Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 12/12/2015 23:25

trensmat ha escrit:Aficionados del ferrocarril preparen los trajes de luto y las cámaras de fotos para despedir el ferrocarril en la costa dorada. Línea Salou - Tarragona DEP 1868 - 2016.
A l'article que cites s'hi diu això:
[...] Como medida para mantener la conexión ferroviaria del municipio, Fomento planteó construir una nueva estación, a la altura del Hotel Regina, para mantener la conexión de la capital de la Costa Daurada con Tarragona y Barcelona. Sin embargo, en una reunión mantenida hace unas semanas con el Ministerio de Fomento, el Ayuntamiento de Salou ha pedido que no lleve a cabo esta construcción, "ya que afectaría negativamente a la vialidad de la ciudad; creando los mismos problemas que se dan en estos momentos en el centro de la ciudad"[...]
A més, amb mentides.

Per què no diuen que és exactament al revés, que és Salou qui va proposar l'estació a l'Hotel Regina, i que ara és Foment qui la rebutja, i que a Salou ja li sembla bé, perquè quan menys tren, millor per Autocars Plana? O és que era així de bon principi, i era Foment qui havia d'anar darrera de Salou per intentar salvar els mobles?

A Port Aventura estan emprenyats com una mona: els hi treuen el tren a Tortosa/Castelló/València, i segurament els hi treuran també la gran majoria dels trens a Tarragona/Barcelona.

Tant rucs com a Lloret, que a hores d'ara ja tindria tren si ho haguéssin acceptat.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 12/12/2015 23:42

Jo no sé si a la reunió de les plataformes del ferrocarril del Camp de Tarragona se'n ha parlat de l'assumpte de la supressió del tren a Salou. De no ser així, seria molt lamentable que les entitats que defensen el tren a les comarques tarragonines, ignorin el greu problema i les molèsties que pot suposar aquesta supressió, sobretot els de Trens Dignes Ebre, ja que seran els més afectats per aquesta modificació.

Aquest cas s'està silenciant molt per part de la premsa... només faltaria que la PDFCamp ignori també això... caurien molt baix.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 13/12/2015 10:26

Renfe451 ha escrit:Jo no sé si a la reunió de les plataformes del ferrocarril del Camp de Tarragona se'n ha parlat de l'assumpte de la supressió del tren a Salou. De no ser així, seria molt lamentable que les entitats que defensen el tren a les comarques tarragonines, ignorin el greu problema i les molèsties que pot suposar aquesta supressió, sobretot els de Trens Dignes Ebre, ja que seran els més afectats per aquesta modificació.

Aquest cas s'està silenciant molt per part de la premsa... només faltaria que la PDFCamp ignori també això... caurien molt baix.
Se que tanto Trens Dignes Ebre y PTP están pensando en hacer acciones de protesta, pero de PDF Camp no se nada.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 13/12/2015 10:49

http://transportpublic.org/component/co ... agona/1455

Imatge

MANIFEST CONJUNT: Volem denunciar la situació actual i exigir més inversions i millores en infraestructures i serveis.
Quan ja s'ha hipotecat el futur econòmic per culpa del disbarat de l'AVE, tant en la seva construcció com en les elevades despeses de manteniment, cal denunciar l'abandonament del ferrocarril convencional, que majoritàriament utilitzen els ciutadans pels seus desplaçaments.
A la nostra demarcació, en els darrers 20 anys, hem vist com s'anaven tancant estacions que quedaven en un estat lamentable, suprimint personal i eliminant serveis d'atenció al viatger que no s'han vist compensats per millores en la informació als usuaris, disminuint considerablement la fiabilitat del servei, amb una nefasta gestió de les freqüències, suprimint bonificacions que encareixen el preu del bitllet, expulsant als viatgers cap al transport privat.
Per això cal adequar les tarifes al servei oferit actualment, rebaixant-ne el cost així com augmentar les freqüències de les R15 i R16 al seu pas per les Terres de l'Ebre. S'ha renunciat als avantatges que té el ferrocarril per als nostres pobles i comarques en termes econòmics a més de la important funció de vertebració territorial i de sostenibilitat mediambiental.
I respecte de les poques estacions que queden obertes denunciem que necessiten urgentment millores en el seu equipament i en la seva funcionalitat. No és de rebut que, per qüestions administratives, en l'estació de L'Aldea no pari l'Euromed o un tren de velocitat alta. Millores que s'anuncien i que sempre s'incompleixin perquè estan vinculades a altres projectes sempre ajornats, com el cas de Tarragona, amb un històric dèficit de serveis per a les persones amb mobilitat reduïda.
L'any 2012 es va presentar el projecte de Corredor Mediterrani i a la nostra demarcació, tres anys més tard encara no s'ha fet res, ja que ni s'instal·la el tercer fil, ni es reobre la línia de Roda. El trasllat de les vies de costa cap al nou traçat per l'interior tindrà conseqüències immediates per als usuaris perquè es perdran els trens que avui encara passen per l'estació de Tarragona, que seran desviats a l'estació de l'AVE. Per anar a qualsevol lloc d'Espanya, els viatgers s'hauran de traslladar a l'estació del Camp, a 12 km de Tarragona i a 22 de Reus. A més, els trens regionals i de rodalies deixaran de circular pel centre de L'Hospitalet, Cambrils, Salou cap a Barcelona, complicant la mobilitat d'uns 600.000 passatgers/any que fan servir aquestes estacions.
Si ens comparem amb l'àrea de Girona veiem que, amb la introducció dels regionals d'alta velocitat es pot fer el trajecte fins a Barcelona, 94 km, en 35 minuts, mentre a Tarragona per fer 88 km calen de 60 a 80 minuts, sense comptar els retards. Denunciem que les darreres propostes de la Generalitat pels regionals d'altres prestacions són una burla a aquest territori i no representen cap solució ni millora efectiva ni pel Camp de Tarragona ni per les Terres de l'Ebre.
Per tot això exigim a totes les administracions implicades el compliment dels seus compromisos i que qualsevol inversió per al desenvolupament econòmic a la nostra demarcació representi també millores efectives per als viatgers.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 13/12/2015 18:58

El comunicat és massa asèptic, i les "administracions implicades" en surten massa ben parades, amb una simple referència col·lectiva. Cal posar noms i cognoms a l'autor de cada atemptat comès contra el transport públic. Si no, passarà com sempre passa en aquest país: les desgràcies hi són, però ningú n'és responsable, que és la millor manera perquè tornin a passar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 14/12/2015 20:30

A mi no m'agrada la mania que tenen la gent de Tarragona amb comparar sempre amb la gent de Girona.
Ja sabem que desde Girona porten lluitant igual o més que a Tarragona i s'han aconseguit coses, la gent de Tarragona amb els alcaldes de la zona s'han carregat el Tren i si la Gent per que han votat el que han votat per que els alcaldes de Salou i Cambrils ho han dit clar que el Tren habia d'anar fora i els han votat.

A l'Aldea no paren Euromeds mai ho han fet però si ARCOS i Diurns el problema que paraven més que el Euromed però que no diguin que no paraven Trens de Velocitat Alta per que de l'Aldea a Barcelona els quadres de Velocitats son els mateixo per un ARCO que per un Euromed, ja que la via es apta per 160km/h de Maxima.

I estic a favor de Manifestar-nos, Cridar i fer entendre a la gent de Salou i Cambrils que treure el tren per la Costa es un error i que si podem millorar Trens i fer-los mes rapids endavant !!!
Salutacions.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 14/12/2015 22:40

Yo pienso que hay algo positivo en este desafortunado muerte del ferrocarril de la costa dorada y es que Vila-seca recuperara el tráfico ferroviario de antes de la puesta en marcha del AVE Madrid - Barcelona, Vila-seca ganara trenes como los de la línea R16 y los REX Barcelona - Valencia.

Ahora llega otro de los problemas de la entrada en funcionamiento del CM, es los Euromeds que dejarán de parar en la estación central de Tarragona y harán parada en el Camp de Tarragona, como lo harán el ayuntamiento de Tarragona con este importante imprevisto.

Aunque creó que los Talgos de Murcia y Andalucía pasarán por el Bypass de Vila-seca lo más seguro (Gran oportunidad para los fans del ferrocarril en especial Bernat Borrás para hacer fotos del retorno de los Talgo a Vila-seca), en conclusión este tramo del CM Vandellós - Camp de Tarragona traerá felicidad y desgracia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 15/12/2015 20:32

trensmat ha escrit:Yo pienso que hay algo positivo en este desafortunado muerte del ferrocarril de la costa dorada y es que Vila-seca recuperara el tráfico ferroviario de antes de la puesta en marcha del AVE Madrid - Barcelona, Vila-seca ganara trenes como los de la línea R16 y los REX Barcelona - Valencia.

Ahora llega otro de los problemas de la entrada en funcionamiento del CM, es los Euromeds que dejarán de parar en la estación central de Tarragona y harán parada en el Camp de Tarragona, como lo harán el ayuntamiento de Tarragona con este importante imprevisto.

Aunque creó que los Talgos de Murcia y Andalucía pasarán por el Bypass de Vila-seca lo más seguro (Gran oportunidad para los fans del ferrocarril en especial Bernat Borrás para hacer fotos del retorno de los Talgo a Vila-seca), en conclusión este tramo del CM Vandellós - Camp de Tarragona traerá felicidad y desgracia.
Para Tarragona se podrian crear Nuevos servicios Inicio/Termino con material S121 con destino Castellon / Valencia / Alacant y quizas poder alargar a Murcia.
A mi pesar creo que traera mas Desgracia que Felicidad ferroviariamente hablando ya que cuando en Salou se adapten al Bus para ir a la nueva estacion de Cambrils o Port Aventura se olvidaran del Tren antiguo, algunos se resignaran y otros seran igual de felices que hasta ahora.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 15/12/2015 21:54

ortegote ha escrit:
trensmat ha escrit:Yo pienso que hay algo positivo en este desafortunado muerte del ferrocarril de la costa dorada y es que Vila-seca recuperara el tráfico ferroviario de antes de la puesta en marcha del AVE Madrid - Barcelona, Vila-seca ganara trenes como los de la línea R16 y los REX Barcelona - Valencia.

Ahora llega otro de los problemas de la entrada en funcionamiento del CM, es los Euromeds que dejarán de parar en la estación central de Tarragona y harán parada en el Camp de Tarragona, como lo harán el ayuntamiento de Tarragona con este importante imprevisto.

Aunque creó que los Talgos de Murcia y Andalucía pasarán por el Bypass de Vila-seca lo más seguro (Gran oportunidad para los fans del ferrocarril en especial Bernat Borrás para hacer fotos del retorno de los Talgo a Vila-seca), en conclusión este tramo del CM Vandellós - Camp de Tarragona traerá felicidad y desgracia.
Para Tarragona se podrian crear Nuevos servicios Inicio/Termino con material S121 con destino Castellon / Valencia / Alacant y quizas poder alargar a Murcia.
A mi pesar creo que traera mas Desgracia que Felicidad ferroviariamente hablando ya que cuando en Salou se adapten al Bus para ir a la nueva estacion de Cambrils o Port Aventura se olvidaran del Tren antiguo, algunos se resignaran y otros seran igual de felices que hasta ahora.
Exacto traería más desgracia que alegría, ahora hay que pensar como irán los usuarios de Tarragona al Camp de Tarragona para coger los Euromed a Castellòn, Valencia y Alicante.

Según cuentan por internet los trenes Civia se pueden adaptar para que sean trenes de ancho variable, si eso es cierto se pueden utilizar para el CM y para hacer el trayecto entre Tarragona - Camp de Tarragona.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 28/12/2015 21:13

trensmat ha escrit:Yo pienso que hay algo positivo en este desafortunado muerte del ferrocarril de la costa dorada y es que Vila-seca recuperara el tráfico ferroviario de antes de la puesta en marcha del AVE Madrid - Barcelona, Vila-seca ganara trenes como los de la línea R16 y los REX Barcelona - Valencia.
Vila-seca no "recuperará" nada. Si acaso ganará el tráfico que perderá Salou, con menos paradas que ahora, y con una estación que si bien ha sido recientemente renovada, con ascensores y paso inferior (antes era muy peligrosa al tenerse que cruzar las vías siendo una estación en curva), y marquesinas, sigue siendo una de las poblaciones catalanas más grandes en la que en su estación no hay personal, y además no está previsto que en ella pare ningún servicio LD, al contrario que en ña actualidad en Salou, Port Aventura y Cambrils.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 17/01/2016 20:04



http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 18/01/2016 0:33

Oooostres, no ho hagués dit mai que farien això si no se'ls hi posa un tramvia :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 18/01/2016 3:18

Estan, amb tots els meus respectes, perquè s'ho facin mirar, però ben mirat.

Cambrils encara té excusa, no deixa de ser veritat que ja tindran una estació i no tan llunyana del centre urbà i, a més, es guanya en molts aspectes amb la nova estació (Figueres va estar a punt de caure en el mateix error que Cambrils), però el cas de Salou és, per dir-ho en termes suaus, una vergonya, una autèntica vergonya. Una ciutat amb tradició ferroviària (Reus-Salou, Corredor Mediterrani)! Ja s'ho faran. Després, que no es queixin.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 18/01/2016 9:47

Pere Granados (CiU), alcalde de Salou.
«O urbanizan este tramo eliminando las barreras actuales y se instala el tranvía pronto o las vías irán fuera. Los pocos trenes que circulen en dirección a Barcelona podrían salir perfectamente desde la estación de Salou-PortAventura».
Camí Mendoza (ERC)
«Nuestra apuesta se centra en el desmantelamiento de la vía del tren y su transformación en una vía de comunicación adaptada en el territorio que nos ayude a comunicar los barrios de Ponent y de Llevant con el núcleo urbano».
:osti
Un convergent i l'altre republicana... "mismos perros, distintos collares". Em recorden els de ICV demanant soterraments a Montcada.
Després, l'aïllament d'aquests pobles, que es quedaran sense un mitjà ràpid i capaç que els comuniqui amb la resta del territori, serà culpa de Madrid, del centralisme barceloní o vés a saber quina animalada. Com a resum: incompetents, hipòcrites i cavernícoles.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 18/01/2016 12:12

Només us diré una cosa: Pere Granados ens ha bloquejat a Trenpassió per Twitter, després de les crítiques que li vam dedicar en un article. Ja veieu com respecta la democràcia aquest senyor... fa pena. :evil:



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 13/02/2016 20:43

Miracle, Miracle.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 08/05/2016 15:57

Diari de Tarragona (08/05/2016)
El Govern pide asumir la línea de costa para convertirla en tranvía

La Generalitat ha solicitado el traspaso de la línea tras la entrada en funcionamiento del Corredor del Mediterrani


Imatge
A l'edició escrita, l'artícle (que com de costum, es més extens), diu també el següent (sempre segons el Diari, i per tant, susceptible d'errada o manipulació interessada):

-que una de les opcions que més consens està generant és la recuperació del projecte del tramvia. Falta que al Diari diguin per part de qui s'arriba a aquest hipotètic consens, perquè el que és a nivell de ciutadania, no existeix cap tipus de debat al respecte, la gent no se n'està enterant de res del què passa...

-que Ricard Font considera que "desmantellar vies a un país amb una xarxa ferroviària incompleta seria desaprofitar una oportunitat", i que anticipant-se a la situació la Generalitat ha mantingut converses amb Foment per sol.licitar que quan la línia quedi desafectada (cosa que està per veure) passés a la Generalitat.

-que en qualsevol cas es contemplaria una línia tramviaria (o més aviat de tram-tren) de Cambrils a Tarragona, deixant a Miami Platja i L'Hospitalet de banda, cosa que em sembla intolerable ja que seguiria havent-hi empitjorament del servei respecte a l'actualitat (es deixaria de servir el centre de L'Hospitalet i Miami).

-però alhora, diuen que volen mantenir la configuració ferroviària actual des del punt de vista ferroviari en els àmbits intermitjos (que vés a saber què és el que vol dir això).

-que Pere Macías, "lo nou fitxatge" (i vaja, ja tenim aquí a Abertis ensenyant la poteta...), diu que l'ideal seria la reconversió progressiva a tramvia (no diu res de la connexió ferroviària directa de Salou i Port Aventura amb Tortosa, Castelló i València, o del centre de Salou i Cambrils amb Tarragona/Barcelona, o el potencial de Miami i Vilafortuny amb Tarragona/Barcelona).
I posa d'exemple la línia de La Pobla de Segur, per si fós poc.

-Pere Macías sí que encerta en una cosa, mencionar el baixador de Vilafortuny. Crec que és la primera vegada que això es menciona a la premsa. I afegeix que comprar una marquesina per Vilafortuny podria costar uns 100.000€. Ja és un progrés...

-que Ricard Riol diu que l'estació de Port Aventura, tal i com la planteja l'ajuntament de Salou, no és viable.

-que Ricard Font diu que no sap què faran amb el rodalies de Tarragona, que ho tenen que parlar amb Fomento per "saber què queda en servei i què no, per poder reconfigurar el servei".

-per primera vegada es parla al Diari de que rodalies (i no ho diuen, però suposo que regionals) seguíssin circulant per la línia actual, i mercaderies i llarg recorregut per la línia nova (segons Ricard Font, és l'opció A). Però sembla que hi ha una opció B, que és deixar Salou sense tren... :twisted:

-que Salou (llegeixi's l'alcalde -o sigui, Autocars Plana-) insisteix amb l'estació de Port Aventura, que volen el tramvia, i es queixa de la no construcció de l'Estació Central (la de La Boella -al sud de l'aeroport de Reus-). :boig

-que l'actual alcalde de Mont-roig (Miami Platja) no vol vies "porque ocupan gran parte del municipio" (¡¡¡toma yaaaa!!!, no hi ha oliveres, només vies :)), i que la primera prioritat es vies fora i via verda (tramvia? què és això?), i que després ja si de cas una estació per Miami, encara que sembla que estan dubtant una mica (el caramelet d'un baixador a Miami es més fort del què semblaria, doncs?).

-que l'ajuntament de Cambrils no ha fet declaracions (o almenys no les recull el Diari).

-que l'ajuntament de Vandellòs (L'Hospitalet de l'Infant) tampoc ha fet declaracions (o almenys no les recull el Diari).
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 09/05/2016 0:26, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 09/05/2016 0:25

Diari de Tarragona (08/05/2016)
El papel marginal de Salou en el futuro entramado ferroviario

Está prevista una reordenación del servicio a partir de otoño

'Lo de una nueva estación delante del Hotel Regina era una burla. No era viable'


Imatge
Un grupo de vecinos cruzando el paso a nivel que hay en Salou. Foto: Alfredo González



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/05/2016 8:01

Mira, no em pensava que triguessin tan poc en adonar-se de la monumental animalada que hi han perpetrat. Massa tard, però...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 09/05/2016 12:38

Aixo es de la noticia.
'Queremos el tranvía'
El Ayuntamiento de Salou defiende la ejecución de una futura conexión con tranvía, el proyecto conocido como Tramcamp. «Queremos que se ejecute para que esté todo el territorio conectado», dice Granados, quien inicialmente defendía el desmantelamiento de la vía. La Generalitat y Fomento abogan por la opción del tranvía, aunque aún no han concretado si es definitivo. Salou tiene previsto crear allí el eje cívico, un gran bulevar de dos kilómetros, dos carriles para vehículos, aceras amplias, zonas ajardinadas, comercios, 600 viviendas y un parking subterráneo.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”