Tren Verd del Pirineu

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
tren250

Re: Tren Verd del Pirineu

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 18/04/2009 11:59

Sí, són les ''Ripollesa'' que circularen des del 1929 fins a mitjans dels anys 80 per el Transpirinenc. A Ripoll hi ha 2 en mal estat de conservació.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 18/04/2009 17:09

tren250 ha escrit:Sí, són les ''Ripollesa'' que circularen des del 1929 fins a mitjans dels anys 80 per el Transpirinenc. A Ripoll hi ha 2 en mal estat de conservació.
Home hi ha una feta pena, cada cop que paso ploro, i una altre de monument mes o menys



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/04/2009 18:43

Concretament era la locomotora elèctrica habitual a la línia de Puigcerdà des dels temps de l'antiga Norte, i de fet, a Ripoll mateix n'hi ha una exposada al costat de l'estació com a monument.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 18/04/2009 19:24

Jordi Freixas ha escrit:Concretament era la locomotora elèctrica habitual a la línia de Puigcerdà des dels temps de l'antiga Norte, i de fet, a Ripoll mateix n'hi ha una exposada al costat de l'estació com a monument.
En realitat eran de la Linea Ripoll -La Tour de Carol, linea explotada per ESTADO, no per NORTE, Originalment figuraba la placa ESTADO a las maquinas, no han estat mai de NORTE.
NORTE explotaba la linea de Sant Joan de les Abadesas, la linea fins a la fronteran francesa, era de EXPLOTACION DE FERROCARRILES DEL ESTADO, es van encarregar molt semblans a un model, no recordo quin, de la compañia de MIDI francesa, al electrificar la linea a 1500 V degut a la dificultat d'explotacio amb maquinas de vapor per las fortes rampas, aquesta linea te el record d'alçada en simple adherencia de l'estat espanyol



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/04/2009 19:41

ai carai!!!! D'això sí que no en tenia ni idea. Em pensava que tota la línia pertanyia Norte. Imagino que Explotación de Ferrocarriles del Estado seria, per contra de Norte o MZA, l'equivalent de l'època a RENFE a partir de 1940 i Adif a l'actualitat, no?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 18/04/2009 21:26

Jordi Freixas ha escrit:ai carai!!!! D'això sí que no en tenia ni idea. Em pensava que tota la línia pertanyia Norte. Imagino que Explotación de Ferrocarriles del Estado seria, per contra de Norte o MZA, l'equivalent de l'època a RENFE a partir de 1940 i Adif a l'actualitat, no?
Mes aviat no, en aquella epoca, hi havia compañias privadas de ferrocarril i l'estat tenia una publica que era ESTADO, ara estic fora de casa de cap de setmana, dema si puc quan arrivi buecare a la meva biblioteca un llibre sobre aquesta linea i t'ampliare mes dades, no voldria ara ndir el que no es, pero per exemple aquest es el motiu que a Ripoll hi hagin dues estacions, malgrat la de Transpirinaic no ha arrivat mai a funcionar.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 21/04/2009 12:38

tren250 ha escrit:Sí, són les ''Ripollesa'' que circularen des del 1929 fins a mitjans dels anys 80 per el Transpirinenc. A Ripoll hi ha 2 en mal estat de conservació.


Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 21/04/2009 14:03

On és això? Vol dir que veurem aquesta locomotora circular per Ripoll ben aviat?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 21/04/2009 14:26

o.O, que gran! que maca, i és curiós veure com va avançant un projecte com aquest! I tanmateix també molt curiós veure el resultat, i comparar amb el principi del vídeo


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 21/04/2009 17:39

xevi ha escrit:On és això? Vol dir que veurem aquesta locomotora circular per Ripoll ben aviat?
Aixo es L'ASSOCIACIO PER LA RECUPERACIO DE MATERIAL FERROVIARI, es a Lleida, i no te res a veure en que le vegem ciruclant per Ripoll aviar



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 21/04/2009 18:14

I qui restaurarà la 1000 i els vagons pel tren verd? i aquesta 1000 del video on anirà a parar?
Merci.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 21/04/2009 19:46

Aquesta 1000 restaurada és la 1003 que ARMF utilitzarà pels seus viatges en línies electrificades. Cal afegir que la 1005 està restaurada a Saragossa. A Ripoll queden la 1002 i la 1006 amb numeració intercanviada per alguna raó burocràtica amb l'ajuntament de Ripoll, i de moment que es conegui no hi ha res en ferm per restaurar-les. A més els cotxes per el tren de viatgers, que sàpiga estan en parador desconegut???


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/04/2009 22:00

Les dues 1000 que queden a Ripoll et deus referir a la que hi ha exposada damunt d'un "pedestal", i l'altra és la que està tota feta caldo, oi? Creia que que la 1000 del video era aquesta última.

I per cert... què passarà amb la 1000 exposada?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 22/04/2009 13:16

Si us referiu a la 1006 (281 002), no crec que la restaurin, mireu el seu estat, la setmana passada: http://www.flickr.com/photos/rodalies_v ... 444748509/
El seu estat és deplorable, i sincerament, dubto molt que moguin un dit per restaurar-la. I pel que fa a la 1002 (281 006), està exposada en un pedestal, i no crec que es mogui d'allà. És més, dubto que tingui motors. Més aviat hi és com a monument al tren a Ripoll.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 22/04/2009 17:47

La 1006, originàriament 1002, està tal com diu en UT440_132M, està en un estat lamentable, tot i que no he sabut trobar si te motors, o està com la 1004 del museu de Vilanova, sense motors. Per la seva part la 1002, originàriament 1006, està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
Per cert tenia entès que ARMF tenia un parell de cotxes restaurats o en procés de restauració per al tren Verd. Algú pot corroborar aquesta informació, i en aquest cas dir on són els cotxes???

Si algu vol veure l’estat de la 1006 l’estiu passat tinc una foto, el que faltarà és saber penjar-la. :P


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/04/2009 23:31

marc ha escrit:està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
Creus que no es podria aproftar afegint-hi maquinaria nova? O ja estem parlant també de la carrosseria en sí que està massa podrida? Si és així, per què no l'envien al desgaç i fora?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/04/2009 11:20

marc ha escrit:està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
No hi ha gairebé res impossible, amb els diners suficients. Tot i que, probablement, es tractaria més d'una reconstrucció que d'una restauració. I tot i així, caldria valorar si val la pena o es dedica aquest esforç a altres actuacions amb més valor afegit. Per exemple instaurar un veritable tren panoràmic remolcat per locomotora convencional, a l'estil dels suïssos; o bé ajudar a la restauració de la 438 reostàtica de l'agrupació 5ª Zona i destinar-la a trajectes turístics a la línia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 23/04/2009 12:43

Jordi Freixas ha escrit:
marc ha escrit:està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
Creus que no es podria aproftar afegint-hi maquinaria nova? O ja estem parlant també de la carrosseria en sí que està massa podrida? Si és així, per què no l'envien al desgaç i fora?
Home, aixo d'enviarla al xaarrer, no cals, res es imposile, en pitxors condicions estaba el Chausson 59 del Museo del Transport, i ben xulo ue ha quedat, i a mes s'este intentat remotoritzar, tot es questio de temps ganes i clar estar calers



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 23/04/2009 13:09

El que està clar, és que qualsevol cosa que es pugui fer, serà millor que tenir-la allà podrint-se. Evidentment, no pretenc defensar que s'envii a desgüaçar, només faltaria.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 23/04/2009 17:36

Ara mateix, tenim la sot que, sobretot la 1003 i també la 1005 estan en un estat més que aceptable, en condicions per circular, tot i que tinc entès que a la 1003 encara li falta el permís d'ADIF per circular per les seves vies, que no tardarà en arribar. Tota iniciativa envers les 1000, unes grans màquines, serà sempre molt benvinguda.
La cosa del canvi de numeració? En un principi, renfe tenia previst desguaçar la 1002, però per salvar les dos màquines, la 1002 va adoptar la numeració de la 1006 amb l'objectiu de preservar la 1002, més antiga. La 1006 en principi estava previst el seu desguaç per part de renfe, però... fa uns anys, van treure part de l'herba que envoltava la 1006, però està tan fotuda, que és més fàcil restaurar la 1002 que la pobra 1006.
Si s'arribés a fer un viatge amb 1000 per Ripoll, seria dintre de 2 anys, pel que estic informat. Però és difícil, encara.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”