Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 14/09/2006 8:33

Informació de l'Infolignes francès a aquesta hora:
Infolignes ha escrit:Conséquences des fortes pluies hier soir dans la région de Perpignan et en Espagne

La circulation a été interrompue toute la nuit et a pu reprendre progressivement sur les 2 voies depuis 7h entre Nîmes et Montpellier mais comptez :

- 8h de retard pour le train de nuit 4346 Cerbère 20h42 Metz 8h25
- 7h45 de retard pour le train de nuit 4396 Cerbère 20h20 Strasbourg 8h13
- 1h20 de retard pour le TGV 6202 Béziers 4h48 Paris Gare de Lyon 9h05
- 35mn de retard pour le TGV 6230 Béziers 5h38 Paris Gare de Lyon 9h56
- 45mn de retard pour le Corail 4754 Marseille 7h16 Bordeaux 13h50
- 45mn de retard pour le Corail 4752 Marseille 5h55 Bordeaux 12h09

Autre répercussion, le trafic risque d’être également perturbé sur l’axe Marseille / Bordeaux.

Côté espagnol, le trafic reste interrompu sur l’axe Port-Bou / Barcelone mais devrait reprendre bientôt.
Conséquences :

- 3h de retard pour le train international 274 Zurich 19h38 Barcelone 9h02.
- 1h45 de retard pour le train de nuit 4247 Metz 21h44 Port-Bou 9h26
- 1h30 de retard pour le train de nuit 4299 Strasbourg 20h13 Port-Bou 8h35
- l’Elipsos 475/4 Barcelone 21h05 Paris 8h48 a emprunté un itinéraire via Hendaye et a pour terminus Bordeaux. Les passagers terminent leur parcours à bord du TGV 8524 Hendaye 7h58 Paris Montparnasse 13h45.
A destacar el desviament del TrenHotel a París via Hendaia (!).

D'aquí tres quarts d'hora agafo un tren a l'estació de Girona. A veure com estan les coses pel côté espagnol :?



Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dijous 14/09/2006 9:15

Notícia de Vilaweb:
DIJOUS, 14/09/2006 - 06:00h
Renfe no garanteix que la línia València-Barcelona torni a funcionar avui
Fa més de vint-i-quatre hores que és interromput · Alerta per l'arribada de més aiguats· Un indigent de l'Hospitalet, segona víctima mortal

Les noves tempestes previstes, sobretot al vespre d'avui podrien augmentar encara més la complicada situació que viu bona part del país des de fa dos dies, a causa de les fortes tempestes. La línia de tren entre València i Barcelona fa més de vint-i-quatre hores que no funciona i, ara per ara, Renfe no pot assegurar que avui reprengui el servei: segons la companyia ferroviària, els tècnics d'Adif gairebé havien reparat els desperfectes causats pels aiguats, però la pluja torna a caure amb intensitat a la zona del Camp de Tarragona, on es van detectar les avaries.

Renfe no ofereix alternatives

El desgavell de Renfe a l'anomenat corredor del mediterrani va començar dimarts a la tarda i va durar tot ahir. Si la majoria de combois sortien amb retard, tots els trens de llarg recorregut, inclosos els dotze Euromed, es van anul·lar. No va ser l'única línia amb interrupcions: al matí, a primera hora, es van tallar les línies de Manresa i de Vic, i durant tot el dia hi va haver entrebancs als trens de rodalia de l'àrea de Barcelona. Finalment, a les sis de la tarda es va interrompre la línia Girona-Portbou. Avui al matí continua interromput el servei entre Tarragona i Salou.

Renfe sols va facilitar un servei alternatiu d'autocar en alguns casos excepcionals, però la majoria de passatgers que tenien bitllet per a ahir sols van poder recuperar els diners o aconseguir un canvi de data. Els responsables de la companyia ferroviària han explicat a VilaWeb que l'obstrucció de les carreteres i la manca de disponibilitat d'autocars havia impedit un servei alternatiu.

La pàgina de la companyia no fa cap menció ni de les anul·lacions ni de possibles alternatives. Renfe és una companyia estatal que depèn del Ministeri de Foment espanyol.

Aeroport de Reus

A l'aeroport de Reus es van notar ahir els efectes de la pluja, que obligà a desviar una desena de vols i a retardar-ne uns quants més. De fet, és a tot el Camp de Tarragona on ha plogut amb més força: ja hi han caigut dos-cents litres per metre quadrat, com a les comarques dels voltants de Barcelona.

Un tornado al litoral barceloní

A més de les tempestes, ahir es van formar un seguit de manegades al litoral de Barcelona. Una d'aquestes va tocar terra i es va convertir en tornado. El fenomen va afectar, sobretot, la zona industrial de Sant Boi de Llobregat.

Ben a prop, a l'Hospitalet de Llobregat, un home que dormia sota un pont es va morir arrossegat per l'aigua. Recordem que dimarts una dona de vuitanta-tres anys es va morir a Alaró (Mallorca), també a conseqüència de la pluja. En aquest cas, li va caure el sostre de casa a sobre.

Visca la secció Últma Hora de renfe.es!! És el segons dia sense servei ferroviari entre Barcelona i València havent-se d'anul·lar desenes de trens i en auesta secció encara no diuen ni piu.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 14/09/2006 13:21

De Flaçà a Figueres i de Figueres a Portbou via única. Trens amb mitjana de 60 a 120 minuts de retràs. (Algú d'aquí ha agafat un regional amb 109 minuts de retràs al seu pas per Girona, i no ho m'ho ha dit ell :D :D :D). A part, avui a les 7.35 del matí han sortit un Talgo (no he identificat si era normal o TH) i dos regionals que estaven apartats. A les 12.30 hi havia a via 3 una doble tracció (no comandament múltiple) de dues 252...

Imatge

(Nota: Sé que era doble tracció i no comandament múltiple perquè la segona 252 portava enceses les llums de cap, quan en comandament múltiple no s'engeguen...)


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 14/09/2006 18:52

Es torna a tancar el tram Tarragona-Reus, i el tram Tarragona-salou continua tancat.

Degut a les pluges d´avui, el tram Tarragona-Cambrils i els serveis a la línia Tarragona-valència segueixen suspesos.

L´estació de Salou segueix inundada (pas a nivell C/Barcelona).

El barranc de Barenys, tot un clàssic de les inundacions al Tarragonès i el Baix Camp i que el seu últim tram és un autèntic embut, s´ha tornat a desbordar i la via està inútil (tram entre Salou i Cambrils), sense comptar que els veïns han d´entrar a casa amb aigua fins quasi la cintura.

A més, un dels altre grans clàssics, la riera de la Boella (que ja feia temps que no ens donava cap ensurt... :( ), no només s´ha desbordat, sinó que ha tornat al seu llit natural, travessant les instal.lacions de la fàctoria de la BASF a La Canonja, fent grans destrosses i, segons sembla, provocant un abocament tòxic a la zona de La Pineda, que ha arribat al mar. De pas, ha inundat també la via a la zona de l´apartador de Tres Camins, entre Port Aventura i Tarragona... :evil:

I per acabar, el clàssic entre els clàssics: la riera de Riuclar, molt mal canalitzada (es va canalitzar com a colector, i no ho és, és una riera perillosa), ha obligat a tallar la via de València i la de Reus (i de pas, l´estació de Tarragona-Classificació), a més de provocar una colossal inundació en tot el polígon Francolí i en part del polígon Entrevies, inundant també els barris de Torreforta, Icomar, Riuclar i tallant l´avinguda de Roma i la carretera Vella de València, quedant doncs la N-340 antiga i l´autovia Tarragona-Salou tallades en plena zona de Tarragona Ponent.
Autobusos urbans desviats: línies 3, 4, 6, 11, 35, 54, 75.
Plana direcció Salou/Vilafortuny/Barri Marítim de Cambrils desviat també.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/09/2006 19:57

http://www.diariosigloxxi.com/noticia.p ... 0914162552

Renfe suspende el servicio ferroviario de Valencia con Barcelona por no poder garantizar el transporte por carretera


Redacción / EP
La compañía Renfe ha decidido suspender el servicio ferroviario con Barcelona por no poder garantizar el transporte por carretera desde la estación de Aldea en Tarragona debido a la persistencia de las malas condiciones metereológicas que se registran en Cataluña, según informaron fuentes de la empresa.

De esta forma, quedan suprimidos cinco trenes que debían hacer el recorrido entre Valencia y Barcelona y otros tres de Barcelona a Valencia, desde las 15.00 horas de hoy, según indicaron las mismas fuentes, que no pudieron precisar el número de pasajeros afectados.

Debido a las lluvias que provocaron problemas en la circulación, Renfe transportaba a los viajeros en autocares desde la Estación del Norte de Valencia y de Castellón hasta la de Aldea para continuar desde allí hasta Barcelona y Tarragona, y con el mismo procedimiento en sentido inverso.

No obstante, esta tarde ha decidido suspender el servicio ferroviario con Barcelona por no poder garantizar la movilidad por carretera, lo que ha obligado a suspender los trasbordos.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 14/09/2006 20:08

Segons informa el 324, hi ha via única entre TRGNA i Reus.



Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Divendres 15/09/2006 13:52

Publicat a la secció Última Hora de renfe.es
Adif, responsable de la gestión de las infraestructuras, continúa trabajando en la línea



Renfe está preparada para recuperar y reforzar el servicio ante la próxima apertura del tramo Tarragona-Salou


<vacío>
Renfe ha preparado un dispositivo extraordinario para, prestar un servicio de transporte masivo que dé solución a todos los viajeros

<vacío>


Más de 10.000 viajeros han contado con servicios alternativos de transporte desde que se suspendió el servicio

Renfe, operadora de transporte ferroviario, ha preparado un dispositivo extraordinario de transporte a partir del momento en que se normalice la situación de las líneas ferroviarias que se espera que sea en unas horas. En esta tarea trabaja Adif, responsable de la gestión y el mantenimiento de las líneas ferroviarias, que como consecuencia de los trabajos efectuados, ha restablecido esta madrugada la vía par entre Tarragona y Reus, con lo que ya es posible la circulación por ambas vías en dicha relación.

En estos momentos, continúa cortada la circulación entre Tarragona y Salou, infraestructura en la que trabaja Adif para recuperar la normalidad lo antes posible. Ese corte impide el funcionamiento de trenes entre Barcelona y Valencia, por lo que el servicio se realiza exclusivamente entre Barcelona y Tarragona, por una parte, y Valencia y Tortosa, por otra.

También se circula con restricciones (por vía única y, por tanto, con limitaciones) en la línea Girona-Figueres, en donde también trabaja Adif.

En Cercanías, tanto en Barcelona como en Valencia, se circula con normalidad.

Por su parte Adif ya ha comunicado que espera la recuperación total de la línea, tras los trabajos que lleva realizando en ella desde la madrugada del martes al miércoles, para ‘las primeras horas de la tarde de hoy’.

Mientras tanto, Renfe ha centrado su servicio postventa en dos opciones para los viajeros: por una parte, la devolución del importe íntegro del billete a todos los viajeros que lo deseen y los afectados por este corte; en segundo lugar, ha dado la opción a todos los viajeros de cambiar el billete para otra fecha, sin coste alguno.

En relación con el servicio de transporte alternativo por carretera, la empresa ha contratado 208 autobuses desde la noche del martes (de ellos 160 en las distintas relaciones de transporte Cataluña-Comunidad Valenciana) con los que se ha podido dar servicio alternativo de transporte a 10.716 viajeros de 65 de los 121 trenes afectados. Ayer por la tarde se adaptó el servicio a la disponibilidad tanto de autocares, como de conductores de los mismos, que ya estaban a punto de sobrepasar el límite de horas de conducción que marca la Ley. Aún así, y a pesar de que se saturó la disponibilidad de vehículos en algunas empresas de autocares, Renfe consiguió autobuses para prestar servicio alternativo en algunas relaciones, como las alternativas a los trenes Mare Nostrum PortBou-Murcia y Trenhotel Andalucía-Barcelona.

Mientras tanto, en este mismo momento, Renfe ha preparado ya un dispositivo extraordinario para, desde el mismo momento en que Adif recupere la línea en el tramo Tarragona-Tortosa, prestar un servicio de transporte masivo que dé solución a todos los viajeros que esperan en las estaciones, que no han anulado su billete y que quieren seguir viajando en tren entre Barcelona, Castellón, Valencia y Alicante. Así, desde el mismo momento en que Adif dé vía, Renfe pondrá todo el material disponible en circulación para dar solución a las necesidades de transporte de todos esos viajeros que esperan en las estaciones mencionadas.

Renfe lamenta profundamente todos los inconvenientes que están sufriendo los viajeros como consecuencia del temporal y los daños que éste ha provocado sobre la infraestructura.
Ja era hora que publiquesin alguna cosa, però tenen molta barra ocultar durant els 3 dies el tancament de la línia i després anunciar que es reobrirà, quan segons ell en cap moment havia estat tallada.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 16/09/2006 13:34

En aquests moments estic a Tremp. El tren turistic amb la yeye ha passat a les 13.16 direcció pobla.Aixo suposa un retard del regular que surt a les 12.56 de la pobla d'uns 40 minuts,ja que a tremp tot i haverhi via no ho han aprofitat per fer encreuament. Ara anirem a dinar a Cellers i ja veurem amb quin retard puja el gotxi amb el q s'ha de creuar a Balaguer.Seguirem informant!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 16/09/2006 14:27

Trenscat ha escrit:En aquests moments estic a Tremp. El tren turistic amb la yeye ha passat a les 13.16 direcció pobla.Aixo suposa un retard del regular que surt a les 12.56 de la pobla d'uns 40 minuts,ja que a tremp tot i haverhi via no ho han aprofitat per fer encreuament. Ara anirem a dinar a Cellers i ja veurem amb quin retard puja el gotxi amb el q s'ha de creuar a Balaguer.Seguirem informant!
Sens dubte hauran de canviar horaris del turístic o bé obrir Tremp. No ho entenc com no ho han previst, si fins i tot jo sé veure que no cuadrava. Un turístic no pot perjudicar els usuaris corrents de la línia.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/09/2006 17:06

La nit de divendres a dijous va ser nefasta per la línia de Girona. Curiosament poc ressò hi ha hagut als mitjans de comunicació, tots embadalits mirant el pollastre de Tarragona i ignorant-nos per complet.

Doncs bé, dijous volia baixar a l'Autònoma a fer unes gestions. Sortint a les nou del matí comptava arribar-hi entre les onze i les dotze, en funció de l'enllaç amb la C7. Hi vaig arribar a les dues de la tarda.

Quan arribo a l'estació aparentment tot està normal. Els bitllets es venen sense problemes, no hi ha cues ni gent molesta. El meu tren, un regional procedent de Portbou, el segon del dia, està anunciat amb mitja hora d'endarreriment. Res d'escandalós donats els problemes que hi ha hagut a la linia. Però de cop i volta, Atenció al Client queda desbordada. Acaba d'arribar l'exprés de les nou del matí, a l'hora del tren regional. Ja comptava amb no agafar-lo. Però em sobta la mala llet que hi ha entre el passatge que arriba.

Fins que me n'assabento de la causa: aquest era el primer tren que ha baixat de Figueres. Això vol dir que han estat suprimits tres expressos i un regional, el primer de Portbou. Mala peça al teler. Torno a mirar als monitors i l'arribada prevista del meu tren passa a ser a les deu. Li han afegit un quart d'hora més.

Pujo a les vies i em trobo amb el Mare Nostrum estacionat a via 1. Què hi fa allà, tan d'hora, i encarat cap al nord? Ahir no va poder pujar a França i ha passat la nit a Girona. Viatgers per carretera. Puc veure com maniobra per posar la màquina a l'altre extrem. Mentrestant, els (pocs) trens en sentit nord, també bastant tocats, circulen per via 3.

Són les deu i els indicadors de la via anuncien l'arribada imminent del meu tren. Fins que a les deu i cinc avisen que l'arribada prevista passa a ser a tres quarts d'onze. La gent es comença a indignar. Com és possible que avisin tan tard del nou retard? Amb aquest pronòstic, el regional no deu estar ni a Figueres.

A dos quarts d'onze circula, més o menys puntual, un exprés procedent de Figueres. Per un quart d'hora decideixo espear-me al regional, a més m'havia de trobar amb una persona a Riells que, davant del patètic panorama que es presentava, va optar per fotre el camp. I em va avisar just després de marxar l'exprés :evil:

Bé, només serà un quart d'hora d'espera. A totes aquestes, s'avisa per megafonia que els viatgers del Catalan Talgo s'adrecessin a Atenció al Client. Un altre tren suprimit. I també arriba un tren especial de peregrins, format per una triple composició de 440R, amb destinació Lourdes. No recordo l'hora de pas.

Són tres quarts d'onze. Tres quarts i cinc. Les onze menys cinc. Les onze. El tren sense aparèixer i ningú diu res. Els monitors segueixen anunciant l'arribada prevista a tres quarts d'onze. Començo a fer-me a l'idea que el regional ha estat suprimit i ens enganxaran al següent tren. Però no, a les onze i sis apareix. Va ple. Em toca anar de peu.

No és fins a Sils que aconsegueixo prendre seient. Davant meu, una parella de francesos perplexos per la situació viscuda. Han hagut de dormir al tren, ja que es van trobar a Portbou amb la línia espanyola ja tallada, i al cap de poca estona també fou interrompuda la francesa. No s'ho podien creure.

Arribo a Sants sense més contratemps. M'adreço a Atenció al Client per demanar un justificant de retard. M'embolico i en lloc de dir-li que el meu tren havia d'arribar a les 10.46 li dic les 9.42. Tampoc dic cap mentida, tècnicament el que havia pres jo havia sigut el primer en soritr de Portbou. Acabo amb un justiicant a la mà de 197 minuts d'endarreriment i una cara d'imbècil acabat al veure que gairebé és la una i encara estic a Sants. A sobre, se'm carreguen un C7. A esperar-se tres quarts d'hora més. Total, ja no ve d'aquí.

Com a curiositat, cap a la una passa per via 2 la composició del Mare Nostrum en sentit nord. Segurament no haurà passat de Tarragona. Ah, i el regional de les 11.18 de Girona, que creia aniria enganxat a nosaltres, també estava anunciat amb dues hores de retard. I els TrenHotel del sud, tots per carretera.

La tornada no va ser tan catastròfica. Tot i que els trens procedents de Figueres estaven anunciats tots amb una hora de retard, en el viatge de pujada només en vaig patir 20. Vaig prendre l'últim regional del dia, que va sortir enganxat a l'exprés de les set menys cinc. L'exprés amb mitja hora va escombrar bona part del passatge. Faig el viatge pràcticament sol al meu cotxe. Per cert, una 470. Deuen haver agafat el primer que han trobat a SAC.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 16/09/2006 19:14

Vas sortir amb 109 minuts de Girona, oi??? xD És que un ocellet m'ho va dir :D :D I cap a mig matí van aparèixer dues 252 a Girona...la foto és una mica més amunt...tot el maremagnum que comentes de via 3 i el MareNostrum ho vaig veure jo des de l'estació d'autobusos...hi eres quan va sortir la 440R de la via 4 sector Figueres?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/09/2006 19:57

aarongilp ha escrit:hi eres quan va sortir la 440R de la via 4 sector Figueres?
No. Sempre vaig veure la via 4 ocupada per un tren carregat d'automòbils.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/09/2006 20:08

Codi: Selecciona’ls tots

Estació              Prev.  Efect.  Retard
-------------------- ----- -------- ------
Girona               09.19 11.08.00 +109.0
Fornells de la Selva 09.24 11.12.00 +108.0
Riudellots           09.28 11.16.30 +108.5
Caldes de Malavella  09.33 11.21.30 +108.5
Sils                 09.38 11.26.30 +108.5
Maçanet - Massanes   09.44 11.33.00 +109.0
Hostalric            09.49 11.38.00 +109.0
Riells i Viabrea     09.54 11.43.30 +109.5
Gualba               09.57 11.46.00 +109.0
Sant Celoni          10.03 11.52.30 +109.5
Palautordera         --.-- ??.??.??   n/a
Llinars del Vallès   --.-- 12.00.00   n/a
Cardedeu             --.-- 12.02.00   n/a
Granollers Nord      --.-- 12.06.30   n/a
Granollers Centre    10.19 12.10.00 +111.0
Montmeló             --.-- 12.14.30   n/a
Mollet - Sant Fost   --.-- 12.17.00   n/a
la Llagosta          --.-- 12.18.30   n/a
Montcada i Reixac    --.-- 12.20.00   n/a
Sant Andreu Comtal   10.34 12.26.00 +112.0
el Clot - Aragó      10.38 12.30.30 +112.5
Passeig de Gràcia    10.42 12.35.00 +113.0
Barcelona Sants      10.46 12.39.30 +113.5



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 17/09/2006 16:48

entfe001 ha escrit:

Codi: Selecciona’ls tots

Estació              Prev.  Efect.  Retard
-------------------- ----- -------- ------
Girona               09.19 11.08.00 +109.0
Fornells de la Selva 09.24 11.12.00 +108.0
Riudellots           09.28 11.16.30 +108.5
Caldes de Malavella  09.33 11.21.30 +108.5
Sils                 09.38 11.26.30 +108.5
Maçanet - Massanes   09.44 11.33.00 +109.0
Hostalric            09.49 11.38.00 +109.0
Riells i Viabrea     09.54 11.43.30 +109.5
Gualba               09.57 11.46.00 +109.0
Sant Celoni          10.03 11.52.30 +109.5
Palautordera         --.-- ??.??.??   n/a
Llinars del Vallès   --.-- 12.00.00   n/a
Cardedeu             --.-- 12.02.00   n/a
Granollers Nord      --.-- 12.06.30   n/a
Granollers Centre    10.19 12.10.00 +111.0
Montmeló             --.-- 12.14.30   n/a
Mollet - Sant Fost   --.-- 12.17.00   n/a
la Llagosta          --.-- 12.18.30   n/a
Montcada i Reixac    --.-- 12.20.00   n/a
Sant Andreu Comtal   10.34 12.26.00 +112.0
el Clot - Aragó      10.38 12.30.30 +112.5
Passeig de Gràcia    10.42 12.35.00 +113.0
Barcelona Sants      10.46 12.39.30 +113.5
Va parar a totes les estacions????I això per qué?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 17/09/2006 19:17

Possiblement per ajudar a buidar les andanes de gent exasperada.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 17/09/2006 20:24

El tren va fer les parades normals.

A les estacions sense parada el que s'hi anota és l'hora de pas, tot i que reconec que no ho vaig especificar prou bé (per no dir gens :oops:)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/09/2006 8:41

I encara més, ahir a Sants trens paralitzats

link

La línea de tren Valencia-Barcelona registra siete averías en sólo una semana
Los usuarios denuncian que llovió “para todos y sólo se interrumpió Renfe”

El Gobierno paraliza desde hace cuatro meses dos tramos del futuro corredor mediterráneo
Empresarios y Consell se unen para reclamar el eje ferroviario


Una avería detectada al sur de la estación barcelonesa de Sants provocó ayer importantes retrasos en la circulación de los trenes que atraviesan el corredor mediterráneo. Esta es la última incidencia que eleva a siete el número de percances registrados en el trazado en sólo siete días.

60 horas sin servicio. Ese fue el tiempo que quedó cortada la línea ferroviaria que une Valencia con Barcelona la semana pasada. El temporal de lluvias que azotó la Península causó numerosas averías en el trazado. Según los datos facilitados ayer por la empresa estatal Adif, en sólo cinco días, las vías registraron seis problemas técnicos que obligaron a cortar las comunicaciones ferroviarias.

La caída de un rayo en la subestación de Sagunto fue una de las primeras consecuencias de las tormentas. La avería, detectada a las 8.20 horas del pasado martes, fue sólo el preludio. Seis horas más tarde, una tormenta causó problemas en el suministro eléctrico del corredor a su paso por la Fuente de San Luis.

Los responsables de la empresa estatal encargada del mantenimiento de la red ferroviaria indicaron que la tercera avería se produjo en la subestación de L’Aldea (Tarragona) y durante la noche del martes la caída de rayos entre L’Aldea y Ulldecona cortó el fluido eléctrico.

Las vías que unen Salou y Tarragona quedaron cortadas el miércoles y el tramo entre Gerona y Port Bou quedó cortado todo el miércoles. El sábado la rotura de la catenaria entre L’Hospitalet de l’Infant y Vandellós causó nuevos cortes.

El presidente de la Asociación para la Promoción del Transporte Públic, Pau Noy, denunció ayer que la semana pasada “llovió para todos y solo se interrumpió Renfe”.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 20/09/2006 15:11

La part en negreta vé a dir que...l'enclavament del Prat va tornar a petar...:?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/09/2006 16:51

Xacto :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/09/2006 10:10

De EPC:

Renfe suma una nueva jornada de retrasos por obras vinculadas al AVE
• Una excavadora rompió un cable de la estación de Sants y otra arrancó la catenaria en el Penedès
Durante cinco horas hubo demoras de 20 minutos, pero la megafonía no las notificó a los usuarios


Un trozo de la catenaria rota que originó la suspensión del servicio de Renfe en el Alt Penedès.

Hereu plantea que Barcelona se sume a la gestión de Cercanías


La mala racha del tándem de empresas públicas integrado por Renfe y Adif no cesa. Y es que tienen el enemigo en casa. Por segundo día consecutivo, una máquina que trabajaba en las obras del AVE rompió accidentalmente un cable eléctrico y desarboló el sistema de señales de la estación de Sants, que se convirtió en el epicentro de otra plaga de retrasos que duró cinco horas. Para acabarlo de rematar, otra excavadora de las obras de la línea de alta velocidad arrancó una catenaria en el Alt Penedès, interrumpiendo el servicio, y un fallo en el cambio de agujas de la estación de Tarragona ocasionó anoche retrasos de entre 15 y 40 minutos en los trenes que iban a Barcelona.
Tras la crítica jornada del martes --en la que 100.000 pasajeros de Cercanías y de trenes de medio y largo recorrido sufrieron retrasos de más de media hora por culpa de la rotura de otro cable en Sants--, se esperaba que la normalidad volviera ayer a las estaciones. Pero no. A las nueve de la mañana, una excavadora de las obras del AVE, que trabajaba muy cerca de la estación, seccionó varios cables y anuló el sistema de señalización de las vías. Exactamente, lo mismo que había pasado el día anterior.

COINCIDENCIA FORTUITA (comentari: xD )
Un portavoz de Adif, el gestor de infraestructuras responsable de las estaciones y de las vías por las que circulan los trenes de Renfe, se apresuró a calificar la coincidencia de dos incidentes idénticos en dos días consecutivos como un hecho "fortuito". El mismo responsable resaltó "las dificultades" de la obras del AVE, que desplazan las actuales vías "sin apenas espacio y sin interrumpir la circulación".
Afortunadamente, las consecuencias de la segunda avería gemela fueron menores que las de el martes. El fallo obligó a dirigir manualmente el tráfico de trenes porque no funcionaban los semáforos. Pero los maquinistas recibieron las órdenes por teléfono --no por escrito como el día anterior--, lo que agilizó los trámites. Aún así las demoras fueron generalizadas y rondaron entre los 15 y los 20 minutos, frente a la hora de retraso de promedio del martes. La avería se consideró subsanada a las 14.30 horas, aunque la resaca aún se prolongó algunas horas más.
Los viajeros de Cercanías notaron menos los retrasos porque los trenes de las líneas acostumbran a pasar cada 15 minutos --aproximadamente el retraso medio-- y, además, todos están "muy acostumbrados" a esperar 5 o 10, comentaron varios usuarios. Los pasajeros de las líneas de largo recorrido sí que apreciaron las demoras.
Pero la menor incidencia de la avería no es excusa para que Renfe y Adif se olvidaran de dar explicaciones a los usuarios por la megafonía de la estación de Sants. Durante la incidencia, ninguna de las dos empresas públicas informó absolutamente de nada, ni a los periodistas.
El primer comunicado sobre los problemas no se emitió hasta las 13.05 horas, cuatro horas después del inicio de la avería. La desinformación fue doblemente grave porque un redactor y un fotógrafo de EL PERIÓDICO se personaron a mediodía en el Gabinete de Información y Relaciones Externas (GIRE) de Renfe y la responsable no reveló la existencia de la avería y los retrasos.
Pero el drama de la red de Cercanías no acabó ahí. Una máquina que trabaja en las obras del AVE cerca de la estación de La Granada (Alt Penedès) rompió a las 11.05 horas la catenaria, interrumpiendo el servicio cuatro horas, informa Josep Maria Soler. 4 El accidente obligó a cubrir con buses el tramo entre esta estación y las de Santa Margarida i els Monjos y Vilafranca del Penedès.
Como era previsible, los afectados se quejaron de la falta de información. Àlex Santamaria subió al tren en Barcelona a las 12.15 horas y se enteró del problema cuando el tren "paró de golpe y dio marcha atrás" en La Granada y pasó un cuarto de hora esperando al bus que lo llevó a Vilafranca. Más suerte tuvo Roberto Labandera, diputado del PSC en el Parlament, que salió de Sants convencido de que debería hacer trasbordo del tren al autobús y descubrió "que la línea ya funcionaba".
La coincidencia de averías con el trasfondo de las obras del AVE no es casualidad, según algunos sindicatos. José Luis Barba, de la sección sindical de ferrocarriles de la CGT, culpó de las incidentes "a la falta de planificación" de las obras de la línea de alta velocidad.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”