Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 21/05/2018 23:32

Carlos González ha escrit:Han parlat a TV3 que per el tercer carril que es farà a l'Arboç es pensa retallar la RT2 i que acabi a Sant Vicenç de Calders o alguna cosa així...
Algú sap el per quin motiu o si es així?? Salutacions.

Perquè només se circularà per via única, i per evitar més retards als trens de la R4 i mercaderies, s'opta per finalitzar la maltractada RT2 a Sant Vicenç. Ara bé, que sigui una altre decisió temporal o temporalment definitiva com el tema d'Hospitalet de l'Infant està per veure.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3717
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 21/05/2018 23:36

Això no sé si té que veure... però què penseu de l'Estació central??? (Aquesta que es diu que servirà per connectar l'aeroport de Reus i que està pensat fer connectar-la amb el polèmic TRAMCamp i diuen de fer parar allà autobusos)
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 21/05/2018 23:39

Han parlat a TV3 que per el tercer carril que es farà a l'Arboç es pensa retallar la RT2 i que acabi a Sant Vicenç de Calders o alguna cosa així...
Algú sap el per quin motiu o si es així?? Salutacions.

Miquel ha escrit:Perquè només se circularà per via única, i per evitar més retards als trens de la R4 i mercaderies, s'opta per finalitzar la maltractada RT2 a Sant Vicenç. Ara bé, que sigui una altre decisió temporal o temporalment definitiva com el tema d'Hospitalet de l'Infant està per veure.


D'acord, gràcies per solucionar el dubte, però com s'ho faran llavors?? Hauran de retallar també la R4 fins a Martorell per a que puguin posar el tercer carril suposo, no?
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: mfuentesll2 » Dilluns 21/05/2018 23:55

El tema es que no és el mateix tindre estacions de pas que una estació cap de línea.
mfuentesll2
N2
N2
 
Entrades: 16
Membre des de: Dilluns 15/01/2018 18:48

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: albert28 » Dimarts 22/05/2018 7:52

Carlos González ha escrit:Han parlat a TV3 que per el tercer carril que es farà a l'Arboç es pensa retallar la RT2 i que acabi a Sant Vicenç de Calders o alguna cosa així...
Algú sap el per quin motiu o si es així?? Salutacions.

http://rodalies.gencat.cat/es/sobre-rod ... l/PatRT2R4
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
 
Entrades: 1480
Membre des de: Dimecres 10/11/2010 20:29

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: trensmat » Dilluns 28/05/2018 23:08

La línea férrea de la costa se desmantelará de "forma inmediata" cuando entre en marcha el Corredor

https://www.diaridetarragona.com/amp/co ... ssion=true
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1512
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 12/06/2018 18:24

http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1512
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: ortegote » Dimarts 12/06/2018 18:45

Buenas,
Hace gracia posar un Tranvia, como si fuera facil, bueno si lo es si mantenemos la via actual y ponemos los Tranvias de Cadiz, pero aqui los alcaldes y la generalitat querran todo tranviario o nada y ya sabemos como esta el tema dinerito asi que el Tranvia no se vera en breve quizas muchos años despues tiempo suficiente para desmantelar y nunca mas volver a ver un tren por ese trazado, el ejemplo de Tortosa lo conocemos todos.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 929
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 12/06/2018 21:36

ortegote ha escrit:Buenas,
Hace gracia posar un Tranvia, como si fuera facil, bueno si lo es si mantenemos la via actual y ponemos los Tranvias de Cadiz, pero aqui los alcaldes y la generalitat querran todo tranviario o nada y ya sabemos como esta el tema dinerito asi que el Tranvia no se vera en breve quizas muchos años despues tiempo suficiente para desmantelar y nunca mas volver a ver un tren por ese trazado, el ejemplo de Tortosa lo conocemos todos.
Saludos.

Exactamente hacer un tranvía no es un trabajo fácil.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1512
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: Carlos González » Dimarts 12/06/2018 22:51

L'ALCALDE PERE GRANADOS MOLT SATISFET PER LA RESOLUCIÓ DEL SÍNDIC SOBRE EL DESMANTELLAMENT DE LA LÍNIA DEL TREN

L'alcalde de Salou, Pere Granados, molt satisfet amb la resolució del Síndic de Greuges sobre el desmantellament de la línia del tren, que insta a la Generalitat i el Govern de l'Estat a instal.lar un tramvia en el tram actual PortAventura-l'Hospitalet de l'Infant.

En la resposta de l'Ajuntament de Salou al Síndic de Greuges en data 26 de Febrer, ja s'esmenta literalment la previsió d'una nova connexió des de Salou fins el ramal que va de Tarragona a la xarxa del Corredor. A més, d'estar prevista la implantació d'un Tren Tram que uniria les principals ciutats de la costa, així com amb l'interior, i que el propi planejament municipal ja té previst amb el projecte d'Eix Cívic reservant espai per a aquest nou mitjà de transport públic.
http://www.salou.cat/ca/noticies/lalcalde-pere-granados-molt-satisfet-per-la-resolucio-del-sindic-sobre-el-desmantellament-de-la-linia-del-tren

Això és el que comenta el maco d'en Granados... al final no sé què passarà amb el tram de Salou-Cambrils, que facin alguna cosa, evidenment s'hauria de millorar la via fent millors el passos a nivell, de fet si haguéssin pensat en desdoblar i millorar l'estat del traçat no s'haurien embolicat tant...
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Aquest darrer mes:

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 19/06/2018 1:02

Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-Avui ja hem circulat per la via habitual direcció Sant Vicenç. Han canviat les travesses de tot el tram, i instal.lat un cert nombre de nous pals d'electrificació.
-A la vía direcció Barcelona, hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Via 1 (general direcció Sant Vicenç), encara tallada.
-Continuen les obres de modificació del gàlib dinàmic de l'andana de via 1. Ja els queda relativament poc (possiblement hagin de canviar de lloc els teleindicadors, i segurament hauran de retallar la marquesina).
-Els trens segueixen circulant per vies 2 i 4. La via 6 (desviada sense andana) està tallada.
-S'estan fent les cimentacions per a nous pals d'electrificació (segurament amb pòrtics).

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Continuen les obres de canvi de travesses, es circula en via única, per la via habitual direcció Barcelona.
-A la via de l'esquerra (direcció Barcelona), hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra (R15/R16):
[des del tren]

-És l'únic tram entre Rubí/El Papiol i Vila-seca on no hi ha cap rastre d'obres.

Entre Torredembarra i Altafulla (R15/R16):
[des del tren]

-A la via direcció Tarragona hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Entre Altafulla i Tarragona (R15/R16):
[des del tren]

-A la via direcció Tarragona hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg del tram entre Altafulla i La Móra.
-Entre La Móra i Tarragona no hi ha res.

A Tarragona (R15/R16):
[des del tren]

-A l'entrada de Tarragona costat Altafulla estan fent cimentacions per a nous pals de catenària, més o menys a l'alçada de l'amfiteatre romà.

Entre Tarragona i Tarragona-Classificació (R15/R16):
[des del tren]

-En certs punts s'observen travesses de triple rail tirades al costat de la via. No a tot arreu, no hi ha massa espai. Especialment entre el carrer Pere Martell i el riu.

A Tarragona-Classificació (R15):
[des del tren]

-Estan fent cimentacions per a nous pals de catenària.

Entre Tarragona i Tres Camins (R16):
[des del tren]

-Hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.
-Entre Tres Camins i Port Aventura no hi ha res de nou fet (i en teoria, no hi faran res).

Entre Tarragona-Classificació i Vila-seca (R15):
[des del tren]

-Hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de totes dues vies al llarg de tot el tram.

Entre Vila-seca i Bifurcació Vila-seca (R15):
[des del tren]

-Hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de totes dues vies al llarg de tot el tram.
-L'agulla per fer el moviment Vila-seca-Cambrils encara no està instal.lada, està desmuntada a l'estació de Vila-seca de fa temps.
-Estan construïnt un nou ramal per permetre trens entre Tarragona per una banda (Vila-seca, vaja), i Camp de Tarragona, Lleida i Saragossa per l'altra. Està molt poc avançat, a bona part del tram només hi ha moviment de terres, i no hi ha rail instal.lat ni res que se li assembli. A la banda més propera al tram Vandellòs-Camp de Tarragona la plataforma sí que està feta, amb un pont i tot.

A Camp de Tarragona:

-Es habitual de veure-hi la composició de proves Talgo BT. Fa proves entre Camp de Tarragona i Vandellòs (o L'Ametlla de Mar?), passant pel canviador d'ample de La Boella.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

NOTA DE PREMSA | Obres tercer rail El Vendrell-L'Arboç

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 21/06/2018 18:16

Rodalies de Catalunya (10/06/2018)

Adif inicia una nueva fase de las obras para la implantación del ancho internacional

NUEVA FASE: DEL 10/6 AL 06/10/18

SUSTITUCIÓN TRAVIESAS ENTRE EL VENDRELL Y L'ARBOÇ


Horarios de las líneas R4 y RT2 a partir del 10/06 (PDF)
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Avui (08/07/2018)

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 08/07/2018 23:08

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Tancada la via 2 (principal direcció Barcelona), s'entén que per obres, tot i que no hi havia ni rastre de les mateixes. Entenc que els trens direcció Barcelona circulen per la via 4 (la desviada de l'edifici de viatgers), tot i que no ho he pogut comprovar.

Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-La renovació de la via direcció Barcelona està avançadíssima, ja han renovat quasi tot el tram entre L'Arboç i El Vendrell.
-Es circula per via única (per la via habitual direcció Sant Vicenç).
-De tot el tram entre Rubí/El Papiol i Vila-seca, aquest és el més avançat, de carrer.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Què bèsties!, han tornat a posar en servei la via 1, amb el gàlib dinàmic sense corregir, pero l'andana sí. Resultat: el forat que hi ha entre tren i andana és tan gran, que una persona despistada fàcilment pot caure a la via. :boig2

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Hem circulat molt a poc a poc.

A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]

-Iniciada la cimentació de nous pals d'electrificació pel costat Torredembarra de l'estación, a la zona fora d'andana, i atenció, respectant l'espai de l'antiga via desviada, que va ser eliminada en ser rebaixada a baixador amb el ripat (fa uns 20 anys). Se suposa que tornarà a ser estación i la via desviada reapareixerà, amb la qual cosa hi haurà obres sí o sí.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4561
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

En Damià Calvet (TiS) a favor del desmantellament

EntradaAutor: m.h.t. » Dimecres 11/07/2018 16:01

Aquest matí en Damià Calvet, conseller de Terriori i Sostenibilitat ha assistit a L'Entrevista de La Xarxa (emesa per diverses TVs i ràdios locals del país). N'he pogut veure el tram final, quan tocaven el tema de Tarragona i el Corredor Mediterrani.

Doncs bé. El conseller es mostra a favor del desmantellament perquè, diu, "és una fractura" per a Cambrils i Salou... :cop A més, ha obert la porta a "substituïr les vies actuals per una línia de bus", al·legant que és un mitjà més lleuger i "els busos poden ser elèctrics". :martell1

Per tant, es comença a tancar la porta al projecte del TramCamp, que es venia intuïnt amb el desmantellament tan imminent sense projecte substitutori.

El conseller diu que "s'ha d'escoltar als alcaldes". Però, als passatgers no, és clar... :roll:

Aquestes afirmacions contrasten del tot amb el següent punt de l'entrevista, quan li pregunten per l'AVE i les estacions del Camp de Tarragona i l'Aeroport de Reus. El conseller afirma que "el ferrocarril ha d'estar a on està la gent" :x (contradicció amb l'anterior) i confirma l'estació de l'Aeroport de Reus. :ok

Teniu l'entrevista sencera aquí. El tema de Tarragona es tracta al tram final:

http://www.alacarta.cat/lentrevista/not ... mia-calvet
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1070
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: En Damià Calvet (TiS) a favor del desmantellament

EntradaAutor: Carlos González » Dimecres 11/07/2018 16:33

m.h.t. ha escrit:Doncs bé. El conseller es mostra a favor del desmantellament perquè, diu, "és una fractura" per a Cambrils i Salou... :cop A més, ha obert la porta a "substituïr les vies actuals per una línia de bus", al·legant que és un mitjà més lleuger i "els busos poden ser elèctrics". :martell1

Per tant, es comença a tancar la porta al projecte del TramCamp, que es venia intuïnt amb el desmantellament tan imminent sense projecte substitutori.


Sé que els politics menteixen, només escriuré el que ha dit a l'entrevista, diu que estan "repensant" que fer amb el tram de Salou-Cambrils, sí, ha dit de fer una línia de bus, però també ha dit fer una línia de tren-tramvia... o sigui que el projecte del TRAMCamp no té les "portes tancades".

Que sigui cert o no que al final sigui així, ja és un altre cosa... però deixem el pas del temps a veure com acabarà la cosa amb aquest tram i la reacció dels habitants... :twisted: :twisted: :twisted:
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 15/07/2018 15:24

Un dubte... es suposa que la variant de Vandellòs i la resta del traçat fins a Castelló/València es suposa que serà en tercer carril o en ample UIC... però què pasarà amb els R16? També està pensat fer un tercer carril entre Tarragona i Martorell, actualment passa per Tortosa/Ulldecona passant per la línia Barcelona-Vilanova-Valls però aquest té un ample diferent...

Què faran al final... que els R16 parin per Camp de Tarragona passant per el traçat d'AVE fins a Sants???

https://www.tarragona.cat/la-ciutat/noticies/fitxers/altres/alegacions-tercer-carril
A la diapositiva 7 he vist que pensen fer això, espero que pugui ser d'aquesta manera, millor això que res... però llavors la R16 la faran desviar per Vilafranca???
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaAutor: trensmat » Diumenge 15/07/2018 23:29

Carlos González ha escrit:Un dubte... es suposa que la variant de Vandellòs i la resta del traçat fins a Castelló/València es suposa que serà en tercer carril o en ample UIC... però què pasarà amb els R16? També està pensat fer un tercer carril entre Tarragona i Martorell, actualment passa per Tortosa/Ulldecona passant per la línia Barcelona-Vilanova-Valls però aquest té un ample diferent...

Què faran al final... que els R16 parin per Camp de Tarragona passant per el traçat d'AVE fins a Sants???

https://www.tarragona.cat/la-ciutat/noticies/fitxers/altres/alegacions-tercer-carril
A la diapositiva 7 he vist que pensen fer això, espero que pugui ser d'aquesta manera, millor això que res... però llavors la R16 la faran desviar per Vilafranca???


Segons tinc entès hauran 8 trens de la línia R16 que faran el trajecte Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona Sants i 12 trens entre Tortosa - Tarragona - Barcelona Estació de França
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1512
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: Carlos González » Diumenge 15/07/2018 23:38

Però si es canvia l'ample per Castelló i Vandellòs... els trens actuals de la R16, o millor dit, els trens de Tortosa ja no poden passar ja per el traçat de sempre... o el tindran que fer per via LAV per Camp de Tarragona per coll***, o bé que facin aquest tercer carril de Sant Vicenç-Castellbisbal, aprofitant l'enllaç de LAV de l'Arboç a la convencional de Vilafranca. (Que també es diu de fer-ho)
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: albe6 » Diumenge 15/07/2018 23:47

Carlos González ha escrit:Però si es canvia l'ample per Castelló i Vandellòs... els trens actuals de la R16, o millor dit, els trens de Tortosa ja no poden passar ja per el traçat de sempre... o el tindran que fer per via LAV per Camp de Tarragona per coll***, o bé que facin aquest tercer carril de Sant Vicenç-Castellbisbal, aprofitant l'enllaç de LAV de l'Arboç a la convencional de Vilafranca. (Que també es diu de fer-ho)



Sempre hi haurà 2 amples
121 per Camp de Tarragona (els que siguin)
447/448/449 per Tarragona (els que siguin)
albe6
N8
N8
 
Entrades: 859
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 16/07/2018 0:16

No m'esteu entenen... l'ample de Castelló i la variant de Vandellòs es suposa que serà en ample internacional, oi?? Repasem la R16, el tram de Sant Vicenç-Vilanova-BCN Sants de quin ample és?? Ample ibèric... Llavors ja adéu a la R16 de sempre.

El tren regional R16 ja no circularà per Vilanova més perquè l'ample és ibèric, i fins a Castelló i la variant de Vandellòs es suposa que serà en ample internacional... I no només serà afectada aquesta línia regional per el tema del maleït tram de Salou, ni tenint en compte les freqüències baixes de la R15 i R14, es perdrà les freqüències de pas de la R16 per el tram de Vilanova. Sino que ja no hi haurà parada la R16 per Tarragona Ciutat. Perquè passarà sí o sí per Camp de Tarragona (o bé si fessin un bypass de LAV per Tarragona Ciutat), i seguidament anat per via LAV fins a Sants, pel fet de que aquest trajecte és del mateix ample que es suposa que serà per la variant de Vandellòs. A més... com dimonis fan funcionar això dels canviadors d'amples???, per Figueres hi passa això i encara no entenc com va.

Digueu-me si es pot fer trens convencionals directes per BCN-Tolosa o BCN-Perpinyà... Em dirieu que no perquè hi han amples diferents...
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
 
Entrades: 1351
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants