Pàgina 16 de 17

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dilluns 21/05/2018 23:32
Autor: Miquel
Carlos González ha escrit:Han parlat a TV3 que per el tercer carril que es farà a l'Arboç es pensa retallar la RT2 i que acabi a Sant Vicenç de Calders o alguna cosa així...
Algú sap el per quin motiu o si es així?? Salutacions.

Perquè només se circularà per via única, i per evitar més retards als trens de la R4 i mercaderies, s'opta per finalitzar la maltractada RT2 a Sant Vicenç. Ara bé, que sigui una altre decisió temporal o temporalment definitiva com el tema d'Hospitalet de l'Infant està per veure.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dilluns 21/05/2018 23:36
Autor: Carlos González
Això no sé si té que veure... però què penseu de l'Estació central??? (Aquesta que es diu que servirà per connectar l'aeroport de Reus i que està pensat fer connectar-la amb el polèmic TRAMCamp i diuen de fer parar allà autobusos)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dilluns 21/05/2018 23:39
Autor: Carlos González
Han parlat a TV3 que per el tercer carril que es farà a l'Arboç es pensa retallar la RT2 i que acabi a Sant Vicenç de Calders o alguna cosa així...
Algú sap el per quin motiu o si es així?? Salutacions.

Miquel ha escrit:Perquè només se circularà per via única, i per evitar més retards als trens de la R4 i mercaderies, s'opta per finalitzar la maltractada RT2 a Sant Vicenç. Ara bé, que sigui una altre decisió temporal o temporalment definitiva com el tema d'Hospitalet de l'Infant està per veure.


D'acord, gràcies per solucionar el dubte, però com s'ho faran llavors?? Hauran de retallar també la R4 fins a Martorell per a que puguin posar el tercer carril suposo, no?

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dilluns 21/05/2018 23:55
Autor: mfuentesll2
El tema es que no és el mateix tindre estacions de pas que una estació cap de línea.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dimarts 22/05/2018 7:52
Autor: albert28
Carlos González ha escrit:Han parlat a TV3 que per el tercer carril que es farà a l'Arboç es pensa retallar la RT2 i que acabi a Sant Vicenç de Calders o alguna cosa així...
Algú sap el per quin motiu o si es així?? Salutacions.

http://rodalies.gencat.cat/es/sobre-rod ... l/PatRT2R4

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dilluns 28/05/2018 23:08
Autor: trensmat
La línea férrea de la costa se desmantelará de "forma inmediata" cuando entre en marcha el Corredor

https://www.diaridetarragona.com/amp/co ... ssion=true

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dimarts 12/06/2018 18:24
Autor: trensmat

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dimarts 12/06/2018 18:45
Autor: ortegote
Buenas,
Hace gracia posar un Tranvia, como si fuera facil, bueno si lo es si mantenemos la via actual y ponemos los Tranvias de Cadiz, pero aqui los alcaldes y la generalitat querran todo tranviario o nada y ya sabemos como esta el tema dinerito asi que el Tranvia no se vera en breve quizas muchos años despues tiempo suficiente para desmantelar y nunca mas volver a ver un tren por ese trazado, el ejemplo de Tortosa lo conocemos todos.
Saludos.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dimarts 12/06/2018 21:36
Autor: trensmat
ortegote ha escrit:Buenas,
Hace gracia posar un Tranvia, como si fuera facil, bueno si lo es si mantenemos la via actual y ponemos los Tranvias de Cadiz, pero aqui los alcaldes y la generalitat querran todo tranviario o nada y ya sabemos como esta el tema dinerito asi que el Tranvia no se vera en breve quizas muchos años despues tiempo suficiente para desmantelar y nunca mas volver a ver un tren por ese trazado, el ejemplo de Tortosa lo conocemos todos.
Saludos.

Exactamente hacer un tranvía no es un trabajo fácil.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dimarts 12/06/2018 22:51
Autor: Carlos González
L'ALCALDE PERE GRANADOS MOLT SATISFET PER LA RESOLUCIÓ DEL SÍNDIC SOBRE EL DESMANTELLAMENT DE LA LÍNIA DEL TREN

L'alcalde de Salou, Pere Granados, molt satisfet amb la resolució del Síndic de Greuges sobre el desmantellament de la línia del tren, que insta a la Generalitat i el Govern de l'Estat a instal.lar un tramvia en el tram actual PortAventura-l'Hospitalet de l'Infant.

En la resposta de l'Ajuntament de Salou al Síndic de Greuges en data 26 de Febrer, ja s'esmenta literalment la previsió d'una nova connexió des de Salou fins el ramal que va de Tarragona a la xarxa del Corredor. A més, d'estar prevista la implantació d'un Tren Tram que uniria les principals ciutats de la costa, així com amb l'interior, i que el propi planejament municipal ja té previst amb el projecte d'Eix Cívic reservant espai per a aquest nou mitjà de transport públic.
http://www.salou.cat/ca/noticies/lalcalde-pere-granados-molt-satisfet-per-la-resolucio-del-sindic-sobre-el-desmantellament-de-la-linia-del-tren

Això és el que comenta el maco d'en Granados... al final no sé què passarà amb el tram de Salou-Cambrils, que facin alguna cosa, evidenment s'hauria de millorar la via fent millors el passos a nivell, de fet si haguéssin pensat en desdoblar i millorar l'estat del traçat no s'haurien embolicat tant...

Aquest darrer mes:

EntradaPublicat: Dimarts 19/06/2018 1:02
Autor: 437.001
Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-Avui ja hem circulat per la via habitual direcció Sant Vicenç. Han canviat les travesses de tot el tram, i instal.lat un cert nombre de nous pals d'electrificació.
-A la vía direcció Barcelona, hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Via 1 (general direcció Sant Vicenç), encara tallada.
-Continuen les obres de modificació del gàlib dinàmic de l'andana de via 1. Ja els queda relativament poc (possiblement hagin de canviar de lloc els teleindicadors, i segurament hauran de retallar la marquesina).
-Els trens segueixen circulant per vies 2 i 4. La via 6 (desviada sense andana) està tallada.
-S'estan fent les cimentacions per a nous pals d'electrificació (segurament amb pòrtics).

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Continuen les obres de canvi de travesses, es circula en via única, per la via habitual direcció Barcelona.
-A la via de l'esquerra (direcció Barcelona), hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra (R15/R16):
[des del tren]

-És l'únic tram entre Rubí/El Papiol i Vila-seca on no hi ha cap rastre d'obres.

Entre Torredembarra i Altafulla (R15/R16):
[des del tren]

-A la via direcció Tarragona hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Entre Altafulla i Tarragona (R15/R16):
[des del tren]

-A la via direcció Tarragona hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg del tram entre Altafulla i La Móra.
-Entre La Móra i Tarragona no hi ha res.

A Tarragona (R15/R16):
[des del tren]

-A l'entrada de Tarragona costat Altafulla estan fent cimentacions per a nous pals de catenària, més o menys a l'alçada de l'amfiteatre romà.

Entre Tarragona i Tarragona-Classificació (R15/R16):
[des del tren]

-En certs punts s'observen travesses de triple rail tirades al costat de la via. No a tot arreu, no hi ha massa espai. Especialment entre el carrer Pere Martell i el riu.

A Tarragona-Classificació (R15):
[des del tren]

-Estan fent cimentacions per a nous pals de catenària.

Entre Tarragona i Tres Camins (R16):
[des del tren]

-Hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.
-Entre Tres Camins i Port Aventura no hi ha res de nou fet (i en teoria, no hi faran res).

Entre Tarragona-Classificació i Vila-seca (R15):
[des del tren]

-Hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de totes dues vies al llarg de tot el tram.

Entre Vila-seca i Bifurcació Vila-seca (R15):
[des del tren]

-Hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de totes dues vies al llarg de tot el tram.
-L'agulla per fer el moviment Vila-seca-Cambrils encara no està instal.lada, està desmuntada a l'estació de Vila-seca de fa temps.
-Estan construïnt un nou ramal per permetre trens entre Tarragona per una banda (Vila-seca, vaja), i Camp de Tarragona, Lleida i Saragossa per l'altra. Està molt poc avançat, a bona part del tram només hi ha moviment de terres, i no hi ha rail instal.lat ni res que se li assembli. A la banda més propera al tram Vandellòs-Camp de Tarragona la plataforma sí que està feta, amb un pont i tot.

A Camp de Tarragona:

-Es habitual de veure-hi la composició de proves Talgo BT. Fa proves entre Camp de Tarragona i Vandellòs (o L'Ametlla de Mar?), passant pel canviador d'ample de La Boella.

NOTA DE PREMSA | Obres tercer rail El Vendrell-L'Arboç

EntradaPublicat: Dijous 21/06/2018 18:16
Autor: 437.001
Rodalies de Catalunya (10/06/2018)

Adif inicia una nueva fase de las obras para la implantación del ancho internacional

NUEVA FASE: DEL 10/6 AL 06/10/18

SUSTITUCIÓN TRAVIESAS ENTRE EL VENDRELL Y L'ARBOÇ


Horarios de las líneas R4 y RT2 a partir del 10/06 (PDF)

Avui (08/07/2018)

EntradaPublicat: Diumenge 08/07/2018 23:08
Autor: 437.001
A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Tancada la via 2 (principal direcció Barcelona), s'entén que per obres, tot i que no hi havia ni rastre de les mateixes. Entenc que els trens direcció Barcelona circulen per la via 4 (la desviada de l'edifici de viatgers), tot i que no ho he pogut comprovar.

Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-La renovació de la via direcció Barcelona està avançadíssima, ja han renovat quasi tot el tram entre L'Arboç i El Vendrell.
-Es circula per via única (per la via habitual direcció Sant Vicenç).
-De tot el tram entre Rubí/El Papiol i Vila-seca, aquest és el més avançat, de carrer.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Què bèsties!, han tornat a posar en servei la via 1, amb el gàlib dinàmic sense corregir, pero l'andana sí. Resultat: el forat que hi ha entre tren i andana és tan gran, que una persona despistada fàcilment pot caure a la via. :boig2

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Hem circulat molt a poc a poc.

A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]

-Iniciada la cimentació de nous pals d'electrificació pel costat Torredembarra de l'estación, a la zona fora d'andana, i atenció, respectant l'espai de l'antiga via desviada, que va ser eliminada en ser rebaixada a baixador amb el ripat (fa uns 20 anys). Se suposa que tornarà a ser estación i la via desviada reapareixerà, amb la qual cosa hi haurà obres sí o sí.

En Damià Calvet (TiS) a favor del desmantellament

EntradaPublicat: Dimecres 11/07/2018 16:01
Autor: m.h.t.
Aquest matí en Damià Calvet, conseller de Terriori i Sostenibilitat ha assistit a L'Entrevista de La Xarxa (emesa per diverses TVs i ràdios locals del país). N'he pogut veure el tram final, quan tocaven el tema de Tarragona i el Corredor Mediterrani.

Doncs bé. El conseller es mostra a favor del desmantellament perquè, diu, "és una fractura" per a Cambrils i Salou... :cop A més, ha obert la porta a "substituïr les vies actuals per una línia de bus", al·legant que és un mitjà més lleuger i "els busos poden ser elèctrics". :martell1

Per tant, es comença a tancar la porta al projecte del TramCamp, que es venia intuïnt amb el desmantellament tan imminent sense projecte substitutori.

El conseller diu que "s'ha d'escoltar als alcaldes". Però, als passatgers no, és clar... :roll:

Aquestes afirmacions contrasten del tot amb el següent punt de l'entrevista, quan li pregunten per l'AVE i les estacions del Camp de Tarragona i l'Aeroport de Reus. El conseller afirma que "el ferrocarril ha d'estar a on està la gent" :x (contradicció amb l'anterior) i confirma l'estació de l'Aeroport de Reus. :ok

Teniu l'entrevista sencera aquí. El tema de Tarragona es tracta al tram final:

http://www.alacarta.cat/lentrevista/not ... mia-calvet

Re: En Damià Calvet (TiS) a favor del desmantellament

EntradaPublicat: Dimecres 11/07/2018 16:33
Autor: Carlos González
m.h.t. ha escrit:Doncs bé. El conseller es mostra a favor del desmantellament perquè, diu, "és una fractura" per a Cambrils i Salou... :cop A més, ha obert la porta a "substituïr les vies actuals per una línia de bus", al·legant que és un mitjà més lleuger i "els busos poden ser elèctrics". :martell1

Per tant, es comença a tancar la porta al projecte del TramCamp, que es venia intuïnt amb el desmantellament tan imminent sense projecte substitutori.


Sé que els politics menteixen, només escriuré el que ha dit a l'entrevista, diu que estan "repensant" que fer amb el tram de Salou-Cambrils, sí, ha dit de fer una línia de bus, però també ha dit fer una línia de tren-tramvia... o sigui que el projecte del TRAMCamp no té les "portes tancades".

Que sigui cert o no que al final sigui així, ja és un altre cosa... però deixem el pas del temps a veure com acabarà la cosa amb aquest tram i la reacció dels habitants... :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 15/07/2018 15:24
Autor: Carlos González
Un dubte... es suposa que la variant de Vandellòs i la resta del traçat fins a Castelló/València es suposa que serà en tercer carril o en ample UIC... però què pasarà amb els R16? També està pensat fer un tercer carril entre Tarragona i Martorell, actualment passa per Tortosa/Ulldecona passant per la línia Barcelona-Vilanova-Valls però aquest té un ample diferent...

Què faran al final... que els R16 parin per Camp de Tarragona passant per el traçat d'AVE fins a Sants???

https://www.tarragona.cat/la-ciutat/noticies/fitxers/altres/alegacions-tercer-carril
A la diapositiva 7 he vist que pensen fer això, espero que pugui ser d'aquesta manera, millor això que res... però llavors la R16 la faran desviar per Vilafranca???

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

EntradaPublicat: Diumenge 15/07/2018 23:29
Autor: trensmat
Carlos González ha escrit:Un dubte... es suposa que la variant de Vandellòs i la resta del traçat fins a Castelló/València es suposa que serà en tercer carril o en ample UIC... però què pasarà amb els R16? També està pensat fer un tercer carril entre Tarragona i Martorell, actualment passa per Tortosa/Ulldecona passant per la línia Barcelona-Vilanova-Valls però aquest té un ample diferent...

Què faran al final... que els R16 parin per Camp de Tarragona passant per el traçat d'AVE fins a Sants???

https://www.tarragona.cat/la-ciutat/noticies/fitxers/altres/alegacions-tercer-carril
A la diapositiva 7 he vist que pensen fer això, espero que pugui ser d'aquesta manera, millor això que res... però llavors la R16 la faran desviar per Vilafranca???


Segons tinc entès hauran 8 trens de la línia R16 que faran el trajecte Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona Sants i 12 trens entre Tortosa - Tarragona - Barcelona Estació de França

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Diumenge 15/07/2018 23:38
Autor: Carlos González
Però si es canvia l'ample per Castelló i Vandellòs... els trens actuals de la R16, o millor dit, els trens de Tortosa ja no poden passar ja per el traçat de sempre... o el tindran que fer per via LAV per Camp de Tarragona per coll***, o bé que facin aquest tercer carril de Sant Vicenç-Castellbisbal, aprofitant l'enllaç de LAV de l'Arboç a la convencional de Vilafranca. (Que també es diu de fer-ho)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Diumenge 15/07/2018 23:47
Autor: albe6
Carlos González ha escrit:Però si es canvia l'ample per Castelló i Vandellòs... els trens actuals de la R16, o millor dit, els trens de Tortosa ja no poden passar ja per el traçat de sempre... o el tindran que fer per via LAV per Camp de Tarragona per coll***, o bé que facin aquest tercer carril de Sant Vicenç-Castellbisbal, aprofitant l'enllaç de LAV de l'Arboç a la convencional de Vilafranca. (Que també es diu de fer-ho)



Sempre hi haurà 2 amples
121 per Camp de Tarragona (els que siguin)
447/448/449 per Tarragona (els que siguin)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

EntradaPublicat: Dilluns 16/07/2018 0:16
Autor: Carlos González
No m'esteu entenen... l'ample de Castelló i la variant de Vandellòs es suposa que serà en ample internacional, oi?? Repasem la R16, el tram de Sant Vicenç-Vilanova-BCN Sants de quin ample és?? Ample ibèric... Llavors ja adéu a la R16 de sempre.

El tren regional R16 ja no circularà per Vilanova més perquè l'ample és ibèric, i fins a Castelló i la variant de Vandellòs es suposa que serà en ample internacional... I no només serà afectada aquesta línia regional per el tema del maleït tram de Salou, ni tenint en compte les freqüències baixes de la R15 i R14, es perdrà les freqüències de pas de la R16 per el tram de Vilanova. Sino que ja no hi haurà parada la R16 per Tarragona Ciutat. Perquè passarà sí o sí per Camp de Tarragona (o bé si fessin un bypass de LAV per Tarragona Ciutat), i seguidament anat per via LAV fins a Sants, pel fet de que aquest trajecte és del mateix ample que es suposa que serà per la variant de Vandellòs. A més... com dimonis fan funcionar això dels canviadors d'amples???, per Figueres hi passa això i encara no entenc com va.

Digueu-me si es pot fer trens convencionals directes per BCN-Tolosa o BCN-Perpinyà... Em dirieu que no perquè hi han amples diferents...