Estacions adif fora de servei però amb trens circulant

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Re: Estacions adif fora de servei però amb trens circulant

Entrada Autor: Sokjo » Dissabte 23/02/2013 13:07

I no s'hi fan visites ni res? em refereixo com a cosa especial, visitar estacions fantasma com a "visita guiada" amb els responsables dels ferrocarrils o algo.

Per altra banda he trobar el següent web amb fotos d'algunes d'aquestes estacions: http://estacionsfantasmabcn.wordpress.com



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 23/02/2013 13:37

Sokjo ha escrit:I no s'hi fan visites ni res? em refereixo com a cosa especial, visitar estacions fantasma com a "visita guiada" amb els responsables dels ferrocarrils o algo.
No.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 29/04/2019 18:22

Bones, no sé si en aquest fil es va parlar de l'antiga estació de Torrebonica.
En tot cas, comparteixo amb vosaltres una fotografia que li vaig fer el mes passat, ja que hi vaig passar per davant.
Avui en dia (no sé des de quan) està habitada, i suposo que és una propietat privada, raó per la qual no m'hi vaig apropar gaire.

Aprofito per fer una pregunta d'aspecte tècnic: sóc jo, o les fotografies adjuntades no poden fer més de 1024 píxels per costat ni sobrepassar els 400 kB? Ho dic perquè a mi em dona aquests límits, però em sembla haver vist en algun altre fil fotografies de mides molt majors.

Salut!
Torrebonica 24-03-2019.jpg
Torrebonica 24-03-2019.jpg (311.16 KiB) Visualitzat 14051 cops


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 29/04/2019 18:38

torres997 ha escrit:Aprofito per fer una pregunta d'aspecte tècnic: sóc jo, o les fotografies adjuntades no poden fer més de 1024 píxels per costat ni sobrepassar els 400 kB? Ho dic perquè a mi em dona aquests límits, però em sembla haver vist en algun altre fil fotografies de mides molt majors.
`
Mejor súbelas a un servidor externo y adjúntala con un enlace [img].



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 29/04/2019 18:51

Renfe445 ha escrit:
torres997 ha escrit:Aprofito per fer una pregunta d'aspecte tècnic: sóc jo, o les fotografies adjuntades no poden fer més de 1024 píxels per costat ni sobrepassar els 400 kB? Ho dic perquè a mi em dona aquests límits, però em sembla haver vist en algun altre fil fotografies de mides molt majors.
`
Mejor súbelas a un servidor externo y adjúntala con un enlace [img].
Cual se hacer servir?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dissabte 25/05/2019 14:26

torres997 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
torres997 ha escrit:Aprofito per fer una pregunta d'aspecte tècnic: sóc jo, o les fotografies adjuntades no poden fer més de 1024 píxels per costat ni sobrepassar els 400 kB? Ho dic perquè a mi em dona aquests límits, però em sembla haver vist en algun altre fil fotografies de mides molt majors.
`
Mejor súbelas a un servidor externo y adjúntala con un enlace [img].
Cual se hacer servir?
tinypic per exemple :)



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dissabte 25/05/2019 14:31

torres997 ha escrit:Bones, no sé si en aquest fil es va parlar de l'antiga estació de Torrebonica.
En tot cas, comparteixo amb vosaltres una fotografia que li vaig fer el mes passat, ja que hi vaig passar per davant.
Avui en dia (no sé des de quan) està habitada, i suposo que és una propietat privada, raó per la qual no m'hi vaig apropar gaire.

Aprofito per fer una pregunta d'aspecte tècnic: sóc jo, o les fotografies adjuntades no poden fer més de 1024 píxels per costat ni sobrepassar els 400 kB? Ho dic perquè a mi em dona aquests límits, però em sembla haver vist en algun altre fil fotografies de mides molt majors.

Salut!
Torrebonica 24-03-2019.jpg

Foto 2016, autor Guillem Martinez Sánchez

https://goo.gl/maps/5ZPkh3WtaBpLoJjL7



I_Am_Willy
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Terrassa Oest - Can Trias

Entrada Autor: I_Am_Willy » Dissabte 25/05/2019 15:01

César ha escrit:Foto 2016, autor Guillem Martinez Sánchez

https://goo.gl/maps/5ZPkh3WtaBpLoJjL7
Em fa molta il·lusió que poseu una foto meva però en realitat només vaig fer el lloc visible a Google Maps juntament amb l'antic baixador de Castellarnau per si algú els volia visitar.
torres997 ha escrit:Bones, no sé si en aquest fil es va parlar de l'antiga estació de Torrebonica.
En tot cas, comparteixo amb vosaltres una fotografia que li vaig fer el mes passat, ja que hi vaig passar per davant.
Avui en dia (no sé des de quan) està habitada, i suposo que és una propietat privada, raó per la qual no m'hi vaig apropar gaire.

Aprofito per fer una pregunta d'aspecte tècnic: sóc jo, o les fotografies adjuntades no poden fer més de 1024 píxels per costat ni sobrepassar els 400 kB? Ho dic perquè a mi em dona aquests límits, però em sembla haver vist en algun altre fil fotografies de mides molt majors.

Salut!
Torrebonica 24-03-2019.jpg
Efectivament aquesta estació es toba habitada per la filla de l'antic cap d'estació al qual li van oferir com a habitatge al deixar de oferir servei al públic. Ho va respondre ella personalment a les ressenyes del lloc juntament amb una valoració de 5 estrelles :)



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dissabte 25/05/2019 19:29

Molt interessant, gràcies per la informació!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 26/05/2019 14:42

En aquesta llista faltaria l'Estació d'Alp - Hurtx :

Imatge



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 26/05/2019 16:11

I_Am_Willy ha escrit:Efectivament aquesta estació es toba habitada per la filla de l'antic cap d'estació al qual li van oferir com a habitatge al deixar de oferir servei al públic. Ho va respondre ella personalment a les ressenyes del lloc juntament amb una valoració de 5 estrelles :)
Mira, ja sabem d'algú que va decidir viure prop de les vies del tren i que no exigirà que les soterrin.

Bé, millor em callo. :P



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 26/05/2019 16:40

uriol108 ha escrit:En aquesta llista faltaria l'Estació d'Alp - Hurtx :

Imatge
Però no segueix oberta?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/05/2019 17:25

Sí, Urtx-Alp encara presta servei comercial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 27/05/2019 1:17

El problema d'Urtx Alp, com moltes altres estacions, es la precarietat en la que es troba l'edifici principal, pràcticament en ruïnes, i amb prou feines refugi en cas d'inclemències meteorològiques, un cas semblant al de Palautordera.
També en aquesta línia podríem afegir el baixador desaparegut d'Illa, entre Campdevànol i Ribes, del qual només en resten un parell de vies desviades cap a l'antic apartador, sense connexió a la via general.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Dilluns 27/05/2019 18:52

UT440_132M ha escrit:També en aquesta línia podríem afegir el baixador desaparegut d'Illa, entre Campdevànol i Ribes, del qual només en resten un parell de vies desviades cap a l'antic apartador, sense connexió a la via general.
Illa no em sona absolutament de res... No serà Aigües de Ribes? En aquesta m'hi havia baixat jo fa una trentena d'anys


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 27/05/2019 18:54

Sanato ha escrit:
UT440_132M ha escrit:També en aquesta línia podríem afegir el baixador desaparegut d'Illa, entre Campdevànol i Ribes, del qual només en resten un parell de vies desviades cap a l'antic apartador, sense connexió a la via general.
Illa no em sona absolutament de res... No serà Aigües de Ribes? En aquesta m'hi havia baixat jo fa una trentena d'anys
A mi tampoc em sona de res aquest baixador... On es trobava exactament?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/05/2019 23:24

uriol108 ha escrit:En aquesta llista faltaria l'Estació d'Alp - Hurtx
:'(



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/05/2019 23:25

UT440_132M ha escrit:També en aquesta línia podríem afegir el baixador desaparegut d'Illa, entre Campdevànol i Ribes, del qual només en resten un parell de vies desviades cap a l'antic apartador, sense connexió a la via general.
No sé si Illa va estar mai oberta per a passatgers...
De fet, ni tan sols hi he vist que hi hagués mai andana, però no sé si és que no n'hi va haver mai, o si la van demolir abans dels anys 1980...

A Aigües de Ribes sí que hi paraven els trens de passatgers, és clar, i no fa tants anys que la van tancar, però Illa... :nose
Sanato ha escrit:Illa no em sona absolutament de res... No serà Aigües de Ribes? En aquesta m'hi havia baixat jo fa una trentena d'anys
torres997 ha escrit:A mi tampoc em sona de res aquest baixador... On es trobava exactament?
Illa-L'Herand no era un baixador, sinó una estació, crec que només de mercaderies, i estava entre Campdevànol i Aigües de Ribes.
Encara en queden restes. Principalment servia la colònia industrial L'Herand. Va tancar fa moltíssims anys.
Estava situada aquí.

L'edifici es va demolir no fa gaires anys, jo ja estava aquí al Fotracat. A trenscat sembla que no hi ha fotos... s'ha de dir que l'accés no és gaire senzill.
És l'única estació de Catalunya que no surt a trenscat (ni tan sols surt indicada als mapes de la web de trenscat).



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 28/05/2019 1:42

Exacte, Illa era més aviat un apartador de mercaderies, i com dieu es bastant poc probable que alguna vegada des de fa 100 anys, hagi prestat servei de viatgers.
L'edifici es va demolir cap al 2007/8, quan van realitzar les obres de renovació de la via entre Ripoll i Ribes.

Ara he caigut, que aquest any es commemora el centenari de l'obertura del Transpirinenc oriental des de Ripoll fins a Ribes de Freser, i en tres anys, fins a Puigcerdà, i d'aquí 10, la connexió internacional fins laTour de Carol.

Bé, torno al tema que em desvio.
Enllaço una foto des del portal IGuadix, realitzada per Ramon Pont l'any 2004, on es pot apreciar l'edifici abans de ser enderrocat.
Imatge
Es pot comprovar que no tenia andana.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 28/05/2019 18:55

437.001 ha escrit:Illa-L'Herand no era un baixador, sinó una estació, crec que només de mercaderies, i estava entre Campdevànol i Aigües de Ribes.
Encara en queden restes. Principalment servia la colònia industrial L'Herand. Va tancar fa moltíssims anys.
Estava situada aquí.

L'edifici es va demolir no fa gaires anys, jo ja estava aquí al Fotracat. A trenscat sembla que no hi ha fotos... s'ha de dir que l'accés no és gaire senzill.
És l'única estació de Catalunya que no surt a trenscat (ni tan sols surt indicada als mapes de la web de trenscat).
Moltes gràcies per la informació!
UT440_132M ha escrit:Bé, torno al tema que em desvio.
Enllaço una foto des del portal IGuadix, realitzada per Ramon Pont l'any 2004, on es pot apreciar l'edifici abans de ser enderrocat.
Imatge
Es pot comprovar que no tenia andana.
Bona troballa!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”