Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 21/05/2006 19:36

Què en penseu? Estava mirant les fotos de l'estació de La Tor de Querol, i des d'alllà, hi han trens expressos en direcció a París (mentre que d'altra banda, sembla que el que és la Catalunya Nord com a tal està pràcticament diluida, ja que no hi ha linia directe fins a Perpinyà, però això és una altra cosa). D'altra banda, fins a Barcelona i l'Hospitalet, només hi han els Delta i els Regionals. No sé... què en penseu d'un Catalunya Exprés que fés el trajecte directe La Tor de Querol - Puigcerdà - La Molina - Ribes de Freser - Ripoll - Vic - La Garriga - Granollers/Canovelles - Barcelona - Hospitalet ?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 21/05/2006 21:14

Molt bona idea. de la Tour surt un tren diari a les 20.30 fins a Paris , els nostres veins cuidan la linea, jo aniria mes lluny conexio directe Barcelona Vic Ripoll Puigcerda La Tour de Carol Toulusse Paris, i si fos amb un intercaviador ja seria la repera, es el cami mes curt entre Barcelona i Paris



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 21/05/2006 21:17

No crec que es faci, de fet ja va existir un Catalunya Exprés Ripoll.Barcelona i va desaparéixer ràpidament. També va desaparéixer el Pullman Cerdanya, amb locomotora 269 i cotxes.

Crec que en aquesta línia és més factible la situació actual millorant els horaris un cop s'hagi renovat via, catenària i instal.lacions de seguretat i blocatge a tota la línia.
Seria una pena que un cop realitzades totes les millores Renfe no ajustés els horaris per guanyar minuts respecte la situació actual.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Diumenge 21/05/2006 22:08

BRILL 18 ha escrit:, els nostres veins cuidan la linea
Pero,....si la volen tancar ¡¡¡¡



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 22/05/2006 1:06

liniadelRipollés ha escrit:No crec que es faci, de fet ja va existir un Catalunya Exprés Ripoll.Barcelona i va desaparéixer ràpidament. També va desaparéixer el Pullman Cerdanya, amb locomotora 269 i cotxes.
De quan estàs parlant? Hi ha alguna foto sobre això? I el Pullman Cerdanya? què és?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4233
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 22/05/2006 2:03

Busca a la galeria Tranvia.org, escrivint Pullman Cerdanya i Pullman Ripollès i ho trobaràs.



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dilluns 22/05/2006 12:50

Jordi Freixas ha escrit:Què en penseu? Estava mirant les fotos de l'estació de La Tor de Querol, i des d'alllà, hi han trens expressos en direcció a París (mentre que d'altra banda, sembla que el que és la Catalunya Nord com a tal està pràcticament diluida, ja que no hi ha linia directe fins a Perpinyà, però això és una altra cosa). D'altra banda, fins a Barcelona i l'Hospitalet, només hi han els Delta i els Regionals. No sé... què en penseu d'un Catalunya Exprés que fés el trajecte directe La Tor de Querol - Puigcerdà - La Molina - Ribes de Freser - Ripoll - Vic - La Garriga - Granollers/Canovelles - Barcelona - Hospitalet ?
Pensa que, com molt bé diu en LiniadelRipollès, les renovacions al traçat, a les senyalitzacions i catenaries, així com l’entrada en servei dels nous Civias “Alpino”, provocaran un canvi bastant important en l’aspecte de la línea. Obviament un Civia, per molt “Alpino” que sigui, no serà pas comparable amb un CEx o el mític Pullman Cerdanya, però ben segur que millorará força la imatge que fins ara donen les 440, 440R i 447.

Salutacions

P.D.: Abans que algun purista s’em tiri al coll per dir el que he dit d’aquestes unitats, penseu en algunes de les 440 que donen aquest servei. Que consti que a mi m’encanten, però ara per ara, el que compta de cara a la galeria és l’imatge, i els Civias donaran imatge.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2347
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 22/05/2006 13:33

neroon ha escrit:Abans que algun purista s’em tiri al coll per dir el que he dit d’aquestes unitats, penseu en algunes de les 440 que donen aquest servei. Que consti que a mi m’encanten, però ara per ara, el que compta de cara a la galeria és l’imatge, i els Civias donaran imatge.
Sí però no. Podrien deixar una 440 pel primer Barcelona-La Tour del matí, que és només per excursionistes i amants del ferrocarril (la gent "normal" s'espera al segon per enllaçar amb el Cremallera).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 22/05/2006 15:08

Platanito ha escrit:Sí però no. Podrien deixar una 440 pel primer Barcelona-La Tour del matí, que és només per excursionistes i amants del ferrocarril (la gent "normal" s'espera al segon per enllaçar amb el Cremallera).
Els laborables el tren que cites puja a rebentar d'estudiants de la universitat de Vic, a Vic el tren queda gairebé buit. I fins a Granollers també porta molts treballadors.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 22/05/2006 15:52

Imatge

Imatge

Imatge

AQUESTA COSA HAVIA ANAT PER LA LÍNIA DE PUIGCERDÀ????

Mare de Déu... qui ho havia de dir???

I em podeu dir quin itinerari feia aquest tren, i per què el van treure?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 22/05/2006 15:57

El Pullman (que sembla que és el que mostres) -> BCN - Latour de Carol.

Es va treure degut a la seva minsa ocupació.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dilluns 22/05/2006 16:01

Creo que ya pusimos en otro hilo los horarios.....

lo busco

PD: alguien se cabreará por linkar fotos, (además sin poner de donde).



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 22/05/2006 18:18

Les fotos són de http://www.tranvia.org

Doncs jo crec que amb la quantitat d'excursionistes que utilitzen aquesta línia, seria totalment factible, ja no recuperar aquest tren, però sí de ficar-hi un Catalunya Exprés.

I sobre aquest tren... no sé... potser li haguéssin tret més profit, si haguéssin fet una línia València - La Tor de Querol, per exemple.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 22/05/2006 18:22

El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.

Pel que fa a les fotografies, no només s'hauria de mencionar el lloc web de procedència sinó també l'autor. De fet, el que seria correcte és escriure tan sols l'enllaç a la pàgina de la galeria de Tranvía Portal que conté les fotos, ja que la inclusió directa d'imatges està mal vista doncs entre altres coses s'usurpa il·legítimament ample de banda.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 23/05/2006 16:45

entfe001 ha escrit:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimarts 23/05/2006 18:03

Jordi Freixas ha escrit:
entfe001 ha escrit:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
De fet generalitza. Es refereix a qualsevol tren que hi circuli per la línia. Pensa que aquesta línia esta força saturada, per tant no resulta pas gaire rendible ocupar espais dels horaris amb trens que realitzin molt poques o cap parada entre BCN i Vic.

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

davida
N9
N9
Entrades: 1691
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 23/05/2006 19:09

Partir del 27 de maig és suspenen alguns tren a mig matí tots el dissabtes i diumenge en el tram de Ribes a La Tor.
Avui a Sants hi ha cartells anunciant els talls.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 23/05/2006 20:18

Mira, si per començar desdobléssin TOTS els baixadors de la línia, ja seria un pas significatiu per ajudar a descongestionar la línia. Si hi ha un tren aturat a Hostalets de Balenyà, és obvi que no el podrà adelantar cap tren.



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimecres 24/05/2006 13:30

Jordi Freixas ha escrit:Mira, si per començar desdobléssin TOTS els baixadors de la línia, ja seria un pas significatiu per ajudar a descongestionar la línia. Si hi ha un tren aturat a Hostalets de Balenyà, és obvi que no el podrà adelantar cap tren.
Completament d'acord. Però per posar solució a això que comentes finalment es durà a terme el desdoblament de la línea fins a Vic. Posiblement arribi una mica tard, però com a mínim arribarà.

Salutacions.

P.D. Hi ha un fil obert on es detallen les actuacions a dur a terme a aquesta i d'altres línees i els pressupostos de les mateixes.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 24/05/2006 14:37

Jordi Freixas ha escrit:
entfe001 ha escrit:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
Als que segueixen més enllà de Vic.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”