion=true


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 30/07/2018 19:15

ÚLTIMA HORA: La xerrada informativa de la PTP tindrà lloc a la porta de l'auditori perquè l'Ajuntament no els hi deixa entrar:

Dimarts 31 de juliol, xerrada informativa PTP a Salou, boicotejada per l’Ajuntament

Lamentem informar que no podrem garantir oferir sota cobert la xerrada prevista contra el desmantellament integral de la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, perquè l’ajuntament de Salou ens ha notificat avui mateix que no ens autoritzarà a usar la Sala Europa, tot i tenir-la reservada. Denunciem l’ús partidista d’un equipament públic i lamentem l’actitud de l’ajuntament de Salou en tot l’afer ferroviari. Les entitats convocants demanem disculpes per les molèsties que poguem causar a les persones assistents.

NOTA COMPLETA A https://transportpublic.org/xerrada-informativa/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 30/07/2018 20:35

m.h.t. ha escrit:ÚLTIMA HORA: La xerrada informativa de la PTP tindrà lloc a la porta de l'auditori perquè l'Ajuntament no els hi deixa entrar:

Dimarts 31 de juliol, xerrada informativa PTP a Salou, boicotejada per l’Ajuntament

Lamentem informar que no podrem garantir oferir sota cobert la xerrada prevista contra el desmantellament integral de la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, perquè l’ajuntament de Salou ens ha notificat avui mateix que no ens autoritzarà a usar la Sala Europa, tot i tenir-la reservada. Denunciem l’ús partidista d’un equipament públic i lamentem l’actitud de l’ajuntament de Salou en tot l’afer ferroviari. Les entitats convocants demanem disculpes per les molèsties que poguem causar a les persones assistents.

NOTA COMPLETA A https://transportpublic.org/xerrada-informativa/
Madre mía, tan bajo están llegando estos locos... :x



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 30/07/2018 20:52

No les culpes sólo a los alcaldes, la culpa la tienen también sus ciudadanos que les votaron a estos... son cómplices de este delirio (perdonad por esa injuria)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”