Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/04/2013 19:22

http://transportpublic.org/component/co ... ticle/1258

PDF.Camp: "Amb el canvi d'ample, no perdem el tren"

PTP Comunicats i presentacions - Camp de Tarragona
Escrit per PDF.Camp
dissabte, 20 d'abril de 2013 01:23


CAL EVITAR QUE L'OPERACIÓ "TERCER FIL" EMPITJORI ENCARA MÉS EL SERVEI FERROVIARI DE VIATGERS AL CAMP DE TARRAGONA

El Ministeri de Foment ha fet públics els seus plans per al Corredor del Mediterrani per a l'any 2015: conversió a ample europeu del tram Sagunt - Vandellòs, posada en funcionament de la variant Vandellòs - Vila-seca - Camp de Tarragona directament en ample europeu, instal·lació d'un tercer carril entre Vila-seca i Castellbisbal, i la desprogramació de l'estació de viatgers situada a la T-11, que deixarà la línia sense cap estació urbana al Camp de Tarragona.
La proposta té aspectes positius: s'opta per la via mixta passatgers/mercaderies entre Tarragona i València, abandonant el projecte faraònic d'alta velocitat i permet incrementar el volum de mercaderies transportades per ferrocarril mitjançant la connexió en ample europeu dels ports de la façana mediterrània.
No obstant, els plans del Ministeri han tingut en compte exclusivament els trens de mercaderies i posen en crisi la continuïtat del servei de passatgers Tortosa - Barcelona, que es desviarien per Perafort sense poder fer parades urbanes al Camp de Tarragona. Tarragona ciutat tindrà ample europeu per als trens de mercaderies, però no serà útil als passatgers, ja que el tercer fil estarà dirigit al Port de Barcelona i França i no a l'estació de Barcelona Sants. La PDF alerta de les grans incerteses del projecte actual i dels riscos que comporta per als passatgers del Camp de Tarragona:

Es perdrà el servei regional directe Tortosa - Tarragona ciutat - Barcelona, ja que no hi haurà el mateix ample entre Tortosa i Tarragona ciutat (internacional) i entre Tarragona ciutat i Barcelona Sants (ibèric).
Es perdran els trens de viatgers de llarg recorregut que ara passen per Tarragona ciutat, com l'Euromed, que seran desviats per l'estació de Perafort. Aleshores cap tren de llarg recorregut farà parada a l'àmbit central del Camp de Tarragona, ni tan sols els serveis del Corredor Mediterrani, ja que desprogramat l'estació de la T-11 i no s'ha previst cap estació alternativa.
El Camp de Tarragona seguirà sent l'única demarcació del corredor d'alta velocitat Madrid - Barcelona - Frontera Francesa que no connectarà els seus serveis amb les Rodalies, ni disposa d'un servei AVANT cèntric.
S'afectarà el servei ferroviari actual i futur en el tram previst en tercer carril. Cal recordar que el tram Tarragona - Sant Vicenç de Calders suporta ja un trànsit important de trens que es veurà afectat (retards, increments de temps de recorregut, pèrdua de capacitat...) amb les obres i amb l'explotació del tercer carril.
L'eliminació de l'estació de la T-11 deixa les poblacions de Reus, Vila-seca, Salou i Cambrils (en conjunt, més de 200.000 habitants!) i a l'aeroport de Reus sense cap accés raonable a l'alta velocitat. L'estació de Perafort resulta massa allunyada per a resultar atractiva per als usuaris, i a més no disposa de connexió amb els trens regionals i/o de rodalies.
Es manté el trànsit de mercaderies perilloses pels nuclis més poblats del territori, però no es presten serveis de rodalies per aquests mateixos nuclis.
El Camp de Tarragona no pot perdre més serveis. Millor planificada, l'operació tercer fil podria comportar una millora real del servei ferroviari de viatgers Tarragona, a més de satisfer les legítimes demandes del Port de Tarragona i de les indústries químiques. Per aquest motiu, la PDF exigeix que la planificació ferroviària de Foment també tingui en compte el servei de viatgers, i que en comptes de perjudicar-lo el millori mitjançant les següents actuacions:

Inclusió de la connexió del tercer fil de la línia convencional amb la línia d'alta velocitat a l'Arboç per a permetre el pas de trens de viatgers i no trencar la continuïtat dels serveis regionals i facilitar l'accés dels serveis d'alta velocitat i Avant a la zona urbana del Camp de Tarragona.
Reobertura de la línia Reus/Perafort-Roda en via única com a solució complementària per al trànsit de mercaderies amb avantatges evidents en matèria de seguretat, vertebració territorial i d'impuls centres logístics existents: Terminal de Constantí. Aquesta línia permetria reduir la saturació del tram Sant Vicenç - Tarragona.
Resoldre l'accés urbà a l'alta velocitat de la Costa Daurada sud i Reus mitjançant alguna de les següents alternatives: a) realització una nova estació, aquesta realment intermodal, en el punt de creuament de la via convencional Reus - Tarragona amb el Corredor Mediterrani al terme municipal de Vila-seca o b) prestació de servei regional en alta velocitat a les estacions de Vila-seca, Cambrils i Reus Bellisens (aquesta darrera, mitjançant la instal·lació de quatre quilòmetres complementaris de tercer carril en el tram des de Vila-seca).
Posta en marxa d'un servei de rodalies integral per al Camp de Tarragona i millora del servei de regionals, amb renovació dels vehicles tal com s'ha fet a la línia de Girona. Integració urbana de la línia Tarragona - Vila-seca - Salou - Cambrils com a tren-tramvia en comptes del seu desmantellament.
Camp de Tarragona, abril de 2013


ANNEXOS
1. Estimació d'mpactes sobre la pèrdua de circulacions de trens de viatgers per l'estació urbana de Tarragona, amb els plans actuals de Foment.

El projecte del "Tercer Fil" ferroviari, tal i com ha estat finalment redactat i sotmès a licitació pública, presenta com a principal novetat la migració del tram del Corredor entre Sagunt i Vilaseca a ample UIC o internacional exclusiu. La combinació d'aquest fet amb la inexistència d'una previsió de connexió en ample UIC entre Tarragona i Barcelona ens porta a la conclusió raonable que cap tren amb origen al sud de Vilaseca (Tortosa, Castello, València, Alacant, Múrcia) i amb destinació final a Barcelona podrà seguir passant per Tarragona i ho haurà de fer, forçosament, per l'enllaç del Corredor amb la línia d'Alta Velocitat Madrid - Barcelona entre Vilaseca i Perafort.

En termes numèrics, això implica que de les 38 circulacions diàries per sentit en un dia feiner entre Tarragona i Barcelona, un total de 23 deixaran de ser factibles amb el nou paradigma ferroviari. Això no es ni mes ni menys que el 60% de les circulacions actuals de l'estació de Tarragona. D'aquesta forma, per un costat pràcticament queda anul·lada l'activitat ferroviària de viatgers a la ciutat de Tarragona i, per l'altre la infraestructura queda a disposició dels serveis de mercaderies. La combinació dels serveis actuals de mercaderies, més la disponibilitat de capacitat per causa de les pèrdues de circulacions de viatgers més la major dimensió (750 metres) dels trens de mercaderies futurs ens indica que només s'arribarà a la situació actual del tram Tarragona - Sant Vicenç de Calders triplicant el volum de mercaderies en circulació pel tram, dada que ens indica quina que la nova infraestructura no tindrà, en cap cas, una durada "provisional".

Imatge



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/05/2013 22:46

Jo estaria bastant d´acord amb molts dels raonament que es donen. Amb el que no estic d´acord és amb les causes ja que el problema no ha estat creat per la obra del tercer carril sino per una nefasta planificació de la línia d´alta velocitat. Ara ens recordarem dels intel.ligents que van dir que la línia havia de baixar fins al camp de Tarragona en lloc de passar molt més al nord. La Generalitat va forçar aquesta solució i ha condemnat a Tarragona efectivament a estar fora del mapa de l´alta velocitat no sé si per sempre però en qualsevol sí per molts molts anys. Cal agraïr-los-ho ara. Evidentment Tarragona perdrà els trens de llarg recorregut que aniran tots per la línia d´alta velocitat. Dificilment retindrà tots els trens de mitja distància ja que als senyors de Tortosa que vagin a Barcelona no crec que ningú els convenci que cal que perdin mitja hora com a mínim per entrar a Tarragona (evidentment el normal es que vagin per la línia d´alta velocitat). Així, només quedaran els trens de mitja distància en ample ibèric de Barcelona a Reus o Casp per exemple. A sobre l´estació de Camp de Tarragona evidentment no serveix per res (i que això no s´entengui com un recolzament a la construcció d´una nova estació al mig de no res que em sembla una nova bajanada).

Què s´hauria d´haver fet?. En la meva opinió mai a la vida s´hauria d´haver permès que la línia no passés pel centre de Tarragona. Hauria costat molts diners però com es demostra ara això és el ser o no ser del ferrocarril. A Girona que tant indignats estan amb les obres que els han fet (el triple del que necessiten)... ara surt el senyor alcalde (que diu que el Ministeri té un deute amb la ciutat... s´ha de ser .....) amb els germans Roca dient que Girona ha avançat no sé quant i que està de moda...... evidentment, evidentment senyor alcalde..... evidentment és la ciutat de Girona la que té un deute moooooolt gran amb el Ministeri i hauria de besar la mà de la Ministra en quant s´apropi per la ciutat. I el mateix s´hauria d´haver fet a Tarragona, ni més ni menys. En la meva opinió la línia Madrid - Barcelona hauria d´haver anat més al nord (guanyant temps de viatge) i s´havia d´haver fet una bifurcació que donés accés a una nova línia cap a Tarragona i València, en tot cas entrant a Tarragona. Si s´hagués fet bé, ara donaria igual per on va el tercer carril, donaria totalment igual. Per tant, les queixes al que les mereix, al que va pifiar-la històricament amb la construcció de la línia Madrid - Barcelona, i aquest culpable no està precisament a 600 km, està bastant més aprop.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 09/05/2013 23:04

si fa aixó l'estimadíssim ministeri de foment, que se'n vagin a la m . . . a, com poden deixar Tarragona ciutat sense parades dels trens de llarg recorregut, ni amb comunicació a Salou, Cambrils...
:'( :'(


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 10/05/2013 10:22

I treure l'estació de Tarragona de la costa i dur-la a l'interior?
Tot sense soterrar (suposo que encara es deu poder fer, jeje) pensat per ample europeu i espanyol amb un espai per a mercaderies dimensionat al que cal avui en dia i pensat en el futur, etc.
Alliberem la costa d'una infraestructura que ocupa un espai provilegiat, pense, en el canvi climàtic i fem una feina ben feta.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/05/2013 10:40

gatvell ha escrit:Alliberem la costa d'una infraestructura que ocupa un espai provilegiat, pense, en el canvi climàtic i fem una feina ben feta.
Això. Alliberem la costa de totes les edificacions horroroses que s'hi han fet en els darrers 50 anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 10/05/2013 11:53

POsem un parell de bulldozers resseguint la costa, un cap al nord i un altre cap al sud, i avall que fa fort!! jejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/05/2013 9:32

vermer3 ha escrit:si fa aixó l'estimadíssim ministeri de foment, que se'n vagin a la m . . . a, com poden deixar Tarragona ciutat sense parades dels trens de llarg recorregut, ni amb comunicació a Salou, Cambrils...
:'( :'(
Por desgracia Renfe ya lo tiene pensado, pero por otro lado se podría hacer lo siguiente hacer los Trayectos entre Barcelona y Tortosa con trenes de la serie 121, Adif tendría que poner un intercambiador de anchos en Vila Seca como hay en Roda de Bará y así no se perdería la conexión con el Centro de Tarragona.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 28/05/2013 10:44

trensmat ha escrit:
vermer3 ha escrit:si fa aixó l'estimadíssim ministeri de foment, que se'n vagin a la m . . . a, com poden deixar Tarragona ciutat sense parades dels trens de llarg recorregut, ni amb comunicació a Salou, Cambrils...
:'( :'(
Por desgracia Renfe ya lo tiene pensado, pero por otro lado se podría hacer lo siguiente hacer los Trayectos entre Barcelona y Tortosa con trenes de la serie 121, Adif tendría que poner un intercambiador de anchos en Vila Seca como hay en Roda de Bará y así no se perdería la conexión con el Centro de Tarragona.
Menudo lío todo esto no? Donde esta el problema en trazar el corredor mediterráneo en Ibérico principalmente? Esta gente de Fomento están locos, siguen promoviendo esta estupidez del AVE con tal de dar faena a sus amigos constructores, cuando ni falta hace. Tarragona necesita su estación de tren, una estación-aeropuerto NO SIRVE PARA UN CARAJO, aceptemoslo de una vez. A la ministra Pastor alguien debería de darle unas buenas collejas a ver si se le pasa la tontería y podemos volver a apostar por una red ferroviaria como dios manda. :cop



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 28/05/2013 12:55

Crec que el corredor del mediterrani ha der ser ample UIC si o si. I a mida que es vagi construint els ramals de mercaderies que siguin mixtos i quan e spugui només UIC.
Respecte a tota la sorollada sobre tancar el tram de Tortosa, etcètera, potser hauriem de començar a plantejar-nos si es una decissió tècnica o política.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/05/2013 13:18

gatvell ha escrit:Crec que el corredor del mediterrani ha der ser ample UIC si o si. I a mida que es vagi construint els ramals de mercaderies que siguin mixtos i quan e spugui només UIC.
Respecte a tota la sorollada sobre tancar el tram de Tortosa, etcètera, potser hauriem de començar a plantejar-nos si es una decissió tècnica o política.
Pensó que seria una patada al cul per els usuaris de Tortosa treure el servei cap ha Barcelona i una injustícia, penso que a la estació de Vila Seca es tindria que fer un intercanviador de amples de via com hi ha Roda de Bará, per part de la generalitat penso que el projecte de Rodalies de Tarragona tindria que arribar fins les terres del Ebre. :roll:


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/05/2013 13:30

Segon per desgracia tant Renfe com Adif volen tancar línies de tren, es una bona noticia el Corredor Mediterrani si però a la hora es una mala noticia per els usuaris de Mitjana y Llarga distancia de la província de Tarragona. :| :nono


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 28/05/2013 20:42

En un país civilizado lo uno no excluye lo otro. Sólamente la mentalidad más tercermundista y retrógrada propone suprimir líneas de tren que son muy competitivas con el coche para sustituirla con buses y AVEs. A duras penas me parece aceptable que se saque el tren de Salou y esos pueblos para reemplazarlo con un tranvía, pero pretender que el servicio regional se subordine a las necesidades en UIC del AVE y mercancías es un disparate. Lo primero es el servicio, luego la infraestructura, y no al revés! ¿Que servicios necesita Tarragona? Pues a Barcelona, Tortosa, Valencia, Zaragoza, Reus... como ahora, narices! ¿Entonces por qué ahora de repente habrá que ir a tomar por Matadepera para llegar a Camp de Tarragona? Es estúpido! No es un aeropuerto, es una estación de tren!

En este país se tiene que hacer un gran esfuerzo de poner los pies sobre la tierra en materia ferroviaria: Una red ferroviaria debe ser eso, una red, y no una serie de derroteros independientes. El cuerpo humano no sólamente consiste de venas y arterias, estas transportan la sangre hasta las partes del cuerpo, pero pasan por finos capilares sanguíneos para distribuir el oxígeno. Todos esos pequeños ramales y trayectos "deficitarísimos" son los capilares que complementan las principales arterias, y es evidente que son esenciales para mantener la red funcionando. A medida que se podan líneas que parecen no tener sentido, la red como tal irá perdiendo sentido, y no tendremos cubiertos por ferrocarril más que los trayectos más importantes y atractivos. Básicamente el sistema de AVE: Un metro a escala de todo un país.

No creo que la solución pase por desmantelar el ancho ibérico, sino por segregar el transporte de mercancías del de pasajeros, y relegarlos a vías de UIC o doble ancho aunque estas no permitan elevadas velocidades.

Señores, ya tenemos una red ferroviaria, no hace falta construir una nueva! Es mucho más fácil y económico modernizar las líneas principales para permitir entre 180 y 220km/h. Incluso a 140km/h se le da vueltas al coche. Sólo quiero recordar que el REX França-Chamartín hace 9 horas clavadas, media hora más que el autocar, y con más de 30 paradas. El 95% del trayecto se hace a toda ai carai!, es una gozada ir atravesando el paisaje a 140 en una 470, por momentos vas paralelo a la autoví, rebasando los coches y autocares.
Honestamente, no entiendo la obsesión con deshacerse del ancho ibérico en el servicio de pasajeros. ¡Si es el ancho que tenemos en todo el país, que necesidad de instalar cambiadores de ancho si podemos simplemente mantener este ancho! Y si para mercancías ponemos una tercera vía ni siquiera estorbarían a los demás trenes. ¿Es tan descabellado que el corredor mediterráneo sea en vía triple? Si no queremos que se ejecute todo con tercer carril, ni castrar la red ibérica en Tarragona y voltantes, me parece la solución más lógica.

Como sea y más allá de mis preferencias (que son lo que he descrito) lo que es un error en toda la línea es subordinar el servicio a la infraestructura. Fomento debería de hacer un planteamiento basado en las necesidades de movilidad (por ejemplo que Camp de Tarragona no gane ningún protagonismo, no debería de ser más que la estación de AVE, no la estación de LD. Porque el AVE compite con el avión, pero el tren no!! Una estación de AVE excentrica es una chapucilla, una estación de tren excentrica es un despropósito. Desearía que eso le entrara a su gordo cabezón a la estúpida esa ministra de Fomento, que no sabe hacer otra cosa que darles trabajo a sus amigos de la construcción. Y la ciudadanía se quedan tan ancha, se hace notar que el 81% de trayectos en España se hacen en coche. Y esa cifra esta promediada con transportes urbanos, lo cual infla mucho la cifra de desplazamientos en TP. Algo a tener en cuenta, se ha hecho un magnífico trabajo en convencer a la gente que trenes y tranvías son un trasto del pasado que no vale para nada. País. De. Incultos.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 31/05/2013 13:22

Una buena solución para este problema de los usuarios de Tortosa que quieren ir a Barcelona seria hacer dos intercambiadores de anchos como hay en Roda de Bara uno en Vandellos y otro en Vila Seca, para hacer lo que he dicho se tendría que hacer es lo siguiente, desviar la ruta de la línea Barcelona - Tortosa hasta Vila Seca, alli cambiaran de ancho convencional por ancho internacional hasta llegar al intercambiador de Vandellos donde volverán a cambiar de ancho y continuaran hasta Tortosa por el tramo actual, se tendría que hacer esta ruta nueva con trenes de la serie 121 que pueden circular por varios tipos de ancho, para acabar creo que se tendría que hacer una línea Barcelona - L'Hospitalet del Infant en ancho convencional para no dejar tirados los viajeros de las poblaciones de Salou, Cambris y Port Aventura (Vila Seca) que os parece la idea. ;)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 31/05/2013 14:07

trensmat ha escrit:Una buena solución para este problema de los usuarios de Tortosa que quieren ir a Barcelona seria hacer dos intercambiadores de anchos como hay en Roda de Bara uno en Vandellos y otro en Vila Seca, para hacer lo que he dicho se tendría que hacer es lo siguiente, desviar la ruta de la línea Barcelona - Tortosa hasta Vila Seca, alli cambiaran de ancho convencional por ancho internacional hasta llegar al intercambiador de Vandellos donde volverán a cambiar de ancho y continuaran hasta Tortosa por el tramo actual, se tendría que hacer esta ruta nueva con trenes de la serie 121 que pueden circular por varios tipos de ancho, para acabar creo que se tendría que hacer una línea Barcelona - L'Hospitalet del Infant en ancho convencional para no dejar tirados los viajeros de las poblaciones de Salou, Cambris y Port Aventura (Vila Seca) que os parece la idea. ;)
¿Cual es el problema de tener al menos una vía en ibérico para los trenes que les hiciera falta? Sería menos líoso, creo yo



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 31/05/2013 15:35

alf_ ha escrit:
trensmat ha escrit:Una buena solución para este problema de los usuarios de Tortosa que quieren ir a Barcelona seria hacer dos intercambiadores de anchos como hay en Roda de Bara uno en Vandellos y otro en Vila Seca, para hacer lo que he dicho se tendría que hacer es lo siguiente, desviar la ruta de la línea Barcelona - Tortosa hasta Vila Seca, alli cambiaran de ancho convencional por ancho internacional hasta llegar al intercambiador de Vandellos donde volverán a cambiar de ancho y continuaran hasta Tortosa por el tramo actual, se tendría que hacer esta ruta nueva con trenes de la serie 121 que pueden circular por varios tipos de ancho, para acabar creo que se tendría que hacer una línea Barcelona - L'Hospitalet del Infant en ancho convencional para no dejar tirados los viajeros de las poblaciones de Salou, Cambris y Port Aventura (Vila Seca) que os parece la idea. ;)
¿Cual es el problema de tener al menos una vía en ibérico para los trenes que les hiciera falta? Sería menos líoso, creo yo
O simplemente uno de 3 carriles


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 31/05/2013 19:38

Tot això es més una ingerència política que un problemsa tècnic.
Com ja s'ha anat llegint gairebé tots els missatges son propostes tècniques, sense menystindre'n cap.
Però que fem si es decideix a Madrid i es vol que sigui així?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 31/05/2013 19:46

gatvell ha escrit:Tot això es més una ingerència política que un problemsa tècnic.
Com ja s'ha anat llegint gairebé tots els missatges son propostes tècniques, sense menystindre'n cap.
Però que fem si es decideix a Madrid i es vol que sigui així?
Es la falta de planificación: Nadie tiene claro como deben verse los servicios ferroviarios en el futuro. Pasarán los regionales por la LAV en lugar de la línea de la costa? Pasarán por la línea de Vilanova? Como se distribuiran los regionales y los cercanías? Por donde pasarán los mercancías

Una vez que esto este todo claro, se puede poner uno a hacer obras. Pero lo que es un error es ponerse manos a la obra sin tener ni p*** idea de que es lo que hay por hacer, enfocandose de repente a muerte en los mercancías, olivandose de los pasajeros... No se, no parecen encontrar ninguna dirección por la que tirar. Deberían de proponer de una vez por todas el esquema que proponen y como encajarán los servicios de pasajeros, de paso proyectando que tipo de servicios se quedan a largo plazo, y cuales desaparecerían. Yo personalmente no entiendo que se siga con tanta locura por AVE y ancho internacional (ohhh miradnos que cosmopolitas con ancho internacional), deberían de olvidarse de todo eso y limitar ya el UIC a las mercancías. Sería más fácil mantener la continuidad del servicio de pasajeros. Pero enfin, a nadie le interesa lo que yo piense, de lo que se trata es de que Tarragona también pueda tener AVE, igual que los demás.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 31/05/2013 21:16

gatvell ha escrit:Però que fem si es decideix a Madrid i es vol que sigui així?
I algú ja sap què hi diu la Generalitat, a tot això? O van dient coses incongruents segons d'on bufi el vent?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 31/05/2013 21:35

Guigui ha escrit:
gatvell ha escrit:Però que fem si es decideix a Madrid i es vol que sigui així?
I algú ja sap què hi diu la Generalitat, a tot això? O van dient coses incongruents segons d'on bufi el vent?
La generalitat se calla la boca y esta bien contenta de que haya obra pública a casa nostra. Hasta ahora en temas ferroviarios generalmente le ponen la alfombra roja a lo que diga Madrid, siempre y cuando signifique más obras y más AVE.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 31/05/2013 21:46

Crec que la Generalitat ja va dir la seva, però la seva veu no té força.
Ja sabem que la Generalitat de Catalunya no té competències en les infraestructures ferroviàries, només horaris i freqüencies de convois.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”