Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 28/07/2013 21:17

Sky ha escrit:Fins a la propera bombolla immobiliària...
...que difícilment arribarà mentre no hi hagi calés ni per comprar el pa.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 28/07/2013 21:34

Soterrar Sant Boi de Llobregat? FGC? per poder-ho fer, haurien de fer un túnel sota el riu. Gairebé, posats a fer, ja soterrar fins a l'inici del túnel abans de Cornella.
I que es recordin de fer una sortida pel ramal del port, que emocionats de soterrar no s'ho deixin fora, jejejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 13/11/2013 13:33

Visca el vi! :festa

http://www.naciodigital.cat/naciogranol ... t/linia/r3

L'alcalde de Mollet reclama a Foment que no s'oblidi del soterrament de la línia R3

També reclama millores urgents en seguretat i accessibilitat a l'Estació de França

Redacció | Actualitzat el 12/11/2013 a les 18:00hArxivat a: Societat, soterrament, desdoblament, Mollet, R3, tren, línia

L'alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha recordat aquest dimarts al ministeri de Foment i a la Generalitat el seu compromís que el desdoblament de la R3 vagi acompanyat pel soterrament de la línia al seu pas per Mollet. També ha reclamat, una vegada més, millores urgents en la seguretat i l'accessibilitat de l'Estació de França. Tot plegat, quan encara no s'ha detallat quins trams es desdobarien. Foment ha apuntat que només es duplicarà la línia de manera parcial, amb l'objectiu de multiplicar per dos el nombre d'expedicions.

De fet, Monràs ha mostrat molta prudència davant els anuncis de desdoblament, ja que "estem cansats de promeses". "Que expliquin la inversió prevista i si es contempla el soterrament de la línia a Mollet", ha declarat. Així, el batlle recorda i exigeix que es tingui en compte el conveni establert l’any 2008 entre el ministeri, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet, en el qual es comprometien a soterrar aquesta línia al seu pas per la ciutat.

Carta a la ministra i al conseller
Un altre tema que també van acordar dilluns la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila és un pla de millores de les estacions de rodalies a Catalunya. Mentre que, en el cas de la R3, són inversions a mig i llarg termini que caldrà veure com es concreten, en el cas de les millores a l'Estació de França, Monràs considera "que són urgents i prioritàries i es poden executar amb pocs recursos". A més, recorda que l'Ajuntament, en diverses reunions que ha mantingut amb responsables del ministeri, ha presentat un projecte d’obres per millorar la seguretat i l’accessibilitat d’aquesta estació.

Aquest mateix dimarts, Monràs s'ha adreçat per carta a Pastor i Vila per recordar-los els seus compromisos amb Mollet i demanar-los més explicacions sobre els acords que han tancat recentment. Finalment, l'alcalde ha afirmat que "estem escamats de sentir declaracions tant importants i que darrere no hi hagi res, siguin buides. Només reclamem el que és just i necessari per Mollet i els seus ciutadans".


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dimecres 13/11/2013 18:07

I pregunto: són necessaris tants soterraments? Tan molesten les vies de tren en algunes poblacions? es que sembla que molta gent vulgui enterrar vies ferroviàries, per la mateixa regla de tres proposaria soterrar totes les vies ràpides que hi han als pobles i ciutats, que són més molestes i perilloses que les vies del tren. :emprenyat :emprenyat :emprenyat


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 13/11/2013 22:54

Penso que se n'han fet tants en els últims anys que tothom "té" el dret de demanar-ho/exigir-ho.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 13/11/2013 23:05

Jo només veig bé els soterraments si amb això s'augmenta la freqüència de trens o bé permet posar més vies. Però soterraments per caprici de quatre encorbatats...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 13/11/2013 23:53

S'ah de tindre present que soterrar es posar una faixa a la xarxa. O se soterra pensant en un ús de xarxa a 50-70 anys vista o al final serà un encotillament, tal com succeeix al túnel de Pl. Catalunya.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 14/11/2013 21:10

gatvell ha escrit:S'ah de tindre present que soterrar es posar una faixa a la xarxa. O se soterra pensant en un ús de xarxa a 50-70 anys vista o al final serà un encotillament, tal com succeeix al túnel de Pl. Catalunya.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.
A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, és perquè la via passa pel mig del nucli urbà, de forma que encara que no es soterri és impossible ampliar la capacitat de la línia. I als llocs on la via no va pel mig, el principal argument en contra de l'obra no és aquest, sinó el simple fet de que la via no pot molestar.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 14/11/2013 22:42

Si, tens raó.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 15/11/2013 1:12

gatvell ha escrit:Si, tens raó.
Un soterrament és hipotecar una futura ampliació de les vies, no cal anar gaire lluny, l'horrorós calaix entre Sants i Santa Eulàlia. Amb la xarxa col·lapsada, una hipotètica recuperació de la via que anava cap a l'aeroport, amb aquesta obra inútil, ja no és possible. :cop


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 15/11/2013 9:03

UT440_132M ha escrit:
gatvell ha escrit:Si, tens raó.
Un soterrament és hipotecar una futura ampliació de les vies, no cal anar gaire lluny, l'horrorós calaix entre Sants i Santa Eulàlia. Amb la xarxa col·lapsada, una hipotètica recuperació de la via que anava cap a l'aeroport, amb aquesta obra inútil, ja no és possible. :cop
Un soterrament mal fet, sí. Un soterrament ben fet com hagués sigut deixar espai per a més vies al calaix de Sants, no necessariament.

En general estic en contra dels soterraments però en alguns casos, tot i que no s'han fet prou bé, han sigut un alliberament de la ciutat (per exemple, Sabadell). Cal estudiar-ho molt i molt bé i veure que no hi ha altres alternatives ja que la inversió és descomunal i la justificació ha de ser aclaparadorament indiscutible. Això sí, vetllant per les necessitats de capacitat futures i, potser, combinant-ho amb variants per altres traçats per als trens sense parades (que és el que s'hauria d'haver fet a Girona, mantenint una via de cada ample o dues vies de tres carrils al viaducte).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/11/2013 23:11

Javi M ha escrit:A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, és perquè la via passa pel mig del nucli urbà, de forma que encara que no es soterri és impossible ampliar la capacitat de la línia.
No ben bé. És la ciutat que s'ha aclofat al costat de la via fins a enxubar-la. Si et mires les estacions i veus plànols de les poblacions del segle XIX, veuràs que pràcticament totes les vies vorejaven el nucli urbà: Granollers, Vic, Sitges, Girona i un llarg i ampli etcètera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 16/11/2013 0:18

Per cert, la gent de Montcada que penja pancartes de "Soterrament total ara!", què reclama? Que també fiquin casa seva sota terra?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 16/11/2013 15:33

A Montcada crec que es l'únic lloc, si més no que conegui, que deixaria que soterresin aguna línia o que es fes un replatejament, car tenen tres línies que travessen la ciutat.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 16/11/2013 16:50

Vejam: si tenen tres línies que travessen la ciutat (cosa que no és certa, perquè dues la toquen perifèricament), és que han construït la ciutat al voltant del ferrocarril. Molt més molesta els deu ser l'autopista (aquesta sí que es va construir després dels edificis) i ningú s'estarrufa contra el Sr. Abertis.

O tots moros, o tots cristians.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 16/11/2013 16:56

Guigui ha escrit:
Javi M ha escrit:A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, és perquè la via passa pel mig del nucli urbà, de forma que encara que no es soterri és impossible ampliar la capacitat de la línia.
No ben bé. És la ciutat que s'ha aclofat al costat de la via fins a enxubar-la. Si et mires les estacions i veus plànols de les poblacions del segle XIX, veuràs que pràcticament totes les vies vorejaven el nucli urbà: Granollers, Vic, Sitges, Girona i un llarg i ampli etcètera.
Això que dic és independent de l'ordre cronològic. El que importa és que les vies del tren, en alguns casos, divideixen pobles i ciutats, i que per tant, molesten.

Si les vies del tren estaven abans, aleshores, què s'hauria d'haver fet? No edificar en un marge de 1km respecte de les línies ferroviàries? Si us plau, l'Àrea Metropolitana té una densitat de població altíssima i el m² de terreny va molt car. Sembla que oblideu que és el tren (i la resta de mitjans de transport i infraestructures) que ha d'estar al servei de les ciutats i els seus ciutadans, i no pas a la inversa.

El que passa és que s'estan demanant massa soterraments inútils, i fins i tot s'han arribat a fer alguns (vegi's El Prat o Vilafranca), i ara per extensió sembla que tots hagin de ser un malbaratament de diners. Això em recorda a qui pensa que per norma tots els polítics hagin de ser uns lladres, que tots els Mossos són violents, que els espanyols són ganduls, etc. :blah



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 16/11/2013 17:06

És curiós que en altres països, les vies del tren també "divideixen" pobles i a ningú amb dos dits de front se li acut de demanar aquestes animalades. Allí se soluciona amb passos inferiors, i avall que fa baixada. I també es tracta de llocs on s'ha construït a tocar de la via, amb independència de la densitat demogràfica. Senzillament, la gent pren consciència d'on va a viure i no es basa en il·lusions futures per gastar-se els diners.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 16/11/2013 20:48

Els soterraments són per a països rics que no sàpiguen què fer amb els seus diners.
Espanya ara mateix ha passat a ser un país pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el màxim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment vàlides, com els viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sí es pot construir.

Per exemple, per què no fer una cosa així a Montcada:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


El disseny es pot fer més adaptat a idiosincràsia de Montcada, però serviria com a nova icona de la ciutat i a més faria que el projecte fou més barat que soterrar, la qual cosa permetria realitzar-lo.



Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dissabte 16/11/2013 21:08

wefer ha escrit:Els soterraments són per a països rics que no sàpiguen què fer amb els seus diners.
Espanya ara mateix ha passat a ser un país pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el màxim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment vàlides, com els viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sí es pot construir.

Per exemple, per què no fer una cosa així a Montcada:

Imatge
També es podria anotar per el projecte de la Torrassa. Una opció de integració.
No sé si el calaix de Sants conta com a soterrament... però comparat amb els renderings de projecte, s'han quedat curts. Res d'un maravellós parc a sobre... I el Prat hauria de ser una maravellosa estació d'intercanvi que s'ha quedat curta. He llegit molt sobre les rampes... Com a mínim pel costat sud hi havia espai per allargar.
I al passar... És molt sorollós quan passa un tren sense parada a certa velocitat. Combinació de via en placa+espai tancat suposo.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 16/11/2013 22:27

Jo he mirat algunes vegades les línies de Montcada i penso que la línia R2 Nord, venint de Granillers es podria fer un petit viaducte que l'aixequés i entres a Moncada-Bifurcació, permeten el pas per sota, del viaducte, i treient des d'aquell punt les vies direcció Barcelona.
El municipi no perdria cap estació. Montcada Bifurcació guanyaria connexió i trànsit de gent, la R2 podria anar pel ramal de les aigües i entrant a El Clot com es fa ara sense majors canvis.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”