Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Entrada Autor: metring » Dissabte 11/01/2014 19:45

Segons l'Ara, Rodalies de Tarragona començarà el febrer, el març les de Girona i les de Lleida el segon semestre de 2014. Als trams Reus-Tarragona i Vendrell-Cambrils hi haurà un tren cada hora de les 6 del matí fins a les 10 de la nit, i s'aturaran a totes les estacions i conviuran amb els trens regionals actuals. A Girona també hi haurà un tren cada hora entre les 6 i les 22 hores per al trajecte entre Blanes-Maçanet Massanes-Girona-Figueres, i també s'aturarà a totes les estacions. També tindran sistema de preus per zones, com a Barcelona, i els bitllets estaran integrats amb la xarxa d'autobusos de cada demarcació.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 12/01/2014 1:46

metring ha escrit:Segons l'Ara, Rodalies de Tarragona començarà el febrer, el març les de Girona i les de Lleida el segon semestre de 2014. Als trams Reus-Tarragona i Vendrell-Cambrils hi haurà un tren cada hora de les 6 del matí fins a les 10 de la nit, i s'aturaran a totes les estacions i conviuran amb els trens regionals actuals. A Girona també hi haurà un tren cada hora entre les 6 i les 22 hores per al trajecte entre Blanes-Maçanet Massanes-Girona-Figueres, i també s'aturarà a totes les estacions. També tindran sistema de preus per zones, com a Barcelona, i els bitllets estaran integrats amb la xarxa d'autobusos de cada demarcació.
No se perque, tinc la sensació que la implantació de les Rodalies a Tarragona implicarà una profunda reforma de les linies regionals, i així deixà d'utilitzar les 470. Tammateix, ja es podria estalviar d'utilitzar les 447 també.
El que em sobta bastant és la manca d'adaptacions encara, perque com pensen fer-ho amb les targetes magnètiques, instal·lar un lector per validar a les estacions? Existeixen lectors a Rodalies per revisors i/o inspeccions? Suposo que la reforma i tancament d'estacions quedarà per més endavant.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 12/01/2014 11:22

sag470 ha escrit:No se perque, tinc la sensació que la implantació de les Rodalies a Tarragona implicarà una profunda reforma de les linies regionals, i així deixà d'utilitzar les 470. Tammateix, ja es podria estalviar d'utilitzar les 447 també.
El que em sobta bastant és la manca d'adaptacions encara, perque com pensen fer-ho amb les targetes magnètiques, instal·lar un lector per validar a les estacions? Existeixen lectors a Rodalies per revisors i/o inspeccions? Suposo que la reforma i tancament d'estacions quedarà per més endavant.
Magnètiques? Les ATM de Tarragona, Girona i Lleida no usen pas tarja magnètica (i s'ha dit que s'integraran a les respectives ATM), sino tarja de plàstic sense contacte. Suposo que posaran trastos com el que hi ha a l'estació de Lleida, per a validar les targetes per a qui les faci servir fins a Balaguer. El revisor duu una única màquina que pot comprobar ambdos tipus de bitllets (normals de banda magnètica i targetes de plàstic)

Té forma quadrada i alçada suficient per a que tothom pugui validar, però no hi ha tancament tarifari.

Pel que fa als tancaments tarifaris, en la resta de llocs ho desconec, però a Lleida va per llarg, sempre que es cumpleixin els plans de l'estació (vé de la reforma per l'AVE) de construïr una segon vestíbul a la part posterior per a Rodalies.

A més, és una bona manera de captar clients per a altres serveis (Bitllet Combinat Rodalies dels AVE). No és el mateix haver d'agafar un altre transport per anar a buscar el tren que canviar de tren en una estació.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 12/01/2014 20:55

Yo tengo unas dudas creéis que en las redes de Rodalies de Tarragona, Girona y Lleida se dejaran ver trenes Civia como en la red de Barcelona o utilizarán trenes de la serie 447 que creéis.

Mi segunda duda es reformaran las estaciones de las redes de Rodalies de Tarragona, Girona y Lleida con el estilo de las estaciones de la red de Barcelona como por ejemplo la de Mongat Nord que creéis vosotros.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 12/01/2014 22:29

Pues no se, yo creo que se utilizaran, almenos en Girona, los 447 excedentes de regionales, es decir; algun regional que llegue a Cervère y luego baje como Rodalies.
Respecto a las estaciones, supongo que algunas importantes recibiran reformas del estilo de Montgat, pero la mayoría se tendran que "conformar" con una subida de la cota de los andenes y máquinas para validar sin contacto.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 13/01/2014 10:07

Als altres llocs no sé, però aquí Lleida la que té tots els números de passar-se el dia fent Rodalies es una 447 que fa el primer R12 Cervera - Lleida i el últim Lleida - Cervera.

La resta del dia està de reserva, i cada cert temps la unitat de reserva rota. Abans aquesta reserva era una 440/470, i podia rotar perfectament amb R12, R13 i R14. No sé exactament com rota ara la reserva des que és una 447.

Civies no crec que els treguin del nucli Barcelona. Potser si que es veuran a Girona i Tarragona si es perllonguen serveis del nucli Barcelona per a que prestin servei en els nous nuclis. Suposo que els regionals passaran a ser cadenciats en els nous nuclis de rodalia

Un exemple: la malla horària de rodalies a Saragossa es fa amb 2 Civia 463 i la resta els regionals i regionals exprés cadenciats. Els únics que no s'han cadenciat són els MD.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 22/04/2014 18:18

Las nuevas cercanías de Tarragona y Girona registran casi 50.000 viajeros en un mes

Más de 32.000 corresponden a las ocho nuevas frecuencias por sentido de la línea RG1, que une la costa del Maresme y la Selva, Girona y Figueres.

Cerca de 50.000 viajeros han utilizado los nuevos servicios de cercanías del Camp de Tarragona y Girona desde que entraron en funcionamiento, el 20 y el 24 de marzo, respectivamente. Del total, más de 32.000 corresponden a las ocho nuevas frecuencias por sentido de la línea RG1, que une la costa del Maresme y la Selva, Girona y Figueres, mientras que 17.200 se distribuyen entre los nuevos trenes que forman parte del servicio en el Camp de Tarragona.

En lo que respecta al servicio de cercanías de Girona, de los 32.000 viajeros que han usado la RG1, más de la mitad –el 53 por ciento– corresponden a usuarios con origen o destino en algunas de las estaciones de la costa del Maresme y la Selva, que han aprovechado la nueva conexión sin tener que realizar trasbordo en Maçanet–Massanes.

En cuanto a las estaciones, las de Girona y Figueres son las que han registrado un mayor volumen de viajeros de la RG1, con un 58 y un 33 por ciento, respectivamente, seguidas de Maçanet–Massanes, con el 13 por ciento, y Flaçà, con el 8 por ciento del total de viajeros registrados en el primer mes de servicio de la línea.

Línea RG1

La línea RG1, que une las poblaciones de Figueres, Blanes y Mataró por Girona, se puso en servicio el 24 de marzo y conecta, sin necesidad de transbordo, las comarcas gerundenses con la costa del Maresme, con un total de ocho trenes por sentido de lunes a viernes.

Este servicio se presta como prolongación de algunos convoyes de la línea R1, consiguiendo así la comunicación directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres y el resto de estaciones intermedias.

Los nuevos trenes, sumados a los que ya tenían los municipios gerundenses, permiten disponer de frecuencias de paso de entre treinta minutos y una hora, según la estación y la franja horaria. Asimismo, la conexión directa de Mataró y Blanes, Girona y Figueres, inexistente hasta el pasado marzo, se cubre con una frecuencia de un tren cada dos horas.

Camp de Tarragona

Por su parte, los nuevos trenes que forman parte del servicio en el Camp de Tarragona han registrado 17.200 viajeros en su primer mes de servicio.

Así, la RT1 entre Tarragona y Reus suma 6.500 clientes y la RT2 entre Cambrils y L'Arboç ha obtenido 10.700 viajeros durante el primer mes en funcionamiento.

http://www.vialibre-ffe.com/


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 22/04/2014 22:48

Odio esas noticias de "Noseke lleva nosekuantosmiles de viajeros". ¿Y que? ¿Tenemos alguna vara de medir para saber si eso es mucho o poco? ¿Como es la ocupación de los trenes? ¿Y como son esos trenes de amplios? ¿Cual es la opinión y el conocimiento al respecto que tiene la gente?
Preguntas que sí nos aportarían alguna información útil, por eso nadie se molesta en responderlas.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 23/04/2014 9:38

Com son linies que nomes funcionen els dies laborables, posem 20 dies que funcionen. Calculem els passatgers per tren es facil:
- RG1 32.000 passatger. Han circulan 20 dies x 16 trens diaris=> 100 passatgers tren i 4 dies menys. Una bona ocupacio
- RT1 6.500 passatgers. Han circulat 20 dies x18 trens diaris => 18 passatgers tren
- RT2 10.000 passatgers. Han circulat 20 dies x 10 trens diaris => 50 passatgers tren.
Agafant que com a referencia una 447, que es un tren de rodalies estandard i te 238 places sentades.
Esta clar que la RG1 esta funcionant, la RT2 te una ocupacio decent, i la RT1 es un fracas.

Comentari: Les linies RT2 i RG1 donen servei regular tot el dia. Mentres que la RT1 funciona per tapar forats a les hores que hi han pocs regionals.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 23/04/2014 20:05

Abans de parlar de fracàs, potser caldria esperar a que la nova implementació de les línies sigui ben coneguda per tothom i, per això, cal un cert temps.
Amb tot, no es molta gent, no.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 23/04/2014 20:25

L'èxit de les Rodalies, jo crec que seria aquest:
  • Informació abans d'implantar-les.
  • Bones freqüències i trens adaptats a cada itinerari (465 per a molta ocupació, o 447/463 per a trens amb poca ocupació, fent rotar el material en funció de l'hora del dia i les necessitats de cada línia o nucli).
  • Tarifació segons zones, estil ATM Barcelona, amb preus raonables que siguin competitius amb el cotxe i que facin que, a la llarga, surti més barat el tren que el cotxe.
  • Reforma de les estacions i les vies allà on faci falta, fent andanes llargues per permetre encabir-hi, en cas que algun cop sigui necessari, composicions 465 en doble.
  • Motivar la gent a utilitzar les Rodalies, enumerant els avantatges (entre els que estarien les dues raons de dalt). És a dir, informació després d'implantar-les.
  • Introduir més vies desviades a les estacions on hi càpiguen: en haver moltes freqüències de Rodalies, s'hauria de deixar passar els regionals i MD i no entorpir-los. També, on sigui necessari, desdoblar la línia.
  • Complir els horaris i freqüències el màxim possible.
  • Explotació a l'estil FGC (adaptat a Rodalies, clar): puntualitat, netedat als trens i (relativament) poc frau.
  • Entregar l'explotació a una empresa que pugui assumir els costos d'aquesta sense dèficit i que, a més, pugui complir el servei amb una explotació eficient i amb un número d'incidències i retards mínim. (Si Renfe s'hi compromet, se li dona a ella; si no compleix, adéu).
  • Si una línia no acaba de funcionar, o bé potenciar-la, o bé canviar-la per tal que funcioni.
Clar, l'última opció és discutible: al "mercat" hi ha moltíssimes empreses ferroviàries, i cadascuna té els seus pros i contres.

Què en penseu? Clar, el problema és que no hi ha diners, però en una hipotètica situació on hi hagués pressupost, això estaria bé o em deixaria alguna cosa?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 25/04/2014 0:00

Hola Adolescent Barceloní.

Jo matitzaria que la inversió anés en funció de la freqüència de pas dels trens.
Per dir quelcom, potser amb dos trens per hora no cal fer gairebé res, en canvi, tres o quatre trens impliqui fer varis desdoblaments per als creuaments dels trens sense pèrdua de temps.
La resta, molt bé.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 23/05/2014 18:53

324.cat ha escrit: Rodalies de Girona i del Camp de Tarragona amplien la freqüència de trens i prolonguen el recorregut

La xarxa de Rodalies de Girona i la del Camp de Tarragona ampliaran la freqüència de trens a partir de mitjans de juny, i prolongaran el recorregut. Al nord arribaran fins a Portbou, i al sud, fins a l'Hospitalet de l'Infant. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha fet referència al bon funcionament de la línia RG1, amb uns 32.000 viatgers al mes, com el motiu pel qual han decidit ampliar el servei també als caps de setmana.

El conseller ha donat més detalls de la xarxa gironina: "Incorporarem 6 noves freqüències els caps de setmana. També prolongarem 8 trens que fins ara ens acabaven a Figueres i els acabarem de portar fins a Portbou."

Al Camp de Tarragona també hi haurà dues o tres freqüències més, els trens arribaran a l'Hospitalet, i la integració tarifària ja entrarà en vigor al juny, amb descomptes de fins al 60%.
http://www.324.cat/noticia/2404433/cata ... recorregut

Una molt bona notícia, però ja posats podrien ampliar la RG1 fins a Cerbère i no només Portbou.

Per altra banda és una molt bona notícia l'allargament de la RT2, i crec que és un pas prèvi a l'allargament fins a Tortosa.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 23/05/2014 19:39

Lo de l'Hospitalet de l'Infant ja queia de calaix, ara lo que em sorpren es que els de Tarragona arribin fins Hospitalet (en l'últim paràgraf sembla que es refereix al de Llobregat), suposo que lo que faran es empalmarlos amb alguna de les línies del nord que acaba a Hospitalet, potser la R1. (O posats a ser friki, amb la RG1, i fem Portbou-L'Hospitalet de l'Infant, la macrorodalia de Catalunya :) )



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 23/05/2014 19:44

En Europa Press está mas ampliado pero tampoco queda muy claro:

Rodalies ampliará este verano las frecuencias en Girona y Tarragona

El Govern también firma un acuerdo con el Consejo General de los Pirineos Orientales

GIRONA, 23 May. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territorio y Sostenibilidad, Santi Vila, ha anunciado que desde mediados de junio ampliará las frecuencias de Rodalies en Girona y Tarragona.

En una rueda de prensa este viernes en Girona, Vila ha indicado que ocho de los trenes --cuatro por sentido-- de Rodalies que diariamente empiezan o finalizan su recorrido en Figueres, alargarán el trayecto hasta la estación de Portbou.

Además, los fines de semana el servicio de Rodalies en Girona tendrá seis nuevas frecuencias --tres por sentido-- con trenes que efectuarán todo el recorrido de la línea RG1, que enlaza directamente las comarcas del Maresme, la Selva, el Gironès y el Alt Empordà.

Este verano también se ampliará el trayecto de los ferrocarriles en la línea R1 de Rodalies, porque seis de los trenes --tres por sentido-- que cada día empiezan o finalizan el itinerario en la estación de Mataró, alargarán su recorrido hasta Calella.

Sobre Tarragona, Vila ha añadido que la línea RT2 de Rodalies dispondrá de entre dos y tres nuevas frecuencias los fines de semana, con trenes que llegarán hasta L'Hospitalet de l'Infant y que pararán en la estación de Mont-roig del Camp.

El conseller ha manifestado que las ampliaciones de frecuencias y las prolongaciones de las líneas de Rodalies se podrían mantener operativas después del verano, en función de la respuesta de los usuarios y tras analizar las dinámicas de los pasajeros.

Vila también ha destacado que el sistema tarifario integrado de Rodalies se estrenará en Tarragona a partir del próximo 16 de junio, mientras que en Girona se pondrá en marcha de forma progresiva durante el mes de septiembre.

COLABORACIÓN TRANSFRONTERIZA

Asimismo, Vila ha firmado este viernes en Girona un acuerdo con la presidenta del Consejo General de los Pirineos Orientales (CGPO), Hermeline Malherbe-Laurent, para trabajar conjuntamente en la mejora de la movilidad transfronteriza.

El conseller de Territorio y Sostenibilidad ha puesto de relieve la necesidad de reforzar la conexión del transporte público entre el sur de Francia y el norte de Catalunya, que se prevé desarrollar una vez analizadas distintas opciones de movilidad.

Así, Vila ha asegurado que la mejora podría consistir en invertir en la línea de tren convencional o en la creación de un servicio de bus exprés, para potenciar los enlaces entre ciudades de Girona y localidades del sur de Francia.

Por su parte, Malherbe-Laurent ha considerado que uno de los objetivos del convenio entre la Generalitat y el CGPO es poder presentar el próximo otoño estos proyectos de movilidad en la convocatoria de ayudas de la Comisión Europea.

El delegado del Govern en Girona, Eudald Casadesús, ha explicado que la firma del acuerdo de este viernes permite reforzar la colaboración entre ambos territorios, que "es necesaria" para tratar las cuestiones transfronterizas con una afectación conjunta.

http://www.europapress.es/catalunya/not ... 33715.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/05/2014 19:50

Es tracta de L'Hospitalet de l'Infant, evidentment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 23/05/2014 19:54

Ecomobisostrans ha escrit:macrorodalia de Catalunya :)
En si mateixa, la xarxa de Rodalies de Catalunya ja és una "macrorodalia".

S'hauria de dir "Llunyanies de Catalunya".



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 23/05/2014 20:21

Pues ya podrían llevar la RT2 hasta L'Hospitalet de Llobregat, o al menos hasta Martorell. Esto podría permitir un gran ahorro de tiempo a la gente en Manresa e Igualada para llegar a Reus y Tarragona: Desde Igualada o Manresa en FGC a Martorell unos 50 minutos, Martorell-St. Vicenç 40, St. Vicenç-Tarragona 20, total 1.50h; en cambio ahora desde Manresa es 1.10h hasta Sants, y 1.20h en REX hasta Tarragona, total dos horas y media. Desde Igualada hay que trasbordar en Martorell, y otra vez en St. Vicenç.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Divendres 23/05/2014 22:28

Ecomobisostrans ha escrit:En Europa Press está mas ampliado pero tampoco queda muy claro:

Rodalies ampliará este verano las frecuencias en Girona y Tarragona

El Govern también firma un acuerdo con el Consejo General de los Pirineos Orientales

GIRONA, 23 May. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territorio y Sostenibilidad, Santi Vila, ha anunciado que desde mediados de junio ampliará las frecuencias de Rodalies en Girona y Tarragona.

En una rueda de prensa este viernes en Girona, Vila ha indicado que ocho de los trenes --cuatro por sentido-- de Rodalies que diariamente empiezan o finalizan su recorrido en Figueres, alargarán el trayecto hasta la estación de Portbou.

Además, los fines de semana el servicio de Rodalies en Girona tendrá seis nuevas frecuencias --tres por sentido-- con trenes que efectuarán todo el recorrido de la línea RG1, que enlaza directamente las comarcas del Maresme, la Selva, el Gironès y el Alt Empordà.

Este verano también se ampliará el trayecto de los ferrocarriles en la línea R1 de Rodalies, porque seis de los trenes --tres por sentido-- que cada día empiezan o finalizan el itinerario en la estación de Mataró, alargarán su recorrido hasta Calella.

Sobre Tarragona, Vila ha añadido que la línea RT2 de Rodalies dispondrá de entre dos y tres nuevas frecuencias los fines de semana, con trenes que llegarán hasta L'Hospitalet de l'Infant y que pararán en la estación de Mont-roig del Camp.

El conseller ha manifestado que las ampliaciones de frecuencias y las prolongaciones de las líneas de Rodalies se podrían mantener operativas después del verano, en función de la respuesta de los usuarios y tras analizar las dinámicas de los pasajeros.

Vila también ha destacado que el sistema tarifario integrado de Rodalies se estrenará en Tarragona a partir del próximo 16 de junio, mientras que en Girona se pondrá en marcha de forma progresiva durante el mes de septiembre.

COLABORACIÓN TRANSFRONTERIZA

Asimismo, Vila ha firmado este viernes en Girona un acuerdo con la presidenta del Consejo General de los Pirineos Orientales (CGPO), Hermeline Malherbe-Laurent, para trabajar conjuntamente en la mejora de la movilidad transfronteriza.

El conseller de Territorio y Sostenibilidad ha puesto de relieve la necesidad de reforzar la conexión del transporte público entre el sur de Francia y el norte de Catalunya, que se prevé desarrollar una vez analizadas distintas opciones de movilidad.

Así, Vila ha asegurado que la mejora podría consistir en invertir en la línea de tren convencional o en la creación de un servicio de bus exprés, para potenciar los enlaces entre ciudades de Girona y localidades del sur de Francia.

Por su parte, Malherbe-Laurent ha considerado que uno de los objetivos del convenio entre la Generalitat y el CGPO es poder presentar el próximo otoño estos proyectos de movilidad en la convocatoria de ayudas de la Comisión Europea.

El delegado del Govern en Girona, Eudald Casadesús, ha explicado que la firma del acuerdo de este viernes permite reforzar la colaboración entre ambos territorios, que "es necesaria" para tratar las cuestiones transfronterizas con una afectación conjunta.

http://www.europapress.es/catalunya/not ... 33715.html

Sincerament;
jo ho trobo absurd posar nomes 3 Trens per sentit els Caps de Setmana a la RG1, quant realment la demanda es mes alta de la que es pot imaginar alguns i mes a l'Estiu, se'n necesiten com a minim 6 Trens per sentit els Caps de Setmana.
Respecte l'allargament de la RG1 els dies Laborables, personalment no en sorpren ja que ja era hora que s'aprofitessin mes els viatges i donessin un Servei mes digne fins a Porbou.
Respecte Calella no es matitza si s'allarga els Caps de Setmana; en aquest cas cal dir que quant van allargar els Rodalies a finals dels 90 fins a Callella en el seu moment també hi havia cada 15 minuts a certes hores del dia els Caps de Setmana



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 23/05/2014 22:34

alf_ ha escrit:Pues ya podrían llevar la RT2 hasta L'Hospitalet de Llobregat, o al menos hasta Martorell. Esto podría permitir un gran ahorro de tiempo a la gente en Manresa e Igualada para llegar a Reus y Tarragona: Desde Igualada o Manresa en FGC a Martorell unos 50 minutos, Martorell-St. Vicenç 40, St. Vicenç-Tarragona 20, total 1.50h; en cambio ahora desde Manresa es 1.10h hasta Sants, y 1.20h en REX hasta Tarragona, total dos horas y media. Desde Igualada hay que trasbordar en Martorell, y otra vez en St. Vicenç.
Para la gente de Igualada primero habra que educarla en trasporte publico de larga distancia (aunque hablemos de cercanias) y despues informarle de estas nuevas lineas.
Para mi esta bien que se acorte el tiempo en Tren y que en fines de semana haya servicio eso es un gran paso.
Tambien hay que tener en cuenta el transbordo en Martorell que en fines de semana hay veces que el tiempo de espera es bastante largo.

Y en general para Tarragona y Girona parece que se van dando cuenta y mejoran servicios aunque da sensacion de que no para los pasajeros habituales si no para los Turistas de Verano.
Lo de los precios y que tarden tanto en adaptar las tarifas eso para mi es grave si implantas un servicio nuevo deberia estar previsto y todo funcionando a la primera.

Saludos.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”