ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: trensmat » Dijous 15/09/2016 18:28

Avui m'he escandalitzat amb aquesta fastigosa resposta de la companyia d'infraestructures ferroviàries (ADIF) a la Generalitat de Catalunya.



Jo no dic que la Generalitat de Catalunya sigui perfecta amb materia d'infraestructures ferroviàries (com es el cas del pèssim estat de les vies a les zones de Sallent i Suria), però que ADIF posí en risc la vida dels usuaris quant diu que ella no esta obligada a invertir en línies pràcticament abandonades com les R3, R11, R12, R13, R15 i R16 es un autentic insult per els usuaris d'aquestes línies que cada día pateixen la incompetencia d'aquestes dues companyies ferroviàries (ADIF i Renfe).

Per aìxo penso (lo que diré pot ser molt fort i un tant desagradable) que tant ADIF i com Renfe estan fent actes de sabotatge a les infraestructures mes importants de Catalunya per raons polítiques.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1446
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: wefer » Dijous 15/09/2016 19:34

Des de quan algú està obligat a complir promeses a Espanya? :nose
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 15/09/2016 19:37

trensmat ha escrit:Avui m'he escandalitzat amb aquesta fastigosa resposta de la companyia d'infraestructures ferroviàries (ADIF) a la Generalitat de Catalunya.




Fastigosa per a alguns. En realitat, realista.

Els diners no sobren: estem en una crisi terrible, amb Holanda, Finlandia, Àustria, i Alemanya demanant-nos més ajustos pressupostaris (via Juncker), o sigui que no es pot assegurar que cap data es complirà.

Per altra banda, em prendria amb pinces el progrés del tercer rail. Barcelona per sort ja el té, però en aquests moments, mai ha estat tant propera la dissolució de l'UE, de l'eurozona, o la sortida de França de totes dues (el Regne Unit no em preocupa tant com França, que té una situació social molt complicada).

Si ens gastéssim un caleram en el tercer raïl o el canvi d'ample, només per veure com poc després Marine Le Pen accedís al poder a França, ben bé es podria dir que hauriem tirat els diners a la brossa, perquè el Front National és proteccionista (els camions de verdures atacats al Llenguadoc i al Rosselló, us diu alguna cosa, això? doncs si els governs socialistes i gaullistes francesos els han tolerat sempre, què us fa pensar que amb Le Pen seria millor?).

De vegades atribuïm a "Espanya" o a "Madrit" mals dels quals només és culpable en aparença.

La Seat de Martorell, la Basf, la Bayer de Tarragona, es queixen... però amb la boca petita. Però saben tant bé com haurieu de saber vosaltres que si la Le Pen guanya, el tràfic de mercaderies entre la Península Ibèrica i Centreeuropa (o entre Centreeuropa i Gran Bretanya i Irlanda) s'haurà de fer probablement en vaixell...

trensmat ha escrit:Jo no dic que la Generalitat de Catalunya sigui perfecta amb materia d'infraestructures ferroviàries (com es el cas del pèssim estat de les vies a les zones de Sallent i Suria), però que ADIF posí en risc la vida dels usuaris quant diu que ella no esta obligada a invertir en línies pràcticament abandonades com les R3, R11, R12, R13, R15 i R16 es un autentic insult per els usuaris d'aquestes línies que cada día pateixen la incompetencia d'aquestes dues companyies ferroviàries (ADIF i Renfe).


La R3, la R11, la R12 i la R13 les treus de la llista d'"abandonades", gràcies: no ho estan. Compara amb la línia d'Alcoi, la C1 Alacant-Murcia o la C2 Murcia-Águilas, la línia de Teruel o Utiel-Cuenca-Aranjuez (i Sant Isidre-València Nord), la de Canfranc, i treu conclusions.

Tampoc estic d'acord que la R16 estigui "abandonada", comparant amb els exemples que cito, tot i que evidentment necessitin millores.
Altra cosa és que facin les coses amb el cul (ídem la C6 i la C2 valencianes).

Sí que et dono la raó amb la R15, això sí.

trensmat ha escrit:Per aìxo penso (lo que diré pot ser molt fort i un tant desagradable) que tant ADIF i com Renfe estan fent actes de sabotatge a les infraestructures mes importants de Catalunya per raons polítiques.


Jo diria que, si fós cert (que no ho sé), seria més aviat per raons sindicals.

Per altra banda, algú amb dos dits de front em pot explicar per què s'hauria de donar això a Catalunya i a la Comunitat Valenciana, i en canvi, del País Basc i Navarra no se'n sent a parlar, de sabotatges? (bé, sí que n'hi va haver en el passat, però per part de l'entorn d'ETA...).
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4297
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: wefer » Divendres 16/09/2016 12:38

437.001 ha escrit: Però saben tant bé com haurieu de saber vosaltres que si la Le Pen guanya, el tràfic de mercaderies entre la Península Ibèrica i Centreeuropa (o entre Centreeuropa i Gran Bretanya i Irlanda) s'haurà de fer probablement en vaixell...

Això és una barbaritat, començant pel fet que bona part de les inversions a Espanya són d'empreses franceses que són les primeres interessades en tenir bones comunicacions. Només en el sector dels transports podem citar Alstom, Peugeot o Citroën com a exemples ben senzills.

437.001 ha escrit:La R3, la R11, la R12 i la R13 les treus de la llista d'"abandonades", gràcies: no ho estan. Compara amb la línia d'Alcoi, la C1 Alacant-Murcia o la C2 Murcia-Águilas, la línia de Teruel o Utiel-Cuenca-Aranjuez (i Sant Isidre-València Nord), la de Canfranc, i treu conclusions.

Si vols les podem comparar amb el Santander-Mediterráneo. Així arribarem a la conclusió que les línies catalanes són les millors del món, amaguem el cap sota l'ala i som les persones més felices del món.
Lamentablement, la realitat és una altra molt diferent: trens lents, que no compleixen horaris, freqüències sota mínims i servei molt deficient en general. No, això no és normal en un país que està dins de la Unió Europea, ho sento, i de cap manera penso acceptar-ho.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 16/09/2016 13:30

wefer ha escrit:
437.001 ha escrit: Però saben tant bé com haurieu de saber vosaltres que si la Le Pen guanya, el tràfic de mercaderies entre la Península Ibèrica i Centreeuropa (o entre Centreeuropa i Gran Bretanya i Irlanda) s'haurà de fer probablement en vaixell...

Això és una barbaritat, començant pel fet que bona part de les inversions a Espanya són d'empreses franceses que són les primeres interessades en tenir bones comunicacions. Només en el sector dels transports podem citar Alstom, Peugeot o Citroën com a exemples ben senzills.


Una cosa són els interessos de les empreses, i una altra cosa els interessos dels votants.
Recorda: la City de Londres volia seguir a la UE, perquè evidentment hi té uns interessos econòmics immensos, però els votants van decidir una altra cosa... :nose

És una barbaritat només si no saps de què va la pel.lícula.
Aquí tothom és molt europeïsta, però enllà dels Pirineus les coses no necessàriament es veuen de la mateixa manera... i això no vol dir que al nord sempre tinguin raó.

wefer ha escrit:
437.001 ha escrit:La R3, la R11, la R12 i la R13 les treus de la llista d'"abandonades", gràcies: no ho estan. Compara amb la línia d'Alcoi, la C1 Alacant-Murcia o la C2 Murcia-Águilas, la línia de Teruel o Utiel-Cuenca-Aranjuez (i Sant Isidre-València Nord), la de Canfranc, i treu conclusions.

Si vols les podem comparar amb el Santander-Mediterráneo. Així arribarem a la conclusió que les línies catalanes són les millors del món, amaguem el cap sota l'ala i som les persones més felices del món.


El que no és realista, és que amb una situació de crisi econòmica, es vulgui tenir les millors infrastructures del món, que és el que exigeixen els polítics (i no tant la gent).

Si els polítics estiguéssin de veritat a l'altura (resultarà que els polítics catalans són millors i més honrats que els d'altres comunitats... HA!!! Si de cas, els de Lleida, i encara), no estarien constantment exigint anysllumisme quan no n'hi ha ni per espelmes (i no parlo només de Catalunya, a altres comunitats també passa, però a menor escala).

I per suposat, la premsa, que cada dia importa més què diuen ells, que no què diuen els polítics.
Importa més què diuen Francesc-Marc Álvaro, Pilar Rahola, Eduardo Inda o Federico Jiménez-Losantos, que no què diuen els polítics, o que què és el que fa falta de veritat.

wefer ha escrit:Lamentablement, la realitat és una altra molt diferent: trens lents, que no compleixen horaris, freqüències sota mínims i servei molt deficient en general. No, això no és normal en un país que està dins de la Unió Europea, ho sento, i de cap manera penso acceptar-ho.


Doncs... si sí que és normal a França, Alemanya i el Regne Unit (retards a l'ordre del dia), com pot no ser normal a la UE? :nose

Alerta: no estic dient que Adif o Renfe estiguin lliures de culpa, però avui ja no és cert que el pitjor nucli de Rodalies sigui el de Barcelona (que de fet mai ho ha estat, el pitjor sempre ha estat el d'Alacant/Murcia, però d'ençà del desastre que era el 2002/2003, ja s'ha passat a un altre nivell), i s'està començant a donar el cas que les reformes que s'estan duent a terme estan fent que el de Barcelona ja no estigui tant pel darrere ni molt menys del de Madrid (no tinc en compte les reformes ajornades per nimbysme -Montcada-Santa Perpètua-Mollet per una banda, Sant Feliu per l'altra-).

Falta que acabin d'instal.lar l'ERTMS d'una punyetera vegada als dos túnels (Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya), i part de les incidències desapareixeran. No, no totes.

Quant a les línies de regionals, avui dia només hi ha tres trams amb les vies en mal estat: Reus-Móra-Saragossa, Maçanet-Caldes de Malavella, i Lleida-Mollerussa. Altra cosa és l'escàs manteniment degut a la crisi (que ha dut a que hi hagi una falta de personal). Dir una altra cosa, francament, no és realista.

Tot i que les obres al tram Castellbisbal-Sant Vicenç de Calders i Camp de Tarragona-Vila-seca-Vandellòs, no van al ritme que haurien d'anar, és clar...

Però aquí s'hauria de veure qui hi ha al darrere que no li interessa que això es dugui a terme, i molt em temo que si d'alguna cosa es pot acusar Adif amb el Corredor Mediterrani, és de cedir massa als lobbys de la carretera (alguns dels més importants dels quals estan a Barcelona: RACC, Abertis).

I per acabar, un percentatge important de les incidències a Catalunya són els atropellaments, molt més nombrosos que a les altres comunitats autònomes (el 75% de tot l'estat).
Per què aquí els suicides es tiren al tren, i a altres llocs no, o no tant? Doncs no ho sé, però això sí que sembla ser part del fet diferencial... :nose
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4297
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

NOTA DE PREMSA

EntradaAutor: 437.001 » Dissabte 17/09/2016 3:13

Adif (15/09/2016)

Adif nunca ha negado a la Generalitat su obligación de ejecutar inversiones en Cataluña

15/09/2016. En relación a las declaraciones efectuadas hoy por el conseller de Territori y Sostenibilitat de la Generalitat, Adif quiere realizar las siguientes puntualizaciones:

- En ningún momento, Adif ha negado a la Generalitat de Cataluña su obligación de ejecutar inversiones en la red de Rodalies. Muy al contrario, está desarrollando múltiples inversiones para la mejora del servicio, lo que demuestra el compromiso de esta entidad pública con los usuarios del ferrocarril.

- El 16 de junio de 2016, la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat formuló un requerimiento previo contra Adif por inactividad material al amparo del artículo 29.1 de la Ley 29/1988 de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa.

- El requerimiento denunciaba una serie de supuestos incumplimientos de las obligaciones contraídas en virtud del acuerdo de 8 de febrero de 2010 para la utilización de la capacidad de la infraestructura ferroviaria, y en concreto, de la obligación de puesta a disposición de una infraestructura ferroviaria fiable debido a una falta de inversión para su mantenimiento y actualización, de la obligación de fijar compromisos de calidad y de la obligación de la suscripción de un convenio para la prestación de servicios en estaciones de Cercanías.

- En el escrito de Adif del pasado 29 de julio de 2016 se resuelve desestimar el citado requerimiento, al estimar que la vía utilizada por la Comunidad Autónoma no es la legalmente adecuada.

- Por otra parte, no es cierto que el Ministerio de Fomento haya descuidado a Cataluña, ya que el núcleo de Cercanías de Barcelona es el que ha recibido más inversión entre 2012 y junio de 2016. En este período, se han impulsado 253 actuaciones en Rodalies por valor de 790,4 M€, de las cuales 138 están finalizadas, 51 en ejecución y 64 en contratación. Estas actuaciones se han desarrollado en todos los ámbitos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, subestaciones, infraestructura y estaciones).

- Entre las obras actualmente en ejecución hay algunas tan importantes como el nuevo CTC de Barcelona, la implantación del sistema ERTMS, el sistema GSM-R, el nuevo acceso ferroviario a la terminal 1 del Aeropuerto de Barcelona, la supresión de limitaciones de velocidad y la mejora de la accesibilidad en 7 estaciones de Cataluña.

- Asimismo, en los Presupuestos Generales del Estado de 2016 se han contemplado 205,2 M€ para inversiones en Rodalies de Cataluña, el 72% del total a realizar en el conjunto de España.

- Respecto a las incidencias, entre marzo de 2012 y febrero de 2016, Adif tiene contabilizados un total de 1.595 sucesos, de los que 432 son atribuibles a la infraestructura, datos conocidos por la Generalitat, que nunca ha cuestionado su validez. Por tanto, no es cierto que en este período se hayan producido 1.597 incidencias atribuibles a deficiencias de la infraestructura.

- Por último, Adif reitera su absoluta disposición para alcanzar y cumplir tantos acuerdos como sean posibles para incrementar la eficiencia de la explotación ferroviaria.


:oops: :::

De fet, Adif/Renfe, a Catalunya té 12 estacions en obres d'adaptació a PMR, i no 7 com diuen.
I això, sense comptar les 6 estacions més amb obra adjudicada i encara no iniciada, i sense comptar tampoc les 4 estacions del desdoblament de Parets-La Garriga.
Això fan 10 estacions a reformar en relativament poc temps.

I no he comptat Sant Andreu Comtal, ni tampoc les licitacions...
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4297
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: NOTA DE PREMSA

EntradaAutor: trenesrenfe123 » Dissabte 17/09/2016 10:11

437.001 ha escrit:Adif (15/09/2016)

Adif nunca ha negado a la Generalitat su obligación de ejecutar inversiones en Cataluña

15/09/2016. En relación a las declaraciones efectuadas hoy por el conseller de Territori y Sostenibilitat de la Generalitat, Adif quiere realizar las siguientes puntualizaciones:

- En ningún momento, Adif ha negado a la Generalitat de Cataluña su obligación de ejecutar inversiones en la red de Rodalies. Muy al contrario, está desarrollando múltiples inversiones para la mejora del servicio, lo que demuestra el compromiso de esta entidad pública con los usuarios del ferrocarril.

- El 16 de junio de 2016, la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat formuló un requerimiento previo contra Adif por inactividad material al amparo del artículo 29.1 de la Ley 29/1988 de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa.

- El requerimiento denunciaba una serie de supuestos incumplimientos de las obligaciones contraídas en virtud del acuerdo de 8 de febrero de 2010 para la utilización de la capacidad de la infraestructura ferroviaria, y en concreto, de la obligación de puesta a disposición de una infraestructura ferroviaria fiable debido a una falta de inversión para su mantenimiento y actualización, de la obligación de fijar compromisos de calidad y de la obligación de la suscripción de un convenio para la prestación de servicios en estaciones de Cercanías.

- En el escrito de Adif del pasado 29 de julio de 2016 se resuelve desestimar el citado requerimiento, al estimar que la vía utilizada por la Comunidad Autónoma no es la legalmente adecuada.

- Por otra parte, no es cierto que el Ministerio de Fomento haya descuidado a Cataluña, ya que el núcleo de Cercanías de Barcelona es el que ha recibido más inversión entre 2012 y junio de 2016. En este período, se han impulsado 253 actuaciones en Rodalies por valor de 790,4 M€, de las cuales 138 están finalizadas, 51 en ejecución y 64 en contratación. Estas actuaciones se han desarrollado en todos los ámbitos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, subestaciones, infraestructura y estaciones).

- Entre las obras actualmente en ejecución hay algunas tan importantes como el nuevo CTC de Barcelona, la implantación del sistema ERTMS, el sistema GSM-R, el nuevo acceso ferroviario a la terminal 1 del Aeropuerto de Barcelona, la supresión de limitaciones de velocidad y la mejora de la accesibilidad en 7 estaciones de Cataluña.

- Asimismo, en los Presupuestos Generales del Estado de 2016 se han contemplado 205,2 M€ para inversiones en Rodalies de Cataluña, el 72% del total a realizar en el conjunto de España.

- Respecto a las incidencias, entre marzo de 2012 y febrero de 2016, Adif tiene contabilizados un total de 1.595 sucesos, de los que 432 son atribuibles a la infraestructura, datos conocidos por la Generalitat, que nunca ha cuestionado su validez. Por tanto, no es cierto que en este período se hayan producido 1.597 incidencias atribuibles a deficiencias de la infraestructura.

- Por último, Adif reitera su absoluta disposición para alcanzar y cumplir tantos acuerdos como sean posibles para incrementar la eficiencia de la explotación ferroviaria.


:oops: :::

De fet, Adif/Renfe, a Catalunya té 12 estacions en obres d'adaptació a PMR, i no 7 com diuen.
I això, sense comptar les 6 estacions més amb obra adjudicada i encara no iniciada, i sense comptar tampoc les 4 estacions del desdoblament de Parets-La Garriga.
Això fan 10 estacions a reformar en relativament poc temps.

I no he comptat Sant Andreu Comtal, ni tampoc les licitacions...

Ja tenim a algú que defensa la política d'inversions d'Adif a Catalunya... Encara els haurem d'estar agraits per donar-nos les restes de molles i no el pa sencer.
trenesrenfe123
N6
N6
 
Entrades: 176
Membre des de: Dimecres 30/03/2016 20:36

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: victorcasta » Dissabte 17/09/2016 11:38

437.001 ha escrit:Adif (15/09/2016)

Adif nunca ha negado a la Generalitat su obligación de ejecutar inversiones en Cataluña

15/09/2016. En relación a las declaraciones efectuadas hoy por el conseller de Territori y Sostenibilitat de la Generalitat, Adif quiere realizar las siguientes puntualizaciones:

- En ningún momento, Adif ha negado a la Generalitat de Cataluña su obligación de ejecutar inversiones en la red de Rodalies. Muy al contrario, está desarrollando múltiples inversiones para la mejora del servicio, lo que demuestra el compromiso de esta entidad pública con los usuarios del ferrocarril.

- El 16 de junio de 2016, la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat formuló un requerimiento previo contra Adif por inactividad material al amparo del artículo 29.1 de la Ley 29/1988 de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa.

- El requerimiento denunciaba una serie de supuestos incumplimientos de las obligaciones contraídas en virtud del acuerdo de 8 de febrero de 2010 para la utilización de la capacidad de la infraestructura ferroviaria, y en concreto, de la obligación de puesta a disposición de una infraestructura ferroviaria fiable debido a una falta de inversión para su mantenimiento y actualización, de la obligación de fijar compromisos de calidad y de la obligación de la suscripción de un convenio para la prestación de servicios en estaciones de Cercanías.

- En el escrito de Adif del pasado 29 de julio de 2016 se resuelve desestimar el citado requerimiento, al estimar que la vía utilizada por la Comunidad Autónoma no es la legalmente adecuada.

- Por otra parte, no es cierto que el Ministerio de Fomento haya descuidado a Cataluña, ya que el núcleo de Cercanías de Barcelona es el que ha recibido más inversión entre 2012 y junio de 2016. En este período, se han impulsado 253 actuaciones en Rodalies por valor de 790,4 M€, de las cuales 138 están finalizadas, 51 en ejecución y 64 en contratación. Estas actuaciones se han desarrollado en todos los ámbitos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, subestaciones, infraestructura y estaciones).

- Entre las obras actualmente en ejecución hay algunas tan importantes como el nuevo CTC de Barcelona, la implantación del sistema ERTMS, el sistema GSM-R, el nuevo acceso ferroviario a la terminal 1 del Aeropuerto de Barcelona, la supresión de limitaciones de velocidad y la mejora de la accesibilidad en 7 estaciones de Cataluña.

- Asimismo, en los Presupuestos Generales del Estado de 2016 se han contemplado 205,2 M€ para inversiones en Rodalies de Cataluña, el 72% del total a realizar en el conjunto de España.

- Respecto a las incidencias, entre marzo de 2012 y febrero de 2016, Adif tiene contabilizados un total de 1.595 sucesos, de los que 432 son atribuibles a la infraestructura, datos conocidos por la Generalitat, que nunca ha cuestionado su validez. Por tanto, no es cierto que en este período se hayan producido 1.597 incidencias atribuibles a deficiencias de la infraestructura.

- Por último, Adif reitera su absoluta disposición para alcanzar y cumplir tantos acuerdos como sean posibles para incrementar la eficiencia de la explotación ferroviaria.


:oops: :::

De fet, Adif/Renfe, a Catalunya té 12 estacions en obres d'adaptació a PMR, i no 7 com diuen.
I això, sense comptar les 6 estacions més amb obra adjudicada i encara no iniciada, i sense comptar tampoc les 4 estacions del desdoblament de Parets-La Garriga.
Això fan 10 estacions a reformar en relativament poc temps.

I no he comptat Sant Andreu Comtal, ni tampoc les licitacions...


Poc temps el desdoblament Parets-La Garriga? Jajajajaja
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4529
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: fgc113 » Dissabte 17/09/2016 11:47

victorcasta ha escrit:
437.001 ha escrit:Adif (15/09/2016)

Adif nunca ha negado a la Generalitat su obligación de ejecutar inversiones en Cataluña

15/09/2016. En relación a las declaraciones efectuadas hoy por el conseller de Territori y Sostenibilitat de la Generalitat, Adif quiere realizar las siguientes puntualizaciones:

- En ningún momento, Adif ha negado a la Generalitat de Cataluña su obligación de ejecutar inversiones en la red de Rodalies. Muy al contrario, está desarrollando múltiples inversiones para la mejora del servicio, lo que demuestra el compromiso de esta entidad pública con los usuarios del ferrocarril.

- El 16 de junio de 2016, la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat formuló un requerimiento previo contra Adif por inactividad material al amparo del artículo 29.1 de la Ley 29/1988 de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa.

- El requerimiento denunciaba una serie de supuestos incumplimientos de las obligaciones contraídas en virtud del acuerdo de 8 de febrero de 2010 para la utilización de la capacidad de la infraestructura ferroviaria, y en concreto, de la obligación de puesta a disposición de una infraestructura ferroviaria fiable debido a una falta de inversión para su mantenimiento y actualización, de la obligación de fijar compromisos de calidad y de la obligación de la suscripción de un convenio para la prestación de servicios en estaciones de Cercanías.

- En el escrito de Adif del pasado 29 de julio de 2016 se resuelve desestimar el citado requerimiento, al estimar que la vía utilizada por la Comunidad Autónoma no es la legalmente adecuada.

- Por otra parte, no es cierto que el Ministerio de Fomento haya descuidado a Cataluña, ya que el núcleo de Cercanías de Barcelona es el que ha recibido más inversión entre 2012 y junio de 2016. En este período, se han impulsado 253 actuaciones en Rodalies por valor de 790,4 M€, de las cuales 138 están finalizadas, 51 en ejecución y 64 en contratación. Estas actuaciones se han desarrollado en todos los ámbitos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, subestaciones, infraestructura y estaciones).

- Entre las obras actualmente en ejecución hay algunas tan importantes como el nuevo CTC de Barcelona, la implantación del sistema ERTMS, el sistema GSM-R, el nuevo acceso ferroviario a la terminal 1 del Aeropuerto de Barcelona, la supresión de limitaciones de velocidad y la mejora de la accesibilidad en 7 estaciones de Cataluña.

- Asimismo, en los Presupuestos Generales del Estado de 2016 se han contemplado 205,2 M€ para inversiones en Rodalies de Cataluña, el 72% del total a realizar en el conjunto de España.

- Respecto a las incidencias, entre marzo de 2012 y febrero de 2016, Adif tiene contabilizados un total de 1.595 sucesos, de los que 432 son atribuibles a la infraestructura, datos conocidos por la Generalitat, que nunca ha cuestionado su validez. Por tanto, no es cierto que en este período se hayan producido 1.597 incidencias atribuibles a deficiencias de la infraestructura.

- Por último, Adif reitera su absoluta disposición para alcanzar y cumplir tantos acuerdos como sean posibles para incrementar la eficiencia de la explotación ferroviaria.


:oops: :::

De fet, Adif/Renfe, a Catalunya té 12 estacions en obres d'adaptació a PMR, i no 7 com diuen.
I això, sense comptar les 6 estacions més amb obra adjudicada i encara no iniciada, i sense comptar tampoc les 4 estacions del desdoblament de Parets-La Garriga.
Això fan 10 estacions a reformar en relativament poc temps.

I no he comptat Sant Andreu Comtal, ni tampoc les licitacions...


Poc temps el desdoblament Parets-La Garriga? Jajajajaja

Crec que vol dir la reforma de 4 estacions per a preparar-les per al desdoblament, que coincidisc en què falta molt perquè arribe
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 830
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: UT440_132M » Dissabte 17/09/2016 19:58

Si els calendaris es compleixien, en un any s'hauria d'estar treballant en el desdoblament parcial de la R3 al Vallès Oriental.
I sí, Adif inverteix a Catalunya, menys del desitjable i necessari, però inverteix. I ara no m'estic convertint en un Toni/Advocat del diable, o com es faci dir ara.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3527
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: ADIF no esta obligada a cumplir les seves promeses.

EntradaAutor: 437.001 » Diumenge 18/09/2016 2:41

UT440_132M ha escrit:Si els calendaris es compleixien, en un any s'hauria d'estar treballant en el desdoblament parcial de la R3 al Vallès Oriental.
I sí, Adif inverteix a Catalunya, menys del desitjable i necessari, però inverteix. I ara no m'estic convertint en un Toni/Advocat del diable, o com es faci dir ara.


Exacte.

Només cal que un es passi per València o Alacant per saber què és no invertir.

O, sense sortir de Barcelona, per Viladecavalls, i després continuar fins a Montcada-Santa Maria.

Eren dues estacions semblants, molt perilloses totes dues.
Ara, una de les dues (Montcada-Santa Maria) ja no és perillosa, i ha tingut un increment de passatgers des que va ser reformada.
L'altra (Viladecavalls) deixarà de ser-ho ben aviat, si tot va bé.

Que fan falta més coses? Home, doncs clar.
Però les coses estan com estan, i no es pot esperar cap canvi radical en dècades (es miri des del posicionament polític que es miri).
Els diners són els que són. Reclamacions: a Brussel.les.

Per cert, el que diu la nota de prensa que és a Rodalies Barcelona on Adif/Renfe més s'està gastant la pasta en els darrers anys és cert.
No n'hi ha cap altre on s'hi estiguin duent a terme obres al mateix nivell.
Sí, clar, estava molt malament, això és una obvietat. Però mai va arribar a ser el pitjor nucli de rodalies.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4297
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona


Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants