AVE catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/05/2007 0:49

Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 10/05/2007 9:19

Jordi Freixas ha escrit:Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Jo em veig capacitat de fins i tot jugar-m'hi algo xD


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 10/05/2007 15:03

Jordi Freixas ha escrit:Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Parlem amb propietat (és a dir, no fem com els periodistes). Parlem de l'arribada del tren d'alta velocitat, però no de l'AVE (nom comercial de Renfe per a l'alta velocitat)... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 10/05/2007 20:14

JaMiRo! ha escrit:Parlem amb propietat (és a dir, no fem com els periodistes). Parlem de l'arribada del tren d'alta velocitat, però no de l'AVE (nom comercial de Renfe per a l'alta velocitat)... ;)
Mira, deixem-nos de matitzacions supèrflues. A Espanya AVE és ja sinònim de tren d'alta velocitat. Són marques comercials que s'han quedat, com ho són Chupachups, pa Bimbo, Danone, un niki, etc.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/05/2007 23:23

JaMiRo! ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Jo, segueixo estant unamica escèptic pel que fa a l'arribada de l'AVE a Sants en condicions òptimes a finals d'any.
Parlem amb propietat (és a dir, no fem com els periodistes). Parlem de l'arribada del tren d'alta velocitat, però no de l'AVE (nom comercial de Renfe per a l'alta velocitat)... ;)
Home... tu sabràs més que jo com està el tema, però... mentre que aquell Talgo XXI va fer el seu primer viatge en proves per la via única que hi havia col·locada i sense electrificar fins a 12 quilòmetres de Barcelona Sants, ni veig que les obres estiguin tan avançades a l'estació, ni al seu voltant. I... si en qualsevol cas aconsegueixen complir amb la data promesa... a veure si encara hi fotran una xapussa per les presses.

I jo no tinc molta idea del tema, però sí que em permeto comparar aquestes obres amb les de "soterrament" de l'estació de Vic, ja que quan jo hi estudiava (fent servir cada dia el tren per anar cap allà) vaig poguer enganxar tant l'estació antiga, com la provisional, com la bona. En aquesta ocasió, i sense comptar el temps que es van passar per construir l'estació provisional, entre que es va tancar al servei l'antiga estació per iniciar les obres de reforma, fins que es va reobrir ja en servei, van passar ben bé dos anys. I mentre que en comparació a les obres d'arribar del TGV a l'estació de Sants, el soterrament de la de Vic no té ni tan sols la meitat de grandaria ni de complexitat tècnica, el temps que van durar en aquest últim cas les reformes, va ser més del que si es compleix el termini, duraran les obres de Sants.

I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/05/2007 1:28

Jordi Freixas ha escrit:I jo no tinc molta idea del tema, però sí que em permeto comparar aquestes obres amb les de "soterrament" de l'estació de Vic, ja que quan jo hi estudiava (fent servir cada dia el tren per anar cap allà) vaig poguer enganxar tant l'estació antiga, com la provisional, com la bona. En aquesta ocasió, i sense comptar el temps que es van passar per construir l'estació provisional, entre que es va tancar al servei l'antiga estació per iniciar les obres de reforma, fins que es va reobrir ja en servei, van passar ben bé dos anys. I mentre que en comparació a les obres d'arribar del TGV a l'estació de Sants, el soterrament de la de Vic no té ni tan sols la meitat de grandaria ni de complexitat tècnica, el temps que van durar en aquest últim cas les reformes, va ser més del que si es compleix el termini, duraran les obres de Sants.
Oblides una dada: si fos per Renfomentadif, la línia de Puigcerdà ja estaria tancada a hores d'ara, com a mínim, de Vic amunt. En canvi, l'AV és la seva nina dels ulls.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 11/05/2007 14:51

Si fos per Renfe jo crec que nomes quedarien obertes les linies de rodalies, LD AVE, i de MD: BCN - Figueres, BCN - Tarragona i BCN - Lleida (exceptuant BCN - Manresa - Lleida)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 12/05/2007 1:33

megapauer ha escrit:Mira, deixem-nos de matitzacions supèrflues. A Espanya AVE és ja sinònim de tren d'alta velocitat. Són marques comercials que s'han quedat, com ho són Chupachups, pa Bimbo, Danone, un niki, etc.
Jo crec que entre aficionats al ferrocarril ens podem donar el gust de fer matitzacions supèrflues, vamos... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 12/05/2007 1:35

Jordi Freixas ha escrit:I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.
Home, jo aquí et puc dir que per Perpinyà són bastant optimistes. I jo crec que és possible aquesta data...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 12/05/2007 8:48

JaMiRo! ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.
Home, jo aquí et puc dir que per Perpinyà són bastant optimistes. I jo crec que és possible aquesta data...
Nois, oblideu on són els grans problemes de la LAV Nord-Est. Girona i Figueres són els grans esculls. Tot just aquesta setmana s'ha licitat la construcció d'un tram soterrat de 570 metres a l'entrada sud de Girona, i queden menys de dos anys per al venciment del compromís fixat amb TP Ferro i RFF. Sincerament, jo ho veig més que magre, a no ser que a Figueres i a Girona fotin vies úniques per a cada ample provisionalment. Jo estic força convençut que veurem Dúplex's pel viaducte...i si no, temps al temps :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 12/05/2007 9:54

aarongilp ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:I sobre la Sagrera, si és que realment pretenen que al 2009 estigui feta la connexió amb França, jo d'ells m'hi posaria ja.
Home, jo aquí et puc dir que per Perpinyà són bastant optimistes. I jo crec que és possible aquesta data...
Nois, oblideu on són els grans problemes de la LAV Nord-Est. Girona i Figueres són els grans esculls. Tot just aquesta setmana s'ha licitat la construcció d'un tram soterrat de 570 metres a l'entrada sud de Girona, i queden menys de dos anys per al venciment del compromís fixat amb TP Ferro i RFF. Sincerament, jo ho veig més que magre, a no ser que a Figueres i a Girona fotin vies úniques per a cada ample provisionalment. Jo estic força convençut que veurem Dúplex's pel viaducte...i si no, temps al temps :D
realmente el calendario es tremendo..

pero pasate por el tramo entre sant boi y sants y verás lo que se puede hacer en esos 15 km, en tan solo dos años. Un viaducto de 800 m. otro de 400m. una estación subterranea , todo el trazado por el parc agrari soterrado y la entrada de can tunis a Sants , como ya sabeis.

Y si, parece un milagro, pero ultimamente estos, estan abonados a los euros.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 12/05/2007 12:27

Sequera, sólo te digo que en el Estudio Informativo inicial se preveían de 3 a 4 años para la construcción de todo el tramo, ibérico y UIC. La estación de ibérico, que en el cual era la primera en abrirse, ya ponía que se abría a medio gas, así que no se, se pueden hacer muchas cosas en 2 años, pero tendrían que ir a un ritmo muy muy frenético. No se qué harán, la verdad...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 12/05/2007 12:42

aarongilp ha escrit:Sequera, sólo te digo que en el Estudio Informativo inicial se preveían de 3 a 4 años para la construcción de todo el tramo, ibérico y UIC. La estación de ibérico, que en el cual era la primera en abrirse, ya ponía que se abría a medio gas, así que no se, se pueden hacer muchas cosas en 2 años, pero tendrían que ir a un ritmo muy muy frenético. No se qué harán, la verdad...
tienes toda la razón, pero, insisto, parece que ultimamente los milagros los compran con euros.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 12/05/2007 16:53

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:I jo no tinc molta idea del tema, però sí que em permeto comparar aquestes obres amb les de "soterrament" de l'estació de Vic, ja que quan jo hi estudiava (fent servir cada dia el tren per anar cap allà) vaig poguer enganxar tant l'estació antiga, com la provisional, com la bona. En aquesta ocasió, i sense comptar el temps que es van passar per construir l'estació provisional, entre que es va tancar al servei l'antiga estació per iniciar les obres de reforma, fins que es va reobrir ja en servei, van passar ben bé dos anys. I mentre que en comparació a les obres d'arribar del TGV a l'estació de Sants, el soterrament de la de Vic no té ni tan sols la meitat de grandaria ni de complexitat tècnica, el temps que van durar en aquest últim cas les reformes, va ser més del que si es compleix el termini, duraran les obres de Sants.
Oblides una dada: si fos per Renfomentadif, la línia de Puigcerdà ja estaria tancada a hores d'ara, com a mínim, de Vic amunt. En canvi, l'AV és la seva nina dels ulls.
I no et dic que no. Però... potser per això amb més motiu, no crec que un cop iniciades les obres de remodelació de l'estació de Vic els interessés precísament allargar-les més del que fóra estríctament necessari.

I fins i tot suposant que en el cas de la linia d'Alta Velocitat hi hagi més gent per metre quadrat treballant en l'obra, no puc evitar ser igualment pessimista pel que respecta a això.

I sobre l'estació de la Sagrera... bé... sempre es pot prioritzar la conexió amb França pel Vallès, i saltant-se l'estació de la Sagrera, però vaja... que avui mateix he passat per allà, i a l'antiga platja de vies no hi ha ni un trist removiment de terres.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 12/05/2007 16:54

sequera ha escrit:
aarongilp ha escrit:Sequera, sólo te digo que en el Estudio Informativo inicial se preveían de 3 a 4 años para la construcción de todo el tramo, ibérico y UIC. La estación de ibérico, que en el cual era la primera en abrirse, ya ponía que se abría a medio gas, así que no se, se pueden hacer muchas cosas en 2 años, pero tendrían que ir a un ritmo muy muy frenético. No se qué harán, la verdad...
tienes toda la razón, pero, insisto, parece que ultimamente los milagros los compran con euros.
Si, con euros que podrían servir para otras cosas si las cosas se hiciesen bien y que, además, servirán para hacer chapuzas, pues a este ritmo muchos milagros seguidos tendrían que ocurrir para que además de rápido lo hicieran bien.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 12/05/2007 18:06

eterna discusión...gestión de recursos públicos.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 12/05/2007 18:10

sequera ha escrit:eterna discusión...gestión de recursos públicos.
Lo sé, y por eso me preocupo. Cada vez tengo menos dudas de que la AV llegará a BCN este año, pero...¿cómo? Va a funcionar todo razonablemente bién o será como la mayor parte de las cosas que se construyen demasiado rápido, donde al final nada funciona como debiera? Esa es la cuestión, y no la podremos responder hasta que haya pasado un tiempo prudencial después de la puesta en servicio.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 14/07/2007 17:59

Aveure com acabarà això de la Sagrada Família, crec que aquest monument es una de les maravelles del món i seria una llàstima que per un traçat d'Ave que sempre es pot retrasar al que sigui a favor de no fer mal l'esmentat monument. Per un altre banda també crec de la necessitat que l'Ave arribi ja a Barcelona i atot arreu de Catalunya, ja que tot això es bàsic per la nostre economia. Esperem que tots amb una mica de seny ens posem d'acord d'una vegade en aquest afer. I no ser si el Psoe de Madrid està fent una bona feina amb tot això. :evil:


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/07/2007 0:06

A veure si m'aclareixo: Renfomentadif es gastarà la pela grossa perquè reconeix que ho estava fent de prostituta pena o ho fa per donar peixet als moviments tribals afectats per un quadre patològic del tipus stultitia litorale?

Si és el primer, vol dir que són una colla d'inútils; i si és el segon, ja sé qui em pagarà els impostos a partir d'ara...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/02/2008 23:15

Notícia de l'Avui:

-------------------------------------------------

CCOO denuncia que 14 treballadors han mort en les obres del TGV a Catalunya

El tram entre Tarragona i Barcelona entra en funcionament demà, amb dos mesos de retard. Renfe anuncia que els usuaris que viatgin de Barcelona a Madrid amb el tren d'alta velocitat tindrà un bitllet de Rodalies gratis

Agències
Sants Estació
Ult. Act. 19.02.2008 - 21:46 hs


Catorze treballadors de les obres del TVG han mort a Catalunya des que es van començar les obres al tram de Lleida, fa quatre anys, i l'arribada a Barcelona. Ho ha denunciat el sindicat CCOO el dia abans que entri en servei el tram entre Tarragona i Barcelona.

El responsable de salut laboral de la federació de construcció i fusta del sindicat, Alfred Bienzobas, ha anunciat que CCOO recordarà aquestes víctimes en un acte de commemoració aquest dimecres, quan comencin a arribar els TVG a Sants. Catorze taüts instal·lats a l'estació serviran de recordatori simbòlic. Segons Bienzobas, tots aquests treballadors han mort "per unes obres fetes amb presses i sense les condicions de seguretat necessàries".

Mentrestant, Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) i Renfe continuen els preparatius per a l'arribada del servei del TVG a Barcelona, amb dos mesos de retard. Aquest dimarts es feien proves amb els panells electrònics d'informació situats als accessos de les andanes del TGV i s'acabava de posar a punt l'esplanada d'accés a l'estació. I Renfe ha aprofitat la vigília per anunciar que regalarà un bitllet de Rodalies -per a la xarxa barcelonina o per a la madrilenya- als usuaris del TGV que facin el recorregut de Barcelona a Madrid o a la inversa. També avui s'ha sabut que els taxis que surtin de l'estació de Sants cobraran, a partir d'ara, 2,10 euros de recàrrec.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”