Sunrail

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Sunrail

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 13/03/2013 8:36

El Punt/Avui, 13 de març de 2013 ha escrit: Aquest estiu Figueres tindrà platja

Un tren turístic especial reforçarà la connexió entre Figueres, Llançà, Colera i Portbou els caps de setmana d'estiu

Volen promoure activitats als quatre municipis

Imatge

13/03/13 02:00 - figueres - Esteve Carrera

Un tren turístic especial connectarà aquest estiu la capital de l'Empordà amb els municipis costaners de Llançà, Colera i Portbou. El tren Sunrail funcionarà els caps de setmana i els dies festius dels mesos de juliol i agost amb dos serveis diaris en cada sentit, a part dels serveis habituals de viatgers: sortirà a les deu del matí i les cinc de la tarda de Figueres, i els trajectes de tornada sortiran de Portbou a les onze del matí i les sis de la tarda.

Les tarifes d'aquest tren especial estaran subvencionades en un cinquanta per cent del que seria el preu normal del trajecte per poder oferir preus econòmics, i es materialitzaran amb uns tiquets diferenciats dels habituals. El comboi també destacarà dels trens habituals amb una decoració exterior personalitzada amb vinils, en la mateixa línia del tren de la neu que es va impulsar entre Barcelona i les estacions d'esquí del Pirineu.

La iniciativa d'aquest tren especial ha estat impulsada des dels ajuntaments empordanesos i negociada amb el servei de rodalies de Renfe, que assumirà la bonificació de les tarifes, i tindrà la col·laboració del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i la sotsdirecció de l'àrea de Turisme de la Generalitat. Els últims aspectes tècnics de la iniciativa s'estan acabant de negociar i es confia a poder presentar oficialment el projecte a final de mes.

Turisme sostenible

Xavier Barranco, regidor a Portbou de Medi Ambient, Benestar Social i Promoció Econòmica i Turisme, és qui ha coordinat les negociacions d'aquest projecte entre els quatre ajuntaments i el servei de rodalies de Renfe. “La idea és aprofitar una infraestructura que ja tenim al territori, la via del tren, per promoure la mobilitat d'un turisme sostenible. A Llançà, Colera i Portbou tenim platges urbanes on la gent pot baixar del tren i amb deu minuts és a la platja, sense patir pel trànsit a la carretera i sense preocupar-se d'on aparcar el cotxe. I, en l'altre sentit, la gent pot agafar el tren des de Portbou per anar a visitar algun museu a Figueres. Però, sobretot, el que volem és potenciar i diversificar el conjunt, perquè a Llançà, Colera i Portbou no hi ha només platja, també hi ha museus, activitats culturals, circuits d'excursionisme i de bicicleta, i a Figueres, a més de museus, hi ha serveis, botigues i una oferta diferent de la de la costa.

Platges amb museus

“Per això, el lema d'aquest projecte serà Les platges tenen museus i Figueres té platja”, diu Barranco.

A partir d'aquest servei de tren, es preveu que les empreses del sector turístic (organitzadors d'espectacles, d'activitats de lleure i culturals) puguin oferir descomptes als viatgers que presentin el tiquet del Sunrail, de manera que el tren potenciï l'agenda d'activitats de les quatre ciutats i que les oficines de turisme puguin promocionar el conjunt d'aquesta programació.

Els esdeveniments més destacats, com ara un concert d'havaneres a Portbou, es podran promocionar de manera més global.

Si la fórmula té èxit, ja es pensa en la possibilitat d'ampliar el servei durant altres períodes de l'any, com per exemple un tren de la verema en l'època en què es desenvolupa aquesta activitat. “Comencem amb moltes ganes, amb precaució però pensant en desenvolupaments possibles si la iniciativa s'acaba consolidant”, manifesta Barranco.

El tren Sunrail tindrà dos serveis diaris en cada sentit

La idea de base és que les platges tenen museus i Figueres té platja

LA XIFRA
50 per cent.
Les tarifes del tren especial seran subvencionades en un 50 per cent del que seria el preu normal del trajecte.

LA FRASE
Comencem amb moltes ganes, amb precaució i pensant a ampliar-ho si la iniciativa s'acaba consolidant
Xavier Barranco
Regidor de turisme de Portbou


Antecedents amb un tren de vapor
Esteve Carrera

A diferència del tren turístic amb una màquina de vapor que es va intentar posar en servei uns anys enrere a la Costa Brava, el Sunrail que s'impulsarà aquest estiu serà un tren actual. S'ha optat per una unitat de tipus 447, unes màquines que, tot i que no són d'última generació, poden ser assimilades als trens habituals de rodalies i alhora aporten un “toc romàntic” que les distingirà dels trens habituals de viatgers. El 2011 es va fer una prova pilot amb un comboi guiat per una màquina de vapor que datava de final del segle XIX amb tres o quatre vagons de principi de segle XX i que, durant la temporada turística, havia de cobrir el trajecte entre Figueres i Portbou. Aquell intent, però, no va anar més enllà del viatge pilot, carregat d'autoritats i representants de les institucions polítiques i turístiques.

Com el tren de la neu

Xavier Barranco explica que el tren especial de l'estiu que es vol impulsar ara a la Costa Brava té més a veure amb models com ara el Petit Tren Groc, a l'Alta Cerdanya, i més encara amb el Tren Blanc de la Neu, que Rodalies va posar en servei per unir Barcelona i la Molina els dissabtes, diumenges i festius durant la temporada d'esquí. A Barranco, que ja havia integrat aquest projecte en les seves propostes electorals quan es va presentar com a regidor per l'actual govern municipal de Portbou, només li sap greu una cosa per arrodonir el projecte que es començarà aquest estiu: no s'han pogut coordinar els horaris d'aquest servei amb els dels trens que vénen de Perpinyà, Argelers, Cotlliure i la costa nord-catalana (sí que estaran coordinats amb els que vénen de Girona).

Coordinar-se amb el potencial de turistes que estiuegen a l'altre costat de la frontera donaria una nova dimensió al projecte, i Barranco confia que això es pugui aconseguir en el futur.



Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/03/2013 9:10

S'ha optat per una unitat de tipus 447, unes màquines que, tot i que no són d'última generació, poden ser assimilades als trens habituals de rodalies i alhora aporten un “toc romàntic” que les distingirà dels trens habituals de viatgers.
Quan els interessa, de seguida s'obliden de perles com "trens manifestament obsolets". Deu ser que tots nosaltres portem un petit Goebbels a dins.

En fi, millor poc i tard que mai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 13/03/2013 9:45

"Toc romàntic" una 447? Que es distingeixen dels trens habituals de viatgers? :nose


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 13/03/2013 12:11

Fran-Ikarus ha escrit:"Toc romàntic" una 447? Que es distingeixen dels trens habituals de viatgers? :nose
Si las 447 SON los trenes habituales de pasajeros, a estas alturas. Romántico sería una 470, o cualquier cosa con asientos decentes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 13/03/2013 15:17

Sí, a mí me ha dado la impresión de que se querían referir a las 470 o 440 (¿queda alguna operativa?), y al redactar les ha quedado "así" :|


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/06/2013 13:57

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=107519

Ricard Font presenta el tren turístic 'Sunrail'

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, presentarà demà dimecres, 12 de juny, el tren turístic 'Sunrail'.
L’acte tindrà lloc, a les 18.00 hores, al Saló de descans del Teatre Municipal El Jardí (Pl. Josep Pla s/n. Figueres)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/06/2013 14:40

Esperem a veure esdeveniments, però així d'entrada, el nom no em fa gens de patxoca. Qüestió de gustos, evidentment. Però em sona més a "sangria Don Simón" que a un producte turístic ferroviari "de qualitat".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 11/06/2013 15:21

Es aquesta mania que les coses noves cal posar-li un nom en anglés perquè sembli més modern o maco.
A veure que serà això...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/06/2013 10:41

Nota: missatge originalment penjat el dia 12:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 9&idioma=0

Territori i Sostenibilitat i Renfe posen en servei el tren turístic Sunrail a l'Alt Empordà

Els caps de setmana entre el 6 de juliol i l’1 de setembre, la línia R11 de Rodalies de Catalunya oferirà almenys 13 trens per sentit entre Figueres i Portbou

El bitllet especial Sunrail inclou el bitllet d’anada i tornada en un dia per 3 euros amb un descompte de més del 52%

El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, durant la presentació del tren turístic Sunrail.

A partir del 6 de juliol i fins a l’1 de setembre, el Departament de Territori i Sostenibilitat i Renfe posen en servei un nou tren especial entre Figueres i Portbou els caps de setmana i festius. El nou producte Sunrail és fruit d’un acord entre la Generalitat, Rodalies de Catalunya i els ajuntaments de Figueres, Llançà, Colera i Portbou per tal de facilitar el desplaçament dels turistes d’estiu entre les poblacions de l’Alt Empordà.

El tren turístic Sunrail neix de l’acord del Pla d’acció entre Renfe i la Generalitat de Catalunya per reforçar els serveis entre les principals ciutats de l’Alt Empordà durant la temporada estival. A més, amb aquest reforç especial es pretén millorar les connexions entre les destinacions culturals i de platja de les localitats de Figueres, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. Els serveis de la línia R11 de Rodalies connecten Figueres amb Llançà en un temps de viatge de 15 minuts i de Figueres a Portbou en 23 minuts.

El nou producte Sunrail posa en circulació dos trens tots els dissabtes, diumenges i festius entre Figueres amb destinació Portbou i dos més des de Portbou amb destinació Figueres, realitzant parada a Vilajuïga, Llançà i Colera.


Figueres Vilajuïga Llançà Colera Portbou
10.00 10.08 10.14 10.19 10.23
17.00 17.08 17.14 17.19 17.23

Portbou Colera Llançà Vilajuïga Figueres
11.00 11.04 11.09 11.16 11.24
18.00 18.04 18.09 18.16 18.23



Aquest tren turístic suposa un reforç addicional de més de 1.000 places assegudes tots els dissabtes, diumenges i festius entre el 6 de juliol i l’1 de setembre, afegint-se a l’oferta habitual de trens de la línia R11 de Rodalies de Catalunya (Barcelona Sants – Portbou per Girona), que compta amb un mínim de 13 trens per sentit entre les dues ciutats durant els caps de setmana.


Bitllet especial SunRail

El bitllet especial Sunrail permet obtenir descomptes superiors al 50% respecte a la compra individualitzada dels viatges.

Bitllet Sunrail 1 Dia: Un bitllet d’anada i de tornada entre les estacions de Portbou, Colera, Llançà, Vilajuïga i Figueres, per 3 euros.

Bitllet Sunrail Cap de Setmana: Un viatge d’anada i tornada per dissabte i un altre per diumenge per un preu de 5 euros.

A més, presentant aquest títol de viatge es pot gaudir de descomptes especials al Museu Dalí o al Museu Empordà de Figueres, així com en d’altres activitats lúdiques i culturals de la zona.

El bitllet especial per als clients d’aquest nou servei a l’Empordà s’afegeix als diferents títols de transport ja disponibles als serveis regionals de Rodalies de Catalunya.

Més informació dels serveis, a les estacions de Rodalies, als telèfons 900 41 00 41 i al web http://www.rodaliesdecatalunya.cat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/06/2013 10:42

oriolp13 ha escrit:Tren turístic???

Jo entenc com a tren turístic aquell que es fa amb material d'altre època o que no és un servei comercial normal, com el tren dels llacs, el transcantàbric o el tren de la fresa, per exemple.

Però això més aviat es tracta d'afegir dos serveis comercials més per sentit cada dia, si no vaig errat, cosa que no és turístic i sí augment de la oferta (per molt que hi hagin bitllets promocionals per a turistes).

Així doncs, entenc que el projecte aquell de tren històric que hi havia queda aparcat, de moment?
Salutacions,

Oriol



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 14/06/2013 18:41

L'idea és bona. Com a visitant freqüent de Port-Bou a l'estiu -meravellós lloc al juliol i al setembre- me n'alegro.

Perquè li'n diuen tren turístic, quan és un tren i prou, és un misteri del màrketing. Ara bé, ens aquests temps, que s'incrementi el servei és digne d'aplaudiment. Llàstima que no continuï/enllaci encara amb la xarxa francesa. Aquest regidor anomenat Xavier Barranco mereix un aplaudiment :plas :plas



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Divendres 14/06/2013 23:43

Ayerbe-Zuera ha escrit:L'idea és bona. Com a visitant freqüent de Port-Bou a l'estiu -meravellós lloc al juliol i al setembre- me n'alegro.

Perquè li'n diuen tren turístic, quan és un tren i prou, és un misteri del màrketing. Ara bé, ens aquests temps, que s'incrementi el servei és digne d'aplaudiment. Llàstima que no continuï/enllaci encara amb la xarxa francesa. Aquest regidor anomenat Xavier Barranco mereix un aplaudiment :plas :plas
Mes que posar un Tren Turistic en que hi ha dos Serveis per dia durant l'Estiu, el que han de fer és el que van pometre que és un Servei de Rodalies a les Comarques Gironines de Blanes a Figueres ( cada hora ) i fins a Portbou ( cada dues hores ). El que anomenen Tren Turistic el trobo molt bé. però, el que fà falta és un Servei directe que uneixi Portbou i Blanes i aixis no fer Transbordaments, sembla que ens estiguin preñen el pèl i pensen que estarem contents amb aquest famós Mini Rodalia!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 15/06/2013 8:36

oriolp13 ha escrit:Tren turístic???

Jo entenc com a tren turístic aquell que es fa amb material d'altre època o que no és un servei comercial normal, com el tren dels llacs, el transcantàbric o el tren de la fresa, per exemple.
Tren turístic és tot aquell que, pel seu propi atractiu (material històric, cotxes panoràmics, etc.), estigui destinat expressament als turistes. En canvi, aplicant el mateix sistema, també podrien anomenar "tren turístic" el reforç que pensaven fer a l'R1 fins a Arenys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimarts 25/06/2013 20:33

A veure, que jo m'entengui. Vagi per endavant que la idea del Sunrail em sembla molt bé, com tot el que sigui potenciar la utilització del ferrocarril . I també em sembla bé que es descentralitzin els serveis de rodalies. Però, si reculem en aquest fil (Tren Turístic Costa Brava) veiem que tot va començar amb un tren de vapor (aquest sí, turístic) , del qual es va fer una presentació a bombo i platerets que va posar les dents llargues als afeccionats, no només de Catalunya i les Espanyes sinó també de França i mitja Europa. Si no recordo malament, l'havia de remolcar una Sharp Stewart originària del TBF, que s'estava restaurant a l'ARMF (i la restauració ja estava acabada). De fet, l'embolic sobre el caràcter "turístic" del Sunrail ve del record d'aquell projecte. La meva pregunta és què se n'ha fet d'aquell projecte. Ha acabat en el no-res, com altres projectes del CEHFE???



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 25/06/2013 21:27

WMD626 ha escrit:A veure, que jo m'entengui. Vagi per endavant que la idea del Sunrail em sembla molt bé, com tot el que sigui potenciar la utilització del ferrocarril . I també em sembla bé que es descentralitzin els serveis de rodalies. Però, si reculem en aquest fil (Tren Turístic Costa Brava) veiem que tot va començar amb un tren de vapor (aquest sí, turístic) , del qual es va fer una presentació a bombo i platerets que va posar les dents llargues als afeccionats, no només de Catalunya i les Espanyes sinó també de França i mitja Europa. Si no recordo malament, l'havia de remolcar una Sharp Stewart originària del TBF, que s'estava restaurant a l'ARMF (i la restauració ja estava acabada). De fet, l'embolic sobre el caràcter "turístic" del Sunrail ve del record d'aquell projecte. La meva pregunta és què se n'ha fet d'aquell projecte. Ha acabat en el no-res, com altres projectes del CEHFE???
Una especulación al aire, "no había pasta" para echar a andar la locomotora?



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 26/06/2013 3:07

Fran-Ikarus ha escrit:"Toc romàntic" una 447? Que es distingeixen dels trens habituals de viatgers? :nose
Home, crec jo que es refereixen a la zona de figueres, portbou etc, que no crec que moltes 447 vegin habitualment no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/06/2013 18:38

I això les fa romàntiques?

Quan es tracta de vendre un producte, tot és trobar-li els avantatges. En canvi, quan es tracta de vendre producte nou en lloc d'aquest mateix, sembla que maleeixin el dia que el van posar en servei. Fet i fet, el màrqueting i la política es dediquen a la mateixa cosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 26/06/2013 23:38

Hola,
De tren turistic a tren de reforç hi han diferencies.

Posar una 447 romantic no ho es, als trens d'estiu per apropar a la costa més gent sels coneix popularment com "Playeros" hi ha hagut a Catalunya i també a Espanya.

Podien haver posat una 470 o una Locomotora S269 o S250 i cotxes 10.000 que sense ser vapor crec que seria una mica mes turistic que una 447.

Salutacions.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dimecres 26/06/2013 23:52

ortegote ha escrit:Hola,
De tren turistic a tren de reforç hi han diferencies.

Posar una 447 romantic no ho es, als trens d'estiu per apropar a la costa més gent sels coneix popularment com "Playeros" hi ha hagut a Catalunya i també a Espanya.

Podien haver posat una 470 o una Locomotora S269 o S250 i cotxes 10.000 que sense ser vapor crec que seria una mica mes turistic que una 447.

Salutacions.
Sembla que en aquest país es tingui al·lèrgia a les composicions de locomotora+cotxes :roll: . Encara que com dius tu és un tren de reforç, i una composició loco+cotxes necessitaria fer maniobres a les capçaleres i potser col·lapsaria la línia. A més que la disponibilitat de 447 deu fer que s'hagin decantat per a aquestes i no per a cap altra composició històrica, com les 470 (sembla mentida que ja se les pugui anomenar històriques)



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 26/06/2013 23:53

Le podrían quitar las ventanas, en plan 447 jardinera para pobres.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”