Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barreres

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barreres

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/05/2013 15:22

http://el9nou.cat/noticies_o_0/30335/di ... _20_minuts

Hi ha dies que el pas a nivell de Ripoll triga 20 minuts a aixecar les barreres

La boca del túnel desemboca al pas a nivell del passeig Ragull
Jordi Puig
última actualització: 07-05-2013 (14:00)
Ruth Espuny

L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, es va reunir amb el gerent de Rodalies, Miquel Pérez, per demanar millores urgents per evitar el perill del pas a nivell del tren del passeig Ragull, després que fa unes setmanes hi hagués una víctima mortal.
Munell va dir que es tracta d’una qüestió prioritària per l’equip de govern i com a mesura de pressió, si no hi ha una proposta de millora de la seguretat del pas a nivell d’Adif, les autoritats municipals tampoc aniran a la presentació dels dos trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà que es farà a Ripoll el 15 de maig.

L’alcalde de Ripoll també va dir que demanaran que les barreres del pas a nivell estiguin menys estona abaixades “perquè hi ha dies que, quan s’han creuat dos tres a l’estació de Ripoll, han trigat més de 20 minuts a aixecar-les”, va dir Munell, “i això és excessiu”. Segons va explicar l’alcalde, les barreres s’abaixen a Ripoll quan el tren arriba a l’estació de Campdevànol “i com que triga tant temps a arribar la gent s’impacienta, a part d’acostumar-se que el tren tardi molt a passar, i acabin creuant la via amb el perill que representa”. Tot i així, es va insistir que hi ha un pas soterrat per poder passar, malgrat les barreres arquitectòniques que té. L’alcalde va dir que des de Rodalies “són conscients del perill que representa aquest pas a nivell” malgrat que compleix les normatives establertes, però també és cert que des de Rodalies es va comunicar que qui té capacitat d’inversió és Adif. En aquest sentit, el gerent de Rodalies es va comprometre a parlar amb el Ministeri de Foment perquè es prenguin mesures per evitar que ningú pugui accedir a la via des de la vorera.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 07/05/2013 15:32

¿Que tipo de inversión hace falta para programar un poco mejor las santas barreras? ¿Y por qué si tan mal va el paso a nivel la gente sigue siendo tan perezosa que prefieran arriesgar su vida a usar el paso inferior? Tambien son ganas de dejarse atropellar. Uno más tonto que el otro, no se si reir o llorar.....



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 07/05/2013 15:38

Entenc que per una banda la baixada de barreres es fa molta estona abans que arribi el tren; això es podria millorar posant uns sensors que indiquin a la barrera quan té que baixar; posem dos minuts abans que arrib el tren (2 minuts, per dir quelcom, eh?).
Una altra cosa es que cadascú a nivell personal travessi les vies amb les barreres abaixades. D'això se'n diu selecció natural (Darwin deia que només els més ben preparats sobreviuen), els que no tenen seny, cauen.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/05/2013 15:49

gatvell ha escrit:Una altra cosa es que cadascú a nivell personal travessi les vies amb les barreres abaixades. D'això se'n diu selecció natural (Darwin deia que només els més ben preparats sobreviuen), els que no tenen seny, cauen.
Aquest raonament seria debatible si no fos perquè aquestes actituds temeràries acaben perjudicant tothom, començant pel trànsit ferroviari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 07/05/2013 16:09

Guigui, una cosa es la decissió personal, que es el que he dit abans i, una altre, les implicacions a tercers que es el que tu dius.
Les dues son obvies i no s'exclouen una a l'altre. :)


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 07/05/2013 17:07

metring ha escrit:http://el9nou.cat/noticies_o_0/30335/di ... _20_minuts

Hi ha dies que el pas a nivell de Ripoll triga 20 minuts a aixecar les barreres

La boca del túnel desemboca al pas a nivell del passeig Ragull
Jordi Puig
última actualització: 07-05-2013 (14:00)
Ruth Espuny

L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, es va reunir amb el gerent de Rodalies, Miquel Pérez, per demanar millores urgents per evitar el perill del pas a nivell del tren del passeig Ragull, després que fa unes setmanes hi hagués una víctima mortal.
Munell va dir que es tracta d’una qüestió prioritària per l’equip de govern i com a mesura de pressió, si no hi ha una proposta de millora de la seguretat del pas a nivell d’Adif, les autoritats municipals tampoc aniran a la presentació dels dos trens remodelats de la línia Barcelona-Puigcerdà que es farà a Ripoll el 15 de maig.

L’alcalde de Ripoll també va dir que demanaran que les barreres del pas a nivell estiguin menys estona abaixades “perquè hi ha dies que, quan s’han creuat dos tres a l’estació de Ripoll, han trigat més de 20 minuts a aixecar-les”, va dir Munell, “i això és excessiu”. Segons va explicar l’alcalde, les barreres s’abaixen a Ripoll quan el tren arriba a l’estació de Campdevànol “i com que triga tant temps a arribar la gent s’impacienta, a part d’acostumar-se que el tren tardi molt a passar, i acabin creuant la via amb el perill que representa”. Tot i així, es va insistir que hi ha un pas soterrat per poder passar, malgrat les barreres arquitectòniques que té. L’alcalde va dir que des de Rodalies “són conscients del perill que representa aquest pas a nivell” malgrat que compleix les normatives establertes, però també és cert que des de Rodalies es va comunicar que qui té capacitat d’inversió és Adif. En aquest sentit, el gerent de Rodalies es va comprometre a parlar amb el Ministeri de Foment perquè es prenguin mesures per evitar que ningú pugui accedir a la via des de la vorera.
En tinc els meus dubtes que el pas a nivell estigui tancat 20 minuts o més com diu la notícia. Les vegades que he estat a Ripoll, he vist el pas a nivell tancat com a màxim 5 minuts. A més m'aventuro a dir que és gairebé impossible suprimir-lo, degut a la complexitat de la zona. Per un cantó tens cases i a sobre la C-17, i a l'altre, tens el riu. A part que és una estupidesa per una dotzena de trens que passen al dia, i a molt baixa velocitat. El que cal és més consciència social i educació viària. Si les barreres estàn baixades, no passis, i si tens molta pressa, utilitza el pas inferior del costat. A més no crec que siguin gaire cars un parell d'ascensors, un a cada cantó del pas, per salvar les barreres arquítectòniques.
I si cal ma dura amb sancions econòmiques, endavant. La gent no escarmentem fins que no ens toquen la butxaca.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 08/05/2013 23:38

metring ha escrit:L’alcalde de Ripoll també va dir que demanaran que les barreres del pas a nivell estiguin menys estona abaixades “perquè hi ha dies que, quan s’han creuat dos tres a l’estació de Ripoll, han trigat més de 20 minuts a aixecar-les”, va dir Munell, “i això és excessiu”. Segons va explicar l’alcalde, les barreres s’abaixen a Ripoll quan el tren arriba a l’estació de Campdevànol “i com que triga tant temps a arribar la gent s’impacienta, a part d’acostumar-se que el tren tardi molt a passar, i acabin creuant la via amb el perill que representa”.
Cada matí, i més d'una vegada, les barreres s'estan 15' abaixades a Sant Feliu, i igual que a Ripoll, la gent s'inpacienta i creua. També igual que a Ripoll, això seria fàcilment solucionable si les barreres no s'aguèssin d'abaixar quan el tren entra a l'estació anterior (4' abans del pas del tren per Sant Feliu).



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 09/05/2013 0:02

UT440_132M ha escrit: A part que és una estupidesa per una dotzena de trens que passen al dia, i a molt baixa velocitat. El que cal és més consciència social i educació viària. Si les barreres estàn baixades, no passis, i si tens molta pressa, utilitza el pas inferior del costat. A més no crec que siguin gaire cars un parell d'ascensors, un a cada cantó del pas, per salvar les barreres arquítectòniques.
I si cal ma dura amb sancions econòmiques, endavant. La gent no escarmentem fins que no ens toquen la butxaca.
Estoy completamente de acuerdo. Es un problema de educación, simple y llanamente. Ese precisamente es uno de los puntos que siempre, cuando se trata del ferrocarril he tenido en cuenta: siempre he buscado los pasos a nivel, y pienso que en toda estación ferroviaria debería existir al menos uno, y también para cruzar las vías en medio de ciudad, que exista un puente sobre las mismas o un subterráneo. Y sólo cruzar las vías cuando sea necesario porque no exista paso alternativo (lo cual en las estaciones de ferrocarril no me hace ni p***tera gracia). Y si llevas prisa, planifica el tiempo teniendo en cuenta que tienes que subir o bajar escaleras y calcula. Pero no te lances de frente en plan "Jerónimooooo", que es lo que hacen los que cruzan las vías porque sí, habiendo pasos a nivel. Luego vienen los atropellos y la gente chilla, pero no para que les pongan pasos subterráneos, "cuidao", no. Chillan porque lo que quieren es que el tren vaya subterráneo, con las dichosas soterritis, porque encima de tener una cultura que no respeta las vías del tren, que se atraviesan como Pedro por su casa, tenemos la cultura de que las vías siempre estorban y hay que taparlas y que vaya bajo tierra, como el Metro. Luego, si se gastan los millones en soterramientos innecesarios, nos suben el billete y otra vez a chillar y a protestar y a quejarse en lugar de decirles a toda esa gente que predica los soterritis que si no les gusta su ciudad se vayan a vivir a un desierto con los camellos, y así no tienen de qué quejarse, pero que dejen la ciudad en paz, que no les ha hecho nada, ni ella ni sus vías, que un día se pusieron ahí para prestar un servicio público, no para que les tiren piedras y exijan que se las lleven a los infiernos, o a la conchinchina.

Únicamente me queda reseñar el recuerdo de dos sitios en los que estuve forzosamente en peligro: O' Donnell y Santa Catalina. El primero, sin pasos subterráneos, tuve varios amigos que estaban al tanto de las vías en todas direcciones y me indicaron cuándo cruzar para hacer nuestro reportaje fotográfico de estaciones abandonadas de Madrid. En el segundo caso, había un subterráneo, la peligrosidad radicaba en el andén, que era muy estrecho, estaba en curva, tenía una vía a ambos lados y pasaban los trenes constantemente y a toda pastilla. Así pues quedé agazapado en los últimos escalones superiores de acceso al andén, y sólo levantaba la cámara y de vez en cuando medio me incorporaba un poco, para sacar las fotos, incluso en alguna salen los trenes pasando a escaso metro y medio de mi mano, y aparecen en la imagen. Simplemente me ha venido a la cabeza, las precauciones que los de mi equipo y yo tomamos en aquellos dos casos. Me gustaría saber qué medidas de precaución tomarían muchos en mi lugar en dichas situaciones. Ya sé que no viene al caso, pero simplemente se trata de una cuestión de conciencia social. Por un lado, no se tiene en cuenta que un tren si te pilla, no es como un coche, que según como sea puedes salir ileso, un tren es una guillotina: te parte por la mitad. Y por el otro lado, sólo se tiene en cuenta que el tren estorba, que las vías parten la ciudad, que patatín, que patatán, y todo por no subir o bajar escaleras aunque las haya. Y luego, a gastarse los millones en soterrar, y luego nos quejamos de que los políticos no lo hacen bien: primero vamos a revisar qué actuaciones les pedimos que hagan, que es muy fácil quejarse y meter la pata reivindicando errores, para que luego los hagan y chillemos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/05/2013 22:16

Un cop més un Alcalde que, lluny d´educar als seus ciutadans (al principi amb formació i després amb sancions) prefereix demanar tonteries i si a sobre és a culpable de tots els mals (l´Estat clar), moltissim millor. Resulta que el pas està fins a no sé quants minuts tancat (ja m´agradaria comprobar-ho...)... val, això és intolerable i això explica que la gent passi amb les barreres tancades i sense mirar (que la gent és incívica i inconscient no és una explicació). Evidentment les barreres baixaran conforme a la normativa quan arriba un tren i això el senyor alcalde no ho canviarà. Evidentment hi han trens per que així ho volen els ciutadans entre altres de Ripoll. Per tant, és estúpid pretendre que el pas no baixi. Solucions:

1) Que defineixi el senyor alcalde una ruta alternativa.
2) Que posi el senyor alcalde una patrulla de la policia local que posi una multa a tothom que s´apropi a menys d´un metre de la barrera baixada.
2) Que posi el senyor alcalde els mitjans educatius pertinents per tal de que els seus ciutadans aprenguin allò tant simple que ensenyava el "Coco" al Barrio Sésamo..... ahora está bajada..... ahora está subida....... és senzill volent.

Per acabar només recomanar-li al senyor alcalde que vagi a parlar amb la Generalitat per veure quins son els trens que s´han de treure per tal de que la barrera no baixi tant i no molesti i impacienti tantíssim al veïns del poble.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 09/05/2013 23:28

Toni ha escrit:[...]

Evidentment les barreres baixaran conforme a la normativa quan arriba un tren i això el senyor alcalde no ho canviarà. Evidentment hi han trens per que així ho volen els ciutadans entre altres de Ripoll. Per tant, és estúpid pretendre que el pas no baixi.

[...]

Per acabar només recomanar-li al senyor alcalde que vagi a parlar amb la Generalitat per veure quins son els trens que s´han de treure per tal de que la barrera no baixi tant i no molesti i impacienti tantíssim al veïns del poble.
Toni, conforme la normativa ferroviària, les barreres es baixen tot just quan el tren entra al cantó on es troba el pas a nivell. Escurçar el cantó en qüestió disminuiria el temps que les barreres romanen abaixades, cosa que sería econòmicament i tècnica viable, i socialment rentable. En aquest missatge pot veure's el que implica un pas a nivell en un cantó curt.
No veig on trobes l'aberració en què un Alcalde demani això.

Quant a la resta del missatge, crec que no val la pena comentar res.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 13/05/2013 1:25

Javi M ha escrit:
Toni ha escrit:[...]

Evidentment les barreres baixaran conforme a la normativa quan arriba un tren i això el senyor alcalde no ho canviarà. Evidentment hi han trens per que així ho volen els ciutadans entre altres de Ripoll. Per tant, és estúpid pretendre que el pas no baixi.

[...]

Per acabar només recomanar-li al senyor alcalde que vagi a parlar amb la Generalitat per veure quins son els trens que s´han de treure per tal de que la barrera no baixi tant i no molesti i impacienti tantíssim al veïns del poble.
Toni, conforme la normativa ferroviària, les barreres es baixen tot just quan el tren entra al cantó on es troba el pas a nivell. Escurçar el cantó en qüestió disminuiria el temps que les barreres romanen abaixades, cosa que sería econòmicament i tècnica viable, i socialment rentable. En aquest missatge pot veure's el que implica un pas a nivell en un cantó curt.
No veig on trobes l'aberració en què un Alcalde demani això.

Quant a la resta del missatge, crec que no val la pena comentar res.
Molt interessants els videos. La veritat és que fa una mica de por que es tanquin les barreres i passi un tren a tota velocitat als 10 segons.... què passaria si hi ha qualsevol problema?. Segurament el tren no podria frenar a temps. Més enllà de percepcions, el que és evident és que:
- Cal complir la normativa i no es pot fer excepcions perquè ho digui cap alcalde (que a més evidentment no assumirà ni la més mínima responsabilitat si es minimitza el temps de tancament de la barrera).
- Cal sancionar a tothom tant incívic i inconscient com per creuar un pas a nivell tancat. Un alcalde mai pot justificar això.
Em sembla bé que et sembli tot això tant descabellat com per no comentar-ho, però jo crec que és del tot raonable. Crec que un bon alcalde en el cas de Ripoll hauria de:
- Iniciar una campanya de conscienciació/educació pels seus veïns respecte dels riscs d´un pas a nivell.
- Veure què es pot fer per disminuir el risc. Evidentment demanar el soterrament de la via no és solucíó així que potser el més raonable és definir un pas a diferent nivell alternatiu, tema en el que qualsevol ajuntament pot aportar molt.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/05/2013 8:56

Javi M ha escrit:Toni, conforme la normativa ferroviària, les barreres es baixen tot just quan el tren entra al cantó on es troba el pas a nivell. Escurçar el cantó en qüestió disminuiria el temps que les barreres romanen abaixades, cosa que sería econòmicament i tècnica viable, i socialment rentable. En aquest missatge pot veure's el que implica un pas a nivell en un cantó curt.
No veig on trobes l'aberració en què un Alcalde demani això.
Just a la fusta. Si a qualsevol de nosaltres li passés això, i les barreres del pas a nivell del costat de casa o d'allà on anem a diari s'estiguéssin 20 minuts abaixades, i tinguéssim la percepció certa de que és tècnicament evitable, seríem els primers a exigir l'administració local que contribuís a escurçar aquest període.

L'empatia no és sovint el nostre fort, però.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 14/05/2013 1:09

Fran-Ikarus ha escrit:
Javi M ha escrit:Toni, conforme la normativa ferroviària, les barreres es baixen tot just quan el tren entra al cantó on es troba el pas a nivell. Escurçar el cantó en qüestió disminuiria el temps que les barreres romanen abaixades, cosa que sería econòmicament i tècnica viable, i socialment rentable. En aquest missatge pot veure's el que implica un pas a nivell en un cantó curt.
No veig on trobes l'aberració en què un Alcalde demani això.
Just a la fusta. Si a qualsevol de nosaltres li passés això, i les barreres del pas a nivell del costat de casa o d'allà on anem a diari s'estiguéssin 20 minuts abaixades, i tinguéssim la percepció certa de que és tècnicament evitable, seríem els primers a exigir l'administració local que contribuís a escurçar aquest període.

L'empatia no és sovint el nostre fort, però.
Primer cal posar en quarentena això dels 20 minuts. Després, que l´ajuntament prengui mesures per impedir que la seva gent passi pel pas tancat. Després d´això, que vagi a parlar amb qui calgui per tal de que els expliquin com funciona un pas a nivell i si es pot fer alguna cosa per que estigui menys temps tancat sense perdre gens de seguretat. Em sembla que aquests volen passar a la segona part sense fer la primera...



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dimarts 14/05/2013 10:50

Bon dia,

M´ha fet gràcia llegir aquest fil perquè m´ha vingut al cap la mitja marató de Ripoll de fa uns anys. En l´edició en qüestió jo no hi vaig participar però alguns corredors em van explicar un incident amb la barrera. No recordo ben bé la història...Crec que va ser que un cop es va donar la sortida (de la cursa) es va haver de baixar la barrera perquè circulava un tren deixant la cursa tallada en dos o bé que un cop donada la sortida es va haver de baixar la barrera deixant la cursa aturada uns minuts. Desconec si els 20...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 14/05/2013 20:16

Toni ha escrit:Primer cal posar en quarentena això dels 20 minuts. Després, que l´ajuntament prengui mesures per impedir que la seva gent passi pel pas tancat. Després d´això, que vagi a parlar amb qui calgui per tal de que els expliquin com funciona un pas a nivell i si es pot fer alguna cosa per que estigui menys temps tancat sense perdre gens de seguretat. Em sembla que aquests volen passar a la segona part sense fer la primera...
Punt per punt:

-Que la barrera estigui 20' abaixada no m'ho acabo de creure. Si algun cop ha romàs tancada aquest temps, de ben segur que es va deure a alguna situació excepcional.

-Si pot fer-se quelcom per tal que la barrera estigui tancada menys temps, la resposta és que sí. De fet ja t'he explicat en què consisteix la solució, i has pogut veure és tècnicament molt senzilla i econòmica, i que no implica perdre seguretat. No li busquis tres peus al gat.

-Si les barreres funcionessin bé, no caldria cap "campanya" de seguretat ferroviària. La gent creua el pas mentre que és tancat com a conseqüència directa de la mala gestió del mateix, que fa que la gent no se'l prengui seriosament.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 15/05/2013 1:02

Javi M ha escrit:
Toni ha escrit:Primer cal posar en quarentena això dels 20 minuts. Després, que l´ajuntament prengui mesures per impedir que la seva gent passi pel pas tancat. Després d´això, que vagi a parlar amb qui calgui per tal de que els expliquin com funciona un pas a nivell i si es pot fer alguna cosa per que estigui menys temps tancat sense perdre gens de seguretat. Em sembla que aquests volen passar a la segona part sense fer la primera...
Punt per punt:

-Que la barrera estigui 20' abaixada no m'ho acabo de creure. Si algun cop ha romàs tancada aquest temps, de ben segur que es va deure a alguna situació excepcional.

-Si pot fer-se quelcom per tal que la barrera estigui tancada menys temps, la resposta és que sí. De fet ja t'he explicat en què consisteix la solució, i has pogut veure és tècnicament molt senzilla i econòmica, i que no implica perdre seguretat. No li busquis tres peus al gat.

-Si les barreres funcionessin bé, no caldria cap "campanya" de seguretat ferroviària. La gent creua el pas mentre que és tancat com a conseqüència directa de la mala gestió del mateix, que fa que la gent no se'l prengui seriosament.
Jo em prenc molt seriosament al tren. Diuen que el tren només t´agafa una vegada.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 15/05/2013 7:59

Toni ha escrit:Jo em prenc molt seriosament al tren. Diuen que el tren només t´agafa una vegada.
Pues somos la excepción, el 23 de junio se cumplen 3 años de que 12 personas no pensaban como tu y yo.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 14/06/2013 22:36

http://el9nou.cat/noticies_o_0/30967/ad ... at_del_pas

Adif remodelarà i farà accessible el pas soterrat del pas a nivell de Ripoll

Imatge
El pas soterrat per evitar creuar la via del tren només té accés amb escales. Això aviat s’acabarà
JORDI PUIG
última actualització: 10-06-2013 (17:00)
Ruth Espuny Així s’hi ha compromès després que l’Ajuntament demanés mesures de seguretat urgents.
Adif presentarà durant les pròximes setmanes un avantprojecte per remodelar el pas soterrat del pas a nivell del passeig Ragull per tal de millorar-ne la seguretat. Aquest és el compromís que l’Ajuntament de Ripoll va arrancar del president de l’organisme, Gonzalo Ferre, després que l’alcalde, Jordi Munell, demanés mesures urgents per evitar cap altre atropellament mortal com el que hi va haver el passat mes d’abril i que va costar la vida a un noi de 17 anys.

Munell no va anar sol a la reunió, sinó que el van acompanyar representants de Renfe i Rodalies, per donar més suport a la petició de l’alcalde. L’opció d’eliminar el pas a nivell es va pràcticament descartar “i després van proposar que el millor seria convertir el pas soterrat que tenim en utilitzable, còmode i accessible”. La idea és fer-lo més agradable “i aconseguir que de forma natural el passeig Ragull desemboqui al pas soterrat i no al pas a nivell”, diu Munell, tal com passa ara, “i que creuar la via sigui l’excepció”. Un altre tema important és eliminar les més que evidents barreres arquitectòniques que té actualment el pas soterrat. Només s’hi pot accedir mitjançant les escales i, per tant, la gent que porta cotxets, va amb bicicleta o porta un carret de la compra no el poden fer servir. “Adif s’encarregarà de fer les rampes que hi fan falta i facilitar l’accés a tothom”, diu Munell.

L’alcalde confia que “en poques setmanes” tinguin l’avantprojecte d’Adif, i que en els propers dies els tècnics d’aquest organisme es desplacin a Ripoll, “i després de donar el vistiplau ja es podrà encarregar el projecte constructiu”. Munell diu que no es tracta d’una gran inversió “i serà més fàcil que Foment digui que sí, i més tractant-se d’una qüestió de seguretat”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 25/06/2013 19:48

Hola,

A Igualada el pas a nivell tardava una mica per que la barrera es baixava quan el tren parava a Vilanova del Camí.

Es va solucionar possant mes aprop del pas a nivell el sistema per que es baixes la barrera (la veritat que no se com es diu aquest sistema però suposo que el pas del tren activa per que la barrera baixí i despres de passar pugi).

A Ripoll pot ser una solució però clar Igualada es FGC i Ripoll es ADIF empreses diferents maneres de fer diferents.

Salutacións.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 03/07/2013 2:05

UT440_132M ha escrit:http://el9nou.cat/noticies_o_0/30967/ad ... at_del_pas

Adif remodelarà i farà accessible el pas soterrat del pas a nivell de Ripoll

Imatge
El pas soterrat per evitar creuar la via del tren només té accés amb escales. Això aviat s’acabarà
JORDI PUIG
última actualització: 10-06-2013 (17:00)
Ruth Espuny Així s’hi ha compromès després que l’Ajuntament demanés mesures de seguretat urgents.
Adif presentarà durant les pròximes setmanes un avantprojecte per remodelar el pas soterrat del pas a nivell del passeig Ragull per tal de millorar-ne la seguretat. Aquest és el compromís que l’Ajuntament de Ripoll va arrancar del president de l’organisme, Gonzalo Ferre, després que l’alcalde, Jordi Munell, demanés mesures urgents per evitar cap altre atropellament mortal com el que hi va haver el passat mes d’abril i que va costar la vida a un noi de 17 anys.

Munell no va anar sol a la reunió, sinó que el van acompanyar representants de Renfe i Rodalies, per donar més suport a la petició de l’alcalde. L’opció d’eliminar el pas a nivell es va pràcticament descartar “i després van proposar que el millor seria convertir el pas soterrat que tenim en utilitzable, còmode i accessible”. La idea és fer-lo més agradable “i aconseguir que de forma natural el passeig Ragull desemboqui al pas soterrat i no al pas a nivell”, diu Munell, tal com passa ara, “i que creuar la via sigui l’excepció”. Un altre tema important és eliminar les més que evidents barreres arquitectòniques que té actualment el pas soterrat. Només s’hi pot accedir mitjançant les escales i, per tant, la gent que porta cotxets, va amb bicicleta o porta un carret de la compra no el poden fer servir. “Adif s’encarregarà de fer les rampes que hi fan falta i facilitar l’accés a tothom”, diu Munell.

L’alcalde confia que “en poques setmanes” tinguin l’avantprojecte d’Adif, i que en els propers dies els tècnics d’aquest organisme es desplacin a Ripoll, “i després de donar el vistiplau ja es podrà encarregar el projecte constructiu”. Munell diu que no es tracta d’una gran inversió “i serà més fàcil que Foment digui que sí, i més tractant-se d’una qüestió de seguretat”.
Què fort.... que la solució és fer accessible el pas inferior...... aquest alcalde és molt llest.... evidentment que s´ha de fer el pas inferior accessible, ara i fa 10 anys. El que no tinc tant clar és que aquestes obres no les tingui que fer el propi ajuntament. El senyor alcalde s´ha esperat fins l´últim mort per adonar-se...... Efectivament, no cal esperar i no seria raonable fer cap tipus de soterrament o variant del ferrocarril a Ripoll amb el que sí, sí senyor alcalde, el que cal fer és arreglar el pas inferior..... per cert, en contra dels acords municipals que preveuen un nou traçat amb una nova estació i no sé quants nous túnels.... qualsevol que vegi els acords municipals pensarà que no cal invertir ni un euro en el traçat actual....



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”