Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Tallen la via del tren a Sant Guim per reclamar-ne el soterrament
• Segona mobilització d'aquest tipus des del passat mes d'abril
Sant Guim va tallar ahir a la nit durant deu minuts la via del tren com a protesta per les obres de millora de la via fèrria que es realitzen a la població. Un total de 72 veïns de Sant Guim, entre els quals hi ha la plataforma formada per una vintena de joves que organitzaven la mobilització, van tallar per segona vegada el pas d'un comboi. Segons el portaveu dels joves, Raül Querol, el tancament del pas dels combois serà periòdic i no acceptaran "més diàleg fins que s'aprovi el soterrament" de la via. En aquest sentit, Querol va manifestar que només aturaran les mobilitzacions si l'ajuntament paralitza definitivament les obres. Els treballs de millora del tren de Sant Guim permetran la creació de dos passos elevats. Querol va afirmar que, si es porten a terme, s'oblidarà el soterrament. Per la seua part, l'alcalde de Sant Guim, Pere Solé, va assegurar que les millores no exclouen el soterrament de la via i permetran que hi hagi més seguretat.
La setmana passada, el consell de la Segarra va aprovar dos mocions sobre les obres del tren que donen suport de forma contradictòria a les posicions de la plataforma veïnal i de l'ajuntament. Una va ser presentada per CiU i exigeix la paralització de les obres de millora i la negociació del soterrament, i una altra, d'ERC, recolza les obres de millora i diu que es negociï després el soterrament.
D'altra banda, el col·lectiu Sant Guim Unit ha presentat un recurs contenciós administratiu per exigir que el consistori demani la paralització dels treballs de millora. La polèmica pels treballs de la via del tren ha dividit la població i ha omplert els carrers de pancartes que exigeixen al consistori la paralització dels treballs. S'ha de recordar que els joves de Sant Guim ja van tallar per primera vegada la via l'1 d'abril.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... ament/902/
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Jo, abans que soterrar el tren a aquesta gent, posava el tren per les afores del poble i es queden sense estació. Total, per la porqueria de poble que és.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
^^ Em temo que amb molt de gust acceptarien quedar-se sense tren com a alternativa a soterrar-lo.
A tota aquesta colla d'immadurs mentals els faria caure tot el pes de la llei al damunt perquè és inadmissible que es paralitzin serveis públics per demanar carallades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Segur que surt més barat expropiar i enderrocar el poble.
Enderrocament ja!
Enderrocament ja!
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Això és Sant Guim de Freixenet? Que abans es deixa Sant Guim de l'Estació o alguna cosa així? Perquè no demanen el soterrament de les seves cases que van apareixer més tard que l'estació? XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Era un poble que es va anomenar de l'Estació??
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Sips:metring ha escrit:Era un poble que es va anomenar de l'Estació??
Aquest nucli, avui centre del municipi, es va denominar inicialment Estació de Sant Guim, més tard Sant Guim de l¡Estació, per evolucionar fins a l'actual denominació de Sant Guim de Freixenet.
I no se perquè volen soterrar el tren, si en tenen un que va pels carrers quan compleixen 150 anys XDEl poble va néixer a mitjans del segle XIX, quan es va fer la línia de tren que enllaça Barcelona amb Lleida, passant per Manresa. En el punt més elevat del trajecte es va construir una estació.
Per un poble de 4 cases i volen soterrar el tren (i segons sembla, va ser el "creador" del Poble), no hi ha tractament mèdic per les soterritis??
Un parell de imatges.
El traçat blanc, el que va dins el nucli urbà, mesura uns 530 metres.......
I la segona imatge, són recorreguts alternatius al soterrament.
Un parell de imatges.
El traçat blanc, el que va dins el nucli urbà, mesura uns 530 metres.......
I la segona imatge, són recorreguts alternatius al soterrament.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- davidbarna
- N5
- Entrades: 110
- Ubicació: Barcelona
Ens hem begut l'enteniment? Soterrar una línia de tren on passen a tot estirar sis trens al dia i que a més s'aturen a l'estació? Com es nota que fins no fa massa dies lligàvem els gossos amb llonganisses...
Haurien de tallar la via a Sant Guim des de les 10.36 h fins a les 16.57 h, segur que paralitzarien el país i aconseguirien les seves reclamacions.
Win-win. S'escurça una miqueta el viatge i els del poble perden una cosa que els hi fa més nosa que res.Miquel ha escrit:I la segona imatge, són recorreguts alternatius al soterrament.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Quan, per manca de transport públic, baixi el valor dels seus pisos, ja es portaran les mans al cap.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Dubto que tenir una estació amb 6 trens al dia tingui cap mena d'incidència en el preu de les vivendes en una població d'aquesta mida. En podria tenir si tingués alguna ciutat a la vora important en que el tren tingués un paper decisiu, però crec que no és el cas.Lluita1714 ha escrit:Quan, per manca de transport públic, baixi el valor dels seus pisos, ja es portaran les mans al cap.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
És veritat, però tampoc et pensis que els taxadors es miren gaire aquestes coses.Vilarrubla ha escrit: Dubto que tenir una estació amb 6 trens al dia tingui cap mena d'incidència en el preu de les vivendes en una població d'aquesta mida. En podria tenir si tingués alguna ciutat a la vora important en que el tren tingués un paper decisiu, però crec que no és el cas.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Ens hem tornat bojos.
Que fàcin un estudi del cost del soterrament i que ho divideixin entre les cases del poble. Si els veins volen el soterrament, que s'el paguin. Dubto que baixi del milió d'€uros per casa.
Segur que aixi deixen de demanar tonteries.
Que fàcin un estudi del cost del soterrament i que ho divideixin entre les cases del poble. Si els veins volen el soterrament, que s'el paguin. Dubto que baixi del milió d'€uros per casa.
Segur que aixi deixen de demanar tonteries.
St. Guim al programa de Cuní (24-V-2010)
Acabo de veure als vídeos "A la carta" de TV3 l'emissió del programa d'ahir de "Denúncia" (dins els "Matins" de Cuní). Per parlar de la supressió de passos a nivells, de soterraments, d'accions "populars" de pressió, etc., hi són entrevistats l'alcalde de St. Guim de Freixenet i representants d'una plataforma de veïns del poble. No us perdeu el programet.
Acabo de veure als vídeos "A la carta" de TV3 l'emissió del programa d'ahir de "Denúncia" (dins els "Matins" de Cuní). Per parlar de la supressió de passos a nivells, de soterraments, d'accions "populars" de pressió, etc., hi són entrevistats l'alcalde de St. Guim de Freixenet i representants d'una plataforma de veïns del poble. No us perdeu el programet.
Sobre la notícia en un altre fil sobre la inversió de Foment a la línia de Puigcerdà,he llegit aixó:
O potser vol dia una altra cosa?
Aixó de la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú no serà un soterrament?Per qué com sigui veritat que és un soterrament,és llençar els diners a la brossa,un soterrament a Vilanova no té sentit.UT440_132M ha escrit:http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda
, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.
(...)
O potser vol dia una altra cosa?
Mako448 ha escrit:Sobre la notícia en un altre fil sobre la inversió de Foment a la línia de Puigcerdà,he llegit aixó:
Aixó de la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú no serà un soterrament?Per qué com sigui veritat que és un soterrament,és llençar els diners a la brossa,un soterrament a Vilanova no té sentit.UT440_132M ha escrit:http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda
, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.
(...)
O potser vol dia una altra cosa?
Esperem que sigui una altre cosa, perquè a saber si són capaços de soterrar també el Museu
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Bé caldria saber de la xifra de diners que parlen... perquè integració de la línia tal qual ja està feta ja hi ha un munt de passos a diferent nivell, tant viaris com peatonals.
Si és el soterrament, ha de costar bastants diners perquè pel que se per informació de gent que està a l'ajuntament de Vilanova, el soterrament estava programat per sota la ronda ibèrica i amb tuneladora...
Si és el soterrament, ha de costar bastants diners perquè pel que se per informació de gent que està a l'ajuntament de Vilanova, el soterrament estava programat per sota la ronda ibèrica i amb tuneladora...
El que trobo dolç a tu t'amargue.