Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barreres

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Toni
N8
N8
Entrades: 766

Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere

Entrada Autor: Toni » Diumenge 14/07/2013 0:50

lithops ha escrit:La balissa no atura el trren, només l'informa, fins i tot hi ha una disfunció entre la informació que dóna la senyal i la balissa. La senyal indica pas protegit quan la barrera comença a baixar, la balissa indica pas protegit quan està baixada del tot, si la balissa indica el maquinista que el pas està desprotegit i la senyal el contrari a de prioritzar la informació de la balissa i disposar-se a aturar-se davant del PN. Si senyal i balissa indiquen pas desprotegit el tren no s'atura, l'atura el maquinista just avanç de creuar el PN.

El sistema automàtic dels PN NO atura el tren, posa en alerta al maquinista perque l'aturi just abans del PN. Vet aqui la gran diferència entre un PN bassat en enclavaments i un PN automàtic.

Salutacions
Josep Maria
Josep Mª,

Et confirmo que el senyal de pas a nivell d´una SBA (semibarrera automàtica) SÍ te balissa ASFA, que serveix per ATURAR el tren en cas de que el pas estigui desprotegit. Això és el lògic i normal, però a més ho acabo de confirmar. Així ho explica Ferropedia (http://www.ferropedia.es/wiki/Paso_a_nivel). Ni als passos a nivell ni a cap altre lloc el sistema deixa tota la responsabilitat al maquinista, al menys posa precaucions per mitigar el possible error que pugui cometre... i en el cas dels passos a nivell automàtics, elimina aquest factor humà mitjançant una balissa ASFA que repeteixo SÍ atura el tren si el pas no està correctament protegit.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 14/07/2013 0:56

Reforço el que acabo d´indicar amb un segon enllaç a Ferropedia (http://es.wikipedia.org/wiki/Anuncio_de ... %C3%A1tico) o especifica clarament l´indicació L3 (via lliure o pas a nivell protegit).



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 14/07/2013 1:25

Toni ha escrit:Reforço el que acabo d´indicar amb un segon enllaç a Ferropedia (http://es.wikipedia.org/wiki/Anuncio_de ... %C3%A1tico) o especifica clarament l´indicació L3 (via lliure o pas a nivell protegit).
Estic llegint el títol 221c del RGC i diu que amb un senyal de "pas a nivell desprotegit" el maquinista reconeixerà el senyal i si no ho fa l´ASFA frenarà el tren. Potser sí que l´ASFA només li demana al maquinista que es posi en disposició d´aturar el tren al propi pas a nivell...



lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Diumenge 14/07/2013 22:17

Reconec que hi ha ocasions què no sóc capaç de transmetre el que penso, com jo ja m'entenc...

Qualsevol balissa sempre informa, si després el maquinista no compleix amb la condició que estableix o no la reconeix evidenment frena el tren, però una balissa per sí sola mai compleix la funció de frenar un tren. Si la balissa marca PN desprotegit i el maquinista no la reconeix l'ASFA frenarà el tren, posteriorment el maquinista re-armarà frens i continuarà fins aturar-se davant el PN.

L'article que comentes del RGC te'l vaig mencionar missatges enrere, però el 220.3 és el que ho deixa molt clar, la llàstima es que el PDF no el deixa copiar.

Resumeixo, si el PN està protegit el tren no ha de reconèixer la balissa i tira endavant. Si la senyal fixa i l'ASFA indiquen senyal desprotegit el maquinista reconeix la balissa i es posa en disposició d'aturar-se davant el PN. Si la senyal indica PN protegit i la balissa desprotegit farà cas de la balissa, la reconeixerà i es disposarà a aturar-se davant del PN.

Jo ho entenc així i és el que intentava explicar des del començamet, insisteixo, reconec que em costa explicar el que vull dir, només sóc un afeccionat a estones lliures. I sobretot, la finalitat es aprendre, jo he fet a base d'equivocar-me moltes vegades i estic segur que ho continuaré fent d'aquesta manera.

Salutacions
Josep Maria



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 01/08/2013 23:19

lithops ha escrit:Reconec que hi ha ocasions què no sóc capaç de transmetre el que penso, com jo ja m'entenc...

Qualsevol balissa sempre informa, si després el maquinista no compleix amb la condició que estableix o no la reconeix evidenment frena el tren, però una balissa per sí sola mai compleix la funció de frenar un tren. Si la balissa marca PN desprotegit i el maquinista no la reconeix l'ASFA frenarà el tren, posteriorment el maquinista re-armarà frens i continuarà fins aturar-se davant el PN.

L'article que comentes del RGC te'l vaig mencionar missatges enrere, però el 220.3 és el que ho deixa molt clar, la llàstima es que el PDF no el deixa copiar.

Resumeixo, si el PN està protegit el tren no ha de reconèixer la balissa i tira endavant. Si la senyal fixa i l'ASFA indiquen senyal desprotegit el maquinista reconeix la balissa i es posa en disposició d'aturar-se davant el PN. Si la senyal indica PN protegit i la balissa desprotegit farà cas de la balissa, la reconeixerà i es disposarà a aturar-se davant del PN.

Jo ho entenc així i és el que intentava explicar des del començamet, insisteixo, reconec que em costa explicar el que vull dir, només sóc un afeccionat a estones lliures. I sobretot, la finalitat es aprendre, jo he fet a base d'equivocar-me moltes vegades i estic segur que ho continuaré fent d'aquesta manera.

Salutacions
Josep Maria
Crec que tens raó. Si el pas està desprotegit, el tren reconeix la senyal i es posa en disposició d´aturar-se al pas si hi ha un obstacle. I sí, el cas es aprendre...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/01/2014 8:31

Diari de Girona, 30 de gener de 2014 ha escrit: Ripoll planteja una plataforma per evitar vianants al pas a nivell
L'Ajuntament considera que la proposta d'Adif és massa complicada i no resol el problema
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 31/01/2014 22:44

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 30 de gener de 2014 ha escrit: Ripoll planteja una plataforma per evitar vianants al pas a nivell
L'Ajuntament considera que la proposta d'Adif és massa complicada i no resol el problema
[...]
A veure si s´aconsegueix fer una obra o una altre. La qüestió és condicionar el pas inferior per que la gent pugui utilitzar-lo fàcilment. No A partir d´aqui, qui segueixi passant pel pas a nivell, ja serà sota la seva responsabilitat.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 31/01/2014 22:56

Toni ha escrit:A partir d´aqui, qui segueixi passant pel pas a nivell, ja serà sota la seva responsabilitat.
Els que passen amb les barreres abaixades, fou, és i serà sota la seva responsabilitat (irresponsabilitat).



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 02/02/2014 0:06

Javi M ha escrit:
Toni ha escrit:A partir d´aqui, qui segueixi passant pel pas a nivell, ja serà sota la seva responsabilitat.
Els que passen amb les barreres abaixades, fou, és i serà sota la seva responsabilitat (irresponsabilitat).
Totalment d´acord, l´accident sempre és culpa del que creua amb les barreres baixades. Volia dir que si es dificulta més el pas de vianants per la via i es facilita el pas pel pas inferior, quan torni a haver un altre accident mortal ningú s´hauria de possar nerviós, no caldrà fer ja res, serà que algú que li agradava el risc.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”