ICV proposa rodalies per connectar les Comarques de l'Ebre

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

ICV proposa rodalies per connectar les Comarques de l'Ebre

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 19/03/2006 0:29

Tret de http://www.mobilitatsostenible.org i publicat a El Punt del 16/3/2006

ICV proposa una xarxa ferroviària de rodalies que connecti les quatre comarques de l'Ebre

La federació d'ICV a les Terres de l'Ebre va presentar ahir les propostes que introduirà dins el debat del pla integral d'infraestructures de transport de Catalunya i que comporten crear una xarxa ferroviària de rodalies que connecte les quatre capitals de comarca. «És una manera d'aconseguir una major cohesió territorial i alhora donar serveis als ciutadans», va manifestar el president d'ICV a l'Ebre, Jaume Forcadell. Així ICV proposa aprofitar «les sinergies» que es crearan amb el desdoblament de l'eix de l'Ebre per construir un nou ramal ferroviari que aniria des de Tortosa fins a Móra la Nova, on connectaria amb la línia de Reus-Móra-Casp. Paral·lelament des de Móra la Nova es construiria un nou ramal fins a Gandesa amb la possibilitat de connectar el nou polígon industrial de Camposines. El tercer ramal ferroviari que proposen els ecosocialistes aniria des de l'Aldea, passant per Amposta fins a la Ràpita i el port de la Cimentera a Alcanar, ja que el mateix pla d'infraestructures recomana que els ports comercials estiguen connectats a la xarxa ferroviària. Finalment hi hauria un quart ramal, ja inclòs dins el pla territorial de les Terres de l'Ebre, des de l'Aldea fins a Deltebre. A més ICV vol també que s'allargue fins a Vinaròs la línia Barcelona-Tortosa perquè paren més trens a l'estació d'Ulldecona i que una llançadora connecte l'Aldea amb la futura línia de l'AVE.

Pensat en l'horitzó del 2026, el debat sobre el pla d'infraestructures centrat a l'Ebre s'iniciarà el 30 de març a l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece), on ICV farà les seues propostes. Els ecosocialistes estan esperançats en el fet que amb la reforma de l'Estatut el govern català tinga més competències ferroviàries.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 19/03/2006 0:35

Quina bestiesa, a l'ebre xD xD n'hi han prioritats com lleida, girona o tarragona, pero, l'ebre :!: xD :?: :!: xD :?: :!: xD



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/01/2008 22:38

Notícia de l'Avui:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

El pla ferroviari d'ICV preveu una inversió de 144 MEUR a les Terres de l'Ebre

ACN / Anna Mayor
Tortosa
Ult. Act. 17.01.2008 - 20:47 hs


ICV ha presentat a Tortosa la concreció a les Terres de l'Ebre del Pla ferroviari de Catalunya 2014, que preveu una inversió de més de 7.000 MEUR (milions d'euros) per a la millora i modernització de la xarxa de rodalies i regionals. El candidat d'ICV, Joan Herrera, ha assegurat que amb aquesta proposta es vol aconseguir un 'ferrocarril d'excel·lència' pel territori i evitar que 'el tren torni a passar de llarg'. Concretament, a les Terres de l'Ebre es preveu una inversió de 144 MEUR per l'anomenat TramEbre, un servei de rodalies que es crearia en una nova línia que uniria Tortosa/Roquetes-l'Aldea-Amposta-la Ràpita-Alcanar. La proposta dels ecosocialistes és que aquest servei de tramvia tingui una freqüència de pas de deu minuts a mitja hora, i amb una velocitat superior a 50 km/hora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 17/01/2008 22:47

A veure, De l'Aldea a Ulldecona i a Tortosa ja hi ha via. De Tortosa a Ulldecona n'hi havia i la traça està conservada (parlo del 2006), i fins a Benifallet la via verda del Val de Zafán segueix el curs de l'Ebre. Només caldria fer nou el tram Benifallet - Móra per enllaçar amb la general Madrid - Barcelona...



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Dilluns 21/01/2008 21:02

Ja posats a fer una xarxa de rodalies de l'Ebre tambe, ja que s'arrivaria a Flix allargarla fins a Lleida i de pas conactar amb les rodalies de Lleida, per Maials fins a Lleida o per el baix Segria ( Mequinensa-Lleida per el Segre).
La proposta que te menys presupost seria per el baix Segria ja que nomes cal fer una derivacio de la linia Casp-Mora i seguir el Segre amunt, ja que per Maials es requeriria un tunel o tenir una linia amb forta pendent. ;) :D



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 22/01/2008 18:26

Hola,

1º Aquí faltan planos y material gráfico.

2º Recordad que estamos en periodo pre-electoral. Nada de lo que vayamos a ver ni oir ha de ser necesariamente cierto.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Dimarts 22/01/2008 22:35

Hos he fet un mapa a veure si hos agrada ;) :oops:
http://maps.google.es/maps/ms?hl=ca&gl= ... 702393&z=8



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”